Ką valgyti, kad plaukai būtų sveiki

Lapkričio 4, 2015
+7
Ką valgyti, kad plaukai būtų sveiki

Ne tik odos, bet ir plaukų būklė rodo, ar esate sveiki. Plaukų ląstelės nuolat turi būti aprūpinamos pagrindinėmis maisto medžiagomis. Jei norite, kad Jūsų plaukai ir toliau spindėtų, žvilgėtų ir būtų stiprūs, į savo mitybos racioną įtraukite reikiamą kiekį nurodytų vitaminų ir mineralų.

Baltymai

Kadangi plaukai sudaryti iš baltymų, turite suvartoti jų pakankamai, kad plaukai būtų stiprūs ir sveiki. Jei su maistu gausite nepakankamą kiekį baltymų, didelė tikimybė, kad Jūsų plaukai bus sausi, trapūs ir silpni. Tokia problema kaip plaukų slinkimas rodo, kad baltymų suvartojate ypač mažai. Kad to išvengtumėte, valgykite vištienos, kalakutienos, žuvų, pieno produktų ir kiaušinių. Taip pat nepamirškite vegetariško maisto, pavyzdžiui, riešutų ir sėklų. Visi šie maisto produktai – puikus baltymų šaltinis.

Geležis

Geležis – plaukams labai svarbus mineralas, o jos trūkumas (anemija) yra pagrindinė plaukų slinkimo priežastis. Plaukų folikulams ir šaknims reikiamas maisto medžiagas tiekia kraujas. Kai geležies lygis (serume esantis feritinas) nukrinta žemiau tam tikros ribos, gali pasireikšti anemija. Tai sutrikdo maisto medžiagų tiekimą plaukų folikulams ir turi neigiamą įtaką plaukų augimo ciklui. Dėl šios priežastis plaukai gali pradėti slinkti. Gyvūninės kilmės produktai, tokie kaip raudona mėsa, vištiena ir žuvys, aprūpina organizmą geležimi, kuri biologiškai lengvai įsisavinama. Vegetarai geležies atsargas gali padidinti valgydami lęšius, špinatus ir kitas žalios spalvos lapines daržoves, pavyzdžiui, brokolius, lapinius kopūstus ir įvairius žalumynus.

Vitaminas C

Vitaminas C padeda įsisavinti geležį. Dėl šios priežasties patartina maisto produktus, kuriuose gausu šio vitamino, vartoti kartu su geležies turinčiu maistu. Vitaminas C taip pat veikia kaip antioksidantas, taigi organizmas jį lengvai įsisavina. Puikus šio vitamino šaltinis yra juodieji serbentai, mėlynės, brokoliai, gvajavos, kiviai, apelsinai, papajos, braškės ir saldžiosios bulvės. Vitaminas C taip pat prisideda prie kolageno, stiprinančio kapiliarus, gamybos. Kapiliarais maistingosios medžiagos patenka į plauko kamieną.

Gyvūninės kilmės produktai, tokie kaip raudona mėsa, vištiena ir žuvys, aprūpina organizmą geležimi, kuri biologiškai lengvai įsisavinama.

Omega 3

Omega 3 riebalų rūgštys – svarbi mūsų organizmui medžiaga, kurios jis pats pasigaminti negali, taigi šių rūgščių turi gauti su maistu. Mūsų organizme omega 3 yra galvos odą sudarančiose ląstelėse. Jos suteikia reikalingų aliejų, kurie drėkina galvos odą ir plaukus. Norėdami gauti omega 3 riebalų rūgščių, valgykite riebių žuvų, pavyzdžiui, lašišų, silkių, sardinių, upėtakių, skumbrių, ir augalinės kilmės produktų, tokių kaip avokadai, moliūgų sėklos ir graikiniai riešutai.

Vitaminas A

Vitaminas A reikalingas sebumo gamybai. Sebumas – odos riebalai, kuriuos išskiria plaukų riebalų liaukos ir kurie veikia kaip natūralus kondicionierius, užtikrinantis sveiką galvos odą. Esant sebumo stygiui, gali varginti galvos niežulys, o plaukai pasidaryti sausi. Į savo mitybos racioną įtraukite gyvulinės kilmės produktų ir daug beta karoteno, gaminančio vitaminą A, turinčių geltonos ir oranžinės spalvos daržovių, pavyzdžiui, morkų, moliūgų ir saldžiųjų bulvių.

Cinkas ir selenas

Galvos odos apsaugai užtikrinti taip pat svarbūs ir kiti mineralai, ypač cinkas ir selenas. Jei trūksta cinko, slenka plaukai, o galvos oda tampa sausa ir pleiskanota. Puikus šių mineralų šaltinis – aukštos kokybės dribsniai ir viso grūdo produktai. Taip pat – austrės, jautiena ir kiaušiniai.

5 priežastys, kodėl vertėtų rinktis šaltą dušą

"Tai ir puiki odos valymo priemonė – šilto vandens srovė atpalaiduoja kūną ir išplečia odos poras, o šaltas vanduo jas sutraukia."

Plačiau skaitykite:

5 priežastys, kodėl vertėtų rinktis šaltą dušą

 

Vitaminas E

Saulė gali pažeisti plaukus lygiai taip pat kaip ir odą. Dėl to valgykite pakankamai daug vitamino E turinčių maisto produktų, apsaugančių Jūsų plaukus. Riešutai – tikras maistingųjų medžiagų šaltinis, aprūpinantis organizmą cinku, selenu ir vitaminu E. Būtent dėl to riešutai turėtų tapti Jūsų subalansuotos mitybos dalimi.

Biotinas

Biotinas – vandenyje tirpus B grupės vitaminas. Dėl biotino trūkumo plaukai gali būti trapūs ar pradėti slinkti. Kad gautumėte pakankamai šio vitamino, valgykite viso grūdo maisto produktų, kepenėlių, kiaušinių trinių, gamindami naudokite sojų miltus ir mieles.

Plaukų gydymas natūraliomis priemonėmis

Kas dvi savaites pasidarykite plaukų kaukę, turinčią giliai maitinantį, gydomąjį poveikį. Išplakite kiaušinio trynį ir sumaišykite su trintu avokadu ir pilnu šaukštu medaus. Gautą masę įmasažuokite į švarius drėgnus plaukus, palaikykite 30 minučių ir tada gerai išplaukite.

+7
  • Plaukų slinkimas
  • Kaip sustabdyti plaukų slinkimą
  • Šampūnas nuo plaukų slinkimo
  • Stiprina plaukus
  • Tvirti nagai, plaukai

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Ką daryti, kad plaukai nesiveltų?
Ką daryti, kad plaukai nesiveltų? Kai kuriems asmenims iššukuoti plaukus yra tikras iššūkis. Plaukų vėlimasis priklauso nuo jų būklės (sausi ir ploni plaukai veliasi labiau), aplinkos sąlygų (besikeičianti temperatūra, karštis bei šaltis neigiamai veikia plauko struktūrą), naudojamų priemonių (kasdieninis galvos plovimas, įvairios fiksavimo priemonės ir... +2 / 0 +2
Kokius simptomus sukelia gimdos mioma? Kaip ji gydoma?
Kokius simptomus sukelia gimdos mioma? Kaip ji gydoma? Nepiktybiniai gimdos dariniai miomos – gana dažnas vaisingo amžiaus moterų susirgimas. Kartais miomų požymių neatsiranda visą gyvenimą, tačiau kartais šis darinys pareikalauja gydymo ar chirurginės operacijos. Laimei, šiuo metu miomų gydymui gali būti taikomi įvairūs metodai. Šįkart plačiau apie gimdos... +44 / -10 +34
Slogos gydymas pagal močiutę ir vaistininkus. Kas suveikė, o kas ne?
Slogos gydymas pagal močiutę ir vaistininkus. Kas suveikė, o kas ne? Esu iš tų žmonių, kurie mėgsta eksperimentuoti. Tiesa, jei tie eksperimentai susiję su sveikata, rimtai juos apgalvoju. Šįkart mane vargino ne tokia jau ir rimta sveikatos problema, viso labo tik sloga. Tačiau ji buvo bjauri ir neleidžianti dirbti kasdieninių darbų. Štai todėl vieną dieną tokiomis, ne itin maloniomis... +23 / 0 +23
Makšties grybelis: šeši ginklai jam nugalėti
Makšties grybelis: šeši ginklai jam nugalėti Ar prisimenate dienas, kai dar nė karto jūsų nebuvo aplankiusi erzinanti liga – makšties grybelis? Nei reikėjo sukti galvą dėl natūralaus apatinio trikotažo, nei dėl alergizuojančių kontraceptinių priemonių, nei bijoti gerti antibiotikus, nei nerimauti valgant pelėsinį sūrį. Tačiau makšties grybelis, kitaip vadinama... 4 +40 / -21 +19
Artėjantis klimaksas – kaip jam pasiruošti?
Artėjantis klimaksas – kaip jam pasiruošti? Artėjantis klimaksas gąsdina ne vieną moterį – neramu ne tik dėl pasikeisiančių fizinių funkcijų, bet ir dėl pačios gamtos išrašomos diagnozės – jaunystės pabaiga. Tačiau išsamiai susipažindamos su artėjančiais pasikeitimais, jiems nusiteikdamos bei priimdamos pokyčius kaip natūralų procesą, kartais netgi turintį... +19 / -4 +15
Savimotyvacinės knygos. Ar jos padeda?
Savimotyvacinės knygos. Ar jos padeda? Kadais šios knygos buvo vienos iš labiausiai perkamų, dabar, rodos, knygynuose jas išstumia žinomų žmonių knygos, jų patarimai kaip gyventi, maitintis ir rengtis. Žmonėms patinka sekti ir vadovautis kažkuo. Bet kodėl taip dažnai pasiklystame savyje ir lyg paskutinio gelbėjimosi šiaudo griebiamės kažkieno parašytų... +12 / 0 +12
3 priežastys vasarą pasivaikščioti basomis
3 priežastys vasarą pasivaikščioti basomis Jei Jūsų mažylis turi plokščiapėdystę, pravartu būtų vasarą jam leisti kuo daugiau vaikščioti basomis. Tiesa, pasirūpinkite, jog paviršius, kurį lies mažo vaiko jautrios pėdutės, būtų saugus. +11 / 0 +11
Kaip išgauti ugningų akių žvilgsnį?
Kaip išgauti ugningų akių žvilgsnį? Akys - sielos veidrodis. Jos nuostabios, paslaptingos, aksominės, apgaubtos juodomis ilgomis blakstienomis. Tačiau atsiradę juodi ratilai po jomis- tiesiog šaukštas deguto natūraliam grožiui. Ratilų spalva, aišku ne visai juoda . Spalva nuo rausvai juodos, tamsiai mėlynos iki geltonai rudos. +11 / -1 +10
Daktaras „Google“ – jis viską žino?
Daktaras „Google“ – jis viską žino? Turiu vieną gėdingą sveikatos problemą, tai – šlapimo nelaikymas. Gėda prisipažinti artimiesiems, tačiau kuo toliau, tuo sunkiau man yra nuslėpti šią problemą. Pas gydytojus neturiu laiko kada eiti, tad randu lengvesnį būdą sužinoti apie savo problemą. Įvedu į paieškos sistemą žodžius „dažnas šlapinimasis“,... +8 / 0 +8
Gimdos kaklelio uždegimas. Kodėl verta susirūpinti?
Gimdos kaklelio uždegimas. Kodėl verta susirūpinti? Gimdos kaklelio uždegimas gana dažnas susirgimas, todėl neretai manoma, jog nėra ko pergyventi. Vis dėlto uždegimas gali turėti labai rimtų pasekmių. Gimdos kaklelio uždegimą gali sukelti įvairūs faktoriai: infekcija, cheminės medžiagos ar alergija. Pavojingiausia uždegimo priežastis – infekcija. Ji gali išplisti ir už... +6 / 0 +6