Treniruotė su TRX diržais verčia dirbti visus kūno raumenis!

Vasario 6, 2015 | Kamilė Kogstaitė
+28
2
Treniruotė su TRX diržais verčia dirbti visus kūno raumenis!

Sportuoti puiku, tačiau ką daryti, kai įprastinė treniruoklių salė ar aerobikos užsiėmimai pabosta? Treniruotės su TRX diržais – gera alternatyva. Šių funkcinių treniruočių metu galima atlikti lygiai tokius pačius pratimus, kaip ir sportuojant su jėgos treniruokliais, o pasitelkiant tik savo kūno svorį įmanoma pasiekti didelių sportinių rezultatų. Su šiuo treniruokliu galima sportuoti ir namie, tačiau pirmiausia patartina išbandyti treniruotes sporto salėje. 

Sporto ir sveikatingumo centre IMPULS organizuojamoje trenerio Kazimiero Čiginsko TRX treniruotėje – nė vienos laisvos vietos. Kuo šios treniruotės tokios ypatingos? Kalbiname trenerį Kazimierą ir patikiname: treniruotės su diržais gal ir nėra lengviausios, tačiau pasibaigus treniruotei daugelio sportininkų veiduose išvydome šypsenas. 

Kokios treniruočių su TRX diržais ypatybės? 

Treniruotės su TRX diržais vadinamos funkcinėmis treniruotėmis. Tai reiškia, jog TRX treniruoklis treniruoja visas kūno dalis vienos treniruotės metu. Tarkim, treniruojama krūtinė, tačiau kartu dirba ir visas kūnas – pilvo presas, kojų raumenys ir kita. Su TRX treniruokliu, net ir sportuojant namuose, kito sporto inventoriaus nereikia – pakanka vien diržo. 

Pratimų, atliekamų su TRX diržais, yra begalė. Mano vedamoje treniruotėje pratimai gal kiek sudėtingesni, tačiau pats TRX diržas tinka įvairaus amžiaus ir sportinio pajėgumo žmonėms – kūno masė čia nėra svarbi, svarbiausia yra kūno padėtis ir jos valdymas. Patys pratimai turi daug variacijų, todėl nepabosta. 

TRX treniruočių treneris Kazimieras Čiginskas

„Treniruojantis su savo kūno svoriu tvirtinami gilieji raumenys, o tai ir yra visa TRX treniruočių esmė.“ Kokia šių treniruočių nauda? 

Iš pradžių ganėtinai sunku priprasti prie šio treniruoklio, tačiau išmokus juo naudotis nauda kūnui – didžiulė, sutvirtinamas visas kūnas: išoriniai, vidiniai, giluminiai raumenys. Fiziškai atlikti darbą namie tampa žymiai lengviau. Įprastoje treniruoklių salėje daugiausia treniruojame išorinius raumenis – t. y. tuos, kuriuos galime matyti akimis. Treniruojantis su savo kūno svoriu tvirtinami gilieji raumenys, o tai ir yra visa TRX treniruočių esmė. 

Ar galima su TRX diržais sportuoti ir namuose?

Galima, ir ne tik namuose. Aš pats vedu užsiėmimus lauke. Šis treniruoklis nėra pigus, tačiau tai labai gera investicija į ateitį. Jei žmogus nori sportuoti namuose, būtina atkreipti dėmesį, jog skirtingais treniruokliais atliekami skirtingi pratimai. Internete gausu tinklalapių su pratimų pavyzdžiais, egzistuoja ir mokomosios knygos, kompaktiniai diskai. Žinoma, kartais žmonės pratimus atlieka netaisyklingai – tuomet būtina nors kartą apsilankyti profesionalo vedamoje treniruotėje, išsiaiškinti treniruočių specifiką ir pasimokyti tinkamai atlikti pratimus. 

Kokio lygio TRX diržas yra pats stipriausias? 

Tai TRX force tipo diržas, žalsvos spalvos. Su juo sportuoja kareiviai, jūrų pėstininkai, krepšininkai. Pats diržas nuo tų, su kuriais sportuojama sporto klube, perdaug nesiskiria, skiriasi tik pratimų sudėtingumo lygis. Sporto klubuose žmonės fiziškai nepajėgia padaryti tokių sunkių pratimų, kuriuos atlieka, tarkim, kareiviai. Visgi į treniruotes žmonės ateina ne tik sutvirtinti savo kūno, bet ir atsipalaiduoti, todėl per daug nuvarginti lankančiųjų treniruotes negaliu. 

Ar tiesa, kad TRX treniruotės labiau vyriška sporto rūšis? 

Netiesa. Būna treniruočių, kai daugumą sudaro moteriškosios lyties atstovės. Tai yra ištvermės sportas, o moterys, kaip žinia, yra ištvermingesnės. Vyrus ši treniruotė masina dėl to, jog tai – giliųjų raumenų treniruotė. Vyrų vidiniai raumenys dažnai esti silpni, todėl būtina juos tvirtinti. 

Skaityti kitą puslapį »
1 2
+28
2
  • Sporto nauda
  • Sporto klubai
  • Raumenys
  • Ištvermė
  • TRX treniruotės

Susiję straipsniai

  • Tomas / 2015-02-09 09:10:36

    Nepasitikiu as tokiom mandrybem
    naujas bairis niekuo negeresnis uz tradicinius pratimus

  • Mergina / 2015-02-06 18:34:16

    Noreciau isbandyt!

Siųsk savo nuomonę
Sportas peršalus: kada vis dėlto galima?
Sportas peršalus: kada vis dėlto galima? Žiema, šalta, peršalote... Rodos, nieko naujo. Vis dėlto, dažnas ir žiemą neapleidžia aktyvaus gyvenimo įpročių: bėgioja, makštinasi, užsiima joga, šoka ar pan., tad ką gi daryti peršalus: visiškai atsisakyti judėjimo ar ne? Svarbiausia – stebėti savo kūną ir atsižvelgti į jo poreikius. +1 / 0 +1
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė Atėjus pavasariui dviratininkai pumpuoja padangas, bėgikai aunasi sportinius batelius, parkuose ima skrieti riedlentės‒ atgyja ne tik gamta, bet ir visas miestas. Mankštintis visuomet sveika, bet ką daryti tiems, kurie sportą prisimena tik pavasarį? Straipsnyje rasite pilvo preso raumenų treniruotę, kuriai nesugaišite... +41 / -1 +40
Judėkim su Vilmantu Aušra! Išsamus interviu su podiatru
Judėkim su Vilmantu Aušra! Išsamus interviu su podiatru Artėjant pavasariui kyla noras daugiau laiko praleisti lauke: išeiti pasivaikščioti, pabėgioti ar pasimankštinti. Portale „MedGuru.lt“ startuoja nauja rubrika, kurioje podiatrijos specialistas Vilmantas Aušra dalinsis savo patirtimi, susijusia su sportu, tinkamu avalynės pasirinkimu ne tik sau, bet ir mažiesiems... 2 +25 / 0 +25
Traumos, kurias patiria dailiojo čiuožimo atstovai
Traumos, kurias patiria dailiojo čiuožimo atstovai Dailusis čiuožimas – tai ne tik grakštus ir lengvas čiuožimas poroje ant ledo. Ne, tikrai ne, tai – ir traumos, kurių dažnai mes, žiūrovai, net nematome, bet jas karts nuo karto patiria šios sporto šakos atstovai.. 1 +21 / 0 +21
Joga – mitai ir faktai. Pokalbis su jogos mokytoja Inga Rubikiene
Joga – mitai ir faktai. Pokalbis su jogos mokytoja Inga Rubikiene Apie jogą teko girdėti kiekvienam, tačiau neabejotinai visi ją suvokiame skirtingai. Vienam joga siejasi su meditacija, kitam ‒ su neįtikėtinomis fizinėmis galiomis ir pačiomis keisčiausiomis pozomis, trečiam ‒ su pasakojimais apie tai, kad tikrieji jogai gali išbūti nevalgę ir negėrę kelias savaites. Tačiau ar viskas... +20 / -2 +18
17 būdų, kaip per dieną sudeginti daugiau kalorijų
17 būdų, kaip per dieną sudeginti daugiau kalorijų Jeigu kasdien sugebate nueiti į sporto klubą ir sudeginti 500 kalorijų, tiesiog nuostabu – bet jeigu po rytinės mankštos 8 valandas prasėdite prie stalo, lieknėjimas gali smarkiai užtrukti. Laimei, yra slaptų būdų, leidžiančių nejučiomis deginti kalorijas visa dieną. Šie specialistų patarimai padės greičiau atsikratyti svorio. +16 / 0 +16
Kokias traumas dažniausiai patiria maratono dalyviai?
Kokias traumas dažniausiai patiria maratono dalyviai? Pasaulyje vis labiau populiarėjantys maratonai susilaukia įvairaus amžiaus žmonių susidomėjimo. Maratone savo jėgas vis dažniau nusprendžia išbandyti ne tik profesionalai, bet ir mėgėjai bėgikai. Deja, tačiau nei vienas maratonas nepraeina be tam tikrų traumų... +15 / 0 +15
Nauji metai – naujas kūnas?
Nauji metai – naujas kūnas? Naujiems metams prasidėjus sporto klubus ir vėl užplūdo galybė žmonių, kurie trokšta gražaus kūno. Ir tai nei kiek nestebina, mat žiniasklaida nuolat rodo gražius žmones, įvairias dietas ar tiesiog straipsnius apie sveiką gyvenimo būdą. Tad vos tik atėjus Naujiems ir Jūs praveriate sporto klubo duris... +14 / 0 +14
Mankšta dirbant biure – būtina. Judėkime!
Mankšta dirbant biure – būtina. Judėkime! Šiandien vis daugiau žmonių dirba sėdimą darbą. Fizinės veiklos stoka gali lemti ne tik antsvorį, nugaros skausmą, bet ir sukelti ar paūminti tam tikras ligas. Dažnai juokaujama, kad XX a. blogiausias žmogaus įprotis – rūkymas, o šių laikų – sėdėjimas. Norėdami išvengti negalavimų dalis žmonių kelis kartus per... +13 / 0 +13
Kelio sąnario traumos: kaip išvengti?
Kelio sąnario traumos: kaip išvengti? Kelio sąnario traumos yra gana dažnos tiek tarp jaunų, tiek tarp pagyvenusių žmonių. Mes daug laiko praleidžiame sėdėdami prie kompiuterių, tad mūsų sąnariai, visai kaip ir automobilis, kuriuo nesinaudojame, kartais ima ir „užrūdija“ t.y. sąnariai tampa ne tokie paslankūs, vargina sąnarių skausmai, o kartais – net ir... +11 / 0 +11