Kas penktas lietuvis rankų neplauna net joms išsipurvinus

Spalio 14, 2016
+10
Kas penktas lietuvis rankų neplauna net joms išsipurvinus

Kas septintas lietuvis neplauna rankų prieš valgį ar pasinaudojęs tualetu, o beveik penktadalis higieną pamiršta pasinaudoję viešuoju tualetu ar transportu, rodo kompanijos „Lindström Lietuva“ užsakymu atliktas tyrimas Tarptautinės rankų plovimo dienos proga (spalio 15 d.). Be to, 20 proc. apklaustų lietuvių pripažino nesiplaunantys rankų, net kai jos akivaizdžiai purvinos.

Tyrimas taip pat atskleidė, kad po fizinio kontakto su kitais žmonėmis ar gyvūnais rankas nusiplauna 50 proc. lietuvių, o prieš miegą – 43 proc.

„Kaip švara besirūpinanti įmonė, pasidomėjome Lietuvos gyventojų rankų plovimo įpročiais. Tyrimas parodė, kad lietuviams dar yra kur pasitempti, rūpinantis rankų švara ir higiena“, – sako „Lindström Lietuva“ vadovas Renatas Štopas. „Rankų plovimas – efektyviausias būdas užkirsti kelią mikrobams plisti. Sveikatos specialistai rankas pataria plauti kelis kartus per dieną ir ne tik, kai jos akivaizdžiai išsipurvina ar, pavyzdžiui, pasinaudojus viešuoju transportu.”

"Muilo niekada nepamiršta 37 proc. apklaustų moterų, palyginus su 28 proc. vyrų."

Populiariausia rankų sausinimo priemonė – popieriniai rankšluosčiai

Populiariausia rankų sausinimo priemonė viešose vietose popieriniai rankšluosčiai. Vietoje medvilninių rankšluosčių (4 proc.) ir oro džiovintuvų (21 proc.), popierinius rankšluosčius verčiau pasirenkantys atsakė 69 proc. tyrimo respondentų. Po plovimo rankų išvis nesausinantys nurodė 4 proc. apklaustųjų.

„Galima pagalvoti, jog po plovimo rankų nusausinti nebūtina, tačiau yra atvirkščiai – drėgnos rankos sukuria puikias sąlygas mikrobams veistis ir plisti. Be to, tyrimų duomenimis, rankas sausinant medvilniniais ar popieriniais rankšluosčiais nuo rankų pašalinama 99,9 proc. bakterijų, o oro džiovintuvai mikrobus išsklaido į aplinką“, – sako R. Štopas.

Moterys rankas plauna ir muilą naudoja dažniau nei vyrai

Suomijos Hjelt Instituto 2013 m. tarptautinis rankų plovimo įpročių tyrimas parodė, kad, pasinaudoję tualetu, kruopščiai rankas nusiplauna vos 5 proc. gyventojų. Trečdalis šio tyrimo respondentų nurodė rankų plovimui nenaudojantys muilo.

 

Higiena. Ką pamirštame dažniausiai?

"Praplaunant susikaupusį sekretą nosies landose, sumažinama virusinio užkrato tikimybė įsitvirtinti, virusui daugintis ir sukelti vietinį uždegimą."

Plačiau:

Higiena. Ką pamirštame dažniausiai?

Palyginus šio tyrimo rezultatus su Lietuvos, mūsų šalies gyventojai muilą rankų higienai naudoja pakankamai dažnai. „Lindström“ tyrimas parodė, kad muilą visada naudoja 33 proc. apklaustųjų, dažnai rankas su muilu plauna 51 proc., retai – 14 proc., o muilo niekada arba beveik niekada nenaudojantys nurodė 2 proc. respondentų.

Apklausa taip pat atskleidė, jog dažniau muilą naudoja ir apskritai rankas plauna moterys nei vyrai. Dvigubai mažiau moterų nei vyrų nurodė niekada nenaudojančios muilo plaunant rankas. Muilo niekada nepamiršta 37 proc. apklaustų moterų, palyginus su 28 proc. vyrų.

Reprezentatyvią Lietuvos gyventojų apklausą “Spinter tyrimai” atliko 2016 metų rugsėjį. Tyrimo metu buvo apklausta 1013 respondentų.

Tarptautinė rankų plovimo diena – be mitų

Spalio 15 d. minima Tarptautinė rankų plovimo dieną, primenanti rankų higienos ir kruopštaus plovimo svarbą, norint efektyviai ir lengvai apsisaugoti nuo mikrobų bei jų sukeliamų ligų.

Tinkamo rankų plovimo žingsniai:

  • Nusiimkite rankų papuošalus
  • Sušlapinkite rankas po bėgančio vandens srove
  • Išmuilinkite rankas ir tarpupirščius, nuskalaukite
  • Kruopščiai rankas nusausinkite
+10
  • Asmens higiena
  • Žarnyno mikroflora
  • Dėmėtos kojos ir rankos

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Misija: stipresnis imunitetas
Misija: stipresnis imunitetas Ligos, atrodo, visada užklumpa pačiu netinkamiausiu metu... Kodėl vieni serga taip dažnai, o kiti pamiršta, kas yra pilnas stalčius vaistų nuo peršalimo ir dideli kiekiai arbatų? Galbūt retai sergantieji stiprina savo imunitetą ištisus metus ir jiems nebaisus joks oras? Pakalbėkime apie imuninės sistemos svarbą ir ją alinančius... +3 / 0 +3
Kaip lengviau atsikelti ryte?
Kaip lengviau atsikelti ryte? Šešta valanda ryto. Ausis pasiekia pats nemaloniausias garsas – skamba žadintuvas. Šįryt jau trečią kartą. „Nusnausiu dar 5 minutes ir jau tikrai kelsiuos“, – dažnas meluoja sau. Kelis kartus atidėlioję, galiausiai išsikrapštome iš lovos, tačiau dar visą pusdienį jaučiamės mieguisti... +55 / -3 +52
Renkamės avalynę. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį?
Renkamės avalynę. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį? Pavasarį daugelis ima ieškoti ne tik patogių sportinių batelių, bet ir avalynės kasdienai ar šventei. Žinoma, reikėtų nepamiršti ir mažiausiųjų. Parinkti tinkamą vaikišką avalynę ne taip jau paprasta. Kiekvieno žmogaus pėda – unikali, tad nuo mažų dienų nešiojant netinkamus batus žalojami kelių, klubų sąnariai ir... +32 / 0 +32
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą?
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą? Kelionės, darbas pamainomis ar viršvalandžiai, švenčių laikotarpis ar pašėlęs savaitgalis – miego ritmą gali sutrikdyti daugelis priežasčių. Sutrikus miegui, naktį ilgą laiką vartomės lovoje negalėdami užmigti, taigi kitą dieną būname mieguisti, irzlūs, ima skaudėti galvą, sumažėja darbingumas. Dažnas neiškenčia... +27 / -1 +26
Homeopatija – didžiausia medicinos apgaulė
Homeopatija – didžiausia medicinos apgaulė Homeopatija yra pseudomokslas, o homeopatiniai vaistai neveikia. Jų magiškas poveikis tėra placebo efektas. Deja, tiek Lietuvoje, tiek pasaulyje homeopatinių preparatų pardavimai farmacijos įmonėms atneša milžiniškus pelnus, todėl apie homeopatiją viešai ir tiesiai kalbėti vengiama. Pacientai dažnai maišo homeopatiją su... 10 +47 / -23 +24
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani?
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani? Mitybos specialistai pataria – maitinkitės penkis kartus per dieną, mažomis maisto porcijomis. Nepamirškite ypač riboti maistą vakarais, prieš miegą. Deja, ne visuomet skambūs žodžiai ir taisyklės yra lengvai pritaikomos mūsų gyvenime. Darbe kartais neturime laiko net papietauti, o štai vakare – grįžtame ir suvalgome patį... +23 / -2 +21
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai.
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai. Esu vieniša moteris. Jau daugiau nei trys metai neturiu jokio partnerio. Prisipažinsiu, gyvenimas vienatvėje man ne itin patinka. Ką daryti? Vieną dieną ėmiau ir susimąsčiau, kad taip gyventi toliau nebegaliu. Tad nusprendžiau užsiregistruoti į pažinčių svetaines. Mano pašto dėžutę per kelias dienas užpildė krūva... +23 / -3 +20
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija Tradicinė Indijos medicina, daugeliui žinoma kaip ajurveda, ne veltui laikoma seniausiu pasaulio medicinos mokslu. Pasak ajurvedos specialistų, pagrindiniai šios alternatyviosios medicinos principai buvo užrašyti prieš daugiau nei šešis tūkstančius metų! Pasaulio sveikatos organizacija pripažino ajurvedą... +19 / 0 +19
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti?
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti? „Kūnas be sąnarių – tai kaip automobilis be ratų. Ir kuo anksčiau imi rūpintis tais „ratais“, tuo toliau jie tave nuveža“, - kartą man ištarė šią frazę senyvo amžiaus žmogus. Tąkart į ją rimtai nežiūrėjau, numojau ranka. Apie šios frazės svarbą supratau tik tuomet, kai pradėjo varginti sąnarių ligos. +18 / 0 +18
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų Dažnai juokaujama: niekam taip nereikia atostogų kaip tam, kuris ką tik iš jų sugrįžo. Psichologai tvirtina, kad dėl staigaus persiorientavimo iš atostogų rėžimo į kasdienę rutiną kenčia ne tik darbo kokybė, bet ir žmogaus sveikata. Kad pirmoji diena darbe būtų kuo mažiau varginanti, siūlome jums dešimt patarimų, kaip... +18 / 0 +18