Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų?

Spalio 1, 2017 | L.Rimgailė
+20
Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų?

Šių laikų žmonės vis mažiau laiko atranda maisto gaminimui namuose, tad neišvengiamai tenka maitintis mieste pagamintu maistu. Tiesa, labai dažnai tai būna maistas iš greito maisto restoranų: jis ir skanus, ir nebrangus, o apie kokybę retai kada susimąstoma...Pagalvojama tik tuomet, kai pradeda varginti įvairūs virškinimo sutrikimai, rėmuo, kuris yra vienas iš pirmųjų Gastroezofaginio refliukso ligos (GERL) simptomų.

 

Gastroezofaginio refliukso liga: ar mes mokame ją atpažinti?

Gastroezofaginio refliukso liga (GERL) yra nustatoma tada, kai skrandžio turinys, kuris yra patekęs pro apatinį stemplės rauką į stemplę, pažeidžia stemplės gleivinę, gerklas ar kvėpavimo takus. Kitaip tariant GERL  - tai skrandžio turinio patekimas į stemplę. Laimei, jis nesukelia komplikacijų, tačiau gydyti jį yra būtina.

Išskiriamos dvi šios ligos stadijos:

  1. Pirminė GERL nustatoma tuomet, kai yra sutrikusi tik apatinio stemplės rauko reguliacija.
  2. Antrinė GERL galima dėl to, jog smegenyse esančios vėmimo centro stimuliavimo visais eferentiniais ir aferentiniais impulsais. Antrinė GERL  nustatoma sergant žarnyno ir šlapimo takų infekcijomis, esant žarnų obstrukcijai, po stemplės arterijų operacijų, esant maisto alergijai, sergant metabolinėmis ligomis, pavyzdžiui, cukriniu diabetu, vartojant tam tikrų rūšių vaistus.

Tai, jog kamuoja ši liga išduota tokie simptomai kaip deginimas už krūtinkaulio, rėmuo (dažnai tai būna vieni iš pirmųjų šios ligos simptomų), atsiranda skausmas skrandžio duobutėje, pykinimas, pavalgius yra jaučiamas deginimas, skausmas už krūtinkaulio, žmogus gali atpilti rūgščiu skrandžio turiniu.

Visi tokie simptomai, be abejonės, gerokai paveikia žmogaus gyvenimo kokybę, tad juos gydyti yra būtina.

"GERL gydymo procese reikėtų nepamiršti ir dietos, subalansuoto bei sveiko gyvenimo būdo, vengti kavos, alkoholio bei aštraus maisto."

GERL gydymas

Kuomet vargina GERL, neretai tenka atsakyti į klausimą, kaip sumažinti rūgštingumą? GERL yra gydoma dviejų grupių vaistais: vieni mažina skrandžio rūgštingumą, kiti didina apatinio stemplės rauko tonusą ir greičiau pašalina turinį iš skrandžio.

Efektyviausiai veikia vaistai, kurie mažina skrandžio rūgštingumą, tad vaistai nuo rūgštingumo, pavyzdžiui, „Raniberl“, gali būti išties efektyvi priemonė  GERL gydymo procese.

GERL gydymo procese reikėtų nepamiršti ir dietos, subalansuoto bei sveiko gyvenimo būdo, vengti kavos, alkoholio bei aštraus maisto.

 

GERL yra būdinga ne tik suaugusiems, bet ir kūdikiams, vaikams bei paaugliams

GERL yra gana dažna liga, kuria serga kūdikiai,  ypač 1-4 mėn. amžiaus, tačiau laikui bėgant ji praeina. Tai, jog kūdikį vargina GERL, nesunku suprasti: išduoda tokie simptomai kaip maisto atpylimas ir vėmimas, atsisakymas valgyti, neaugantis svoris, kūdikis yra neramus, gali kęsti apnėjos (kvėpavimo sustojimo) bei dusulio priepuolius.

Jei GERL vargina vaikus ir paauglius, tuomet šios ligos simptomai yra šiek tiek kitokie: pilvo skausmas, rėmuo, pasikartojantys vėmimai, sunkus rijimas, ilgalaikis kosulys, užkimimas – visa tai gali išduoti apie GERL.

Vaikams ir paaugliams, kurie serga GERL, rekomenduojama gulėti ant kairio šono ir pilvo, galvūgalį pakėlus 30 laipsnių kampu, taip pat pagulėti 3 val. Po valgio ir nevalgyti likus 3 val. Iki miego, vengti fizinio krūvio pavalgius.

Norite išvengti virškinimo sutrikimų? Atsisakykite šių maisto produktų bei gėrimų

"Nuo angliarūgštės ne tik kad nenumalšinsite troškulio, bet dar ir atsiras pilvo pūtimas, meteorizmas..."

Plačiau:

Norite išvengti virškinimo sutrikimų? Atsisakykite šių maisto produktų bei gėrimų

Kaip būtų galima išvengti to nemalonaus GERL?

Vienas iš patarimų, kurį duoda gydytojai tiems, kas nori išvengti gastroezofaginio refliukso, tai valgyti po nedaug ir dažnai – geriausia penkis kartus per dieną, mažomis porcijomis ir tuo pačiu laiku. Be to, maistas turėtų būti subalansuotas, žmogus turėtų vengti kepto maisto, jį keisti į virtą ir ant garų ruoštą maistą, atsisakyti pusfabrikačių bei greito maisto ir pradėti maistą gaminti namuose.

Svarbu nepamiršti ir tai, jog visų pinigų niekada neuždirbsite – reikia atrasti laiko ir poilsiui, nesusikoncentruoti vien tik į darbą. Išmokti kovoti su stresu, stengtis nepervargti. Tik tokiu būdu išvengsite ne tik virškinimo, bet ir kitų sveikatos sutrikimų.

 

+20
  • Virškinimo organų ligos
  • Rėmuo
  • Virškinimo gerinimas
  • Pilvo pūtimas
  • Rėmens graužimas
  • Virškinimo sutrikimai
  • Virškinamojo trakto ligos

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Grybų sezonas įpusėjo, virškinimo sutrikimų padaugėjo?
Grybų sezonas įpusėjo, virškinimo sutrikimų padaugėjo? Rugsėjis – tai vienas iš pačių maloniausių mėnesių metuose. Būtent šiuo metų laiku gamta mums yra kaip niekada yra dosni: gardžiuojamės sode užaugusiais obuoliais, ruošiame žiemai atsargas ir konservuojame daržoves, renkame iš miško grybus... +14 / 0 +14
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui Cukrus nėra būtinas mūsų organizmui, tačiau išvengti jo kasdienėje mityboje labai sunku. Nors stengiamės stebėti ir bent šiek tiek sumažinti suvartojamą cukraus kiekį, neretai užsimirštame ir įsiberiame šaukštelį cukraus į kavą ar arbatą, saldiname kepinius, naudojame įvairius sirupus ir kitus pagardus. Visiškai... +38 / -2 +36
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai Sveiki! Mano vardas Berta. Rašau tinklaraštį „Cukrinis avinėlis“. Prisipažinsiu, kad man labai patinka paskęsti prieskonių ir įvairiausių kvapų debesyse, kurie sklinda iš mano nedidukės virtuvės. Esu laiminga, galėdama iš visos širdies eksperimentuoti, svajoti ir bandyti įgyvendinti mažus dalykus. Nuo šiol kiekvieną... 3 +32 / -1 +31
Kodėl svarbu pusryčiauti?
Kodėl svarbu pusryčiauti? Išbėgti iš namų nepusryčiavus – įprasta. Juk gyvename greito tempo laikais. Tačiau medikai ir psichologai pusryčius įvardija kaip labai svarbų fizinės ir emocinės energijos užtaisą, kurio pamiršti tikrai nederėtų. Kodėl? Straipsnyje rasite ne vieną pusryčių naudą įrodantį argumentą. +26 / 0 +26
Ką ir kaip valgyti, kad išvengtume depresijos?
Ką ir kaip valgyti, kad išvengtume depresijos? XXI-ojo amžiaus liga depresija mūsų šalyje plinta kaip epidemija. Bendrovės „IMS Healt“ duomenimis, Lietuva pirmauja Europoje pagal antidepresantų vartojimą, o per pastaruosius 13 metų sergančiųjų skaičius išaugo beveik dvigubai. Apie depresiją ir jos gydymą rašėme ne kartą. Šįkart aptarsime maisto produktus ir mitybos... +24 / -1 +23
Organizmo valymas. Kada ir kam jo reikia?
Organizmo valymas. Kada ir kam jo reikia? Pavasaris jau seniai tarė sudie užleisdamas savo vietą ryškiaspalvei vasarai. Šis metų laikas žada daug nuotykių. Vasarą, rodos, kiekvienam iš mūsų neturėtų stigti jėgų bei geros nuotaikos, tačiau kodėl labai dažnai vasaros metu jaučiamės pavargę? Kodėl kūno svoris nemažėja, nors laikomės dietos ir norime džiaugtis... +21 / 0 +21
Gėrimai iš plastikinių buteliukų: vieną kartą panaudoti – taip, du kartus – ne!
Gėrimai iš plastikinių buteliukų: vieną kartą panaudoti – taip, du kartus – ne! Mėgstate vandenį? Kasdien jo išgeriate tiek, kiek yra rekomenduojama? Tačiau ar kada nors susimąstėte, jog vanduo, supiltas į plastikinį buteliuką, kuris buvo naudojamas ne vieną kartą, gali būti itin kenksmingas Jūsų sveikatai. +20 / 0 +20
Magnis – geriausias palydovas, nuolat patiriant stresą
Magnis – geriausias palydovas, nuolat patiriant stresą Dažnas iš mūsų nesusimąstome, koks gyvybiškai svarbus elementas yra magnis. Šis mineralas – vienas reikalingiausių žmogaus organizmui, kurio pritrūkus sutrinka kitų mikroelementų apykaita organizme, nusilpsta žmogaus nervai ir raumenys. Trūkstant magnio, raumenų sistema iš smegenų negauna signalų... +18 / 0 +18
Puodelis vandens prieš valgį: du mitai ir tik viena tiesa
Puodelis vandens prieš valgį: du mitai ir tik viena tiesa „Tai gerai ar negerai tas puodelis vandens prieš valgį?“, - klausia dauguma žmonių. Taip, puodelis vandens prieš valgį yra tikrai rekomenduojama, tačiau sklando keletas mitų, kuriuos šiame straipsnyje paneigsime. +17 / 0 +17
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį Didelę dalį mūsų mitybos įpročių formuoja iš kartos į kartą perduodamos tradicijos, tautos valgymo kultūra, vyraujančios maisto kainos ir produktų pasirinkimas parduotuvėse. +16 / 0 +16