Alergija vaikui? Kaip apsisaugoti?

Sausio 31, 2018 | L.Varanavičienė
+14
Alergija vaikui? Kaip apsisaugoti?

Remiantis statistika, kas penktasis vaikas pasaulyje kenčia nuo alergijos. Ligos pasireiškimas ankstyvoje stadijoje labai dažnai būna panašus į kitų ligų simptomus, ir daugelis tėvų tikisi, kad jie išnyks. Tačiau iš tikrųjų vaiko alergija retai išnyksta visam laikui.

Alergijų gydymas yra sudėtingas procesas ir reikalauja griežtai individualaus požiūrio. Tačiau, nepaisant to, kad gydyti alergiją būtina tik pasitarus su gydytoju, mama ir tėtis turi rūpintis prevencija. Ir galvoti apie tai būtina dar prieš gimstant kūdikiui, nes alergija kūdikiui gali pasireikšti iškart po gimdymo. Todėl būsimai mamai reikia laikytis paprastų taisyklių: nėštumo metu nepiktnaudžiauti alergizuojančiais maisto produktais, atsikratyti blogų įpročių, apriboti kontaktą su buitiniais alergenais ir pabandyti išvengti ligų bei streso. Bet ką daryti, jei, nepaisant visų priemonių, kurių buvo imtasi nėštumo metu, alergija kūdikiams pasireiškė?

Alergija maistui

Nėštumo metu moterys dažniausiai prisižiūri maistą. Tačiau, gimus kūdikiui , namuose po truputį  pasirodo uždrausti maisto produktai. Ir, žinoma, maisto alergenus kūdikiai gauna su motinos pienu. Alergiškų vaikų organizmas  tam tikrą produktą laiko grėsme ir "įjungia" savigyną – priverčia imuninę sistemą gaminti antikūnus.

Maisto alergijos simptomai: odos bėrimas, dažnai dilgėlinės forma; gerklės perštėjimas; kolika, pilvo skausmas; viduriavimas.

Prevencinės priemonės:

• Mamos pienu kūdikį stenkitės maitinti kuo ilgiau, bent iki 6 mėnesių amžiaus (PSO rekomenduoja iki 2 metų). Mama pati turi laikytis griežtos dietos.

• Jei dėl kokių nors priežasčių maitinimas krūtimi neįmanomas, rinkitės specialius mišinius- motinos pieno pakaitalus, kurių sudėtyje nėra cukraus (gliukozės).

• Alerginėmis ligomis sergančių vaikų papildomas maitinimas neturėtų būti skiriamas  anksčiau kaip nuo 4 mėnesių amžiaus (vaikams, kurie vartojo pieno mišinius) arba nuo 6 mėnesių (vaikams, kurie yra maitinami krūtimi). Naujas produktas  duodamas nuo 1 / 4-1 / 2 šaukštelio. Jei neišryškėjo alergija, palaipsniui didinkite maisto kiekį.

• Jei vaikui alergija nepasireiškė, vis tiek  iki 18 mėnesių nemaitinkite maisto produktais, kurie gali sukelti ligą (pvz, šokoladas, citrusiniai vaisiai, kiviai, ananasai, mango, braškės, pomidorai). Venkite produktų, kurių sudėtyje yra dažiklių ir konservantų.

Dažnai alergenais yra maisto produktai, kurių sudėtyje yra daug baltymų, pavyzdžiui, riešutai, kiaušiniai, pienas, pupelės. Be to, dažnai alergijos vaikams iki metų amžiaus atsiranda nuo medaus. Tikriausiai labiausiai "antialergiška" ir, be to, labai naudinga vaikui yra košė. Tai gali būti bet kuri - grikiai, avižiniai dribsniai, ryžiai, kukurūzai, kviečiai, išskyrus manų kruopas. Bet jums reikia išvirti košę ant vandens ar daržovių sultinio be pieno. Galite įlašinti alyvuogių arba kito augalinio aliejaus. Taip pat galite maitinti mažai alergiškomis daržovėmis, vaisiais.

Žinoma, lengva pasakyti, ką galima valgyti ir ko  negalite. Vaikui paaiškinti  yra daug sunkiau, kodėl košės  naudingesnės nei šokoladas. Vaikai yra kaprizingi maistui. Mamai ar tėčiui svarbu parodyti visus savo kulinarinius talentus ir sukurti tikrą stebuklą - ne tik skanų, bet ir naudingą patiekalą.

Švarus namas

Namo dulkes  sudaro daug medžiagų. Alergenas yra dulkių sudėtinės dalys: gyvūnų pleiskanos, mikroskopinės pelėsių sporos arba mielių grybeliai, vabzdžių atliekų produktai.  Labiausiai kenksmingas alergenas yra namų erkutės, kurios veisiasi visų pirma čiužiniuose ir pagalvėse. Reikia kartas nuo karto valyti juos cheminėse valyklose, arba pakeisti naujais.

Alergijos namų aplinkai simptomai: sloga; dažnas ir besikartojantis čiaudėjimas; degimo jausmas akyse; ašarojimas; kosulys.

Prevencinės priemonės:

• Sumažinkite dulkių kaupimosi vietas – nuimkite natūralius kailius, kilimus, užuolaidas  pakeiskite žaliuzėmis, medžiaginius baldų apmušalus pakeiskite odiniais. Jei vaikas miega su minkštais žaislais, juos periodiškai plaukite. Neleiskite augintiniams patekti į miegamąjį.

• Pakeiskite plunksnų, pūkų  ir medvilnės pagalves, čiužinius ir antklodes sintetiniais (iš poliesterio), jie gali atlaikyti dažnus plovimas. Patalynę skalbkite kas savaitę.

• Šlapias namų valymas turėtų būti atliekamas kasdien, siurbimas dulkių siurbliu - 2 kartus per savaitę.

• Naudokite oro valytuvus ir drėkintuvus.

Kontaktinė alergija

Kontaktinė alergija pasireiškia iškart nuo lietimosi su dirgikliu, tai yra per odą. Alergenų lyderiai šiuo atveju yra sintetika, buitinė chemija ir kosmetika.

Kontaktinės alergijos simptomai: odos paraudimo zonos; bėrimas raudonų taškų ir dėmių pavidalu; niežulys; lupimasis ir sausa oda; įskilimai ir opos.

Prevencinės priemonės:

• Venkite naudoti buitines chemines medžiagas, kuriose yra chloro, amoniako, fenolio ir kt.

• Visus buitinius chemijos produktus ir kosmetiką laikykite sandariai uždarytose talpyklose, kad jų nepasiektų vaikai.

• Stenkitės nenaudoti miltelių, pirmenybę teikite  skystam geliui ar granulėms.

• Naudokite hipoalerginius asmeninės priežiūros produktus.

• Vaikelius prauskite vonelėse su vaistažolėmis.

Sunku kovoti su vaikų alergija. Gydymas trunka daugelį mėnesių, bet jūs galite nugalėti šią ligą. Jūsų dėmesys ir šiuolaikinės technologijos (virtuvės reikmenys, dulkių siurbliai, hipoalerginiai plovikliai, skirti skalbimui ir odos priežiūrai) padės jūsų vaikui likti sveikam!

+14
  • Nugaros skausmas
  • Gimdymo skausmo malšinimas
  • Kelių skausmai
  • Galvos skausmas
  • Kaklo skausmas
  • Peties skausmas
  • Nuo skausmo
  • Skausmas
  • Dubens skausmas
  • Sprando skausmas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Emocinis valgymas gali įvilioti į nepastebimas pinkles
Emocinis valgymas gali įvilioti į nepastebimas pinkles Maistas ir emocijos – ne itin geras duetas. Ypač tada, kai žmogus net nepastebėdamas paklūsta emociniam valgymui. Laimingas žmogus daugiau juda arba užsiima ne vien su valgymu susijusiomis veiklomis, o nuolat nervinę įtampą patiriantis asmuo gali net nepastebėti, kad jis mėgina „suvalgyti“ visus per dieną nutikusius blogus...
Kaip lengviau atsikelti ryte?
Kaip lengviau atsikelti ryte? Šešta valanda ryto. Ausis pasiekia pats nemaloniausias garsas – skamba žadintuvas. Šįryt jau trečią kartą. „Nusnausiu dar 5 minutes ir jau tikrai kelsiuos“, – dažnas meluoja sau. Kelis kartus atidėlioję, galiausiai išsikrapštome iš lovos, tačiau dar visą pusdienį jaučiamės mieguisti... +54 / -3 +51
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės?
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės? Spalvoti aerobikos kamuoliai vietoj kėdžių, nuotaikinga mankšta darbo pertraukų metu, susirinkimai ir posėdžiai parke, premijos už sveikos gyvensenos propagavimą – visa tai atrodo neįtikėtina, tačiau realu. Vakarų Europoje greitai plintanti mada sukurti kūrybišką atmosferą biuruose skatina ne tik darbo produktyvumą, bet ir... 1 +33 / -1 +32
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą?
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą? Kelionės, darbas pamainomis ar viršvalandžiai, švenčių laikotarpis ar pašėlęs savaitgalis – miego ritmą gali sutrikdyti daugelis priežasčių. Sutrikus miegui, naktį ilgą laiką vartomės lovoje negalėdami užmigti, taigi kitą dieną būname mieguisti, irzlūs, ima skaudėti galvą, sumažėja darbingumas. Dažnas neiškenčia... +27 / -1 +26
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata Egzotiškasis Tailandas garsėja ne tik ypatinga augalija, smėlėtomis žydros jūros pakrantėmis ar skaniu maistu, bet ir masažu. Tailandietiškas masažas, išpopuliarėjęs visame pasaulyje, ‒ neatsiejama šios šalies kultūros dalis. Apie jį kalbamės su masažo salono „ReflexPoint“ vadove Kristina Donelavičiūte, kuri... 5 +23 / 0 +23
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani?
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani? Mitybos specialistai pataria – maitinkitės penkis kartus per dieną, mažomis maisto porcijomis. Nepamirškite ypač riboti maistą vakarais, prieš miegą. Deja, ne visuomet skambūs žodžiai ir taisyklės yra lengvai pritaikomos mūsų gyvenime. Darbe kartais neturime laiko net papietauti, o štai vakare – grįžtame ir suvalgome patį... +23 / -2 +21
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai.
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai. Esu vieniša moteris. Jau daugiau nei trys metai neturiu jokio partnerio. Prisipažinsiu, gyvenimas vienatvėje man ne itin patinka. Ką daryti? Vieną dieną ėmiau ir susimąsčiau, kad taip gyventi toliau nebegaliu. Tad nusprendžiau užsiregistruoti į pažinčių svetaines. Mano pašto dėžutę per kelias dienas užpildė krūva... +23 / -3 +20
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija Tradicinė Indijos medicina, daugeliui žinoma kaip ajurveda, ne veltui laikoma seniausiu pasaulio medicinos mokslu. Pasak ajurvedos specialistų, pagrindiniai šios alternatyviosios medicinos principai buvo užrašyti prieš daugiau nei šešis tūkstančius metų! Pasaulio sveikatos organizacija pripažino ajurvedą... +19 / 0 +19
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti?
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti? „Kūnas be sąnarių – tai kaip automobilis be ratų. Ir kuo anksčiau imi rūpintis tais „ratais“, tuo toliau jie tave nuveža“, - kartą man ištarė šią frazę senyvo amžiaus žmogus. Tąkart į ją rimtai nežiūrėjau, numojau ranka. Apie šios frazės svarbą supratau tik tuomet, kai pradėjo varginti sąnarių ligos. +18 / 0 +18
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų Dažnai juokaujama: niekam taip nereikia atostogų kaip tam, kuris ką tik iš jų sugrįžo. Psichologai tvirtina, kad dėl staigaus persiorientavimo iš atostogų rėžimo į kasdienę rutiną kenčia ne tik darbo kokybė, bet ir žmogaus sveikata. Kad pirmoji diena darbe būtų kuo mažiau varginanti, siūlome jums dešimt patarimų, kaip... +18 / 0 +18