Nugaros skausmo gniaužtuose

Vasario 25, 2019 | Rūtelė Foktienė
0
+0 -0

Nugaros skausmas įvardijamas kaip vienas dažniausių sveikatos sutrikimų, kurie ypatingai vargina ir darbingo, ir senyvo amžiaus pacientus. Statistika rodo, kad mažiausiai du iš trijų pacientų arba daugiau kaip 60 procentų visų gyventojų nugaros skausmą yra patyrę bent vieną kartą. Nugaros skausmas yra gyvenimo kokybę menkinanti problema. Jos paplitimas yra milžiniškas. Tikėtina, kad ne visi pacientai skuba kreiptis į gydytojus, todėl problema gali būti dar opesnė, nei rodo statistika.

 

Kokios dažniausios nugaros skausmo priežastys?

Viena iš didelio nugaros skausmo paplitimo priežasčių gali būti tokia, kad pats nugaros skausmas gali kilti dėl šimtų priežasčių. Kartais šią priežastį nustatyti labai sunku arba ji gali likti netgi nežinoma.

Pastebima, kad nugaros skausmas susijęs su nugaros raumenų ir kitų aplinkui esančių audinių silpnumu ir (arba) pakitimais. Skausmas gali ištikti nugaros raumenims patyrus per didelį krūvį. Teigiama, kad senstant stuburo audiniai bei struktūros natūraliai pakinta, todėl ir atsiranda skausmai. Per visą gyvenimą patirtos traumos apie save priminti gali tik senatvėje. Nugaros skausmui daug įtakos turi tai, kaip žmogus juda, kokiu fiziniu krūviu užsiima, kokį darbą dirba, netgi tai, kokia yra jo emocinė būklė. Nugaros skausmo tikimybė padidėja, jei žmogus nuolat netaisyklingai sėdi ir vairuoja, jei jis neteisingai kelia sunkius daiktus, jeigu jo gyvenimo būdas neaktyvus ir jis mažai sportuoja, arba, priešingai, jo patiriamas fizinis krūvis yra per didelis, nuolat traumuojantis stuburo struktūras. Daug įtakos nugaros skausmui turi netaisyklinga laikysena, nepatogios kėdės ir lovos (ypač svarbus yra pritaikytas čiužinys ir kokybiška pagalvė).

Nugaros skausmai gali atsirasti dėl pacientui nežinomų priežasčių, arba, priešingai, jie gali pasireikšti po sunkių traumų, kurių metu pažeidžiamas audinių vientisumas. Nugaros skausmas gali būti susijęs su įvairiomis organizmo būklėmis ir kitais sveikatos sutrikimais. Pavyzdžiui, daugumai moterų nugaros skausmai paaštrėja menstruacijų arba nėštumo metu bei po gimdymo. Šie nemalonūs skausmai gali būti juntami dėl įvairių infekcijų ar uždegimų, rečiau – dėl besiformuojančių auglių. Nervinė įtampa taip pat skatina skausmų atsiradimą.

"Nugaros skausmo tikimybė padidėja, jei žmogus nuolat netaisyklingai sėdi ir vairuoja, jei jis neteisingai kelia sunkius daiktus, jeigu jo gyvenimo būdas neaktyvus ir jis mažai sportuoja, arba, priešingai, jo patiriamas fizinis krūvis yra per didelis, nuolat traumuojantis stuburo struktūras. Daug įtakos nugaros skausmui turi netaisyklinga laikysena, nepatogios kėdės ir lovos (ypač svarbus yra pritaikytas čiužinys ir kokybiška pagalvė)."

Kuo skiriasi ūmus nugaros skausmas nuo lėtinio nugaros skausmo?

Ūminis nugaros skausmas trunka iki 12 savaičių (trijų mėnesių). Jis gali būti aštrus arba bukas, gali skaudėti tik tam tikrą nugaros sritį. Ūminis nugaros skausmas dažniausiai praeina ir pacientai pasveiksta, tačiau kai kuriems toks skausmas jo negydant ir neieškant priežasčių gali tapti lėtiniu.

Lėtinis nugaros skausmas tęsiasi ilgiau nei 3 mėnesius. Tai gana nespecifinis sveikatos sutrikimas, kurio priežastį rasti dažniausiai labai sunku, o paskirti tinkamą gydymą – gana problematiška. Kartais pacientai tiesiog kenčia šį nemalonų negalavimą ir jį priima kaip normalią gyvenimo dalį. Skausmas gali būti aštrus, deginantis, bukas. Jis gali būti jaučiamas tam tikroje nugaros srityje arba yra linkęs apimti visą apatinę nugaros dalį. Lėtinis nugaros skausmas gali būti susijęs su įvairiomis traumomis, ligomis, gyvenimo būdo pasikeitimais, stipriais emociniais išgyvenimais ir daugeliu kitų priežasčių.

 

Kada reikėtų dėl nugaros skausmo kreiptis į gydytoją?

Kadangi nugaros skausmo priežastys kartais gali būti itin rimtos, patariama nedelsti ir kreiptis į gydytoją, kai pastebimi šie ir panašūs simptomai: tirpsta galūnės, sutrinka šlapinimasis, stipriai pakyla kūno temperatūra, dėl nežinomų priežasčių sparčiai mažėja kūno svoris. Į gydytoją taip pat patariama kreiptis neseniai patyrus traumą ir vis jaučiant jos padarinius (nors trauma ir neatrodė sunki), jei skausmas ypatingai aštrus ir sunkiai pakeliamas net ir dėl menkiausių judesių arba jei skausmas nuolat stiprėja. Su gydytoju verta pasikonsultuoti, jei yra ir kitų neraminančių simptomų.

 

Kokie patarimai gali būti naudingi  jaučiant nugaros skausmą?

Svarbu įvertinti, kada reikalinga gydytojo pagalba. Jei nugaros skausmas nėra itin intensyvus arba jau baigtas gydymo kursas, tuomet reikėtų nedelsti ir keisti gyvenimo būdą, pradėti stiprinti nugaros raumenis. Ypatingai tinkama yra lengva, bet, svarbiausia, reguliari fizinė veikla – vaikščiojimas, plaukiojimas, specialūs pratimai, dėl kurių verta pasikonsultuoti su kineziterapeutu.

Būtina stebėti savo laikyseną ir dažniausias kūno padėtis – gal nugaros skausmą sukelia nuolat po kūnu pakišta koja arba sėdėjimas persikreipus? Negalima kelti sunkių daiktų arba juos būtina kelti taisyklingai, pavyzdžiui, patariama pritūpti, o ne kelti pasilenkus. Draudžiama mėginti pakelti itin sunkius nešulius – tai gali dar labiau pasunkinti problemą.

Jei skausmas vargina, rekomenduojami nesteroidiniai vaistai nuo uždegimo, kurie pasižymi skausmą ir uždegimą mažinančiu poveikiu. Rekomenduojamos ir didelės vitamino B dozės (jas esant reikalui paskiria gydytojas). Galima pasirinkti vaistų vartojimo būdus ir metodus, nes jų asortimentas itin gausus – nuo tepalų, gelių ir pleistrų iki tablečių, granulių geriamajam tirpalui ir kitų sistemiškai vartojamų vaistinių preparatų. Ypatingai veiksmingas Dolmen – jo sudėtyje esanti vaistinė medžiaga deksketoprofenas padeda greitai mažinti nemalonius pojūčius ir uždegiminius procesus. Šis vaistinis preparatas pagamintas taikant naujausias technologijas. Jo sudėtyje nėra laktozės. Galima pasirinkti patogiausią vaistinę formą – tabletes arba granules geriamajam tirpalui. 

 

Autorius: farmacininkė Rūtelė Foktienė. 

Vėl sugadintas savaitgalis. Taip puikiai prasidėjo: gerai išsimiegota, skaniai papusryčiauta. Ir štai reikia gulėti aptemdytame kambaryje su viltimi, kad skausmas greit atlėgs.

Plačiau:

5 etapų programa galvos skausmui įveikti
0
+0 -0
  • Nugaros skausmas
  • Skausmo malšinimas
  • Nuo skausmo
  • Skausmas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *