Pienas, kokį rinktis?

Liepos 9, 2016 | L.Rimgailė
+18
Pienas, kokį rinktis?

Šis klausimas dažniausiai yra keliamas tų, kurie yra alergiški karvės pienui arba dar rečiau tų, kurie ieško naujovių ir nori savo mitybos racioną paįvairinti. Aš esu viena iš jų. Kai paprastas karvės pienas, kuris kiekvieną rytą buvo pilamas į kavą, man nusibodo, pamaniau, jog metas pokyčiams. Nupėdinau į parduotuvę išsirinkti kokosų pieno, nors prieš mano akis rikiavosi visa galybė įvairiausių pieno rūšių. Nusprendžiau pasidomėti, ar tikrai, kitų rūšių pienas gali atstoti karvės pieną?

Kokosų pienas

Kokosų piene yra daug žmogui naudingų medžiagų: kalio, mangano, vitamino C, cinko. Gal todėl šio pieno rūšis jau nuo senų laikų yra labai mėgstama tailandietiškoje virtuvėje, o dabar vis daugiau žmonių kokosų pieną naudoja ir savo virtuvėje.

Dar vienas kokosų pieno privalumas, atrodo, galėtų būti tas, jog jis yra nekaloringas, tad galėtų būti drąsiai naudojamas žmonių, kurie laikosi dietos. Tačiau kokosų piene slypi kitas pavojus.

"Jei per dieną išgersite pusę litro pieno, gausite 20 proc. paros baltymų normą, 72 proc. kalcio, 10 proc. fosforo, 22 proc. jodo, 30 proc. vitaminų."

Taip, kokosų pienas turi mažai kalorijų, tačiau daug sočiųjų riebalų. O šie, kaip žinoma, nėra pats geriausias pasirinkimas, mat yra visiškai nenaudingi žmogaus organizmui. Riebalų yra išskiriamos dvi pagrindinės rūšys – sotieji ir nesotieji. Visgi, žmogaus organizmui yra reikalingi nesotieji riebalai. Jų gausu yra avokaduose, lašišoje, riešutuose ir pan.

Sotieji riebalai, kurių yra nemažai kokoso piene, padidina cholesterolio kiekį kraujyje.

Ryžių pienas

Ryžių pienas yra gaminamas iš nesaldintų rudųjų ryžių. Jis neturi cholesterolio, sočiųjų riebalų ir laktozės, tad yra puikus pasirinkimas tiems, kurie netoleruoja laktozės.

Tačiau yra keletas ryžių pieno trūkumų. Ryžių pienas turi daug kalorijų ir mažai vertingų medžiagų: kalcio, proteinų, vitamino A, kurio yra gausu pilno riebumo karvės piene. Žmonėms, kuriuos vargina maisto alergija, toks ryžių pienas galėtų būti puikus pasirinkimas.

Migdolų pienas

Šio tipo pienas yra labai paplitęs ajurvedinėje mityboje. Migdolų pieną kai kurie žmonės pasigamina patys namuose. Tereikia tik vieną puodelį migdolų užmerkti vandenyje bent šešioms valandoms. Po šešių valandų vandenį išpilti, nusausinti migdolus ir juos sumalti, užpilant tris puodelius vandens. Ir štai – pats puikiausias migdolų pienas jau yra pagamintas.

Ar tikrai pienas nekenkia?

"Pienas yra natūralus aukštos kokybės baltymų šaltinis. Norint išlaikyti sveikas raumenų apimtis, svarbu skatinti medžiagų apykaitą ir išsaugoti tinkamą svorį."

Plačiau:

Ar tikrai pienas nekenkia?

Gera žinia yra ta, kad toks pienas yra nekaloringas, neturi cholesterolio ir laktozės, yra prisotintas vitaminu E, turi mažai riebalų ir žinoma, kaip ir visi karvės pieno pakaitalai, turi mažai proteinų.

Migdolų pienas yra praturtintas kalciu, puikus šaltinis vitamino D, E ir A. Migdolų pieną, kaip alternatyvą karvės pienui, renkasi daugybė žmonių.

Ar verta keisti paprastą pieną į kitas pieno rūšis?

Pamenu, kuomet buvau maža mergaitė, nemėgau pieno. Kaip ir įvairių košių, kurias nuolatos turėjau valgyti. Nuo pieno man dažnai prasidėdavo vidurių pūtimas. Laimei, dabar šią problemą galima išspręsti vaistais nuo pilvo pūtimo pvz. „Espumisan“.

Kaip niekada ryškiai atsimenu tą dieną, kai pirmą kartą mama iš kaimo parvežė šilto pieno. Privertė išgerti visą stiklinę, o jo skonis ir kvapas tuomet manęs nei kiek nežavėjo. Ir tik paaugusi supratau, kad tas šiltas, šviežias pienas buvo pats tikriausias ir geriausias, nepalyginsi su tais, kuriuos dabar galima nusipirkti prekybos centruose...

Tad, ar verta paprastą pieną keisti į kitas pieno rūšis, spręsti Jums.

Manau, kad skaičiai yra iškalbingi ir sufleruoja teisingą atsakymą.  Jei per dieną išgersite pusę litro pieno, gausite 20 proc.  paros baltymų normą, 72 proc. kalcio, 10 proc. fosforo, 22 proc. jodo, 30 proc. vitaminų. Nei vienas iš pieno pakaitalų neturi tiek daug žmogaus organizmui reikalingų medžiagų, kaip karvės pienas.

 

+18
  • Maisto papildai
  • Motinos pienas
  • Alergologai
  • Pieno produktai

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Bičių produktai – Jūsų sveikatai
Bičių produktai – Jūsų sveikatai Pasaulyje yra daugiau nei pusantro milijono vabzdžių rūšių. Mokslininkai spėja, kad gausybė rūšių dar nebuvo atrasta. Ypatingą vietą tarp visų vabzdžių užima bitės. Bitės yra labai svarbios augalų dauginimuisi. Žinoma, kad obuoliai, moliūgai, ankštinės daržovės, agurkai, daugelis uogų užmezga vaisius tik apdulkinti.... +1 / 0 +1
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“ „Dažnas europietis galvoja, kad turkai valgo tik kebabus ir nieko daugiau. Galiu drąsiai sakyti, jog turkiška virtuvė turtinga patiekalų ir skonių įvairove, o kiekvienas patiekalas turi savo istoriją ir mena gilias tautos tradicijas“, – pasakoja komunikacijos mokslų studentas Bilalas Gürgenas, gyvenantis didžiausiame Turkijos... +40 / -1 +39
Veganai ir vegetarai – kas jie ir kuo jie skiriasi?
Veganai ir vegetarai – kas jie ir kuo jie skiriasi? Vis dažniau sutinkame žmonių, kurie atsisako mėsos, vadina save vegetarais arba veganais. Tai du vis labiau populiarėjantys mitybos režimai ir net gyvenimo filosofijos. 2012 m. Amerikoje 5 procentus gyventojų sudarė vegetarai ir 2 procentus veganai. Lietuvoje vegetarizmas, o ypač jo rūšis veganizmas sparčiai populiarėja, tad... 2 +44 / -11 +33
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien Jei patiriate didelį stresą darbe, valgote skubėdami, mažai miegate, o dažnas jūsų palydovas – galvos skausmas, tikėtina, kad jums trūksta vitamino B. Kaip ir kiekviena vitaminų rūšis, vitaminas B yra būtinas mūsų organizmo gyvybinėms funkcijoms palaikyti. Jis skatina energijos išskyrimo procesą iš angliavandenių, baltymų... 1 +56 / -24 +32
Kodėl svarbu pusryčiauti?
Kodėl svarbu pusryčiauti? Išbėgti iš namų nepusryčiavus – įprasta. Juk gyvename greito tempo laikais. Tačiau medikai ir psichologai pusryčius įvardija kaip labai svarbų fizinės ir emocinės energijos užtaisą, kurio pamiršti tikrai nederėtų. Kodėl? Straipsnyje rasite ne vieną pusryčių naudą įrodantį argumentą. +27 / 0 +27
Citrusinių vaisių nauda organizmui
Citrusinių vaisių nauda organizmui Citrusiniai vaisiai natūraliai Lietuvoje neauga, todėl mus pasiekia tik maža dalis visų šio tipo vaisių rūšių. Dažniausiai valgomi ir geriausiai žinomi ‒ apelsinai, mandarinai, citrinos ir greipfrutai. Citrusiniai vaisiai labiausiai vertinami dėl vitamino C, paruošiančio organizmus šaltajam sezonui. Tačiau citrusinius vaisius... 1 +24 / 0 +24
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį Didelę dalį mūsų mitybos įpročių formuoja iš kartos į kartą perduodamos tradicijos, tautos valgymo kultūra, vyraujančios maisto kainos ir produktų pasirinkimas parduotuvėse. +22 / 0 +22
Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai?
Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai? Ne kartą yra tekę girdėti apie Viduržemio jūros dietą, Diukano dietą, sveikos mitybos principus, tačiau ar kada nors girdėjote apie penkių elementų mitybą? Jei ne, tuomet siūlome paskaityti šį straipsnį, kuriame, remiantis mitybos konsultantės Claudia Nicherl knyga „Penkių elementų mityba“ pabandysime atsakyti į... +20 / 0 +20
Vandens gydomoji galia
Vandens gydomoji galia Daugiau nei 70 % žemės paviršiaus dengia vanduo. Net 98 % šio vandens sūrus, taigi tik du likę procentai yra švarus, tinkamas gerti vanduo, kurio didžioji dalis užkonservuota ledynuose. Mūsų planetos ir mūsų pačių gyvybės pagrindas ‒ vanduo. Štai kodėl jis toks svarbus mūsų sveikatai. Vis daugiau žmonių suvartoja bent... 6 +19 / 0 +19
Kaip išvengti apsinuodijimo maistu?
Kaip išvengti apsinuodijimo maistu? Maistas mums yra gyvybiškai svarbus. Kasdien į mūsų burną patenka įvairaus maisto kąsniai, esame atsakingi patys už save ir kitus. Tačiau būna, jog maistas, kuris atsiduria mūsų organizme, ima kelti nemalonius simptomus: pykinimą, vėmimą, viduriavimą... Tuomet suprantame, jog apsinuodijome maistu ir privalome kuo skubiau į visa... +18 / -1 +17