Veiksminga baltymų dieta – tik kantriesiems

Lapkričio 12, 2014
+12
3
Veiksminga baltymų dieta – tik kantriesiems

Išgirdus frazę „baltymų dieta“ dažnam žmogui kyla asociacijų su sportininkų mityba. Ir ne veltui. Ši dieta pareikalaus iš jūsų tikro sportininko požiūrio: „Mano kūnas – mano tvirtovė.“ Šią tvirtovę turėsite kantriai ginti, nes klaidos, laikantis baltymų dietos, – neatleistinos. Baltymų dieta išties intensyvi ir tik nedaugelis, pradėjusiųjų laikytis šios dietos, žino, kad ji gali pasibaigti sunkiomis inkstų ir kepenų ligomis. Taigi kokiomis taisyklėmis reikia vadovautis, jei visgi apsisprendėte laikytis baltymų dietos? 

Dietos pavadinimas – baltymų dieta – padiktuoja pirmąją taisyklę, kad dietos metu reikia griežtai atsisakyti beveik visų maistinių medžiagų, išskyrus baltymus. Tai reiškia, kad rytinį sumuštinį ar saldainį po sočių pietų, taip pat bulves teks pamiršti bent jau tol, kol laikysitės dietos. Taip pat baltymų dietos metu draudžiama valgyti aliejuje keptą maistą. O iš mėsos nebegalėsite valgyti kiaulienos. 

Baltymų dietos meniu sudaro ir virti kiaušiniaiVaisiai, kurių teks atsisakyti: 

  • bananų,
  • vynuogių,
  • mangų,
  • abrikosų. 

Baltymų dietos valgiaraščio pagrindas: 

  • virta mėsa ar žuvis,
  • virti kiaušiniai,
  • keli mažai cukraus turintys vaisiai,
  • vanduo (paprastas ar mineralinis), nesaldinta arbata ir kava. 

Baltymų dietos privalumas tas, kad valgyti reikia 6 kartus per dieną, o ir baltymai puikiai užmuša alkį. Taigi nors ir nebūsite labai sotūs, bet ir nejausite varginančio alkio. Dietos laikotarpis gana neilgas – 2 savaitės. 

Baltymų dietos meniu sudarymas 

Kai kurie dietų specialistai siūlo griežtą kiekvienos dienos valgiaraštį. Kasdienės mitybos pagrindas dažniausiai sudaromas iš virtos liesos jautienos, vištienos, taip pat liesos, be riebalų keptos ar virtos žuvies. Jei nebesinori mėsos ar žuvies, kelias dienas rinkitės liesą varškę. O mažai angliavandenių turinčios daržovės (pomidorai, agurkai, morkos, paprikos ar burokėliai) ir vaisiai (nesaldūs obuoliai, apelsinai, greipfrutai) įtraukiami į dienos meniu kaip užkandžiai tarp valgymų. Vis dėlto baltymų dietos bus žymiai lengviau laikytis, jei dviejų savaičių meniu susidarysite patys. 

Šešios baltymų dietos taisyklės

  1. Reikėtų valgyti 6 kartus per dieną.
  2. Kuo dažniau mažais kiekiais valgysite baltymus, tuo greičiau kris nepageidaujamas svoris.
  3. Laikantis baltymų ar kokios kitos dietos, reikėtų pasirūpinti papildomų vitaminų kiekiu. Priešpiečiams suvalgykite mažiau saldų obuolį, o apie 20–21 val. apelsiną ar greipfrutą.
  4. Iš baltyminio maisto gaunamos kalorijos turėtų sudaryti bent 30 % visų dienos normos kalorijų. Jei norite itin stipraus efekto, šis santykis turėtų pakilti iki 50 %.
  5. Nevartokite alkoholio ir cukraus. Taip pat šių medžiagų turinčių maisto produktų. Stenkitės sumažinti ir gyvulinės kilmės riebalų vartojimą.
  6. Nepamirškite, kad nors ir laikotės dietos, per dieną būtina suvartoti bent apie 1 800 kcal. 

Pagal šias taisykles susikūrę savo meniu, galėsite džiaugtis gražėjančiomis formomis ir nuolatos paįvairinti valgomų maisto produktų racioną. Beje, po dietos bus gerokai lengviau ir toliau laikytis pagrindinių taisyklių, nes per 2 savaites būsite įpratę kasdien susidaryti valgiaraštį iš leidžiamų vartoti produktų. 

Kodėl ši dieta tokia veiksminga? 

Didesnis baltymų suvartojimas nei įprasta pristabdo virškinimą. Tai leidžia kūnui lengviau skaldyti jau sukauptus riebalus ir angliavandenius. Griežta ir intensyvi dieta ilgainiui leidžia džiaugtis mažėjančiu svoriu. 

Pavojai ir patarimai 

  1. Visiškas angliavandenių ir riebalų atsisakymas gali būti labai pavojingas, nes jis išmuša žmogaus hormonų lygį iš pusiausvyros. O subalansuoti hormonų pusiausvyrai gali prireikti kur kas daugiau laiko nei 2 savaičių. Dėl to, prieš laikantis baltymų dietos, privalu pasikalbėti su dietologu ar kitu gydytoju. Taip pat laikytis šios dietos griežtai draudžiama paaugliams, nes besivystančiam organizmui toks hormonų trikdymas gali pridaryti daug žalos.
  2. Dažnai stropiai besilaikantieji baltymų dietos pajunta, kaip nejučia užkietėja viduriai. Išsigąsti nederėtų, nes tai natūrali riebalų atsisakymo pasekmė. Vis dėlto šio nemalonumo galima ir išvengti. Besilaikant baltymų dietos, galima gerti virškinimui padedančias ir vidurius laisvinančias vaistažolių arbatas.

    Vidurius laisvinantys senos lapai

    „... velniapupės siauralapės yra naudojamos liaudies medicinoje. Jos pasižymi stipriu vidurius laisvinančiu poveikiu (senos preparatai veiksmingesni nei laktuliozė)...“

    Senos lapų užpilo receptą rasite čia:
    Senos lapai »

  3. Laikantis baltymų dietos kone privaloma sportuoti! Žymiai padidėjusi baltyminių produktų dalis jūsų maisto racione padės gana greitai užsiauginti dailiai atrodančius raumenukus. 

Linkime sėkmės! Ir nepamirškite, kad prieš pradedant laikytis baltymų dietos, reikia pasitarti su dietologu ar šeimos gydytoju.

+12
3
  • Nutukimas
  • Antsvoris
  • Bulimija
  • Anoreksija
  • Dieta
  • Baltymų dieta
  • Dietologai

Susiję straipsniai

  • Rita / 2014-11-15 09:50:26

    Aš išbandžiau Diukano dietą ir man pavyko.Numečiau net 18 kg. Dabar jaučiuosi labai gerai. Atsikračiau keletos ligų. Pirmiausias etapas - labai norėti sulieknėti.Jeigu dar svarstai, tai nepradėk. Diukano dieta- supper.

  • Emili / 2014-11-14 10:43:23

    Taigi tik dvi savaites ir reikia laikytis. Neimanoma butu taip visa gyvenima maititis.:) O ka valgydavot? Pati sugalvodavot ka valgyti pusryciams, pietums, vakarienei ar ieskojot konkretaus meniu? nezinau ar istverciau vien baltymus valgyti... per daug sudetinga atrodo.

  • Julia / 2014-11-13 16:12:55

    Bandžiau laikytis šios dietos, 2 savaites pavyko.. :)
    bet buvau per silpna laikytis valgiarascio ir mastyti ka valgau
    nugalejo greitas maistas viena karta, o tada ir meciau..
    svoris nenukrito, bet jauciausi labai gerai, nuotaika labai gera buvo:)

Siųsk savo nuomonę
7 gudrybės sveikesnės mitybos link
7 gudrybės sveikesnės mitybos link Ne paslaptis, kad gerai savijautai labai svarbi sveika mityba. Daugeliui sudėtingos ir alinančios dietos tiesiog nepriimtinos. Tikrai nelengva visą savaitę valgyti vien grikius arba gerti vien daržovių sultis. Beje, reikėtų atsiminti, kad mitybos kraštutinumai netgi pavojingi sveikatai. Kartais užtenka tik šiek tiek pakoreguoti savo... +3 / 0 +3
10 produktų, kenkiančių lieknam liemeniui
10 produktų, kenkiančių lieknam liemeniui Lieknas liemuo laikytas moteriškumo simboliu dar viduramžiuose, kai moterys korsetus susiverždavo taip stipriai, kad net sutrikdydavo kraujo apytaką. Šių dienų moterys dėl vapsvos liemens pasiryžusios sporto salėse išlieti daug prakaito, tačiau net ir sunkiausios treniruotės ne visada padeda pasiekti geidžiamų rezultatų. Sporto... +67 / -20 +47
Grikių dieta – akivaizdūs rezultatai stiprios valios žmonėms
Grikių dieta – akivaizdūs rezultatai stiprios valios žmonėms Laikantis grikių dietos per savaitę galima atsikratyti iki 10 kg svorio, tačiau visi, pasiruošę išbandyti šią dietą, turi žinoti, kad tai itin griežta ir valios pastangų reikalaujanti dieta. Tačiau tiksliai jos laikantis kiekvieną rytą lipti ant svarstyklių bus tikras malonumas. Taigi, kas tai per dieta ir kaip jos laikytis? 15 +52 / -19 +33
Su „Figurella“ rezultatų pasieksite greičiau nei sporto klube!
Su „Figurella“ rezultatų pasieksite greičiau nei sporto klube! Dietos ir reguliarus lankymasis sporto klube reikalauja daug laiko ir valios pastangų. Lietuvoje jau spėjęs įsitvirtinti itališkas figūros dailinimo metodas figurella pagrįstas moksliniais tyrimais. Virš 30 metų Italijoje taikomo lieknėjimo metodo esmė ‒ mankštinimasis šiltoje, sandarioje erdvėje. Individualiai... +28 / 0 +28
Apie Dukano dietą iš pirmų lūpų. Tomos istorija
Apie Dukano dietą iš pirmų lūpų. Tomos istorija Visame pasaulyje populiarią Dukano dietą sudaro keturi etapai: ataka, kaita, įtvirtinimas ir galutinė stabilizacija. Jos sumanytojas prancūzas gydytojas dr. Pjeras Dukanas (Pierre Dukan) teigia, kad šiuose etapuose ir slypi dietos veiksmingumas, mat jos besilaikantis žmogus turi galimybę stabilizuoti savo svorį ir niekada nebepriaugti... +30 / -5 +25
Angelo dieta – negalintiems gyventi be mėsos
Angelo dieta – negalintiems gyventi be mėsos Angelo dieta – vienas gražiausių efektyvios dietos pavadinimų. Vieni sako, kad ši dieta taip pavadinta, nes jos laikęsi žmonės tampa gražūs it angelai, kiti, pesimistiškiau nusiteikę, šmaikštauja, kad pasilaikius tokios dietos tikrai tapsi angelėliu. O mes nespėliosime ir pabandysime išsiaiškinti angelo dietos privalumus ir... 1 +27 / -4 +23
Iškrovos diena ‒ didesnė nauda ar žala?
Iškrovos diena ‒ didesnė nauda ar žala? Mokslinių tyrimų duomenimis šeriant kirmėles, peles ir bengališkąsias makakas, kitaip rezus beždžiones, 30‒40 % mažiau kalorijų turinčiu pašaru gerokai prailginama šių gyvūnų gyvenimo trukmė. O iškrovos dienų įvedimas į pelių mitybos režimą gerina jų sveikatą ir ilgina gyvenimą. Nors daug išsamių tyrimų apie... 2 +21 / -4 +17
13 lieknėjimo triukų: kurie iš jų veiksmingi?
13 lieknėjimo triukų: kurie iš jų veiksmingi? Mėginate atsikratyti svorio? Čia pateikiame 13 lieknėjimo triukų, kurie gali padėti Jums pasiekti trokštamų rezultatų – arba ne! +17 / -1 +16
Ortoreksija - liga, kuri atsiranda dėl pernelyg sveiko gyvenimo būdo
Ortoreksija - liga, kuri atsiranda dėl pernelyg sveiko gyvenimo būdo „Kas per daug – tas nesveika“, - sakydavo mūsų senoliai ir jie buvo visiškai teisūs. Atrodo, šiais laikais išties sveikai maitinamės, stengiamės kuo daugiau valgyti ekologiško maisto, nuolat sportuoti, judėti, tačiau vis tiek sergame ir jaučiame, jog kažkas yra ne taip. Ir taip, mes esame teisūs: perdėtas požiūris į... +15 / -1 +14
Mityba pagal kraujo grupę – gerai savijautai ir dailioms kūno linijoms
Mityba pagal kraujo grupę – gerai savijautai ir dailioms kūno linijoms Kodėl pavalgius jaučiame sunkumo jausmą, kodėl vieni maisto produktai lengviau suvirškinami nei kiti? Kodėl tunkame ar sergame įvairiomis skrandžio ligomis? Atsakymų daug, vieni mano, kad tai dėl genetikos, kiti – dėl nesveiko gyvenimo būdo. Todėl norėdami išlaikyti gerą fizinę formą ir savijautą dažnai pradedame... 4 +25 / -12 +13