Misija: stipresnis imunitetas

Lapkričio 18, 2019 | Rūtelė Foktienė
+2
Misija: stipresnis imunitetas

Ligos, atrodo, visada užklumpa pačiu netinkamiausiu metu... Kodėl vieni serga taip dažnai, o kiti pamiršta, kas yra pilnas stalčius vaistų nuo peršalimo ir dideli kiekiai arbatų? Galbūt retai sergantieji stiprina savo imunitetą ištisus metus ir jiems nebaisus joks oras? Pakalbėkime apie imuninės sistemos svarbą ir ją alinančius veiksnius. Šiame straipsnyje pasidalinsime ir  penkiomis naudingomis taisyklėmis, galinčiomis padėti džiaugtis stipresne organizmo apsauga. 


Kuo svarbi imuninė sistema?

Imuninė sistema kiekvienam mūsų yra gyvybiškai reikalinga. Tai sistema, kuri susidaro iš organų ir audinių, vieningai dirbančių tam, kad organizmas būtų apsaugotas nuo žalingų mikroorganizmų, svetimkūnių ir kitų medžiagų (pavyzdžiui, negiminingų baltymų). Sveika imuninė sistema mus saugo ne tik nuo aplinkoje esančių patogenų, bet padeda pašalinti ir nebegyvybingas, pasenusias ar žalingas ląsteles pačiame organizme (pavyzdžiui, sveika imuninė sistema pajėgi sunaikinti vėžines ląsteles). Imuninę sistemą sudaro oda ir įvairios gleivinės (nosies, akių, skrandžio ir kitos), kraujas (labai svarbios jo ląstelės yra leukocitais vadinamos baltosios kraujo ląstelės), limfa, kaulų čiulpai, tonzilės, blužnis, kiti organai bei audiniai. Nesunku suprasti, kad imuninė sistema yra be galo svarbi kiekvienam gyvam organizmui. Jei ji sutrinka, iš karto puola įvairios ligos arba organizmas netgi pradeda kovoti prieš savo ląstelės (prasideda autoimuniniai procesai). 

 

Kas alina imuninę sistemą?

Imunitetą silpnina labai daug veiksnių, tačiau šiuolaikiniam žmogui vieni dažniausių yra šie:

  • Nuolatinė nervinė įtampa (stresas);
  • Didelis darbo ir (arba) mokslų krūvis bei poilsio trūkumas;
  • Kenksmingos darbo sąlygos;
  • Prastas miegas;
  • Per mažas fizinis aktyvumas ir sėslus gyvenimo būdas;
  • Didžiosios paros dalies praleidimas uždarose ir nepakankamai vėdinamose patalpose;
  • Aplinkos užterštumas (smogas, radioaktyviosios medžiagos);
  • Nepilnavertis maitinimasis, pavyzdžiui, nereguliari mityba, prastos vertės maistas, badavimas, drastiškos ir nesubalansuotos dietos, skatinančios vitaminų, mineralų ir kitų medžiagų trūkumą;
  • Nesaikingas alkoholio ir kofeino vartojimas;
  • Kai kurių vaistinių; narkotinių medžiagų vartojimas;
  • Organizmą sekinančios ligos;
  • Kiti veiksniai. 
"Pirmoji taisyklė: imunitetą stiprinti reikia ištisus metus. "

Kas padėtų sustiprinti imunitetą?

Pirmoji taisyklė: imunitetą stiprinti reikia ištisus metus. Kuo daugiau būti gryname ore, pajudėti, sveikai maitintis, kokybiškai miegoti, kruopščiai plauti rankas, grūdintis, kuo mažiau nervintis ir protingai derinti darbą bei poilsį naudinga kiekvienam. Tikėtina, kad ir ligos aplankys rečiau ir pagerės bendras organizmo tonusas. 

 

Antroji taisyklė: maisto papildai ir vitaminų kompleksai nėra saldainiai ir juos vartoti reikėtų tik pasitarus su gydytoju ar vaistininku. Geriausia trūkstamus vitaminus ir mineralus gauti iš vertingo maisto. Daugumos kompleksų sudėtyje yra sintetinių vitaminų, kurie organizmui nebūtinai naudingi. Bet kokius preparatus reikėtų vartoti teisingai ir tik pasitarus su gydytoju ar vaistininku – tuomet jie gali teikti ir naudos, ypač jei organizmas nusilpęs ir jam reikalinga pagalba stiprinant imuninę sistemą. 

 

Trečioji taisyklė: medicina teigia skiepų naudą. Nuo gripo skiepytis rekomenduojama mažiems vaikams, nėščioms moterims, senyviems pacientams, lėtinėmis ligomis sergantiems asmenims ir medicinos įstaigų, globos, slaugos namų darbuotojams. Skiepai reikšmingai sumažina pavojingų komplikacijų riziką, kurios minėtosioms pacientų grupėms itin pavojingos. 

 

Ketvirtoji taisyklė: mes patys esame savo sveikatos kalviai. Alkoholis, kofeino turintys gėrimai (nesaikingas jų vartojimas), cigarečių rūkymas reikšmingai kenkia organizmo apsauginiams mechanizmams. Kuo greičiau atsisakysime šių žalingų įpročių, tuo greičiau džiaugsimės geresne savijauta. 

 

Penktoji taisyklė: kai kurie produktai ir medžiagos gali padėti suaktyvinti imuninę sistemą. Vertėtų paminėti česnakus, imbierą, rausvažiedę ežiuolę, žuvų taukus, medų, bičių pikį, bičių duonelę, žiedadulkes ir kitus bičių produktus, vitaminą C, cinką, greipfrutų sėklų ekstraktą, šeivamedžio preparatus, pelkinės vingiorykštės vaistinę augalinę žaliavą, svogūnus, spanguoles. 

 

 

Autorius: farmacininkė Rūtelė Foktienė. 

Imuniteto stiprinimas rudenį

Ar žinote, kas yra sveiko, gyvybingo gyvenimo pamatas ir kartu padarinys? Ogi imunitetas, kuris apie save primena vos tik tuomet, kai mūsų organizmas tampa neatsparus peršalimui. Peršalimas silpnina organizmą, tad visada verta jo saugotis, o jei susirgote – gydytis. Imunitetą būtina stiprinti, ruduo – puikus metas pradėti tą daryti.

Plačiau:

Imuniteto stiprinimas rudenį

+2
  • Sveika mityba
  • Vitaminai
  • Skiepai
  • Imuniteto stiprinimas
  • Nusilpęs imunitetas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
7 priežastys, kodėl verta skaityti knygas
7 priežastys, kodėl verta skaityti knygas Daugumoje šeimų vaikams nuo pat vaikystės kartojama, kad knygas skaityti reikia. Retas pasako, kodėl tai daryti naudinga. Ir vaikai, ir suaugusieji turėtų žinoti ne vieną knygų skaitymo teikiamą naudą. Pateiksime 7 priežastis, kodėl iš tikrųjų verta skaityti knygas ir dažniau pasinerti į stebuklingą jų skleidžiamą šviesą.... +4 / 0 +4
Kaip lengviau atsikelti ryte?
Kaip lengviau atsikelti ryte? Šešta valanda ryto. Ausis pasiekia pats nemaloniausias garsas – skamba žadintuvas. Šįryt jau trečią kartą. „Nusnausiu dar 5 minutes ir jau tikrai kelsiuos“, – dažnas meluoja sau. Kelis kartus atidėlioję, galiausiai išsikrapštome iš lovos, tačiau dar visą pusdienį jaučiamės mieguisti... +55 / -3 +52
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės?
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės? Spalvoti aerobikos kamuoliai vietoj kėdžių, nuotaikinga mankšta darbo pertraukų metu, susirinkimai ir posėdžiai parke, premijos už sveikos gyvensenos propagavimą – visa tai atrodo neįtikėtina, tačiau realu. Vakarų Europoje greitai plintanti mada sukurti kūrybišką atmosferą biuruose skatina ne tik darbo produktyvumą, bet ir... 1 +33 / -1 +32
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą?
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą? Kelionės, darbas pamainomis ar viršvalandžiai, švenčių laikotarpis ar pašėlęs savaitgalis – miego ritmą gali sutrikdyti daugelis priežasčių. Sutrikus miegui, naktį ilgą laiką vartomės lovoje negalėdami užmigti, taigi kitą dieną būname mieguisti, irzlūs, ima skaudėti galvą, sumažėja darbingumas. Dažnas neiškenčia... +27 / -1 +26
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata Egzotiškasis Tailandas garsėja ne tik ypatinga augalija, smėlėtomis žydros jūros pakrantėmis ar skaniu maistu, bet ir masažu. Tailandietiškas masažas, išpopuliarėjęs visame pasaulyje, ‒ neatsiejama šios šalies kultūros dalis. Apie jį kalbamės su masažo salono „ReflexPoint“ vadove Kristina Donelavičiūte, kuri... 5 +23 / 0 +23
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani?
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani? Mitybos specialistai pataria – maitinkitės penkis kartus per dieną, mažomis maisto porcijomis. Nepamirškite ypač riboti maistą vakarais, prieš miegą. Deja, ne visuomet skambūs žodžiai ir taisyklės yra lengvai pritaikomos mūsų gyvenime. Darbe kartais neturime laiko net papietauti, o štai vakare – grįžtame ir suvalgome patį... +23 / -2 +21
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai.
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai. Esu vieniša moteris. Jau daugiau nei trys metai neturiu jokio partnerio. Prisipažinsiu, gyvenimas vienatvėje man ne itin patinka. Ką daryti? Vieną dieną ėmiau ir susimąsčiau, kad taip gyventi toliau nebegaliu. Tad nusprendžiau užsiregistruoti į pažinčių svetaines. Mano pašto dėžutę per kelias dienas užpildė krūva... +23 / -3 +20
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija Tradicinė Indijos medicina, daugeliui žinoma kaip ajurveda, ne veltui laikoma seniausiu pasaulio medicinos mokslu. Pasak ajurvedos specialistų, pagrindiniai šios alternatyviosios medicinos principai buvo užrašyti prieš daugiau nei šešis tūkstančius metų! Pasaulio sveikatos organizacija pripažino ajurvedą... +19 / 0 +19
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti?
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti? „Kūnas be sąnarių – tai kaip automobilis be ratų. Ir kuo anksčiau imi rūpintis tais „ratais“, tuo toliau jie tave nuveža“, - kartą man ištarė šią frazę senyvo amžiaus žmogus. Tąkart į ją rimtai nežiūrėjau, numojau ranka. Apie šios frazės svarbą supratau tik tuomet, kai pradėjo varginti sąnarių ligos. +18 / 0 +18
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų Dažnai juokaujama: niekam taip nereikia atostogų kaip tam, kuris ką tik iš jų sugrįžo. Psichologai tvirtina, kad dėl staigaus persiorientavimo iš atostogų rėžimo į kasdienę rutiną kenčia ne tik darbo kokybė, bet ir žmogaus sveikata. Kad pirmoji diena darbe būtų kuo mažiau varginanti, siūlome jums dešimt patarimų, kaip... +18 / 0 +18