Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų?

Spalio 1, 2017 | L.Rimgailė
+18
Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų?

Šių laikų žmonės vis mažiau laiko atranda maisto gaminimui namuose, tad neišvengiamai tenka maitintis mieste pagamintu maistu. Tiesa, labai dažnai tai būna maistas iš greito maisto restoranų: jis ir skanus, ir nebrangus, o apie kokybę retai kada susimąstoma...Pagalvojama tik tuomet, kai pradeda varginti įvairūs virškinimo sutrikimai, rėmuo, kuris yra vienas iš pirmųjų Gastroezofaginio refliukso ligos (GERL) simptomų.

 

Gastroezofaginio refliukso liga: ar mes mokame ją atpažinti?

Gastroezofaginio refliukso liga (GERL) yra nustatoma tada, kai skrandžio turinys, kuris yra patekęs pro apatinį stemplės rauką į stemplę, pažeidžia stemplės gleivinę, gerklas ar kvėpavimo takus. Kitaip tariant GERL  - tai skrandžio turinio patekimas į stemplę. Laimei, jis nesukelia komplikacijų, tačiau gydyti jį yra būtina.

Išskiriamos dvi šios ligos stadijos:

  1. Pirminė GERL nustatoma tuomet, kai yra sutrikusi tik apatinio stemplės rauko reguliacija.
  2. Antrinė GERL galima dėl to, jog smegenyse esančios vėmimo centro stimuliavimo visais eferentiniais ir aferentiniais impulsais. Antrinė GERL  nustatoma sergant žarnyno ir šlapimo takų infekcijomis, esant žarnų obstrukcijai, po stemplės arterijų operacijų, esant maisto alergijai, sergant metabolinėmis ligomis, pavyzdžiui, cukriniu diabetu, vartojant tam tikrų rūšių vaistus.

Tai, jog kamuoja ši liga išduota tokie simptomai kaip deginimas už krūtinkaulio, rėmuo (dažnai tai būna vieni iš pirmųjų šios ligos simptomų), atsiranda skausmas skrandžio duobutėje, pykinimas, pavalgius yra jaučiamas deginimas, skausmas už krūtinkaulio, žmogus gali atpilti rūgščiu skrandžio turiniu.

Visi tokie simptomai, be abejonės, gerokai paveikia žmogaus gyvenimo kokybę, tad juos gydyti yra būtina.

"GERL gydymo procese reikėtų nepamiršti ir dietos, subalansuoto bei sveiko gyvenimo būdo, vengti kavos, alkoholio bei aštraus maisto."

GERL gydymas

Kuomet vargina GERL, neretai tenka atsakyti į klausimą, kaip sumažinti rūgštingumą? GERL yra gydoma dviejų grupių vaistais: vieni mažina skrandžio rūgštingumą, kiti didina apatinio stemplės rauko tonusą ir greičiau pašalina turinį iš skrandžio.

Efektyviausiai veikia vaistai, kurie mažina skrandžio rūgštingumą, tad vaistai nuo rūgštingumo, pavyzdžiui, „Raniberl“, gali būti išties efektyvi priemonė  GERL gydymo procese.

GERL gydymo procese reikėtų nepamiršti ir dietos, subalansuoto bei sveiko gyvenimo būdo, vengti kavos, alkoholio bei aštraus maisto.

 

GERL yra būdinga ne tik suaugusiems, bet ir kūdikiams, vaikams bei paaugliams

GERL yra gana dažna liga, kuria serga kūdikiai,  ypač 1-4 mėn. amžiaus, tačiau laikui bėgant ji praeina. Tai, jog kūdikį vargina GERL, nesunku suprasti: išduoda tokie simptomai kaip maisto atpylimas ir vėmimas, atsisakymas valgyti, neaugantis svoris, kūdikis yra neramus, gali kęsti apnėjos (kvėpavimo sustojimo) bei dusulio priepuolius.

Jei GERL vargina vaikus ir paauglius, tuomet šios ligos simptomai yra šiek tiek kitokie: pilvo skausmas, rėmuo, pasikartojantys vėmimai, sunkus rijimas, ilgalaikis kosulys, užkimimas – visa tai gali išduoti apie GERL.

Vaikams ir paaugliams, kurie serga GERL, rekomenduojama gulėti ant kairio šono ir pilvo, galvūgalį pakėlus 30 laipsnių kampu, taip pat pagulėti 3 val. Po valgio ir nevalgyti likus 3 val. Iki miego, vengti fizinio krūvio pavalgius.

Norite išvengti virškinimo sutrikimų? Atsisakykite šių maisto produktų bei gėrimų

"Nuo angliarūgštės ne tik kad nenumalšinsite troškulio, bet dar ir atsiras pilvo pūtimas, meteorizmas..."

Plačiau:

Norite išvengti virškinimo sutrikimų? Atsisakykite šių maisto produktų bei gėrimų

Kaip būtų galima išvengti to nemalonaus GERL?

Vienas iš patarimų, kurį duoda gydytojai tiems, kas nori išvengti gastroezofaginio refliukso, tai valgyti po nedaug ir dažnai – geriausia penkis kartus per dieną, mažomis porcijomis ir tuo pačiu laiku. Be to, maistas turėtų būti subalansuotas, žmogus turėtų vengti kepto maisto, jį keisti į virtą ir ant garų ruoštą maistą, atsisakyti pusfabrikačių bei greito maisto ir pradėti maistą gaminti namuose.

Svarbu nepamiršti ir tai, jog visų pinigų niekada neuždirbsite – reikia atrasti laiko ir poilsiui, nesusikoncentruoti vien tik į darbą. Išmokti kovoti su stresu, stengtis nepervargti. Tik tokiu būdu išvengsite ne tik virškinimo, bet ir kitų sveikatos sutrikimų.

 

+18
  • Virškinimo organų ligos
  • Rėmuo
  • Virškinimo gerinimas
  • Pilvo pūtimas
  • Rėmens graužimas
  • Virškinimo sutrikimai
  • Virškinamojo trakto ligos

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Bičių produktai – Jūsų sveikatai
Bičių produktai – Jūsų sveikatai Pasaulyje yra daugiau nei pusantro milijono vabzdžių rūšių. Mokslininkai spėja, kad gausybė rūšių dar nebuvo atrasta. Ypatingą vietą tarp visų vabzdžių užima bitės. Bitės yra labai svarbios augalų dauginimuisi. Žinoma, kad obuoliai, moliūgai, ankštinės daržovės, agurkai, daugelis uogų užmezga vaisius tik apdulkinti.... +1 / 0 +1
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“ „Dažnas europietis galvoja, kad turkai valgo tik kebabus ir nieko daugiau. Galiu drąsiai sakyti, jog turkiška virtuvė turtinga patiekalų ir skonių įvairove, o kiekvienas patiekalas turi savo istoriją ir mena gilias tautos tradicijas“, – pasakoja komunikacijos mokslų studentas Bilalas Gürgenas, gyvenantis didžiausiame Turkijos... +40 / -1 +39
Veganai ir vegetarai – kas jie ir kuo jie skiriasi?
Veganai ir vegetarai – kas jie ir kuo jie skiriasi? Vis dažniau sutinkame žmonių, kurie atsisako mėsos, vadina save vegetarais arba veganais. Tai du vis labiau populiarėjantys mitybos režimai ir net gyvenimo filosofijos. 2012 m. Amerikoje 5 procentus gyventojų sudarė vegetarai ir 2 procentus veganai. Lietuvoje vegetarizmas, o ypač jo rūšis veganizmas sparčiai populiarėja, tad... 2 +44 / -11 +33
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien Jei patiriate didelį stresą darbe, valgote skubėdami, mažai miegate, o dažnas jūsų palydovas – galvos skausmas, tikėtina, kad jums trūksta vitamino B. Kaip ir kiekviena vitaminų rūšis, vitaminas B yra būtinas mūsų organizmo gyvybinėms funkcijoms palaikyti. Jis skatina energijos išskyrimo procesą iš angliavandenių, baltymų... 1 +56 / -24 +32
Kodėl svarbu pusryčiauti?
Kodėl svarbu pusryčiauti? Išbėgti iš namų nepusryčiavus – įprasta. Juk gyvename greito tempo laikais. Tačiau medikai ir psichologai pusryčius įvardija kaip labai svarbų fizinės ir emocinės energijos užtaisą, kurio pamiršti tikrai nederėtų. Kodėl? Straipsnyje rasite ne vieną pusryčių naudą įrodantį argumentą. +27 / 0 +27
Citrusinių vaisių nauda organizmui
Citrusinių vaisių nauda organizmui Citrusiniai vaisiai natūraliai Lietuvoje neauga, todėl mus pasiekia tik maža dalis visų šio tipo vaisių rūšių. Dažniausiai valgomi ir geriausiai žinomi ‒ apelsinai, mandarinai, citrinos ir greipfrutai. Citrusiniai vaisiai labiausiai vertinami dėl vitamino C, paruošiančio organizmus šaltajam sezonui. Tačiau citrusinius vaisius... 1 +24 / 0 +24
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį Didelę dalį mūsų mitybos įpročių formuoja iš kartos į kartą perduodamos tradicijos, tautos valgymo kultūra, vyraujančios maisto kainos ir produktų pasirinkimas parduotuvėse. +22 / 0 +22
Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai?
Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai? Ne kartą yra tekę girdėti apie Viduržemio jūros dietą, Diukano dietą, sveikos mitybos principus, tačiau ar kada nors girdėjote apie penkių elementų mitybą? Jei ne, tuomet siūlome paskaityti šį straipsnį, kuriame, remiantis mitybos konsultantės Claudia Nicherl knyga „Penkių elementų mityba“ pabandysime atsakyti į... +20 / 0 +20
Vandens gydomoji galia
Vandens gydomoji galia Daugiau nei 70 % žemės paviršiaus dengia vanduo. Net 98 % šio vandens sūrus, taigi tik du likę procentai yra švarus, tinkamas gerti vanduo, kurio didžioji dalis užkonservuota ledynuose. Mūsų planetos ir mūsų pačių gyvybės pagrindas ‒ vanduo. Štai kodėl jis toks svarbus mūsų sveikatai. Vis daugiau žmonių suvartoja bent... 6 +19 / 0 +19
Kaip išvengti apsinuodijimo maistu?
Kaip išvengti apsinuodijimo maistu? Maistas mums yra gyvybiškai svarbus. Kasdien į mūsų burną patenka įvairaus maisto kąsniai, esame atsakingi patys už save ir kitus. Tačiau būna, jog maistas, kuris atsiduria mūsų organizme, ima kelti nemalonius simptomus: pykinimą, vėmimą, viduriavimą... Tuomet suprantame, jog apsinuodijome maistu ir privalome kuo skubiau į visa... +18 / -1 +17