Kaip priaugti raumenų? Trenerio Slavo Bartoševič patarimai

Balandžio 16, 2014 | Kamilė Kogstaitė
+37
5
Kaip priaugti raumenų? Trenerio Slavo Bartoševič patarimai

Atletiškas kūnas ir tvirti raumenys – daugelio žmonių svajonė. Turėti sportiškas kūno linijas svajoja ne tik besiskundžiantieji keliais papildomais kilogramais, bet ir tie, kurie kilogramų niekaip negali priaugti. Dažnai nesusimąstome, jog norint priaugti masės, reikia įdėti ne mažiau pastangų, nei siekiant jos atsikratyti. 

Šį kartą IMPULS sporto ir sveikatingumo klube lankomės sportininkų pilnoje treniruoklių salėje ir kalbiname trenerį Sviatoslavą Bartoševič (toliau – Slavą) bei jo nuolatinę klientę Ievą. Sužinokite profesionalaus trenerio patarimus, kaip sportuoti ir ką valgyti, norint priaugti raumenų, ir Ievos mintis apie kūno tobulinimą. 

Pokalbis su treneriu Slavu 

Slavas Bartoševič, trenerisKokius pagrindinius pratimus turi atlikti žmogus, norėdamas priaugti raumenų? 

Nėra vieno pagrindinio pratimo ar treniruoklio, kuris užaugintų raumenis. Jei žmogus nori priaugti svorio, patartina daugiausia dirbti su laisvu svoriu, įtraukiant šiek tiek ir sunkiojo. Reikia dirbti su štangomis, staklėmis, bet ne su mašininiais prietaisais. 

Egzistuoja mitas, jog masei priaugti padeda tik sunkūs svoriai. Tokiu atveju svorio įmanoma priaugti, jei žmogus labai daug valgo, tačiau tokia masė bus nekokybiška. Jei norima, kad raumuo būtų gražus, išdailintas, svarbiausia į jį įpumpuoti kuo daugiau deguonies ir kraujo. Tai geriausia daryti su normaliu, lengvesniu svoriu, tik daug kartų kartojant judesį. 

Ar dažnai sulaukiate klientų, kurie nori priaugti, o ne numesti svorio? 

Sulaukiu, bet daugiausia tai vyriškos lyties atstovai. Prisipažinsiu, vyrai yra tinginiai... Kai pasakau jiems, kiek ir kaip dažnai reikia valgyti, jie tik palinkčioja galvomis, bet to nedaro. Visa svorio priaugimo esmė – mityboje. Jei maitinsiesi tinkamai ir reguliariai, svorio priaugsi kaipmat. 

Kalbant apie merginas, dauguma merginų nori patobulinti specifines kūno vietas – užpakaliuką, šlaunis, pilvą. Viena mano klientė, jau du mėnesius sportuojanti su mano priežiūra, atėjo visiškai plokščia, o dabar turi gražius, išryškėjusius apvalumus. Ir sustoti neketina – nori dar intensyvesnių treniruočių.

Šiuo metu svorio priaugti norinčių klientų turiu virš dešimt, svorio numesti, žinoma, yra žymiai daugiau. 

Koks yra svorio priaugimo mitybos planas? 

Viskas priklauso nuo organizmo, nes kiekvieno iš mūsų medžiagų apykaita veikia skirtingai. Vienam energijos gauti reikia iš baltymų ir riebalų, kitam geriau iš angliavandenių. Bet svarbiausia – daug gerųjų kalorijų. 

„Pagrindiniai maisto produktai, kuriuos turi valgyti norintis priaugti raumenų žmogus, – mėsa (ypač vištiena), žuvis, grūdai, daržovės.“ Pavyzdžiui, jei nueisime į „McDonald`s“ restoraną ir suvalgysime keptų bulvyčių, gausime daug angliavandenių. Tiek pat angliavandenių gausime ir suvalgę didelę porciją virtų ryžių. Bet ryžių kalorijos yra gerosios, o bulvyčių ‒ tuščiosios. 

Jei sakau, kad per dieną reikia suvartoti 5000 tūkst. kalorijų, tai nereiškia, kad iš karto reikia pulti valgyti greitąjį maistą. Pagrindiniai maisto produktai, kuriuos turi valgyti norintis priaugti raumenų žmogus, – mėsa (ypač vištiena), žuvis, grūdai, daržovės. Būtina sumažinti miltinių produktų, saldumynų skaičių. Galime gerti ir baltyminius kokteilius, papildus, bet reikia atsiminti, jog raumenys auga nuo maisto, o ne nuo papildų, todėl būtina visavertė mityba. 

Ar įmanoma persistengti sportuojant? 

Netikiu persisportavimu. Jeigu žmogus gausiai valgo ir miega optimaliai, jis nepervargsta. Svarbiausia viską suderinti. Galima sportuoti ir septynis kartus per savaitę, bet būtina valgyti iki aštuonių kartų per dieną. 

Rekomenduoju sportuoti keturias dienas, nes trys – kiek per mažai. Užauginti raumenų galima ir sportuojant rečiau, bet norint užauginti kokybišką masę, reikia sportuoti intensyviau. 

Dešimt kilogramų įmanoma priaugti maždaug per pusę metų, bet rezultatus jau galima matyti po kelių mėnesių. Tik, deja, mažuma klientų tęsia pradėtą darbą. Juk sportuojantysis turi valgyti kas dvi su puse valandos, maitintis kone tuo pačiu maistu, nevartoti alkoholio.

Kaip priaugti raumenų? Trenerio Slavo Bartoševič patarimai

Skaityti kitą puslapį »
1 2
+37
5
  • Nutukimas
  • Antsvoris
  • Sveika mityba
  • Sporto klubai
  • Raumenys

Susiję straipsniai

  • atletas / 2016-05-18 13:37:52

    Taip ir nesupratau kame esme svoris bendras ar raumenu mase.r aumenu mase trynyruoti galima ir tik 3 kar per svaite ir 45 min nes poto dirba letosios skaidulos ir vid bet kokybiskai ji suformuoti galima tik papildomai dirbant

  • Sportuojantis / 2016-04-21 23:57:04

    Per daugiau nei metus priaugau ~13-14kg :) Svarbiausia yra sąžingai valgyti. Masės galima užauginti ir nesportuojant, tačiau norint auginti raumenis reikalinga ir sportuoti, žinoma sportuojant masė labiau auga, nei įprastai.

  • artis / 2015-05-01 14:54:17

    sveikame kūne sveiką sielą, o ne sportuojančius nereiktų teisti, o veikiau paraginti juos sportuoti.

  • aida / 2014-04-25 15:25:53

    Nu atsiprasau bet jau kaimo zmones kokie tai tragedija

  • sport / 2014-04-16 18:11:41

    sportuojantiems dangus!

Siųsk savo nuomonę
Sportas peršalus: kada vis dėlto galima?
Sportas peršalus: kada vis dėlto galima? Žiema, šalta, peršalote... Rodos, nieko naujo. Vis dėlto, dažnas ir žiemą neapleidžia aktyvaus gyvenimo įpročių: bėgioja, makštinasi, užsiima joga, šoka ar pan., tad ką gi daryti peršalus: visiškai atsisakyti judėjimo ar ne? Svarbiausia – stebėti savo kūną ir atsižvelgti į jo poreikius. +1 / 0 +1
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė Atėjus pavasariui dviratininkai pumpuoja padangas, bėgikai aunasi sportinius batelius, parkuose ima skrieti riedlentės‒ atgyja ne tik gamta, bet ir visas miestas. Mankštintis visuomet sveika, bet ką daryti tiems, kurie sportą prisimena tik pavasarį? Straipsnyje rasite pilvo preso raumenų treniruotę, kuriai nesugaišite... +41 / -1 +40
Judėkim su Vilmantu Aušra! Išsamus interviu su podiatru
Judėkim su Vilmantu Aušra! Išsamus interviu su podiatru Artėjant pavasariui kyla noras daugiau laiko praleisti lauke: išeiti pasivaikščioti, pabėgioti ar pasimankštinti. Portale „MedGuru.lt“ startuoja nauja rubrika, kurioje podiatrijos specialistas Vilmantas Aušra dalinsis savo patirtimi, susijusia su sportu, tinkamu avalynės pasirinkimu ne tik sau, bet ir mažiesiems... 2 +25 / 0 +25
Traumos, kurias patiria dailiojo čiuožimo atstovai
Traumos, kurias patiria dailiojo čiuožimo atstovai Dailusis čiuožimas – tai ne tik grakštus ir lengvas čiuožimas poroje ant ledo. Ne, tikrai ne, tai – ir traumos, kurių dažnai mes, žiūrovai, net nematome, bet jas karts nuo karto patiria šios sporto šakos atstovai.. 1 +21 / 0 +21
Joga – mitai ir faktai. Pokalbis su jogos mokytoja Inga Rubikiene
Joga – mitai ir faktai. Pokalbis su jogos mokytoja Inga Rubikiene Apie jogą teko girdėti kiekvienam, tačiau neabejotinai visi ją suvokiame skirtingai. Vienam joga siejasi su meditacija, kitam ‒ su neįtikėtinomis fizinėmis galiomis ir pačiomis keisčiausiomis pozomis, trečiam ‒ su pasakojimais apie tai, kad tikrieji jogai gali išbūti nevalgę ir negėrę kelias savaites. Tačiau ar viskas... +20 / -2 +18
17 būdų, kaip per dieną sudeginti daugiau kalorijų
17 būdų, kaip per dieną sudeginti daugiau kalorijų Jeigu kasdien sugebate nueiti į sporto klubą ir sudeginti 500 kalorijų, tiesiog nuostabu – bet jeigu po rytinės mankštos 8 valandas prasėdite prie stalo, lieknėjimas gali smarkiai užtrukti. Laimei, yra slaptų būdų, leidžiančių nejučiomis deginti kalorijas visa dieną. Šie specialistų patarimai padės greičiau atsikratyti svorio. +16 / 0 +16
Kokias traumas dažniausiai patiria maratono dalyviai?
Kokias traumas dažniausiai patiria maratono dalyviai? Pasaulyje vis labiau populiarėjantys maratonai susilaukia įvairaus amžiaus žmonių susidomėjimo. Maratone savo jėgas vis dažniau nusprendžia išbandyti ne tik profesionalai, bet ir mėgėjai bėgikai. Deja, tačiau nei vienas maratonas nepraeina be tam tikrų traumų... +15 / 0 +15
Nauji metai – naujas kūnas?
Nauji metai – naujas kūnas? Naujiems metams prasidėjus sporto klubus ir vėl užplūdo galybė žmonių, kurie trokšta gražaus kūno. Ir tai nei kiek nestebina, mat žiniasklaida nuolat rodo gražius žmones, įvairias dietas ar tiesiog straipsnius apie sveiką gyvenimo būdą. Tad vos tik atėjus Naujiems ir Jūs praveriate sporto klubo duris... +14 / 0 +14
Mankšta dirbant biure – būtina. Judėkime!
Mankšta dirbant biure – būtina. Judėkime! Šiandien vis daugiau žmonių dirba sėdimą darbą. Fizinės veiklos stoka gali lemti ne tik antsvorį, nugaros skausmą, bet ir sukelti ar paūminti tam tikras ligas. Dažnai juokaujama, kad XX a. blogiausias žmogaus įprotis – rūkymas, o šių laikų – sėdėjimas. Norėdami išvengti negalavimų dalis žmonių kelis kartus per... +13 / 0 +13
Kelio sąnario traumos: kaip išvengti?
Kelio sąnario traumos: kaip išvengti? Kelio sąnario traumos yra gana dažnos tiek tarp jaunų, tiek tarp pagyvenusių žmonių. Mes daug laiko praleidžiame sėdėdami prie kompiuterių, tad mūsų sąnariai, visai kaip ir automobilis, kuriuo nesinaudojame, kartais ima ir „užrūdija“ t.y. sąnariai tampa ne tokie paslankūs, vargina sąnarių skausmai, o kartais – net ir... +11 / 0 +11