Alergija vaikui? Kaip apsisaugoti?

Sausio 31, 2018 | L.Varanavičienė
+14
Alergija vaikui? Kaip apsisaugoti?

Remiantis statistika, kas penktasis vaikas pasaulyje kenčia nuo alergijos. Ligos pasireiškimas ankstyvoje stadijoje labai dažnai būna panašus į kitų ligų simptomus, ir daugelis tėvų tikisi, kad jie išnyks. Tačiau iš tikrųjų vaiko alergija retai išnyksta visam laikui.

Alergijų gydymas yra sudėtingas procesas ir reikalauja griežtai individualaus požiūrio. Tačiau, nepaisant to, kad gydyti alergiją būtina tik pasitarus su gydytoju, mama ir tėtis turi rūpintis prevencija. Ir galvoti apie tai būtina dar prieš gimstant kūdikiui, nes alergija kūdikiui gali pasireikšti iškart po gimdymo. Todėl būsimai mamai reikia laikytis paprastų taisyklių: nėštumo metu nepiktnaudžiauti alergizuojančiais maisto produktais, atsikratyti blogų įpročių, apriboti kontaktą su buitiniais alergenais ir pabandyti išvengti ligų bei streso. Bet ką daryti, jei, nepaisant visų priemonių, kurių buvo imtasi nėštumo metu, alergija kūdikiams pasireiškė?

Alergija maistui

Nėštumo metu moterys dažniausiai prisižiūri maistą. Tačiau, gimus kūdikiui , namuose po truputį  pasirodo uždrausti maisto produktai. Ir, žinoma, maisto alergenus kūdikiai gauna su motinos pienu. Alergiškų vaikų organizmas  tam tikrą produktą laiko grėsme ir "įjungia" savigyną – priverčia imuninę sistemą gaminti antikūnus.

Maisto alergijos simptomai: odos bėrimas, dažnai dilgėlinės forma; gerklės perštėjimas; kolika, pilvo skausmas; viduriavimas.

Prevencinės priemonės:

• Mamos pienu kūdikį stenkitės maitinti kuo ilgiau, bent iki 6 mėnesių amžiaus (PSO rekomenduoja iki 2 metų). Mama pati turi laikytis griežtos dietos.

• Jei dėl kokių nors priežasčių maitinimas krūtimi neįmanomas, rinkitės specialius mišinius- motinos pieno pakaitalus, kurių sudėtyje nėra cukraus (gliukozės).

• Alerginėmis ligomis sergančių vaikų papildomas maitinimas neturėtų būti skiriamas  anksčiau kaip nuo 4 mėnesių amžiaus (vaikams, kurie vartojo pieno mišinius) arba nuo 6 mėnesių (vaikams, kurie yra maitinami krūtimi). Naujas produktas  duodamas nuo 1 / 4-1 / 2 šaukštelio. Jei neišryškėjo alergija, palaipsniui didinkite maisto kiekį.

• Jei vaikui alergija nepasireiškė, vis tiek  iki 18 mėnesių nemaitinkite maisto produktais, kurie gali sukelti ligą (pvz, šokoladas, citrusiniai vaisiai, kiviai, ananasai, mango, braškės, pomidorai). Venkite produktų, kurių sudėtyje yra dažiklių ir konservantų.

Dažnai alergenais yra maisto produktai, kurių sudėtyje yra daug baltymų, pavyzdžiui, riešutai, kiaušiniai, pienas, pupelės. Be to, dažnai alergijos vaikams iki metų amžiaus atsiranda nuo medaus. Tikriausiai labiausiai "antialergiška" ir, be to, labai naudinga vaikui yra košė. Tai gali būti bet kuri - grikiai, avižiniai dribsniai, ryžiai, kukurūzai, kviečiai, išskyrus manų kruopas. Bet jums reikia išvirti košę ant vandens ar daržovių sultinio be pieno. Galite įlašinti alyvuogių arba kito augalinio aliejaus. Taip pat galite maitinti mažai alergiškomis daržovėmis, vaisiais.

Žinoma, lengva pasakyti, ką galima valgyti ir ko  negalite. Vaikui paaiškinti  yra daug sunkiau, kodėl košės  naudingesnės nei šokoladas. Vaikai yra kaprizingi maistui. Mamai ar tėčiui svarbu parodyti visus savo kulinarinius talentus ir sukurti tikrą stebuklą - ne tik skanų, bet ir naudingą patiekalą.

Švarus namas

Namo dulkes  sudaro daug medžiagų. Alergenas yra dulkių sudėtinės dalys: gyvūnų pleiskanos, mikroskopinės pelėsių sporos arba mielių grybeliai, vabzdžių atliekų produktai.  Labiausiai kenksmingas alergenas yra namų erkutės, kurios veisiasi visų pirma čiužiniuose ir pagalvėse. Reikia kartas nuo karto valyti juos cheminėse valyklose, arba pakeisti naujais.

Alergijos namų aplinkai simptomai: sloga; dažnas ir besikartojantis čiaudėjimas; degimo jausmas akyse; ašarojimas; kosulys.

Prevencinės priemonės:

• Sumažinkite dulkių kaupimosi vietas – nuimkite natūralius kailius, kilimus, užuolaidas  pakeiskite žaliuzėmis, medžiaginius baldų apmušalus pakeiskite odiniais. Jei vaikas miega su minkštais žaislais, juos periodiškai plaukite. Neleiskite augintiniams patekti į miegamąjį.

• Pakeiskite plunksnų, pūkų  ir medvilnės pagalves, čiužinius ir antklodes sintetiniais (iš poliesterio), jie gali atlaikyti dažnus plovimas. Patalynę skalbkite kas savaitę.

• Šlapias namų valymas turėtų būti atliekamas kasdien, siurbimas dulkių siurbliu - 2 kartus per savaitę.

• Naudokite oro valytuvus ir drėkintuvus.

Kontaktinė alergija

Kontaktinė alergija pasireiškia iškart nuo lietimosi su dirgikliu, tai yra per odą. Alergenų lyderiai šiuo atveju yra sintetika, buitinė chemija ir kosmetika.

Kontaktinės alergijos simptomai: odos paraudimo zonos; bėrimas raudonų taškų ir dėmių pavidalu; niežulys; lupimasis ir sausa oda; įskilimai ir opos.

Prevencinės priemonės:

• Venkite naudoti buitines chemines medžiagas, kuriose yra chloro, amoniako, fenolio ir kt.

• Visus buitinius chemijos produktus ir kosmetiką laikykite sandariai uždarytose talpyklose, kad jų nepasiektų vaikai.

• Stenkitės nenaudoti miltelių, pirmenybę teikite  skystam geliui ar granulėms.

• Naudokite hipoalerginius asmeninės priežiūros produktus.

• Vaikelius prauskite vonelėse su vaistažolėmis.

Sunku kovoti su vaikų alergija. Gydymas trunka daugelį mėnesių, bet jūs galite nugalėti šią ligą. Jūsų dėmesys ir šiuolaikinės technologijos (virtuvės reikmenys, dulkių siurbliai, hipoalerginiai plovikliai, skirti skalbimui ir odos priežiūrai) padės jūsų vaikui likti sveikam!

+14
  • Nugaros skausmas
  • Gimdymo skausmo malšinimas
  • Kelių skausmai
  • Galvos skausmas
  • Kaklo skausmas
  • Peties skausmas
  • Nuo skausmo
  • Skausmas
  • Dubens skausmas
  • Sprando skausmas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Atmintinė, kaip pikniko metu išvengti liūdnų pasekmių?
Atmintinė, kaip pikniko metu išvengti liūdnų pasekmių? Gamtos žaluma, saulės kaitra, paukščių čiulbesys yra puiki proga susiruošti į gamtą, pasilinksminti ir atsipalaiduoti nuo miesto šurmulio. Tačiau, žiemos metu išsiilgus miško ošimo ir šašlykų kvapo dažnai prarandamas budrumas. Kaip vasarinėmis iškylomis mėgautis be problemų? +2 / 0 +2
Priklausomybė nuo kofeino. Ar turėtume gerti mažiau kavos?
Priklausomybė nuo kofeino. Ar turėtume gerti mažiau kavos? Daugeliui mūsų sunku praleisti dieną darbe neišgėrus kelių puodelių kavos, o kai kurie be rytinio kavos puodelio nė nesikelia iš lovos. Kofeino turinčius produktus kasdien vartoja didžioji dalis suaugusių žmonių, tačiau tik retas susimąsto apie šios medžiagos poveikį mūsų organizmui. 3 +54 / -2 +52
Renkamės avalynę. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį?
Renkamės avalynę. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį? Pavasarį daugelis ima ieškoti ne tik patogių sportinių batelių, bet ir avalynės kasdienai ar šventei. Žinoma, reikėtų nepamiršti ir mažiausiųjų. Parinkti tinkamą vaikišką avalynę ne taip jau paprasta. Kiekvieno žmogaus pėda – unikali, tad nuo mažų dienų nešiojant netinkamus batus žalojami kelių, klubų sąnariai ir... +31 / 0 +31
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą?
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą? Kelionės, darbas pamainomis ar viršvalandžiai, švenčių laikotarpis ar pašėlęs savaitgalis – miego ritmą gali sutrikdyti daugelis priežasčių. Sutrikus miegui, naktį ilgą laiką vartomės lovoje negalėdami užmigti, taigi kitą dieną būname mieguisti, irzlūs, ima skaudėti galvą, sumažėja darbingumas. Dažnas neiškenčia... +27 / -1 +26
Pirtininkas Viktoras Katkus: „Pirtyje svarbiausia ‒ veikla“
Pirtininkas Viktoras Katkus: „Pirtyje svarbiausia ‒ veikla“ Pirtis padeda atsipalaiduoti, pašalinti per dieną susikaupusią įtampą ir sustiprinti organizmą. Ne veltui sakoma, kad pirtis ‒ vaistas nuo visų ligų. „Pirties malonumo žodžiais neapsakysi, jį reikia pajusti“, – teigia patyręs pirtininkas, Lietuviškos pirties bičiulių draugijos narys Viktoras Katkus. Sunku būtų ginčytis,... +24 / 0 +24
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani?
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani? Mitybos specialistai pataria – maitinkitės penkis kartus per dieną, mažomis maisto porcijomis. Nepamirškite ypač riboti maistą vakarais, prieš miegą. Deja, ne visuomet skambūs žodžiai ir taisyklės yra lengvai pritaikomos mūsų gyvenime. Darbe kartais neturime laiko net papietauti, o štai vakare – grįžtame ir suvalgome patį... +23 / -2 +21
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai.
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai. Esu vieniša moteris. Jau daugiau nei trys metai neturiu jokio partnerio. Prisipažinsiu, gyvenimas vienatvėje man ne itin patinka. Ką daryti? Vieną dieną ėmiau ir susimąsčiau, kad taip gyventi toliau nebegaliu. Tad nusprendžiau užsiregistruoti į pažinčių svetaines. Mano pašto dėžutę per kelias dienas užpildė krūva... +23 / -3 +20
Kaip motyvuoti save kuriant verslą? Pataria jaunieji verslininkai
Kaip motyvuoti save kuriant verslą? Pataria jaunieji verslininkai Ilgą laiką dirbote samdomą darbą ir galiausiai supratote, kad jūsų tai nebetenkina? Suplojote rankomis ir nusprendėte: „Pats sau būsiu direktorius!“ Entuziastingai ėmėtės pirmųjų verslo kūrimo žingsnių ir įkūrėte savo įmonę. O gal jūsų istorija kiek kitokia? Ilgus metus brandinate verslo idėją mintyse, tačiau... +19 / 0 +19
Aistė Jasaitytė-Čeburiak: „Gražaus kūno kultas kyla iš visuomenės kompleksų“
Aistė Jasaitytė-Čeburiak: „Gražaus kūno kultas kyla iš visuomenės kompleksų“ Buvęs modelis, dabar save edukologe psichologe įvardijanti Aistė Jasaitytė-Čeburiak pasitinka mus vaikų klegesyje. „Tai – mano didžiausia praktika ir turtas“, – sako ji, švelniai glausdama mažąją Sofiją prie krūtinės. Garsiausius pasaulio podiumus Aistė paliko, turėdama tvirtą tikslą – išmokti psichoterapijos meno ir... +19 / 0 +19
Kodėl nuolat jaučiamės pavargę?
Kodėl nuolat jaučiamės pavargę? Miego stygius nėra vienintelė energijos trūkumo priežastis. Smulkmenos, kurias darote (arba nedarote), gali išsekinti ir psichologiškai, ir fiziškai – dėl to visa diena atrodys kaip varginantis pareigos atlikimas. Mokslininkai atskleidė dažniausius blogus įpročius, dėl kurių galite jaustis pavargę, ir nurodė paprastus gyvenimo... +18 / 0 +18