Bijote kalbėti viešai? Tiesiog liaukitės kovoti su savo kūnu

Vasario 10, 2014 | Marina Giro
+11
1
Bijote kalbėti viešai? Tiesiog liaukitės kovoti su savo kūnu

Visiems mums pažįstama situacija, kai turime kalbėti viešai, bet kūną sukausto baimė: svarbiame susirinkime, darbo pokalbyje, skaitant įmonei skirtą pranešimą, sakant tostą per jums svarbaus asmens jubiliejų ir t. t. Imame jausti, kad kiekvieną kartą širdis pradeda plakti vis greičiau, balsas virpa, o kojos dreba it epušės lapai vėjyje. Kaip to išvengti? 

Pasak viešojo kalbėjimo klausimais konsultuojančio sprendimų trenerio Remigijaus Gineičio, „Baimė kalbėti viešai daugumai Vakarų pasaulio žmonių užima antrąją vietą po mirties baimės“, taigi viešas kalbėjimas – nemenkas iššūkis kiekvienam. 

R. Gineitis tarptautinio lyderystės ir viešojo kalbėjimo klube Toastmasters pasiekė ALB (angl. Advanced Leader Bronze – liet. Pažengęs bronzinio lygmens lyderis) ir ACB (angl. Advanced Communicator Bronze – liet. Pažengęs bronzinio lygmens kalbėtojas) lygius. Viešojo kalbėjimo specialisto paprašėme pasidalinti patirtimi ir esminiais baimės įveikimo būdais su „MedGuru.lt“ skaitytojais. 

Remigijus Gineitis, sprendimų treneris Baimės kalbėti viešai priežastys 

R. Gineitis tvirtina, kad su kalbėjimo baime nereikia kovoti, nes ji yra tarsi tam tikras ženklas, kuris mums kažką praneša. Mūsų kūnas prieš mums pradedant kalbėti duoda pasąmoninę komandą parengti daugiau energijos, kad galėtumėme kalbėti garsiau, plačiau gestikuliuoti, išsitiesti ir judėti visu ūgiu. Norėdamas prisitaikyti prie šio iššūkio, kūnas stengiasi didinti kraujo spaudimą, pulsą, kvėpavimo gylį, ruošia nervų sistemą energingesnei veiklai. Dauguma iš mūsų šias natūralias,  labai naudingas ir net būtinas kūno reakcijas supainiojame su jauduliu ar baime. Baimė kalbėti viešai gimsta mūsų galvoje dėl klaidingai suformuotos reakcijos. 

Kaip galime padėti savo kūnui? 

Stebėdami savo kūno reakcijas naudinga atlikti tam tikrus veiksmus. 

  • Pirmas patarimas. Suvokite, kad nepadidinus kūno tonuso viešai kalbėti būtų labai sunku. Džiugiai priimkite šią draugišką mūsų kūno pagalbą, kaip savotišką išsigelbėjimą. Kai suprantame, kad kūnas teisingai atlieka savo darbą, galime susitelkti ties savo mintimis.
  • Antras patarimas. Pozityviai pagalvokite apie savo auditoriją. Įsivaizduokite ją išklausančią ir džiaugsmingai priimančią jūsų kalbą. Vizualizuokite, kaip ji įdėmiai klausosi kiekvieno jūsų žodžio, kaip jums ploja. Tą mintį galėtumėte sustiprinti savo suvokimu, kad auditorija atėjo pasiklausyti būtent jūsų, taigi pranešama tema jiems tikrai aktuali ir įdomi. Nusiteikite pozityviai savo auditorijos atžvilgiu, džiaukitės, mėgaukitės savimi ir savo auditorija.
  • Trečias patarimas. Jei turite galimybę, padėkite savo kūnui išlaikyti įtampą gilaus kvėpavimo pratimais. Taip pat tiktų energinga mankšta. Žinoma, tam reikėtų privačios erdvės. 

Efektyvus pratimas – „kvėpavimas kvadratu“ 

Vienas geriausių „nematomų pratimų“, pasak Remigijaus Gineičio, būtų „kvėpavimas kvadratu“, kurį naudoja daugybė profesionalių kalbėtojų visame pasaulyje. Pratimo esmė tokia: ritmingai skaičiuodami nuo vieno iki keturių įkvėpkite, skaičiuodami nuo penkių iki aštuonių sulaikykite kvėpavimą, skaičiuodami iš naujo nuo vieno iki keturių iškvėpkite, o nuo penkių iki aštuonių – vėl sulaikykite kvėpavimą. 

Šis pratimas būtų daug efektyvesnis, jei jį derintumėte su diafragminiu kvėpavimu: įkvepiate – pilvą išpučiate (4 s), pauzė (4 s), iškvepiate – pilvą įtraukiate (4–10 s). Kartokite ciklą apie penkias minutes ir patys nustebsite, kaip lengvai pasakysite viešą kalbą arba sėkmingai pradėsite svarbų pokalbį. 

Sėkmės reiškiant savo nuomonę, bičiuliai. Būkime drąsūs! 

© Nuotrauka iš asmeninio archyvo.

+11
1
  • Viešo kalbėjimo baimė
  • Taisyklingas kvėpavimas
  • Diafragminis kvėpavimas
  • Fobijos
  • Baimės

Susiję straipsniai

  • Pirmas / 2014-02-10 16:20:55

    Aciu, patiko! Kazkas visiskai naujo ir originalaus :)

Siųsk savo nuomonę
7 priežastys, kodėl verta skaityti knygas
7 priežastys, kodėl verta skaityti knygas Daugumoje šeimų vaikams nuo pat vaikystės kartojama, kad knygas skaityti reikia. Retas pasako, kodėl tai daryti naudinga. Ir vaikai, ir suaugusieji turėtų žinoti ne vieną knygų skaitymo teikiamą naudą. Pateiksime 7 priežastis, kodėl iš tikrųjų verta skaityti knygas ir dažniau pasinerti į stebuklingą jų skleidžiamą šviesą.... +3 / 0 +3
Kaip lengviau atsikelti ryte?
Kaip lengviau atsikelti ryte? Šešta valanda ryto. Ausis pasiekia pats nemaloniausias garsas – skamba žadintuvas. Šįryt jau trečią kartą. „Nusnausiu dar 5 minutes ir jau tikrai kelsiuos“, – dažnas meluoja sau. Kelis kartus atidėlioję, galiausiai išsikrapštome iš lovos, tačiau dar visą pusdienį jaučiamės mieguisti... +55 / -3 +52
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės?
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės? Spalvoti aerobikos kamuoliai vietoj kėdžių, nuotaikinga mankšta darbo pertraukų metu, susirinkimai ir posėdžiai parke, premijos už sveikos gyvensenos propagavimą – visa tai atrodo neįtikėtina, tačiau realu. Vakarų Europoje greitai plintanti mada sukurti kūrybišką atmosferą biuruose skatina ne tik darbo produktyvumą, bet ir... 1 +33 / -1 +32
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą?
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą? Kelionės, darbas pamainomis ar viršvalandžiai, švenčių laikotarpis ar pašėlęs savaitgalis – miego ritmą gali sutrikdyti daugelis priežasčių. Sutrikus miegui, naktį ilgą laiką vartomės lovoje negalėdami užmigti, taigi kitą dieną būname mieguisti, irzlūs, ima skaudėti galvą, sumažėja darbingumas. Dažnas neiškenčia... +27 / -1 +26
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata Egzotiškasis Tailandas garsėja ne tik ypatinga augalija, smėlėtomis žydros jūros pakrantėmis ar skaniu maistu, bet ir masažu. Tailandietiškas masažas, išpopuliarėjęs visame pasaulyje, ‒ neatsiejama šios šalies kultūros dalis. Apie jį kalbamės su masažo salono „ReflexPoint“ vadove Kristina Donelavičiūte, kuri... 5 +23 / 0 +23
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani?
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani? Mitybos specialistai pataria – maitinkitės penkis kartus per dieną, mažomis maisto porcijomis. Nepamirškite ypač riboti maistą vakarais, prieš miegą. Deja, ne visuomet skambūs žodžiai ir taisyklės yra lengvai pritaikomos mūsų gyvenime. Darbe kartais neturime laiko net papietauti, o štai vakare – grįžtame ir suvalgome patį... +23 / -2 +21
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai.
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai. Esu vieniša moteris. Jau daugiau nei trys metai neturiu jokio partnerio. Prisipažinsiu, gyvenimas vienatvėje man ne itin patinka. Ką daryti? Vieną dieną ėmiau ir susimąsčiau, kad taip gyventi toliau nebegaliu. Tad nusprendžiau užsiregistruoti į pažinčių svetaines. Mano pašto dėžutę per kelias dienas užpildė krūva... +23 / -3 +20
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija Tradicinė Indijos medicina, daugeliui žinoma kaip ajurveda, ne veltui laikoma seniausiu pasaulio medicinos mokslu. Pasak ajurvedos specialistų, pagrindiniai šios alternatyviosios medicinos principai buvo užrašyti prieš daugiau nei šešis tūkstančius metų! Pasaulio sveikatos organizacija pripažino ajurvedą... +19 / 0 +19
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti?
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti? „Kūnas be sąnarių – tai kaip automobilis be ratų. Ir kuo anksčiau imi rūpintis tais „ratais“, tuo toliau jie tave nuveža“, - kartą man ištarė šią frazę senyvo amžiaus žmogus. Tąkart į ją rimtai nežiūrėjau, numojau ranka. Apie šios frazės svarbą supratau tik tuomet, kai pradėjo varginti sąnarių ligos. +18 / 0 +18
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų Dažnai juokaujama: niekam taip nereikia atostogų kaip tam, kuris ką tik iš jų sugrįžo. Psichologai tvirtina, kad dėl staigaus persiorientavimo iš atostogų rėžimo į kasdienę rutiną kenčia ne tik darbo kokybė, bet ir žmogaus sveikata. Kad pirmoji diena darbe būtų kuo mažiau varginanti, siūlome jums dešimt patarimų, kaip... +18 / 0 +18