Misija: stipresnis imunitetas

Lapkričio 15, 2019 | Rūtelė Foktienė
+3
+3 -0

Ligos, atrodo, visada užklumpa pačiu netinkamiausiu metu… Kodėl vieni serga taip dažnai, o kiti pamiršta, kas yra pilnas stalčius vaistų nuo peršalimo ir dideli kiekiai arbatų? Galbūt retai sergantieji stiprina savo imunitetą ištisus metus ir jiems nebaisus joks oras? Pakalbėkime apie imuninės sistemos svarbą ir ją alinančius veiksnius. Šiame straipsnyje pasidalinsime ir  penkiomis naudingomis taisyklėmis, galinčiomis padėti džiaugtis stipresne organizmo apsauga. 


Kuo svarbi imuninė sistema?

Imuninė sistema kiekvienam mūsų yra gyvybiškai reikalinga. Tai sistema, kuri susidaro iš organų ir audinių, vieningai dirbančių tam, kad organizmas būtų apsaugotas nuo žalingų mikroorganizmų, svetimkūnių ir kitų medžiagų (pavyzdžiui, negiminingų baltymų). Sveika imuninė sistema mus saugo ne tik nuo aplinkoje esančių patogenų, bet padeda pašalinti ir nebegyvybingas, pasenusias ar žalingas ląsteles pačiame organizme (pavyzdžiui, sveika imuninė sistema pajėgi sunaikinti vėžines ląsteles). Imuninę sistemą sudaro oda ir įvairios gleivinės (nosies, akių, skrandžio ir kitos), kraujas (labai svarbios jo ląstelės yra leukocitais vadinamos baltosios kraujo ląstelės), limfa, kaulų čiulpai, tonzilės, blužnis, kiti organai bei audiniai. Nesunku suprasti, kad imuninė sistema yra be galo svarbi kiekvienam gyvam organizmui. Jei ji sutrinka, iš karto puola įvairios ligos arba organizmas netgi pradeda kovoti prieš savo ląstelės (prasideda autoimuniniai procesai). 

 

Kas alina imuninę sistemą?

Imunitetą silpnina labai daug veiksnių, tačiau šiuolaikiniam žmogui vieni dažniausių yra šie:

  • Nuolatinė nervinė įtampa (stresas);
  • Didelis darbo ir (arba) mokslų krūvis bei poilsio trūkumas;
  • Kenksmingos darbo sąlygos;
  • Prastas miegas;
  • Per mažas fizinis aktyvumas ir sėslus gyvenimo būdas;
  • Didžiosios paros dalies praleidimas uždarose ir nepakankamai vėdinamose patalpose;
  • Aplinkos užterštumas (smogas, radioaktyviosios medžiagos);
  • Nepilnavertis maitinimasis, pavyzdžiui, nereguliari mityba, prastos vertės maistas, badavimas, drastiškos ir nesubalansuotos dietos, skatinančios vitaminų, mineralų ir kitų medžiagų trūkumą;
  • Nesaikingas alkoholio ir kofeino vartojimas;
  • Kai kurių vaistinių; narkotinių medžiagų vartojimas;
  • Organizmą sekinančios ligos;
  • Kiti veiksniai. 
"Pirmoji taisyklė: imunitetą stiprinti reikia ištisus metus. "

Kas padėtų sustiprinti imunitetą?

Pirmoji taisyklė: imunitetą stiprinti reikia ištisus metus. Kuo daugiau būti gryname ore, pajudėti, sveikai maitintis, kokybiškai miegoti, kruopščiai plauti rankas, grūdintis, kuo mažiau nervintis ir protingai derinti darbą bei poilsį naudinga kiekvienam. Tikėtina, kad ir ligos aplankys rečiau ir pagerės bendras organizmo tonusas. 

 

Antroji taisyklė: maisto papildai ir vitaminų kompleksai nėra saldainiai ir juos vartoti reikėtų tik pasitarus su gydytoju ar vaistininku. Geriausia trūkstamus vitaminus ir mineralus gauti iš vertingo maisto. Daugumos kompleksų sudėtyje yra sintetinių vitaminų, kurie organizmui nebūtinai naudingi. Bet kokius preparatus reikėtų vartoti teisingai ir tik pasitarus su gydytoju ar vaistininku – tuomet jie gali teikti ir naudos, ypač jei organizmas nusilpęs ir jam reikalinga pagalba stiprinant imuninę sistemą. 

 

Trečioji taisyklė: medicina teigia skiepų naudą. Nuo gripo skiepytis rekomenduojama mažiems vaikams, nėščioms moterims, senyviems pacientams, lėtinėmis ligomis sergantiems asmenims ir medicinos įstaigų, globos, slaugos namų darbuotojams. Skiepai reikšmingai sumažina pavojingų komplikacijų riziką, kurios minėtosioms pacientų grupėms itin pavojingos. 

 

Ketvirtoji taisyklė: mes patys esame savo sveikatos kalviai. Alkoholis, kofeino turintys gėrimai (nesaikingas jų vartojimas), cigarečių rūkymas reikšmingai kenkia organizmo apsauginiams mechanizmams. Kuo greičiau atsisakysime šių žalingų įpročių, tuo greičiau džiaugsimės geresne savijauta. 

 

Penktoji taisyklė: kai kurie produktai ir medžiagos gali padėti suaktyvinti imuninę sistemą. Vertėtų paminėti česnakus, imbierą, rausvažiedę ežiuolę, žuvų taukus, medų, bičių pikį, bičių duonelę, žiedadulkes ir kitus bičių produktus, vitaminą C, cinką, greipfrutų sėklų ekstraktą, šeivamedžio preparatus, pelkinės vingiorykštės vaistinę augalinę žaliavą, svogūnus, spanguoles. 

 

 

Autorius: farmacininkė Rūtelė Foktienė. 

Daugybę grožio problemų galite išspręsti tiesiog rinkdamiesi tinkamą maistą. Būtent – teisinga mityba ne tik padailina liemenį ir pagerina imuninės sistemos veiklą, bet ir puoselėja išvaizdą: lygina raukšles, suteikia spindesio plaukams, sustiprina nagus. „Mityba turi tiesioginės įtakos išvaizdai – kaip atrodote kasdien ir kaip Jus veikia senėjimo procesas“, – teigia medicinos mokslų daktaras Joshua Zeichneris. Anot gydytojo, būtų išmintinga susidaryti mitybos planą, kuriame pakaktų sveikai odai ir plaukams reikalingų elementų – maistinių medžiagų, mineralų, riebalų rūgščių ir antioksidantų, saugančių organizmą nuo žalingo aplinkos poveikio. Taigi pasiruoškite komplimentų lavinai ir pirkinių krepšelį papildykite jaunystę puoselėjančiais produktais.

Plačiau:

10 maisto produktų jaunystei išsaugoti
+3
+3 -0
  • Sveika mityba
  • Vitaminai
  • Skiepai
  • Imuniteto stiprinimas
  • Nusilpęs imunitetas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *