Simptomai, kurie išduoda, jog Jums trūksta kai kurių vitaminų ir mineralinių medžiagų

Sausio 28, 2018 | L.Rimgailė
+20
Simptomai, kurie išduoda, jog Jums trūksta kai kurių vitaminų ir mineralinių medžiagų

Jei norite būti sveiki, tuomet pasirūpinkite, kad kasdieninis maisto racionas būtų subalansuotas. Tik taip išvengsite įvairių sveikatos sutrikimų ir pagerinsite savo savijautą.

Simptomas: mėšlungis (raumenų spazmai).

Maisto medžiagos trūkumas: magnis.

Kokie maisto produktai jos turi? Tamsiai žalios daržovės, žuvis, pilno grūdo produktai, riešutai, sėklos, pupelės, lęšiai, bulvės (jei nuskutame jas, tuomet pašaliname apie 45 proc. magnio). Augalai magnio gauna iš žemės ir vandens, perdirba į organinius junginius.

Svarbu! Apie magnio trūkumą organizme signalizuoja ne tik karts nuo karto atsirandantis mėšlungis, bet ir kiti simptomai, pvz., jei žmogų dažnai vargina vidurių užkietėjimas, tai jau gali būti siejama su magnio deficitu organizme: magnis atlieka pagrindinį vaidmenį atpalaiduojant skrandžio ir žarnyno lygiuosius raumenis.

 

Simptomas: sąnarių skausmas.

Maisto medžiagos trūkumas: vitaminas C

Kokie maisto produktai jos turi? Citrusiniai vaisiai, brokoliai, kiviai.

Svarbu! Per didelis vitamino C kiekis gali neigiamai veikti žmogaus sveikatą: sukelti viduriavimą, pykinimą, gali atsirasti skrandžio skausmas, rėmuo. Rėmens sukeltam skausmui ir atsirūgimui rūgščiu turiniu gydyti vartokite „Raniberl“.

 

Simptomas: galvos skausmas.

Maisto medžiagos trūkumas: B grupės vitaminai.

Kokie maisto produktai jos turi? Lapinės daržovės, žemės riešutai, kiaušiniai, žirneliai, grikiai, avižos.

Svarbu! Trūkstant vitamino B pirmieji simptomai organizme žmogui gali net nesukelti įtarimo, pvz., nuovargis gali būti siejamas su alinančiu darbu, širdies veiklos sutrikimai, galvos skausmas – su nuolat patiriamu stresu darbe, bet tik ne vitamino B trūkumu. Ir tik vėliau paaiškėja, jog reikėjo ieškoti ne kurgi tie vaistai nuo galvos skausmo, bet pasirūpinti savo kasdienine, subalansuota mityba: būtent vitamino B deficitas ir buvo tokių nemalonių simptomų priežastis.

Trūkstant B grupės vitaminų atsiranda neurologiniai sutrikimai, tokie kaip rankų tirpimas, pirštų galiukų dilgčiojimas, nervingumas, miego sutrikimai. B grupės vitaminai yra būtini gerai nervų sistemos funkcionavimo veiklai palaikyti, jie taip pat atsakingi už nagų ir plaukų būklę, tad jei atsirado pleiskanų, lūžinėja nagai,  - tai jau gali būti vitamino B deficito simptomai.

Per parą B vitaminų reikėtų suvartoti: В1 – 1,5 mg; В2 – 1,3 mg; В5 – 4–7 mg; В6 – 1,6 mg; В12 – 2 mg. Atsiminkite, jog B grupės vitaminų atsargas organizme mažina baltų miltų, rafinuoto balto cukraus vartojimas, o taip pat sintetiniai produktai, alkoholiniai gėrimai, kava.

 

Simptomas: hematomos (mėlynės).

Maisto medžiagos trūkumas: vitaminai P ir C.

Kokie maisto produktai jos turi? citrusiniai vaisiai, pomidorai, kopūstai, saldžiosios paprikos. Pasistenkite per parą gauti bent 60 mg. Vitamino. C. Atsiminkite, jog šio vitamino atsargas organizme mažina žalingi įpročiai – rūkymas, alkoholio vartojimas.

Svarbu! Hematomų gydymui plačiai vartojamas heparino tepalas, pvz. „Lioton“, kuris gerina mikrocirkuliaciją, skatina hematomų gijimą.

 

Simptomas: žaizdelės burnoje.

Maisto medžiagos trūkumas: geležies.

Kokie maisto produktai jos turi? Kepenys, raudona mėsa, žuvis, kiaušiniai, žalios lapinės daržovės, burokėliai, braškės, juodieji serbentai, vaisia, riešutai, žirniai, pupos.

Svarbu! Žaizdelės burnoje gali atsirasti dėl to, jog žmogų vargina aftinis stomatitas, kuris pasireiškia opelėmis ant lūpų vidinės pusės, liežuvio, skruostų. Netinkama mityba ir tam tikrų maistinių medžiagų trūkumas padidina aftinio stomatito atsiradimo riziką: jei žmogaus organizme trūksta geležies, tai jau gali būti viena iš priežasčių atsirasti žaizdelėms burnoje.

Žaizdelių skausmui malšinti rekomenduojama naudoti burnos skalavimo skystį, pvz., „Anaftin“, kuris padeda kontroliuoti nuo žaizdelės burnoje atsiradusį skausmą.

+20
  • Rėmuo
  • Galvos skausmas
  • Gimdos kaklelio žaizdelės
  • Mėšlungis
  • Magnis

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Misija: stipresnis imunitetas
Misija: stipresnis imunitetas Ligos, atrodo, visada užklumpa pačiu netinkamiausiu metu... Kodėl vieni serga taip dažnai, o kiti pamiršta, kas yra pilnas stalčius vaistų nuo peršalimo ir dideli kiekiai arbatų? Galbūt retai sergantieji stiprina savo imunitetą ištisus metus ir jiems nebaisus joks oras? Pakalbėkime apie imuninės sistemos svarbą ir ją alinančius... +2 / 0 +2
Kaip lengviau atsikelti ryte?
Kaip lengviau atsikelti ryte? Šešta valanda ryto. Ausis pasiekia pats nemaloniausias garsas – skamba žadintuvas. Šįryt jau trečią kartą. „Nusnausiu dar 5 minutes ir jau tikrai kelsiuos“, – dažnas meluoja sau. Kelis kartus atidėlioję, galiausiai išsikrapštome iš lovos, tačiau dar visą pusdienį jaučiamės mieguisti... +55 / -3 +52
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės?
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės? Spalvoti aerobikos kamuoliai vietoj kėdžių, nuotaikinga mankšta darbo pertraukų metu, susirinkimai ir posėdžiai parke, premijos už sveikos gyvensenos propagavimą – visa tai atrodo neįtikėtina, tačiau realu. Vakarų Europoje greitai plintanti mada sukurti kūrybišką atmosferą biuruose skatina ne tik darbo produktyvumą, bet ir... 1 +33 / -1 +32
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą?
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą? Kelionės, darbas pamainomis ar viršvalandžiai, švenčių laikotarpis ar pašėlęs savaitgalis – miego ritmą gali sutrikdyti daugelis priežasčių. Sutrikus miegui, naktį ilgą laiką vartomės lovoje negalėdami užmigti, taigi kitą dieną būname mieguisti, irzlūs, ima skaudėti galvą, sumažėja darbingumas. Dažnas neiškenčia... +27 / -1 +26
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata Egzotiškasis Tailandas garsėja ne tik ypatinga augalija, smėlėtomis žydros jūros pakrantėmis ar skaniu maistu, bet ir masažu. Tailandietiškas masažas, išpopuliarėjęs visame pasaulyje, ‒ neatsiejama šios šalies kultūros dalis. Apie jį kalbamės su masažo salono „ReflexPoint“ vadove Kristina Donelavičiūte, kuri... 5 +23 / 0 +23
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani?
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani? Mitybos specialistai pataria – maitinkitės penkis kartus per dieną, mažomis maisto porcijomis. Nepamirškite ypač riboti maistą vakarais, prieš miegą. Deja, ne visuomet skambūs žodžiai ir taisyklės yra lengvai pritaikomos mūsų gyvenime. Darbe kartais neturime laiko net papietauti, o štai vakare – grįžtame ir suvalgome patį... +23 / -2 +21
Menas spręsti santykių problemas. 6 efektyvūs žingsniai.
Menas spręsti santykių problemas. 6 efektyvūs žingsniai. Neišspręstos problemos – pagrindinis streso šaltinis, jis gali ne tik pakenkti jūsų santykiams, bet ir pasunkinti diabetą. Tyrimų duomenimis, sėkmingi santykiai nebūtinai yra tie, kuriuose mažiau problemų, o tie, kuriuose pavyksta veiksmingai jas išspręsti. +20 / 0 +20
Kavos poveikis organizmui. Pasiklydę tarp mitų ir tiesos
Kavos poveikis organizmui. Pasiklydę tarp mitų ir tiesos Apie kavos poveikį organizmui dažniausiai galima išgirsti dvi priešingas nuomones. Pirmoji – kava turi daug neigiamų savybių ir jos derėtų atsisakyti. Antroji – saikingai geriama kava ne tik nekenkia, bet ir teigiamai veikia mūsų sveikatą. Kurią pusę palaikyti ir kaip elgtis, kai bičiulis pakviečia puodeliui kavos? Rinktis... 6 +24 / -5 +19
Skaudinantis taupumas
Skaudinantis taupumas Gyvenime yra daug dalykų, kurie mus skaudina: melas, išdavystė, pavydas...bet ar kada nors susimąstėte, jog skaudinti gali ir taupumas? Ne vietoje ir ne laiku noras sutaupyti išties gali sukelti itin nemalonių jausmų bei pasekmių. Pavyzdžiui, jei pradedate taupyti sveikatos sąskaita. Štai keletas pavyzdžių iš gyvenimo. +18 / 0 +18
Ką būtina turėti namų vaistinėlėje?
Ką būtina turėti namų vaistinėlėje? Namų vaistinėlė – bene vienas svarbiausių daiktų kiekvienuose namuose. Įvairūs sužeidimai, traumos ir susirgimai dažniausiai užklumpa netikėtai, o tai sukelia sumaištį, nerimą ir kitus neigiamus jausmus. Tad ką daryti, kad nutikus nelaimei, nepultume į paniką, o galėtume sau ir savo artimiesiems suteikti būtinąją pagalbą? +18 / 0 +18