Kaip mankštinti venų varikozės pažeistas kojas?

Rugpjūčio 20, 2018
+4
+4 -0

Dirbate sėdimą ar stovimą darbą? Kiekvieną vakarą jaučiate raumenų skausmą, deginimą, kojų tempimą?  Kojos tinsta, jomis tarsi „bėgioja skruzdėlytės“, matomas ryškus kraujagyslių tinklas, gausu sutrūkinėjusių kapiliarų ar netgi pastebite varikozinių mazgų? Vakarais kojos sunkios, norisi tik gulėti ir nėra jėgų jokiai papildomai veiklai? Jus tikriausiai kamuoja pažengę kojų kraujotakos sutrikimai. Ką pirmiausiai turėtumėte padaryti, tai pažadėti sau nuo rytojaus kiekvieną valandą bent po kelias minutes pamankštinti kojas ir kreiptis į gydytoją dėl reikalingo gydymo, jei dar nepadarėte to iki šiol.

Pateikiame keletą paprastų mankštelių, kurios padės „išjudinti“ kraujotaką dirbant statišką sėdimą arba stovimą darbą ir puikiai tiks išsiplėtusių venų profilaktikai. Kasdieninė kojų mankšta ne tik paskatins veninį kraują cirkuliuoti sparčiau, bet ir pakels nuotaiką, padės pailsėti akims nuo kompiuterio, jei sėdite prie jo visą dieną. Atminkite, kad dirbantiems prie kompiuterio reikėtų įprasti kiekvieną valandą pailsėti bent penkias minutes – šias minutes verta išnaudoti kojų mankštai. O jei dirbate stovimą darbą, taip pat reikėtų nepamiršti atsinešti vandens ar energingai pakilnoti kojas vos tik esant tam tinkamam momentui.

„Atminkite, kad dirbantiems prie kompiuterio reikėtų įprasti kiekvieną valandą pailsėti bent penkias minutes – šias minutes verta išnaudoti kojų mankštai."

1 pratimas – esant galimybei pakelkite kojas aukščiau. Jei dirbate sėdimą darbą, jūsų kojos itin ilgą laiką būna nuleistos, dar blogiau – sukryžiuotos viena ant kitos arba susuktos virvele. Stenkitės vengti tokių pozicijų – jau vien statiška padėtis slopina tinkamą veninio kraujo cirkuliaciją, o ką kalbėti apie kojų venų užspaudimą sukryžiuojant kojas. Itin naudinga pėdas pakelti aukščiau – paieškokite žemos kėdutės, kad galėtumėte patogiai pakelti kojas dirbant biure. Tai neturėtų niekam trukdyti, o vakare jausitės lengviau. Beje, ir namie įpraskite kojas užkelti aukščiau – ilgainiui tai taps malonus įprotis, padedantis tinkamai pailsėti.

2 pratimas  – sėdint energingai mojuokite kojomis pirmyn ir atgal. Tai labai paprastas, bet veiksmingas pratimas, kurį reikėtų kas valandą pakartoti bent po 20 kartų. Dirbs kojų raumenys, suaktyvės veninė kraujotaka, jūs jausitės žvaliau. Taip pat mojuoti kojomis galite tarsi žirklėmis – dirbs kiti kojų raumenys.

3 pratimas – atsistokite ir pastovėkite ant pirštų galų. Šį pratimą galite atlikti ne tik biure, bet ir namuose. Ryte, ruošdamiesi į darbą, vonioje pavaikščiokite išimtinai tik ant pirštų galų. Darbe eikite pasiimti stiklinę vandens eidami taip pat ant pirštų galų. Kartais galite eiti vien ant kulnų – tai kitas panašų poveikį turintis pratimas. Net nepajusite, kaip įprasite vis dažniau tai padaryti, o jūsų blauzdų raumenys dirbs aktyviau, taip paskatindami veninio kraujo cirkuliaciją.

4 pratimas – sėdėdami suglauskite ir išskėskite pėdas. Itin paprastas pratimas, kurį galite atlikti sėdėdami prie kompiuterio bet kurią akimirką. Kad mankštos daryti nepamirštumėte, galite net susitarsi su kolegomis, kad vieni kitiems primintumėte apie šį naudingą įprotį.

5 pratimas – sukite pėdas ratu. Tai dar vienas pratimas, kurį galima atlikti sėdint biure arba atsisėdus po stovimo darbo bent kelioms minutėms. Pajusite, kaip atsigauna sustingę kojų raumenys. Atlikite šį pratimą bent po 20 kartų kiekvieną kartą atsiminę – kad ir žiūrėdami televizorių namuose. Ilgalaikės mankštos duos neabejotinai gerų rezultatų, sumažės kojų tinimas ir kiti nemalonūs simptomai.

Rūpinkitės savo sveikata. Venų ligų profilaktikai labai tinkami pasivaikščiojimai (galite taikyti šiaurietišką ėjimą, jo metu dirbs daugiau kūno raumenų), plaukiojimas baseine, kontrastinis dušas (tik nepersistenkite su temperatūrų skirtumu), kompresinės kojinės, sveika mityba (pavyzdžiui, verta valgyti apelsinus, pomidorus dėl jų sudėtyje esančių flavonoidų ir vitaminų). Lengviau jaustis padės ir kasdien vartojamas gelis su heparinu, pvz., Lioton. Gelis vartojamas taip kaip nurodė gydytojas arba vaistininkas; jis tepamas ant pažeistos odos vietos ir švelniai įtrinamas 1-3 kartus per parą.

 

Jei Jūsų mažylis turi plokščiapėdystę, pravartu būtų vasarą jam leisti kuo daugiau vaikščioti basomis. Tiesa, pasirūpinkite, jog paviršius, kurį lies mažo vaiko jautrios pėdutės, būtų saugus.

Plačiau:

3 priežastys vasarą pasivaikščioti basomis
+4
+4 -0
  • Varikozė
  • Kojų venų trombozė
  • Išsiplėtusios venos
  • Kraujotakos gerinimas
  • Kojų venų ligos

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę

El. pašto adresas nebus skelbiamas.