Ką išduoda nagų, plaukų ir odos būklė?

Rugpjūčio 29, 2018
+4
+4 -0

Pastebėjote, kad Jūsų oda papilkėjusi, o nagai lūžinėja net nespėjus jiems paaugti iki norimo ilgio? Jus nedžiugina lūžinėjantys ir savo spindesį praradę plaukai? Tokie požymiai kartais gali būti rimtesnių organizmo sutrikimų pranašas, o kartais tai rodo, kad tik trūksta tam tikrų medžiagų. Vitaminų trūkumas dažnesnis pavasarį, kai po žiemos organizmas išsekęs dėl sumažėjusio šviežių daržovių ir vaisių kiekio mityboje. Mineralų (pavyzdžiui, magnio ar kalcio) taip pat pritrūksta, kai išeikvojami visi organizmo resursai ir jie neatnaujinami nei pilnaverte mityba, nei papildomu jų vartojimu.

Odos problemos. Jei bendras veido odos vaizdas pablogėjo ir ji papilkėjo, atsirado sutrūkinėjusių smulkių kraujagyslių (kapiliarų), kraujosruvų, pigmentinių dėmių ir oda atrodo suvytusi, pavargusi, tai greičiausiai vitamino C trūkumo požymis. Vitaminas C yra svarbus antioksidantas ir dalyvauja kolageno gamyboje. Jei odoje matote ne tik sutrūkinėjusius kapiliarus, bet labai greitai atsiranda ir mėlynių (net nuo smulkiausio pažeidimo), greičiausiai trūksta ne tik vitamino C, bet ir rutino (vitamino P). Vitaminas P dažnai vartojamas kartu su askorbo rūgštimi (vitaminu C), nes šių dviejų vitaminų derinys stiprina kraujagyslių sieneles, neleidžia kapiliarams sutrūkinėti. Jeigu atsiranda neaiškios kilmės žaizdelių ir skilinėja lūpų kampučiai – tikėtina, kad trūksta vitamino B2 (riboflavino). Mat šis vitaminas svarbus ląstelių atsinaujinimui, jų medžiagų apykaitai ir kvėpavimui. Odos išsausėjimas ir pleiskanojimas, raudonos dėmės ir įvairūs uždegimai dažnai rodo vitamino A trūkumą. Šis riebaluose tirpus vitaminas, kitaip vadinamas retinoliu, yra svarbus antioksidantas, apsaugo odą nuo neigiamų aplinkos veiksnių. Spuogelių atsiradimą gali  lemti cinko ir seleno trūkumas. Cinkas ir selenas ypatingai svarbūs odos ląstelių apsaugai nuo žalingo laisvųjų radikalo poveikio.

„Cinkas ir selenas ypatingai svarbūs odos ląstelių apsaugai nuo žalingo laisvųjų radikalo poveikio."

Plaukų problemos. Jeigu plaukai pradėjo slinkti, tai gali rodyti vitamino B7 trūkumą. Vitaminas B7 kitaip vadinamas biotinu. Tai medžiaga, kuri labai svarbi ląstelių atsinaujinimui, vadinasi daro didelę įtaką ir sveikų plaukų būklės palaikymui. Jeigu plaukai visai nebeblizga, tai gali būti vitamino E (tokoferolio)  trūkumo požymis. Vitaminas E yra vienas stipriausių organizmui reikalingų antioksidantų. Tai riebaluose tirpus vitaminas, kuris atsakingas už daugelį procesų ląstelių viduje, apsaugo jas nuo žalingų aplinkos veiksnių, lėtina ląstelių senėjimą. Folio rūgšties gali trūkti, jei plaukai stipriai slenka ir lūžinėja, visai neblizga ir atrodo negyvybingi. Folio rūgštis (vitaminas B9) yra ypatingai svarbi baltymų apykaitai, įvairiems augimo ir vystymosi procesams – vadinasi ji reikalinga ne tik besilaukiančioms moterims, bet ir žmonėms, besirūpinantiems savo plaukų grožiu. Plaukų problemos gali rodyti ir kalcio bei geležies trūkumą – esant abejonėms verta atlikti kraujo tyrimus ir įsitikinti.

Nagų problemos. Jei pastebite, kad nagai sluoksniuojasi, tai tikriausiai verta papildomai pavartoti kalcio arba gauti jo iš natūralių šaltinių (pieno produktų, riešutų). Kalcis geriau įsisavinamas su vitaminu D3. Kad trūksta kalcio, paprastai rodo ir baltos dėmelės ant nagų plokštelių – šiuo atveju gali būti išsekę ir cinko resursai.  Jei nagai ypatingai silpni, lūžinėja ir sluoksniuojasi, spėjama, kad gali trūkti geležies, cinko ir riebaluose tirpių vitaminų (A, E, D). Jei nagai labai lėtai auga, tai gali būti mangano trūkumo požymis.

Jei odos, nagų ir plaukų būklė pakito, tai gali rodyti ir kelių vitaminų ar mineralų trūkumą, galbūt suvartojamas nepakankamas vandens kiekis, o gal vertėtų mitybą papildyti gausesniu kiekiu nesočiųjų riebalų rūgščių, kurios grožiui ir sveikatai tiesiog būtinos. Jeigu mitybos papildymas vitaminais ir mineralais padėties nekeičia, tikrai verta nedelsti ir apsilankyti pas gydytojus. Pavyzdžiui, ypatingai dažna pablogėjusios odos, nagų ir plaukų būklės kaltininkė yra mažakraujystė (anemija), o šiuo atveju jau būtinas specialus gydymas.

Gripas daugelį pasitinka bene kiekvieną rudenį ir pavasarį. Tam patariama ruoštis ne tuomet, kai aplinkui vis daugėja sergančiųjų, bet iš anksto. Tačiau jeigu to nedarėte anksčiau, o šiuo metu pastebite pirmuosius susirgusius, dar ne vėlu griebtis priemonių, padėsiančių išvengti nemalonios ligos. Siūlome įtvirtinti 8 kasdienius įpročius – jie gali padėti išlikti sveiku visą sirgimų sezoną.

Plačiau:

8 paprasti būdai, kaip apsisaugoti nuo gripo
+4
+4 -0
  • Vitaminai
  • Grožis
  • Sudirgusi oda
  • Tvirti nagai, plaukai
  • Mineralinės medžiagos
  • Sausa oda

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *