5 priežastys, kodėl vertėtų rinktis šaltą dušą

Kovo 11, 2015 | Asta Laurinaitytė
+16
1
5 priežastys, kodėl vertėtų rinktis šaltą dušą

Tikriausiai kiekvienam iš mūsų puikiai pažįstama situacija, kai šalto vandens srovė beveik priverčia šokti iš dušo. Tuomet stengiamės išvengti krentančių lašelių ir kuo skubiau surasti mūsų kūnui tinkamą vandens temperatūrą. Visgi norėtųsi priminti, kad šaltas dušas – labai naudingas organizmui. Straipsnyje pateikiame penkias priežastis, kodėl vertėtų sukaupti visą drąsą ir rytojų (o gal dar šiandieną) pradėti būtent šiuo ritualu. 

1. Šaltas dušas naudingas sveikatai. Šaltas vanduo gerina kraujotaką, padeda organizmą aprūpinti deguonimi ir užtikrina gerą medžiagų apykaitą. Vėsus dušas padeda žmogui išlikti žvaliam, energingam, greičiau atsigauti po patirto streso ir lengviau susidoroti su fiziniu krūviu. 

2. Šaltas vanduo – puikus būdas kovoti su stresu. Šalčio receptoriai mūsų odoje išsidėstę labai tankiai. Apsipylus šaltu vandeniu jie ima siųsti galybę elektrinių impulsų į smegenis, taip skatindami adrenalino išsiskyrimą. Toks organizmui sukeltas stresas padeda išvaikyti neigiamas mintis, pakelia nuotaiką ir veikia kaip puikus antidepresantas. Reguliariai prausiantis šaltu vandeniu, su patiriamu išoriniu stresu kūnas apsipranta vis paprasčiau. Ilgainiui tai padeda lengviau susidoroti ir su kitais streso šaltiniais.

Stresas darbe – pabaisa, žudanti nervų ląsteles

„Stresas patiriamas darbo metu – opi problema, kuri ir vadovus, ir darbuotojus verčia klysti, dažniau daryti klaidas, žmogiškieji ištekliai optimaliai neišnaudojami...“ 

Plačiau apie stresą darbe:
Stresas darbe – pabaisa, žudanti nervų ląsteles » 

3. Pakelia raumenų tonusą. Sportininkai dažnai atlieka grūdinimosi procedūras ledinio vandens voniose, nes tai puikiai atgaivina organizmą ir sumažina raumenų skausmų ar uždegimų riziką po sunkių treniruočių. Šaltas vanduo sutraukia kraujagysles ir tokiu būdu sumažina raumenų maudimą. Taip pat reguliarus grūdinimasis padeda žmogaus organizmui susidoroti su didėjančiu fiziniu krūviu. 

4. Suteikia energijos visai dienai. Nors mieliau dieną pradėtume karštos kavos ar arbatos puodeliu, vis dėlto geriausiai akis ryte padės pramerkti šaltas dušas. Ledinis vanduo, keliantis asociacijas su itin nemaloniu stresu, ilgainiui gali tapti puikios energijos užtaisu visai dienai. 

5. Šalto vandens procedūros – grožio ir jaunystės šaltinis. Į atliekamus grožio ritualus derėtų įtraukti ir šalto vandens procedūras. Karštas vanduo sausina mūsų odą, o šaltas padeda jai išlikti jaunatviškai ir elastingai, išsaugo drėgmę, lėtina raukšlių atsiradimą. Šaltas vanduo labai naudingas ir plaukams – baigiant trinkti galvą, rekomenduojama juos perlieti vėsiu vandeniu. Plaukai ims labiau žvilgėti, taps glotnesni, paklusnesni ir mažiau riebaluosis. 

Kompromisas – kontrastinis dušas 

Šaltas dušas kai kuriems žmonėms gali pasirodyti tikra šoko terapija, tad galima rinktis labiau priimtiną alternatyvą – kontrastinį dušą, puikų grūdinimosi būdą, stiprinantį imunitetą. Tai ir puiki odos valymo priemonė – šilto vandens srovė atpalaiduoja kūną ir išplečia odos poras, o šaltas vanduo jas sutraukia. 

Kontrastinio dušo procedūrą rekomenduojama atlikti po rytinės mankštos. Procedūros metu reikėtų atlikti po tris karšto (40–45 °C) ir tris šalto (10–15 °C) vandens seansus, užbaigiant šaltu vandeniu. Kasdien taikydami šias procedūras tapsite žvalesni ir turėsite daugiau energijos. Būkite sveiki!

+16
1
  • Kraujotakos gerinimas
  • Sveikatingumo centrai
  • Imuniteto stiprinimas
  • Grūdinimasis
  • Kontrastinis dušas

Susiję straipsniai

  • Vonia / 2015-03-14 09:22:21

    Visi zino, kad saltas dusas yra naudinga, bet jus geriau paaiskinkit, kaip prisiversti atsukti salta dusa sau ant galvos. Mazochizmas!

Siųsk savo nuomonę
Ate, akne! Patarimai, kurie padės džiaugtis skaisčia veido oda
Ate, akne! Patarimai, kurie padės džiaugtis skaisčia veido oda Aknė – ne tik jaunimo, tačiau ir vyresnio amžiaus žmonių problema. Kol vieni kaltina šokoladus, kiti net ir atsisakę saldaus maisto niekaip nesusitvarko su spuogais ant veido. Vienintelis būdas turėti gražią veido odą – naudoti kompleksinį “gydymą” pradedant mityba ir baigiant tinkamomis veido valymo priemonėmis. +2 / 0 +2
Priklausomybė nuo kofeino. Ar turėtume gerti mažiau kavos?
Priklausomybė nuo kofeino. Ar turėtume gerti mažiau kavos? Daugeliui mūsų sunku praleisti dieną darbe neišgėrus kelių puodelių kavos, o kai kurie be rytinio kavos puodelio nė nesikelia iš lovos. Kofeino turinčius produktus kasdien vartoja didžioji dalis suaugusių žmonių, tačiau tik retas susimąsto apie šios medžiagos poveikį mūsų organizmui. 3 +56 / -2 +54
Renkamės avalynę. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį?
Renkamės avalynę. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį? Pavasarį daugelis ima ieškoti ne tik patogių sportinių batelių, bet ir avalynės kasdienai ar šventei. Žinoma, reikėtų nepamiršti ir mažiausiųjų. Parinkti tinkamą vaikišką avalynę ne taip jau paprasta. Kiekvieno žmogaus pėda – unikali, tad nuo mažų dienų nešiojant netinkamus batus žalojami kelių, klubų sąnariai ir... +32 / 0 +32
Dėl nugaros skausmo kaltas prastas čiužinys: kaip jį pasirinkti ir neapsirikti?
Dėl nugaros skausmo kaltas prastas čiužinys: kaip jį pasirinkti ir neapsirikti? Beveik trečdalį viso savo gyvenimo žmogus praleidžia miegodamas, suaugęs žmogus vidutiniškai miega apie 7 – 8 valandas. Gerai, jei miegoti yra pasirenkama ant kokybiško ir gero čiužinio, tačiau ką daryti tuomet, kai dėl ne itin gero čiužinio atsikėlus ryte tenka kęsti tuos nemalonius nugaros skausmus? Taigi, šįkart domimės... +26 / 0 +26
Pirtininkas Viktoras Katkus: „Pirtyje svarbiausia ‒ veikla“
Pirtininkas Viktoras Katkus: „Pirtyje svarbiausia ‒ veikla“ Pirtis padeda atsipalaiduoti, pašalinti per dieną susikaupusią įtampą ir sustiprinti organizmą. Ne veltui sakoma, kad pirtis ‒ vaistas nuo visų ligų. „Pirties malonumo žodžiais neapsakysi, jį reikia pajusti“, – teigia patyręs pirtininkas, Lietuviškos pirties bičiulių draugijos narys Viktoras Katkus. Sunku būtų ginčytis,... +24 / 0 +24
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani?
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani? Mitybos specialistai pataria – maitinkitės penkis kartus per dieną, mažomis maisto porcijomis. Nepamirškite ypač riboti maistą vakarais, prieš miegą. Deja, ne visuomet skambūs žodžiai ir taisyklės yra lengvai pritaikomos mūsų gyvenime. Darbe kartais neturime laiko net papietauti, o štai vakare – grįžtame ir suvalgome patį... +23 / -2 +21
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai.
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai. Esu vieniša moteris. Jau daugiau nei trys metai neturiu jokio partnerio. Prisipažinsiu, gyvenimas vienatvėje man ne itin patinka. Ką daryti? Vieną dieną ėmiau ir susimąsčiau, kad taip gyventi toliau nebegaliu. Tad nusprendžiau užsiregistruoti į pažinčių svetaines. Mano pašto dėžutę per kelias dienas užpildė krūva... +23 / -3 +20
Kaip motyvuoti save kuriant verslą? Pataria jaunieji verslininkai
Kaip motyvuoti save kuriant verslą? Pataria jaunieji verslininkai Ilgą laiką dirbote samdomą darbą ir galiausiai supratote, kad jūsų tai nebetenkina? Suplojote rankomis ir nusprendėte: „Pats sau būsiu direktorius!“ Entuziastingai ėmėtės pirmųjų verslo kūrimo žingsnių ir įkūrėte savo įmonę. O gal jūsų istorija kiek kitokia? Ilgus metus brandinate verslo idėją mintyse, tačiau... +19 / 0 +19
Aistė Jasaitytė-Čeburiak: „Gražaus kūno kultas kyla iš visuomenės kompleksų“
Aistė Jasaitytė-Čeburiak: „Gražaus kūno kultas kyla iš visuomenės kompleksų“ Buvęs modelis, dabar save edukologe psichologe įvardijanti Aistė Jasaitytė-Čeburiak pasitinka mus vaikų klegesyje. „Tai – mano didžiausia praktika ir turtas“, – sako ji, švelniai glausdama mažąją Sofiją prie krūtinės. Garsiausius pasaulio podiumus Aistė paliko, turėdama tvirtą tikslą – išmokti psichoterapijos meno ir... +19 / 0 +19
Kodėl nuolat jaučiamės pavargę?
Kodėl nuolat jaučiamės pavargę? Miego stygius nėra vienintelė energijos trūkumo priežastis. Smulkmenos, kurias darote (arba nedarote), gali išsekinti ir psichologiškai, ir fiziškai – dėl to visa diena atrodys kaip varginantis pareigos atlikimas. Mokslininkai atskleidė dažniausius blogus įpročius, dėl kurių galite jaustis pavargę, ir nurodė paprastus gyvenimo... +18 / 0 +18