Akių pratimai: sveikesnės akys namų sąlygomis

Lapkričio 22, 2013 | Žavinta Kiliūtė
+7
Akių pratimai: sveikesnės akys namų sąlygomis

Daugelis iš mūsų kiaurą dieną praleidžia sėdėdami prie kompiuterio, šiokiadienio vakarus praskaidrina prie žydrojo televizoriaus ekrano, o įprastas knygas dažnai pakeičia elektroninėmis. Todėl visai nenuostabu, kad mūsų regėjimas ima silpti. Laiku nepasirūpinus akimis, teks ant nosies užsidėti akinius arba dar blogiau... Aklumas – dažna įvairių akių ligų pasekmė. Kad taip neatsitiktų, bent kelias minutes per dieną skirkite specialiems akių pratimams, kurių rezultatas – sveikesnės akys.

Kada reikėtų susirūpinti regėjimu?

Nederėtų laukti kol akys pradės silpti, rekomenduojama akis kiekvienais metais tikrintis profilaktiškai, kadangi anksti nustatyta akių liga gali būti pagydoma arba palengvinama jos eiga. Deja, daugelis iš mūsų regėjimu ima rūpintis, kai jis ima prastėti. Taigi, turėtumėte sunerimti, kai:

  • pablogėja regėjimas, akyse jaučiasi įtampa ir nuovargis;
  • negalite ilgai skaityti, akys greitai pavargsta, ima lietis raidės;
  • jei prisimerkiate žiūrėdamas televizorių arba žiūrite pakreipęs galvą;
  • vakare akys atrodo paraudusios, išsausėjusios.

Akių pratimai

Visa puokštė regėjimo sutrikimų – netolygaus apvalumo akies obuolio pasekmė. Norėdami, kad akies obuolys būtų taisyklingesnės apvalios formos ir jūsų regėjimas būtų geresnis, reguliariai kartokite šį pratimą.

Pratimai akims gerinti – juos galite atlikti namuosePratimas nr. 1. Dešiniajame akies lauke susiraskite kokį nors objektą, už kurio galėtų užsikabinti jūsų žvilgsnis. Tada sukoncentruokite žvilgsnį į tą objektą ir galvą sukite kiek tik įmanoma kairiau, kol objektas visiškai dings iš jūsų regėjimo lauko. Tada šį pratimą kartokite visomis kryptimis: į kairę, į dešinę, aukštyn ir žemyn bei įstrižai. Visą pratimų seriją kartokite kelis kartus. Dėmesio! Atliekant pratimą pirmuosius kartus galite jausti silpną skausmą akyse ir nežymų galvos svaigimą, tačiau reguliariai atliekant šį pratimą visi nemalonūs požymiai turėtų išnykti.

Sveikesnės akys lengviau sufokusuoja vaizdą, o stipriu regėjimu negalintiems pasigirti žmonėms tai padaryti gerokai sudėtingiau. Taigi, antrasis pratimas padės išspręsti ar bent jau sumažinti šią problemą.

Pratimas nr. 2. Laikykite pirštą prieš save ir sufokusuokite žvilgsnį į jį. Tada iš lėto artinkite prie akių jį taip arti, kiek tik galite (bet nepraraskite sufokusuoto, ryškaus vaizdo). Vėliau žiūrėkite į tolumoje esantį objektą. Kartokite šį pratimą keletą kartų. Kaip ir prieš tai aptartame pratime, pirmuosius kartus galite jausti nemalonius potyrius akyse, bet ilgainiui jie išnyksta ir regėjimas ima gerėti.

Visi, kurie ilgai sėdi prie kompiuterio, žino, kad po tokios dienos, vakare jų akys tiesiog degs ir bus raudonos. Atminkite, sveikesnės akys – pailsėjusios akys. O norint išvengti nuovargio, kasdien reiktų atlikti paprastą ir daug laiko neužimančią mankštelę.

Pratimas nr. 3. Pirmiausia dešimt kartų greitai sumirksėkite, vėliau lėtai stipriai atmerkite ir užmerkite akis (penki kartai), taip atpalaiduosite akių raumenis. Ta patį pakartokite ir su viena akimi, t. y. vieną akį plačiai atmerkite, o kitą užmerkite (kartokite penkis kartus).Taip pat akims atpalaiduoti labai padeda užmerktų akių sukimas ratu bei žiūrėjimas į tolimą arba artimą objektą: pirmiausia kelias sekundes pažiūrėkite į tolumoje esantį objektą, tai gali būti namų stogai, parko suolelis ir pan., o tada sukoncentruokite žvilgsnį į daiktą esantį 30 cm atstumu nuo jūsų, pavyzdžiui: pieštukinę, ant stalo stovintį kaktusą ar paprasčiausią pirštą.

Šie nesudėtingi pratimai padės išlaikyti geresnį regėjimą ir sveikesnes akis. Kita vertus, jei labai daug laiko praleidžiate prie kompiuterio darbe, studijuodami ir pan., į pagalbą reiktų pasitelkti visą amuniciją. Vartokite papildus akims, paprastai jų pagrindą sudaro mėlynės. Beje, tai stebuklus daranti uoga, ji leidžia ilgiau išsaugoti gerą regėjimą. Todėl atėjus vasarai nepraleiskite progos pasimėgauti šia vitaminų pritvinkusią miško dovana. Taip pat nepamirškite ir akių lašiukų, ypač tada, kai ima varginti sausėjančios akys.

Akis būtina visada drėkinti, nes ašarų plėvelė, dengianti akis, apsaugos jas nuo įvairių infekcijų, antikūnių, kurių gali patekti į akis, jas patrynus neplautomis rankomis ar vėjuotą dieną. Sausėjančios akys gali būti ir pasekmė ilgo sėdėjimo prie kompiuterio ar mažai vėdinamose patalpose. Taip pat akių sausumui įtaką gali daryti ir vartojami vaistai. Paprastai pakeitus gyvenimo įpročius, dingsta ir nemalonus pojūtis akyse. Kita vertus, rekomenduojama kreiptis į gydytojus, nes sausėjančios akys gali būti ir akių ligos simptomas.

+7
  • Regėjimas
  • Akys
  • Akių pratimai
  • Pratimai akims
  • Oftalmologija (akių klinikos)

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
7 priežastys, kodėl verta skaityti knygas
7 priežastys, kodėl verta skaityti knygas Daugumoje šeimų vaikams nuo pat vaikystės kartojama, kad knygas skaityti reikia. Retas pasako, kodėl tai daryti naudinga. Ir vaikai, ir suaugusieji turėtų žinoti ne vieną knygų skaitymo teikiamą naudą. Pateiksime 7 priežastis, kodėl iš tikrųjų verta skaityti knygas ir dažniau pasinerti į stebuklingą jų skleidžiamą šviesą.... +4 / 0 +4
Kaip lengviau atsikelti ryte?
Kaip lengviau atsikelti ryte? Šešta valanda ryto. Ausis pasiekia pats nemaloniausias garsas – skamba žadintuvas. Šįryt jau trečią kartą. „Nusnausiu dar 5 minutes ir jau tikrai kelsiuos“, – dažnas meluoja sau. Kelis kartus atidėlioję, galiausiai išsikrapštome iš lovos, tačiau dar visą pusdienį jaučiamės mieguisti... +55 / -3 +52
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės?
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės? Spalvoti aerobikos kamuoliai vietoj kėdžių, nuotaikinga mankšta darbo pertraukų metu, susirinkimai ir posėdžiai parke, premijos už sveikos gyvensenos propagavimą – visa tai atrodo neįtikėtina, tačiau realu. Vakarų Europoje greitai plintanti mada sukurti kūrybišką atmosferą biuruose skatina ne tik darbo produktyvumą, bet ir... 1 +33 / -1 +32
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą?
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą? Kelionės, darbas pamainomis ar viršvalandžiai, švenčių laikotarpis ar pašėlęs savaitgalis – miego ritmą gali sutrikdyti daugelis priežasčių. Sutrikus miegui, naktį ilgą laiką vartomės lovoje negalėdami užmigti, taigi kitą dieną būname mieguisti, irzlūs, ima skaudėti galvą, sumažėja darbingumas. Dažnas neiškenčia... +27 / -1 +26
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata Egzotiškasis Tailandas garsėja ne tik ypatinga augalija, smėlėtomis žydros jūros pakrantėmis ar skaniu maistu, bet ir masažu. Tailandietiškas masažas, išpopuliarėjęs visame pasaulyje, ‒ neatsiejama šios šalies kultūros dalis. Apie jį kalbamės su masažo salono „ReflexPoint“ vadove Kristina Donelavičiūte, kuri... 5 +23 / 0 +23
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani?
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani? Mitybos specialistai pataria – maitinkitės penkis kartus per dieną, mažomis maisto porcijomis. Nepamirškite ypač riboti maistą vakarais, prieš miegą. Deja, ne visuomet skambūs žodžiai ir taisyklės yra lengvai pritaikomos mūsų gyvenime. Darbe kartais neturime laiko net papietauti, o štai vakare – grįžtame ir suvalgome patį... +23 / -2 +21
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai.
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai. Esu vieniša moteris. Jau daugiau nei trys metai neturiu jokio partnerio. Prisipažinsiu, gyvenimas vienatvėje man ne itin patinka. Ką daryti? Vieną dieną ėmiau ir susimąsčiau, kad taip gyventi toliau nebegaliu. Tad nusprendžiau užsiregistruoti į pažinčių svetaines. Mano pašto dėžutę per kelias dienas užpildė krūva... +23 / -3 +20
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija Tradicinė Indijos medicina, daugeliui žinoma kaip ajurveda, ne veltui laikoma seniausiu pasaulio medicinos mokslu. Pasak ajurvedos specialistų, pagrindiniai šios alternatyviosios medicinos principai buvo užrašyti prieš daugiau nei šešis tūkstančius metų! Pasaulio sveikatos organizacija pripažino ajurvedą... +19 / 0 +19
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti?
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti? „Kūnas be sąnarių – tai kaip automobilis be ratų. Ir kuo anksčiau imi rūpintis tais „ratais“, tuo toliau jie tave nuveža“, - kartą man ištarė šią frazę senyvo amžiaus žmogus. Tąkart į ją rimtai nežiūrėjau, numojau ranka. Apie šios frazės svarbą supratau tik tuomet, kai pradėjo varginti sąnarių ligos. +18 / 0 +18
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų Dažnai juokaujama: niekam taip nereikia atostogų kaip tam, kuris ką tik iš jų sugrįžo. Psichologai tvirtina, kad dėl staigaus persiorientavimo iš atostogų rėžimo į kasdienę rutiną kenčia ne tik darbo kokybė, bet ir žmogaus sveikata. Kad pirmoji diena darbe būtų kuo mažiau varginanti, siūlome jums dešimt patarimų, kaip... +18 / 0 +18