Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani?

Birželio 6, 2016 | L.Rimgailė
+21
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani?

Mitybos specialistai pataria – maitinkitės penkis kartus per dieną, mažomis maisto porcijomis. Nepamirškite ypač riboti maistą vakarais, prieš miegą. 

Deja, ne visuomet skambūs žodžiai ir taisyklės yra lengvai pritaikomos mūsų gyvenime. Darbe kartais neturime laiko net papietauti, o štai vakare – grįžtame ir suvalgome patį sočiausią savo dienos patiekalą.

Jaučiamės kalti ir pradedame laikytis dietos. O tada ir pasitvirtina lietuvių liaudies išmintis, kad sotus alkano neužjaučia. Mes laikomės dietos, o namiškiai tik paguodžiamai žiūri į mus. Tai ką gi daryti, kad maisto ribojimas ir įvairių dietų laikymasis netaptų tikra kančia mums, tiems, kurie dietų metu nuolat jaučiasi alkani?

Galvokite, ką dedate į burną

Alkio jausmas atsiranda tuomet, kai skrandis ištuštėja. Tiems, kas nori apgauti skrandį, gali padėti paprastas būdas. Išgerkite skysčių (geriausia vandens) ir taip savo skrandžio turinį užpildysite ir bent kurį laiką turėtumėte nejausti alkio jausmo.

Pateiktame paveikslėlyje matoma, kaip atrodo skrandis po dviejų skirtingų patiekalų. Pirmuoju atveju, suvalgius 400 kalorijų turinčios jautienos ar vištienos skrandžio turinys nėra pilnai užpildytas, o štai suvalgius 400 kalorijų turinčių įvairių daržovių skrandžio turinys užsipildo.

"Trumpiausiai, apie vieną valandą laiko, skrandis virškina tokius produktus kaip skystai virti kiaušiniai, avokadai, vynuogės..."

Jokiu būdu nesiūlome jums tapti vegetarais ir pradėti maitintis vien tik daržovėmis. Ne, žmogui reikalinga visavertė mityba. Tačiau aplankius alkio jausmui reikėtų rinktis geriau jau daržovių salotas ar vaisių, nei sunkiai virškinamus ir skrandžio turinio pilnai neužpildančius mėsos gaminius.

Sotus alkano neužjaučia.

*Šaltinis: veganstreet.com

Tiesa, labai svarbu suprasti, įvairaus tipo maistą skrandis virškina nevienodai. Štai mėsinius patiekalus skrandis virškina apie keturias valandas, o įvairias daržoves – dvi tris valandas. Trumpiausiai, apie vieną valandą laiko, skrandis virškina tokius produktus kaip skystai virti kiaušiniai, avokadai, vynuogės ir pan., ilgiausiai – laukinių gyvulių mėsą, lašinius, grybus, keptą žąsį.

Dėmesys vien tik maistui

Paklauskite savęs, kaip dažnai jūs valgote tyloje, be televizoriaus ar kitų pašalinių dirgiklių, kurie dažnai nukreipia jūsų dėmesį nuo maisto. Maisto valgymas tampa paprastu, savaiminiu procesu. Todėl ir suvalgoma daugiau.

Jei įvesite savo šeimoje tradiciją valgyti be televizoriau, pamatysite, jog ši graži tradicija bus naudinga ne tik jums, bet visai šeimai. Susikoncentravę į maistą, o ne į televizijos programą, jūs lėtai mėgausitės maistu ir didelė tikimybė, jog suvalgysite jo mažiau. Be to, prie stalo drauge su šeima galėsite pabendrauti, aptarti dienos įvykius.

Neribokite savęs dietomis: yra geresnis pasirinkimas

"Užuot skaičiavę kalorijas, mąstykite apie mitybą spalvų, įvairovės ir gaivumo terminais."

Plačiau skaitykite:

Neribokite savęs dietomis: yra geresnis pasirinkimas

Pažvelkite į italus. Kaip manote, kodėl Italijoje yra taip svarbu visai šeimai susirinkti ir susėsti prie stalo be jokių pašalinių dirgiklių? Jei ne kasdien, tai savaitgaliais – tikrai. Galbūt dėl to italai vis dar nepraranda geros formos. To priežastis – ne tik Viduržemio jūros pakrantės maistas, bet ir valgymo papročiai, kurių vienas iš svarbiausių – dėmesys žmogui, kuris sėdi prie stalo, ir  maistu, kuris yra lėkštėje.

Emociniam valgymui griežtas NE!

Prisipažinkite, kaip dažnai save palepinate šokoladu ar taurele raudono vyno? Lepinamės maistu mes ne tik tuomet, kai jaučiamės laimingi, bet ir tuomet, kai esame prislėgti. Atrodo, gabalėlis šokolado ar taurė vyno bent kelioms minutėms mus padaro laimingesniais. Taip, išties taip ir yra. Suvalgius gabalėlį šokolado mūsų smegenyse ima išsiskirti laimės hormonai endorfinai, tad jaučiamės laimingesni. Na bent jau iki to laiko, kol nepamatome to, ką rodo svarstyklių duomenys.

Emocinis valgymas mums prideda nereikalingus kilogramus, o bevertis maistas – įvairūs bulvių traškučiai bei pusfabrikačiai ne tik kad neduoda jokios naudos mūsų organizmui, bet dažnai dar ir pakenkti, - gali atsirasti skrandžio skausmai ir virškinimo sutrikimai.

Tad jei visgi užklupo tas nelemtas alkio jausmas, nepulkite į burną dėti bulvinio traškučio, geriau užkandžiui pasirinkite tokį maistą, kuris turėtų ne daugiau 100 kalorijų, pavyzdžiui, obuolys.

 

+21
  • Virškinimo gerinimas
  • Skrandžio ir žarnyno ligos
  • Skrandžio rūgštingumas
  • Skrandžio opa
  • Virškinimo sutrikimai
  • Virškinamojo trakto ligos
  • Skrandžio uždegimas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
7 priežastys, kodėl verta skaityti knygas
7 priežastys, kodėl verta skaityti knygas Daugumoje šeimų vaikams nuo pat vaikystės kartojama, kad knygas skaityti reikia. Retas pasako, kodėl tai daryti naudinga. Ir vaikai, ir suaugusieji turėtų žinoti ne vieną knygų skaitymo teikiamą naudą. Pateiksime 7 priežastis, kodėl iš tikrųjų verta skaityti knygas ir dažniau pasinerti į stebuklingą jų skleidžiamą šviesą.... +4 / 0 +4
Kaip lengviau atsikelti ryte?
Kaip lengviau atsikelti ryte? Šešta valanda ryto. Ausis pasiekia pats nemaloniausias garsas – skamba žadintuvas. Šįryt jau trečią kartą. „Nusnausiu dar 5 minutes ir jau tikrai kelsiuos“, – dažnas meluoja sau. Kelis kartus atidėlioję, galiausiai išsikrapštome iš lovos, tačiau dar visą pusdienį jaučiamės mieguisti... +55 / -3 +52
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės?
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės? Spalvoti aerobikos kamuoliai vietoj kėdžių, nuotaikinga mankšta darbo pertraukų metu, susirinkimai ir posėdžiai parke, premijos už sveikos gyvensenos propagavimą – visa tai atrodo neįtikėtina, tačiau realu. Vakarų Europoje greitai plintanti mada sukurti kūrybišką atmosferą biuruose skatina ne tik darbo produktyvumą, bet ir... 1 +33 / -1 +32
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą?
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą? Kelionės, darbas pamainomis ar viršvalandžiai, švenčių laikotarpis ar pašėlęs savaitgalis – miego ritmą gali sutrikdyti daugelis priežasčių. Sutrikus miegui, naktį ilgą laiką vartomės lovoje negalėdami užmigti, taigi kitą dieną būname mieguisti, irzlūs, ima skaudėti galvą, sumažėja darbingumas. Dažnas neiškenčia... +27 / -1 +26
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata Egzotiškasis Tailandas garsėja ne tik ypatinga augalija, smėlėtomis žydros jūros pakrantėmis ar skaniu maistu, bet ir masažu. Tailandietiškas masažas, išpopuliarėjęs visame pasaulyje, ‒ neatsiejama šios šalies kultūros dalis. Apie jį kalbamės su masažo salono „ReflexPoint“ vadove Kristina Donelavičiūte, kuri... 5 +23 / 0 +23
Širdies operacija Lietuvoje. Tikra 9 mėn. mergaitės istorija
Širdies operacija Lietuvoje. Tikra 9 mėn. mergaitės istorija 2014 m. spalio 14 d. Lietuvoje minimas reikšmingas įvykis medicinos istorijoje – lygiai prieš penkiasdešimt metų buvo sėkmingai atlikta pirmoji širdies operacija su dirbtine kraujotaka. Ši operacija buvo pirmoji ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse. Praėjus pusei amžiaus nuo istorinio įvykio Vilniaus universiteto ligoninės... +21 / 0 +21
Menas spręsti santykių problemas. 6 efektyvūs žingsniai.
Menas spręsti santykių problemas. 6 efektyvūs žingsniai. Neišspręstos problemos – pagrindinis streso šaltinis, jis gali ne tik pakenkti jūsų santykiams, bet ir pasunkinti diabetą. Tyrimų duomenimis, sėkmingi santykiai nebūtinai yra tie, kuriuose mažiau problemų, o tie, kuriuose pavyksta veiksmingai jas išspręsti. +20 / 0 +20
Kavos poveikis organizmui. Pasiklydę tarp mitų ir tiesos
Kavos poveikis organizmui. Pasiklydę tarp mitų ir tiesos Apie kavos poveikį organizmui dažniausiai galima išgirsti dvi priešingas nuomones. Pirmoji – kava turi daug neigiamų savybių ir jos derėtų atsisakyti. Antroji – saikingai geriama kava ne tik nekenkia, bet ir teigiamai veikia mūsų sveikatą. Kurią pusę palaikyti ir kaip elgtis, kai bičiulis pakviečia puodeliui kavos? Rinktis... 6 +24 / -5 +19
Skaudinantis taupumas
Skaudinantis taupumas Gyvenime yra daug dalykų, kurie mus skaudina: melas, išdavystė, pavydas...bet ar kada nors susimąstėte, jog skaudinti gali ir taupumas? Ne vietoje ir ne laiku noras sutaupyti išties gali sukelti itin nemalonių jausmų bei pasekmių. Pavyzdžiui, jei pradedate taupyti sveikatos sąskaita. Štai keletas pavyzdžių iš gyvenimo. +18 / 0 +18
Ką būtina turėti namų vaistinėlėje?
Ką būtina turėti namų vaistinėlėje? Namų vaistinėlė – bene vienas svarbiausių daiktų kiekvienuose namuose. Įvairūs sužeidimai, traumos ir susirgimai dažniausiai užklumpa netikėtai, o tai sukelia sumaištį, nerimą ir kitus neigiamus jausmus. Tad ką daryti, kad nutikus nelaimei, nepultume į paniką, o galėtume sau ir savo artimiesiems suteikti būtinąją pagalbą? +18 / 0 +18