13 lieknėjimo triukų: kurie iš jų veiksmingi?

Balandžio 4, 2016
+16
13 lieknėjimo triukų: kurie iš jų veiksmingi?

Mėginate atsikratyti svorio? Čia pateikiame 13 lieknėjimo triukų, kurie gali padėti Jums pasiekti trokštamų rezultatų – arba ne!

1.Svorio mažinimo patarimai

Pripažinkime. Laikantis lieknėjimo taisyklių – mažiau valgyti, daugiau judėti, saikingai lepintis skanėstais – svoris krenta lėtai. Tai neatitinka daugelio nusprendusiųjų sulieknėti lūkesčių – rezultatų pasiekti ypač greitai. Todėl griebiamasi svorio mažinimo triukų, kurie žada greitą poveikį, bet stokoja mokslinio pagrįstumo. Tad jei draugė tikina, kad užkandžiaudama greipfrutais sugebėjo įlįsti į aptemptus džinsus, o bendradarbis sakosi nestorėjąs, nes gurkšnoja ledinį vandenį, – ar šiuos metodus derėtų išbandyti ir Jums?

Tik neskubėkite. Kai kurios lieknėjimo gudrybės naudingos, kai kurios žalingos, o kai kurios neturi jokio poveikio. Licencijas turinčių dietologų paprašėme įvertinti populiariausius lieknėjimo triukus ir paskelbti verdiktą: „išbandykite“, „neverta“ arba „viską atlikite teisingai“.

2.„Valyti“ organizmą

Neverta
Skamba labai paprastai – gerti „organizmą valančius“ skysčius, vartoti labai mažai kieto maisto arba jo visai atsisakyti. Taip elgiasi garsenybės – bet Jums taip daryti neverta.

„Ar svoris pastebimai sumažės? Be abejo. Bet šis metodas nėra saugus, nes organizmui pradės stigti maisto medžiagų“, – teigia dietologė Amy Shapiro. Pradėjus valgyti kietą maistą, svoris sugrįš.

Kepenys ir inkstai šalina toksinus, todėl nėra reikalo organizmą „valyti“ papildomai. Dietologės ir mitybos specialistės Sonthe Burge teigimu, tai gali net pakenkti. Ji priduria, kad „valymas“ gali sukelti viduriavimą – tokį smarkų, kad „negalėsite nutolti nuo tualeto“. Esama ir kitų šalutinių poveikių: galvos skausmas, energijos stoka, dėmesio sutelkimo sunkumai.

Per didelis ląstelienos kiekis (50 ar 60 gramų per dieną) gali turėti šalutinį poveikį, pavyzdžiui, dujų kaupimąsi ar viduriavimą.

3.Rinktis ląstelienos gausų maistą

Išbandykite
„Ląstelieną kūnas sunkiai įsisavina. Be to, ji suteikia sotumo pojūtį, todėl tai puikus pasirinkimas trokštantiems sulieknėti“, – sako medicinos mokslų daktarė, Amerikos fizinio aktyvumo tarybos atstovė Natalie Digate Muth.

Dietologai per dieną tiek moterims, tiek vyrams rekomenduoja suvartoti nuo 25 iki 35 gramų ląstelienos, tačiau, S. Burge teigimu, daugelio žmonių dienos norma siekia ne daugiau kaip 15 gramų. Norintiems numesti svorio ji siūlo per dieną suvartoti 30 gramų ląstelienos. Norite mitybą papildyti šia maisto medžiaga? Baltuosius ryžius pakeiskite miežiais, sriubas ar salotas pagardinkite pupelėmis.
 
Bet elkitės protingai. Per didelis ląstelienos kiekis (50 ar 60 gramų per dieną) gali turėti šalutinį poveikį, pavyzdžiui, dujų kaupimąsi ar viduriavimą.

4.Gausiai vartoti baltymus

Viską atlikite tinkamai
Turime prastų naujienų – ėmus vartoti daugiau kiaulienos, svoris kristi nepradės. Baltymų gausus maistas savaime neskatina lieknėjimo. Tačiau S. Burge tikina, kad verta rinktis mažiau riebalų turinčius ir baltymų gausius produktus, pavyzdžiui, kiaulienos dešrą galite pakeisti liesa mėsa – vištiena ar lašišomis.

„Norint numesti svorio, nepakanka valgyti baltymus. Renkantis tokią mitybą, organizmas energiją gauna degindamas baltymus“, – sako gydytoja ir primena, kad taip maitinantis kūnas ima gaminti ketonus – darinius, galinčius pažeisti smegenis. Bet jei vartosite liesus baltymus ir geruosius angliavandenius (pvz., visadalius grūdus), Jūsų organizmui pakaks energijos ir neprireiks papildomų riebalų.

5.Užkandžiauti prieš mankštą

Išbandykite
Ketinate užkąsti prieš treniruotę? Pirmyn. Nors mokslininkai nesutaria, ar užvalgius prieš mankštą tikrai atsikratoma daugiau svorio, ekspertai tikina, kad nedidelis užkandis yra patikima lieknėjimo gudrybė.

„Nedidelis užkandis suteikia energijos pliūpsnį, todėl treniruotė būna produktyvesnė“, – sako dr. N. D. Muth. Gavę daugiau energijos intensyviau mankštinsitės, taigi sudeginsite daugiau kalorijų. Gydytoja siūlo rinktis angliavandenių gausų ir mažiau riebalų bei ląstelienos turintį maistą, pvz., bananą. Jis sumažins skrandžio ir pilvo skausmų tikimybę.

Mėnulio dieta: paprastas variantas

"Jeigu nauja fazė prasideda dieną, iki pat pirmos dietos minutės galite valgyti, ką panorėję."

Plačiau apie mėnulio dietą:

Mėnulio dieta: paprastas variantas

6.Praleisti valgymus

Neverta
„Praleisdami valgymus žmonės įsivaizduoja, kad sutaupo kalorijų“, – sako A. Shapiro. Bet šis įprotis nieko gero neduoda. „Tai gali sutrikdyti Jūsų medžiagų apykaitą, todėl jusite stiprų alkį ir rizikuosite vėliau persivalgyti.“

Atlikti tyrimai atskleidė, kad suvartojant tą patį kalorijų kiekį nėra svarbu, kaip valgote: mažai ir dažnai ar daugiau ir rečiau.

„Vis dėlto valgant mažiau ir dažniau juntamas silpnesnis noras piktnaudžiauti maistu ir apsiryti“, – pažymi A. Shapiro ir rekomenduoja kas tris ar keturias valandas suvartoti iki 500 kalorijų.

7.Gerti dietinius gazuotus gėrimus

Viską atlikite tinkamai

Ar dietiniai gazuoti gėrimai padeda sulieknėti? Vieno tyrimo metu nustatyta, kad pasirinkę dietinius gazuotus gėrimus galiausiai priaugo daugiau svorio nei tie, kurie jų atsisakė. Priežastys nėra aiškios, bet pavartojus saldžių ar riebių produktų sužadinamas apetitas, todėl kalorijų neturintys saldūs gėrimai gali paskatinti vėliau padauginti maisto.

Tačiau S. Burge primena, kad svarbiausia yra elgtis išmintingai. „Jeigu sulieknėti bandantis žmogus nepamirš, kad dietiniai gazuoti gėrimai gali sukelti norą piktnaudžiauti maistu, nemanau, kad viena gėrimo porcija galėtų pakenkti“, – sako ji.

Girdėjote? Vienas gėrimas per dieną. Tad, jei norite sulieknėti, savo virtuvėje veikiausiai nevertėtų įsirengti čiaupo, iš kurio bėgtų dietinė kola.

Skaityti kitą puslapį »
1 2
+16
  • Mityba pagal kraujo grupę
  • Mitybos sutrikimai
  • Angelo dieta
  • Mitybos įpročiai
  • Atkinso dieta
  • Dieta „5:2“

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
10 plačiai paplitusių mitų apie svorio metimą
10 plačiai paplitusių mitų apie svorio metimą Kasdien girdime, kaip daugybė skirtingų mitybos specialistų, sporto trenerių ir kitokių ekspertų žeria skirtingus patarimus apie tai, kaip geriausia atsikratyti nepageidaujamų kilogramų. Dažnai nebežinome, kuo tikėti, tad galime jaustis beviltiškai ir išvis nuspręsti nedaryti nieko. Ar ir jūs nusprendėte numesti šiek tiek... +1 / 0 +1
10 produktų, kenkiančių lieknam liemeniui
10 produktų, kenkiančių lieknam liemeniui Lieknas liemuo laikytas moteriškumo simboliu dar viduramžiuose, kai moterys korsetus susiverždavo taip stipriai, kad net sutrikdydavo kraujo apytaką. Šių dienų moterys dėl vapsvos liemens pasiryžusios sporto salėse išlieti daug prakaito, tačiau net ir sunkiausios treniruotės ne visada padeda pasiekti geidžiamų rezultatų. Sporto... +66 / -20 +46
Lieknėti su „Kilo.lt“. Juditos dienoraštis. III savaitė
Lieknėti su „Kilo.lt“. Juditos dienoraštis. III savaitė „Jau tris savaites kasdien valgau penkis, o sportuoju du kartus per dieną. Atsiranda rutina, kuri dabar jau džiugina, nes tiksliai žinau, ką valgysiu poryt trečią valandą. Vis dėlto kiekvieną dieną iškyla abejonių, kurias veja šalin tik puiki savijauta ir gražėjantis vaizdas veidrodyje. Trečiąją savaitę nepakitusią... +32 / 0 +32
Su „Figurella“ rezultatų pasieksite greičiau nei sporto klube!
Su „Figurella“ rezultatų pasieksite greičiau nei sporto klube! Dietos ir reguliarus lankymasis sporto klube reikalauja daug laiko ir valios pastangų. Lietuvoje jau spėjęs įsitvirtinti itališkas figūros dailinimo metodas figurella pagrįstas moksliniais tyrimais. Virš 30 metų Italijoje taikomo lieknėjimo metodo esmė ‒ mankštinimasis šiltoje, sandarioje erdvėje. Individualiai... +28 / 0 +28
Apie Dukano dietą iš pirmų lūpų. Tomos istorija
Apie Dukano dietą iš pirmų lūpų. Tomos istorija Visame pasaulyje populiarią Dukano dietą sudaro keturi etapai: ataka, kaita, įtvirtinimas ir galutinė stabilizacija. Jos sumanytojas prancūzas gydytojas dr. Pjeras Dukanas (Pierre Dukan) teigia, kad šiuose etapuose ir slypi dietos veiksmingumas, mat jos besilaikantis žmogus turi galimybę stabilizuoti savo svorį ir niekada nebepriaugti... +30 / -5 +25
FIT FOOD atsiliepimai – išbandėme trijų dienų sulčių programą!
FIT FOOD atsiliepimai – išbandėme trijų dienų sulčių programą! „Sulčių dietomis domėjausi jau seniai, skaičiau žmonių komentarus, sekiau FIT FOOD „Facebooką“ ir „Instragramo“ paskyrą. Esu bandžiusi tris dienas maitintis vien tirštaisiais kokteiliais (angl. „Smoothies“), bet FIT FOOD siūlo gerti skystas sultis tris ar net penkias dienas. Šios dietos tikslas – išsivalyti... 3 +34 / -12 +22
Iškrovos diena ‒ didesnė nauda ar žala?
Iškrovos diena ‒ didesnė nauda ar žala? Mokslinių tyrimų duomenimis šeriant kirmėles, peles ir bengališkąsias makakas, kitaip rezus beždžiones, 30‒40 % mažiau kalorijų turinčiu pašaru gerokai prailginama šių gyvūnų gyvenimo trukmė. O iškrovos dienų įvedimas į pelių mitybos režimą gerina jų sveikatą ir ilgina gyvenimą. Nors daug išsamių tyrimų apie... 2 +21 / -4 +17
Lieknėti su „Kilo.lt“. Juditos dienoraštis. II savaitė
Lieknėti su „Kilo.lt“. Juditos dienoraštis. II savaitė „Prabėgo antroji savaitė sportuojant ir valgant pagal „Kilo.lt“ komandos sudarytą planą. Pokyčiai jau matyti. Vis dėlto suvokiau reikšmingą dalyką ‒ itin svarbu susidaryti tam tikrą gyvenimo planą. Ne veltui sakoma, kad dieta turi būti ne vienadienis reiškinys, bet gyvenimo būdas.“ Plačiau apie antrąją tyrimo savaitę... 1 +15 / 0 +15
Kaip visiems laikams pamiršti dietas?
Kaip visiems laikams pamiršti dietas? Skundžiatės, jog niekaip nepavyksta atsikratyti nereikalingų kilogramų ant liemens ir klubų? Pavargote nuo dietų ir nuolatinių jo sukeliamų pasekmių – nuotaikos svyravimų bei „jo-jo efekto“? Tuomet pamirškite visas dietas ir pradėkite propaguoti intuityvų valgymą, kuris leis ne tik pagražinti kūno linijas, bet ir būti... +13 / 0 +13
Veiksminga baltymų dieta – tik kantriesiems
Veiksminga baltymų dieta – tik kantriesiems Išgirdus frazę „baltymų dieta“ dažnam žmogui kyla asociacijų su sportininkų mityba. Ir ne veltui. Ši dieta pareikalaus iš jūsų tikro sportininko požiūrio: „Mano kūnas – mano tvirtovė.“ Šią tvirtovę turėsite kantriai ginti, nes klaidos, laikantis baltymų dietos, – neatleistinos. Baltymų dieta išties intensyvi ir... 3 +15 / -3 +12