Neribokite savęs dietomis: yra geresnis pasirinkimas

Rugpjūčio 20, 2015
+4
Neribokite savęs dietomis: yra geresnis pasirinkimas

Sveika mityba nėra tik dietiniai apribojimai, nerealus lieknumas ar mėgstamiausių patiekalų atsisakymas. Sveika mityba leidžia puikiai jaustis, turėti daugiau energijos, plėsti akiratį ir kontroliuoti nuotaiką. Jeigu pasimetėte daugybėje vienas kitam prieštaraujančių mitybos ir dietos patarimų, jūs nesate vieni. Atrodo, kad vos atradę ekspertą, kuris tikina, jog vienas ar kitas maisto produktas jums yra naudingas, staiga aptinkate kitą, kuris apie tą patį teigia priešingai. Visgi, galite suvaldyti sumaištį ir išmokti susikurti gardų, įvairų ir sveiką valgiaraštį, tinkantį jūsų kūnui ir protui.

Kaip sveika mityba veikia protinę ir emocinę būseną?

Visi žino, kad tinkama mityba gali padėti išlaikyti sveiką svorį ir išvengti tam tikrų širdies problemų, tačiau jūsų mityba taip pat gali turėti didelį poveikį nuotaikai ir gerai savijautai. Tyrimai rodo, kad tipinė vakarietiška mityba – raudona perdirbta mėsa, išsinešti skirtas maistas ir saldūs užkandžiai – susijusi su didesne depresija, stresu, bipoliniu sutrikimu ir nerimu. Nesveika mityba taip pat gali lemti svarbių protinių ligų atsiradimą, tokių kaip aktyvumo ir dėmesio sutrikimas, Alzheimerio liga ir šizofrenija, taip pat didesnę jaunų žmonių savižudybių riziką.

Užuot skaičiavę kalorijas, mąstykite apie mitybą spalvų, įvairovės ir gaivumo terminais.

Valgydami daugiau vaisių ir daržovių, gamindami maistą namuose ir sumažindami riebalų bei cukraus suvartojimą, galite pagerinti savo nuotaiką ir sumažinti protinių ligų problemų riziką. Jeigu jums jau buvo diagnozuota protinė liga, tinkama mityba gali padėti įveikti simptomus ir vėl kontroliuoti savo gyvenimą.

Yra nustatyta, kad kai kurie konkretūs maisto produktai teigiamai veikia nuotaiką, tačiau svarbiausia yra bendri jūsų mitybos įpročiai. Tai reiškia, kad norėdami sveikai maitintis, neturite rinktis viską arba nieko. Nereikia visiškai atsisakyti maisto, kurį mėgstate, kad jūsų mityba būtų sveika, ar pakeisti savo mąstymo ir jausmų.

"Apie dabartinio svorio išlaikymą pradėkite galvoti kaip apie kitą, galbūt net visą gyvenimą trunkantį dietos etapą, tiksliau – gyvenimo būdo pokyčius."

Daugiau skaitykite:

Ką daryti, kad numesti kilogramai nesugrįžtų?

 

Sveikos mitybos patarimas: nusiteikite, kad jums pasiseks

Norėdami nusiteikti, apie sveikos mitybos planavimą galvokite kaip apie mažus, įveikiamus žingsnelius, pavyzdžiui, kartą per dieną pridėkite į savo valgiaraštį salotų, o ne imkitės vieno didelio drastiško pokyčio. Kai maži pokyčiai taps įpročiu, galėsite pereiti prie kitų sveikų pasirinkimų.

  • Dažniau ruoškite maistą patys. Jeigu gaminsite daugiau maisto namuose, prisiimsite atsakomybę už tai, ką valgote, ir geriau kontroliuosite, kas patenka į jūsų skrandį.
Skaityti kitą puslapį »
1 2
+4
  • Kefyro dietos nauda
  • Japonų dieta
  • Dieta
  • Baltymų dieta
  • Angelo dieta
  • Dietų receptai
  • Kopenhagos dieta
  • Delčios dieta
  • Atkinso dieta
  • Dieta „5:2“
  • Dietologas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Maistas, kuris tik sudaro sveiko maisto įspūdį
Maistas, kuris tik sudaro sveiko maisto įspūdį Kai tik atsirado greitasis maistas, visas pasaulis jį labai pamėgo. Nes jis greitai pagaminamas, paprastai gali būti suvalgomas bet kur (prie vairo, gatvėje ar net laukiant vizito pas kirpėją), be to, jo mėgėjai teigia, kad greitasis maistas ir labai skanus. Turbūt daugelis žino, kad greitasis maistas yra žalingas sveikatai, paprastai... +5 / 0 +5
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“ „Dažnas europietis galvoja, kad turkai valgo tik kebabus ir nieko daugiau. Galiu drąsiai sakyti, jog turkiška virtuvė turtinga patiekalų ir skonių įvairove, o kiekvienas patiekalas turi savo istoriją ir mena gilias tautos tradicijas“, – pasakoja komunikacijos mokslų studentas Bilalas Gürgenas, gyvenantis didžiausiame Turkijos... +40 / -1 +39
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto Kartais stebiuosi, kodėl pas kai kuriuos žmones yra tokia gera virškinamojo trakto sistema. Atrodo, žmogus nugyveno pusę savo gyvenimo ir net nežino, ką reiškia įvairūs virškinimo sutrikimai, - tie nemalonūs pilvo spazmai ar rėmuo. Dabar jau žinau, kad įtraukdami į savo kasdieninės mitybos racioną skaidulų turinčio maisto mes... +35 / -2 +33
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai Sveiki! Mano vardas Berta. Rašau tinklaraštį „Cukrinis avinėlis“. Prisipažinsiu, kad man labai patinka paskęsti prieskonių ir įvairiausių kvapų debesyse, kurie sklinda iš mano nedidukės virtuvės. Esu laiminga, galėdama iš visos širdies eksperimentuoti, svajoti ir bandyti įgyvendinti mažus dalykus. Nuo šiol kiekvieną... 3 +32 / -1 +31
Kodėl svarbu pusryčiauti?
Kodėl svarbu pusryčiauti? Išbėgti iš namų nepusryčiavus – įprasta. Juk gyvename greito tempo laikais. Tačiau medikai ir psichologai pusryčius įvardija kaip labai svarbų fizinės ir emocinės energijos užtaisą, kurio pamiršti tikrai nederėtų. Kodėl? Straipsnyje rasite ne vieną pusryčių naudą įrodantį argumentą. +27 / 0 +27
Salotinė sultenė ir du pavasariški receptai!
Salotinė sultenė ir du pavasariški receptai! Pavasaris ‒ pats puikiausias metas pasilepinti lėkšte traškių sultingų salotinių sultenių, kurios pasižymi maistingumu ir tikra vitaminų gausa. Šių neįprastų salotų lapeliuose yra triskart daugiau vitamino C nei kitose salotose, taip pat netrūksta vitaminų B1, B2, K, P, E, eterinių aliejų, tokių mineralinių medžiagų, kaip... 3 +27 / -3 +24
Gėrimai iš plastikinių buteliukų: vieną kartą panaudoti – taip, du kartus – ne!
Gėrimai iš plastikinių buteliukų: vieną kartą panaudoti – taip, du kartus – ne! Mėgstate vandenį? Kasdien jo išgeriate tiek, kiek yra rekomenduojama? Tačiau ar kada nors susimąstėte, jog vanduo, supiltas į plastikinį buteliuką, kuris buvo naudojamas ne vieną kartą, gali būti itin kenksmingas Jūsų sveikatai. +22 / 0 +22
Įprasti biure dirbančio lietuvio pietūs
Įprasti biure dirbančio lietuvio pietūs Straipsnio pavadinimas gali skambėti kiek per rimtai, bet neskubėkit burnoti. Čia rasite įamžintus kelis pietaujančius lietuvius (dėkui tiems, kurie mielai sutiko pagelbėti!) ir sveikos mitybos specialistės Vaidos Kurpienės komentarus po nuotraukomis. Koks šio reportažo tikslas? Ne tik pažvelgti į kasdienę gana atsitiktinę... 5 +22 / -1 +21
Vandens gydomoji galia
Vandens gydomoji galia Daugiau nei 70 % žemės paviršiaus dengia vanduo. Net 98 % šio vandens sūrus, taigi tik du likę procentai yra švarus, tinkamas gerti vanduo, kurio didžioji dalis užkonservuota ledynuose. Mūsų planetos ir mūsų pačių gyvybės pagrindas ‒ vanduo. Štai kodėl jis toks svarbus mūsų sveikatai. Vis daugiau žmonių suvartoja bent... 6 +19 / 0 +19
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai Persivalgymas ‒ viena didžiausių švenčių keliamų grėsmių. Turbūt nei viena šventė neapsieina be patiekalų ir gėrimų gausos. Po Velykų dar ilgai valgome patiekalų likučius ir džiaugiamės galimybe bent keletą dienų neužsukti į parduotuvę. Vis dėlto neretai jaukūs šeimos susibūrimai ir ilgas sėdėjimas prie stalo... +18 / 0 +18