Lieknėti su „Kilo.lt“. Juditos dienoraštis. IV savaitė

Gegužės 16, 2014 | Judita Malininaitė
+27
+28 -1
1

„Viskas. Pabaiga. Pagaliau. Kažkur girdėti pareiškimai? Iš manęs to nesulauksite. Mielai šį mėnesį pakartočiau, tai yra dar kartą pagyvenčiau pagal „Kilo.lt“ mitybos ir sporto planą. Pakeičiau savo mitybos įpročius, įpratau rytais daryti mankštą. Kas toliau? Gegužę ir birželį planuoju dalyvauti maratonuose, toliau aktyviai sportuoti. Mityba? Viskas priklausys nuo galimybių, bet esu tikra, kad maistą rinksiuosi kur kas atidžiau.“ Paskutinės Juditos savaitės, praleistos su „Kilo.lt“, įspūdžiai jau „MedGuru.lt“. 

„Dažniausiai pamačius kokio nors patiekalo porciją suabejodavau, kad šitoje lėkštutėje „guli“ tik 233 kalorijos.“ Mitai. Per šį mėnesį visi mano mitai apie mitybą ir sportą buvo sugriauti. Tie penki valgymai per dieną ‒ ne dieta, tai mitybos planas, naujas gyvenimo būdas, nauji valgymo įpročiai. Ėmiau galvoti, ar noriu salotų ar šokolado, ar noriu gauti 300 kalorijų ir būti soti kelias valandas, ar suvalgyti tiek pat kalorijų turintį šokoladą ir vis tiek norėti valgyti? Supratau, kad galima rasti ir kompromisą: suvalgyti salotų ir vieną gabalėlį šokolado. 

Atsirado maistinės vertės suvokimas. Visą šį mėnesį kasdien iš maisto gaudavau apie 1 200 kalorijų, išgerdavau sulčių, kavos, sportuodama išnaudodavau apie 300 kalorijų. Nė karto nesijaučiau alkana (nebent tada, kai pietus išmainiau į šokolado plytelę), visuomet buvau pilna jėgų ir neapsunkusi. 

Mityba. Pagaliau pripratau prie maisto porcijų dydžio. Dažniausiai pamačius kokio nors patiekalo porciją suabejodavau, kad šitoje lėkštutėje „guli“ tik 233 kalorijos. Badauti, bent jau akims, tikrai nereikėjo. 

Mano vienos dienos mitybos planas 

Pusryčiams: vienas bananas su 20 g riešutų sviesto.
Priešpiečiai: 30 g graikinių riešutų.
Pietūs: 100 g kuskuso su vynuogėmis ir migdolų riešutais.
Pavakariai: 400 g kepintų šparaginių pupelių su sezamais.
Vakarienė: 180 g tuno savo sultyse iš skardinės (sultis nupilu ir tuną valgau kartu su agurku arba pomidoru). 

Dienos maistinė vertė – 1 262 kcal. 


Atsakymai.
Laikas atsakyti į klausimus, kuriuos sau uždaviau prieš mėnesį. Ar rasiu laiko sportuoti namuose ir valgyti pagal nustatytas valandas? Rasti laiko nebuvo sunku, nes neturėjau daug darbų. Rytais darydavau mankštą: nuo 30 iki 40 minučių, vakarais bėgiodavau. Tad rasti savo dienotvarkėje dvi valandas sportui ‒ įmanoma. 

JuditaIš tikrųjų pradžioje buvo labai sunku maitintis pagal planą. Vis žvilgčiodavau į laikrodį, atrodydavo, kad nieko negaliu nuveikti, nes tuoj reiks eiti ruošti pietus ar vakarienę. Vėliau įpratau ir buvo vis lengviau ir lengviau. Kartais nukrypdavau nuo plano, tačiau kitą dieną vėl prie jo sugrįždavau. Labai padėjo tai, kad rašiausi į sąsiuvinį, ką valgau, geriu. Aišku, viskas buvo ir „Kilo.lt“ sistemoje, bet savo dienos planą turėti po ranka buvo patogiau. 

Daugiausiai sulaukiau klausimų, kurie susiję su trenerio vaidmeniu sportavime. O lygiai prieš keturias savaites pati savęs klausiau, ar kompiuteryje „sėdintis“ treneris iš tikrųjų gali motyvuoti ir priversti padaryti 30 atsilenkimų. Juk pernai lankiau sporto klubą, bendrus užsiėmimus (zumbą, funkcinę treniruotę, jogą, pilatesą), tačiau prie treniruoklių neidavau ir trenerio paslaugų neprašiau. Iškart kilo abejonė, ar kompiuterinis treneris tikrai gali motyvuoti. Juk sumokėjus pinigus asmeniniam treneriui, tu gauni jo laiką, jis su tavimi sportuoja, kalbasi. 

Visą šį mėnesį buvau viena: bėgiojau viena, rytais sportavau viena, tik trečiąją savaitę sulaukiau žinutės iš trenerio, ar norėčiau gauti sunkesnių pratimų. Vienintelė motyvacija buvau aš pati ir tai, kad bus skaitančiųjų apie mano patirtį, gyvenant pagal „Kilo.lt“ mitybos ir sporto planą, portale „Medguru.lt“. 

Nuomonė. Tik nuo jūsų pačių priklauso, ar norėsite išbandyti „Kilo.lt“ paslaugas. Tiek sveikos mitybos planų, tiek sporto pratimų internete begalė. „Kilo.lt“ ‒ puiki erdvė, kurioje galima viską rasti vienoje vietoje. Bet tikėtis nuolatinės priežiūros iš dietologės ar trenerio nereikėtų. Sukčiauti galima, bet ar verta? 

Rezultatai. Šio projekto pradžioje svėriau 74 kg. Pirmąją savaitę netekau vieno kilogramo, antrąją – dviejų, o trečiąją rodyklės rodė tą patį svorį. Po ketvirtosios savaitės palengvėjau dar vienu kilogramu. Taigi iš viso ‒ minus keturi kilogramai. Atsikračiau per žiemą priaugto nereikalingo svorio ir vasarą pasitiksiu lengvesnė ir kur kas tvirtesnė. 

Taigi, paskutinį kartą sumuojame rezultatus. Keturios savaitės – minus 4 kg (dabartinis Juditos svoris 70 kg). Turbūt sutiksite, kad vis dėlto svarbiausi ne skaičiukai, bet gera savijauta, susiformavę nauji mitybos ir sporto įpročiai, puiki nuotaika. Su tuo ir sveikiname Juditą ir linkime artėjančiuose bėgimo maratonuose įveikti ne vieną mylią!

© Šparagų nuotrauka iš „Kilo.lt“ archyvo, kitų nuotraukų autorė Greta Kniežaitė.

Taip pat skaitykite:
Lieknėti su „Kilo.lt“. Juditos dienoraštis. I savaitė »
Lieknėti su „Kilo.lt“. Juditos dienoraštis. II savaitė » 
Lieknėti su „Kilo.lt“. Juditos dienoraštis. III savaitė »  

+27
+28 -1
1
  • Dieta
  • Sporto nauda
  • Dietologai
  • Nutukimas
  • Antsvoris
  • Bulimija
  • Anoreksija
  • Sveika mityba

Susiję straipsniai

  • štai tau ir atsisveikinimas su ginklais!
    sėkmės maratonuose. gal kada prasilenksim kokioj gatvėj ar kokiam facebook`e, ar!..

Siųsk savo nuomonę

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *