Taisyklinga laikysena sėdint prie kompiuterio

Sausio 22, 2014 | Eglė Rubinaitė
+4
Taisyklinga laikysena sėdint prie kompiuterio

Jau nieko nestebina atvejai, kai pas gydytoją ateina vos 14 metų paauglys su iškreiptu stuburu. Nugaros skausmus ir stuburo patologijas kenčia ir vyresni. Kodėl taip yra? Atsakymas paprastas: labai daug laiko praleidžiame prie kompiuterio, o mūsų kūno padėtis tuo metu būna netaisyklinga, kenkianti stuburui. Vis dėlto išsaugoti sveiką nugarą galima, tik reikia taisyklingai sėdėti ir laikytis tam tikrų sveikatingumo principų.

Kaip taisyklingai sėdėti prie kompiuterio?

Pagrindiniai dalykai, kurių turėtumėte paisyti, sėdėdami prie kompiuterio.

  • Geriausia rinktis stabilią kėdę (gali būti su reguliuojamo aukščio funkcija), kurios atlošas nesivarto, išlaiko statų kampą su sėdyne. Kėdės sėdynė turėtų būti kietesnė, išlaikanti stabilumą. Sėdint jūsų nugara su sėdmenimis turi sudaryti 90 laipsnių kampą – tada stuburas išliks tiesus.
  • Negalima kūprintis, galvą laikyti nuleidus. Vadinasi, kompiuterio ekranas turi būti akių aukštyje.
  • Kojos turi būti nuleistos ant žemės, pėda padėta tiesiai ant grindų paviršiaus. Negerai, jeigu stiebiatės, mūvite aukštakulnius ar dėl per aukštos kėdės nepasiekiate grindų.
  • Keliai turi būti sulenkti, sudaryti statų kampą.
  • Dirbant kompiuteriu, alkūnės turi sudaryti statų kampą, o riešai turi būti ne atremti į klaviatūrą, bet pakelti virš jos. Vadinasi, būtina tinkamai suderinti stalo ir kėdės aukštį, nelaikyti rankų ant atlošų.
  • Nuo kompiuterio ekrano iki akių turėtų būti bent 45 cm nuotolis.

Perskaitę šį sąrašą, ko gero, pastebėsite, kad jūsų darbo vieta neatitinka visų reikalavimų. Nieko keisto – juk dažnai baldus perkame norėdami, kad jie būtų kuo gražesni, minkštesni, patogesni, derėtų prie interjero, o apie sveikos laikysenos principus pamirštame. Galbūt stengtis laikytis tokios schemos gali pasirodyti sunku (tarsi sprendžiant logikos uždavinį): jei pakelsite kėdę, tinkamoje pozicijoje atsidurs rankos, tačiau kojos liks kyboti ore; o jei pakelsite kompiuterį į akių lygį, nepasieksite klaviatūros ir pan. Vis dėlto pasistengti verta.

Kad būtų lengviau įsivaizduoti taisyklingos laikysenos principus, pasižiūrėkite šią nuotaikingą animuotą vaizdinę medžiagą:

Skaityti kitą puslapį »
1 2
+4
  • Stuburo iškrypimas
  • Stuburo iškrypimo gydymas
  • Netaisyklinga laikysena
  • Taisyklinga laikysena

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
7 priežastys, kodėl verta skaityti knygas
7 priežastys, kodėl verta skaityti knygas Daugumoje šeimų vaikams nuo pat vaikystės kartojama, kad knygas skaityti reikia. Retas pasako, kodėl tai daryti naudinga. Ir vaikai, ir suaugusieji turėtų žinoti ne vieną knygų skaitymo teikiamą naudą. Pateiksime 7 priežastis, kodėl iš tikrųjų verta skaityti knygas ir dažniau pasinerti į stebuklingą jų skleidžiamą šviesą.... +4 / 0 +4
Kaip lengviau atsikelti ryte?
Kaip lengviau atsikelti ryte? Šešta valanda ryto. Ausis pasiekia pats nemaloniausias garsas – skamba žadintuvas. Šįryt jau trečią kartą. „Nusnausiu dar 5 minutes ir jau tikrai kelsiuos“, – dažnas meluoja sau. Kelis kartus atidėlioję, galiausiai išsikrapštome iš lovos, tačiau dar visą pusdienį jaučiamės mieguisti... +55 / -3 +52
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės?
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės? Spalvoti aerobikos kamuoliai vietoj kėdžių, nuotaikinga mankšta darbo pertraukų metu, susirinkimai ir posėdžiai parke, premijos už sveikos gyvensenos propagavimą – visa tai atrodo neįtikėtina, tačiau realu. Vakarų Europoje greitai plintanti mada sukurti kūrybišką atmosferą biuruose skatina ne tik darbo produktyvumą, bet ir... 1 +33 / -1 +32
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą?
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą? Kelionės, darbas pamainomis ar viršvalandžiai, švenčių laikotarpis ar pašėlęs savaitgalis – miego ritmą gali sutrikdyti daugelis priežasčių. Sutrikus miegui, naktį ilgą laiką vartomės lovoje negalėdami užmigti, taigi kitą dieną būname mieguisti, irzlūs, ima skaudėti galvą, sumažėja darbingumas. Dažnas neiškenčia... +27 / -1 +26
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata Egzotiškasis Tailandas garsėja ne tik ypatinga augalija, smėlėtomis žydros jūros pakrantėmis ar skaniu maistu, bet ir masažu. Tailandietiškas masažas, išpopuliarėjęs visame pasaulyje, ‒ neatsiejama šios šalies kultūros dalis. Apie jį kalbamės su masažo salono „ReflexPoint“ vadove Kristina Donelavičiūte, kuri... 5 +23 / 0 +23
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani?
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani? Mitybos specialistai pataria – maitinkitės penkis kartus per dieną, mažomis maisto porcijomis. Nepamirškite ypač riboti maistą vakarais, prieš miegą. Deja, ne visuomet skambūs žodžiai ir taisyklės yra lengvai pritaikomos mūsų gyvenime. Darbe kartais neturime laiko net papietauti, o štai vakare – grįžtame ir suvalgome patį... +23 / -2 +21
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai.
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai. Esu vieniša moteris. Jau daugiau nei trys metai neturiu jokio partnerio. Prisipažinsiu, gyvenimas vienatvėje man ne itin patinka. Ką daryti? Vieną dieną ėmiau ir susimąsčiau, kad taip gyventi toliau nebegaliu. Tad nusprendžiau užsiregistruoti į pažinčių svetaines. Mano pašto dėžutę per kelias dienas užpildė krūva... +23 / -3 +20
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija Tradicinė Indijos medicina, daugeliui žinoma kaip ajurveda, ne veltui laikoma seniausiu pasaulio medicinos mokslu. Pasak ajurvedos specialistų, pagrindiniai šios alternatyviosios medicinos principai buvo užrašyti prieš daugiau nei šešis tūkstančius metų! Pasaulio sveikatos organizacija pripažino ajurvedą... +19 / 0 +19
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti?
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti? „Kūnas be sąnarių – tai kaip automobilis be ratų. Ir kuo anksčiau imi rūpintis tais „ratais“, tuo toliau jie tave nuveža“, - kartą man ištarė šią frazę senyvo amžiaus žmogus. Tąkart į ją rimtai nežiūrėjau, numojau ranka. Apie šios frazės svarbą supratau tik tuomet, kai pradėjo varginti sąnarių ligos. +18 / 0 +18
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų Dažnai juokaujama: niekam taip nereikia atostogų kaip tam, kuris ką tik iš jų sugrįžo. Psichologai tvirtina, kad dėl staigaus persiorientavimo iš atostogų rėžimo į kasdienę rutiną kenčia ne tik darbo kokybė, bet ir žmogaus sveikata. Kad pirmoji diena darbe būtų kuo mažiau varginanti, siūlome jums dešimt patarimų, kaip... +18 / 0 +18