Kaip visiems laikams pamiršti dietas?

Kovo 24, 2017 | L. Rimgailė
+13
Kaip visiems laikams pamiršti dietas?

Skundžiatės, jog niekaip nepavyksta atsikratyti nereikalingų kilogramų ant liemens ir klubų? Pavargote nuo dietų ir nuolatinių jo sukeliamų pasekmių – nuotaikos svyravimų bei „jo-jo efekto“? Tuomet pamirškite visas dietas ir pradėkite propaguoti intuityvų valgymą, kuris leis ne tik pagražinti kūno linijas, bet ir būti geros nuotaikos, nes pagaliau nebereikės badauti.

Kuo gi ypatingas tas intuityvus valgymas?

Evelyn Tribole knygoje „Intuityvus valgymas“ yra pateikiama revoliucinė programa, kuri padeda žmonėms išlaikyti gražų kūną ir gerą sveikatą. Nurodoma net 10 intuityvaus valgymo principų, kuriais vadovaujantis galima pakeisti savo valgymo įpročius ir suvokimą į maistą. Patariama, kaip atsikratyti dietinio mąstymo, apibrėžiama, kas yra nuosaiki mityba, nurodoma, jog intymus valgymas padeda įveikti tokius valgymo sutrikimus kaip bulimija ar anoreksija.

"Maistas gali teikti didelį malonumą, tad nepraraskite jo ir be reikalo neatsisakykite gabalėlio to nuodėmingo šokolado"

Remiantis šia knyga pateikiame informaciją, kuri padės visiems laikams pamiršti dietas ir išmokti įsiklausyti į savo organizmo poreikius.

10    intuityvaus valgymo principų:

  1. Atsikratykite dietinio mąstymo. Neskaitykite žurnalų ir knygų, kuriose rekomenduojama greitai, lengvai ir visam laikui numesti svorį. Supykite dėl viso to melo. Knygoje netgi yra išskiriamas dietų specialisto žmogaus tipas. Tokio tipo žmonės nuolat laikosi dietų, nuolat domisi įvairiais svorio metimo būdais. Jie puikiai išmano apie maisto porcijas, kalorijas ir kitas „dietos gudrybes“, tačiau nuolat griebiasi naujos dėl to, jog retai kada kuri dieta padeda atsikratyti nereikalingo svorio. Dažnai tokio tipo žmogų ištinka nevaldomo valgymo priepuoliai, prisivalgius leidžiama sau dar ir dar dėti nesveiko maisto kąsnį į burną su ta mintimi, kad  „nuo rytdienos tai jau tikrai laikysiuosi dietos“. Juos ištinka „jo-jo“ efektas ir numesti kelis kilogramus tampa tarsi tolimas miražas.
  2. Gerbkite alkį. Visada pasirūpinkite, kad kūnas turėtų fiziologiškai pakankamą kiekį energijos ir angliavandenių, tokiu būdu nepersivalgysite. Atsižvelkite į fiziologinius alkio signalus ir gerbkite juos, suraskite laiko valgymui.
  3. Susitaikykite su maistu. Neribokite savęs ir valgykite tai, ką norite, pavyzdžiui, kartais tikrai galite pasimėgauti ir gabalėliu šokolado arba ledais, tačiau tai neturėtų tapti kasdienybe. Yra sakoma, kad norima to, kas draudžiama, todėl dažnai dietų besilaikantys žmonės atrodo pikti ir nelaimingi, o tie, kurie „draugauja“ su maistu yra laimingi.
  4. Pasipriešinkite mitybos cenzoriui. Mitybos cenzorius stebi, ar laikos nepagrįstų dietų, griežtai skaičiuoja kalorijas ir neleidžia nukrypti nuo dietos plano, o nuklydus nuo jų sukelia kaltės ir liūdesio jausmus. Ar Jums to reikia?
  5. Pajuskite, kada pasisotinote. Valgydami nežiūrėkite televizoriaus, neskaitykite knygos. Išmokite pajusti, kada pasisotinote. Knygoje išskiriamas nesąmoningas valgytojo tipas, kuris nurodo, jog tokio tipo žmonės yra nuolat užsiėmę ir valgymui neskiria per daug didelio dėmesio – valgo tai, kas po ranka, dėl to dažnai skundžiasi viršsvoriu.
  6. Atraskite malonumą. Maistas gali teikti didelį malonumą, tad nepraraskite jo ir be reikalo neatsisakykite gabalėlio to nuodėmingo šokolado, kuris suteikia didelį malonumą ir padeda išsiskirti laimės hormonams – endorfinams. Žinoma, nepersistenkite ir nepadauginkite šokolado.
  7. Nevalgykite siekdami malšinti emocijas. Emocinis valgymas – dažna šių laikų žmonių problema, kuri išprovokuoja skrandžio skausmą, vidurių pūtimą, atsiranda rėmuo, gali pradėti kamuoti įvairūs virškinimo sutrikimai.
  8. Gerbkite savo kūną.  Nevertinkite savęs pernelyg kritiškai, nesilaikykite alinančių dietų, jūsų kūnas nusipelnė tik geriausios kokybės maisto ir ne didelių, o normalių jo kiekių.
  9. Mankšta. Pajuskite skirtumą. Mankštinkitės taip, kad mankšta suteiktų energijos, o ne nualintų.
  10. Rūpinkitės sveikata: nuosaiki mityba. Svarbiausiai, kaip maitinatės ilgą laiką, rinkitės tokį maistą, kuris būtų naudingas sveikatai ir patiktų jūsų skonio receptoriams.

Grikių dieta – akivaizdūs rezultatai stiprios valios žmonėms

"Laikantis grikių dietos per savaitę galima atsikratyti iki 10 kg svorio"

Plačiau:

Grikių dieta – akivaizdūs rezultatai stiprios valios žmonėms

Tikimės, jog 10 valgymo principų padės pagerinti savo mitybos įpročius ir visiems laikams priprasti prie intuityvaus valgymo.

+13
  • Dukano dieta
  • Kiaušinių dieta
  • Angelo dieta
  • Pietų paplūdimio dieta
  • Delčios dieta
  • Paleo dieta
  • Atkinso dieta
  • Kembridžo dieta
  • Kimo Protasovo dieta

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Ar badavimas tikrai naudingas?
Ar badavimas tikrai naudingas? Arnold de Vries savo knygoje "Terapinis badavimas" badą apibūdina taip: "Terminas "badas "reiškia visišką ar dalinį žmogaus susilaikymą nuo maisto ar vandens dėl kokios nors priežasties“. Taigi, žmonės atsisako vaisių, daržovių, pieno, vandens, mėsos, kiaušinių. Priklausomai nuo priežasčių,... +4 / -1 +3
10 produktų, kenkiančių lieknam liemeniui
10 produktų, kenkiančių lieknam liemeniui Lieknas liemuo laikytas moteriškumo simboliu dar viduramžiuose, kai moterys korsetus susiverždavo taip stipriai, kad net sutrikdydavo kraujo apytaką. Šių dienų moterys dėl vapsvos liemens pasiryžusios sporto salėse išlieti daug prakaito, tačiau net ir sunkiausios treniruotės ne visada padeda pasiekti geidžiamų rezultatų. Sporto... +66 / -20 +46
Lieknėti su „Kilo.lt“. Juditos dienoraštis. III savaitė
Lieknėti su „Kilo.lt“. Juditos dienoraštis. III savaitė „Jau tris savaites kasdien valgau penkis, o sportuoju du kartus per dieną. Atsiranda rutina, kuri dabar jau džiugina, nes tiksliai žinau, ką valgysiu poryt trečią valandą. Vis dėlto kiekvieną dieną iškyla abejonių, kurias veja šalin tik puiki savijauta ir gražėjantis vaizdas veidrodyje. Trečiąją savaitę nepakitusią... +32 / 0 +32
Su „Figurella“ rezultatų pasieksite greičiau nei sporto klube!
Su „Figurella“ rezultatų pasieksite greičiau nei sporto klube! Dietos ir reguliarus lankymasis sporto klube reikalauja daug laiko ir valios pastangų. Lietuvoje jau spėjęs įsitvirtinti itališkas figūros dailinimo metodas figurella pagrįstas moksliniais tyrimais. Virš 30 metų Italijoje taikomo lieknėjimo metodo esmė ‒ mankštinimasis šiltoje, sandarioje erdvėje. Individualiai... +28 / 0 +28
Apie Dukano dietą iš pirmų lūpų. Tomos istorija
Apie Dukano dietą iš pirmų lūpų. Tomos istorija Visame pasaulyje populiarią Dukano dietą sudaro keturi etapai: ataka, kaita, įtvirtinimas ir galutinė stabilizacija. Jos sumanytojas prancūzas gydytojas dr. Pjeras Dukanas (Pierre Dukan) teigia, kad šiuose etapuose ir slypi dietos veiksmingumas, mat jos besilaikantis žmogus turi galimybę stabilizuoti savo svorį ir niekada nebepriaugti... +30 / -5 +25
Japoniška dieta – per dvi savaites gali padėti atsikratyti iki 7 kg svorio
Japoniška dieta – per dvi savaites gali padėti atsikratyti iki 7 kg svorio Nepaisant savo pavadinimo, japoniška dieta neturi jokių sąsajų su tradicine šios šalies virtuve. Manoma, kad toks pavadinimas atsirado dėl to, kad dieta buvo sugalvota vienoje Japonijos klinikoje. +28 / -5 +23
Kiaušinių dieta ir jos veiksmingumas
Kiaušinių dieta ir jos veiksmingumas Ar kiaušinių dieta iš tiesų veiksminga, ar tai tik užsienio „žvaigždžių“ pramanas? Kiaušinių dietą išpopuliarino Adrianas Brodis, kai besiruošdamas „Pianisto“ filmavimui per šešias savaites numetė net 14 kilogramų. Netrukus daugiau įžymybių pasekė jo pavyzdžiu ir gyrėsi atsikratytais kilogramais. 1 +26 / -9 +17
Pasninkas: ar laikysimės jo Advento metu?
Pasninkas: ar laikysimės jo Advento metu? Advento metas – tai šventas laikas, kuomet iki pat Kalėdų patariama nesilinksminti bei skirti laiko pasninkui.. Klaidinga manyti, jog pasninkas – tai dienai, kuomet reikia nieko nevalgyti ir tik gerti vandenį. Ne, taip savęs kankinti tikrai nereikėtų: pasninko metu reikėtų atsisakyti tik tam tikro maisto, sumažinti suvalgomo maisto... +15 / 0 +15
Mityba pagal kraujo grupę – gerai savijautai ir dailioms kūno linijoms
Mityba pagal kraujo grupę – gerai savijautai ir dailioms kūno linijoms Kodėl pavalgius jaučiame sunkumo jausmą, kodėl vieni maisto produktai lengviau suvirškinami nei kiti? Kodėl tunkame ar sergame įvairiomis skrandžio ligomis? Atsakymų daug, vieni mano, kad tai dėl genetikos, kiti – dėl nesveiko gyvenimo būdo. Todėl norėdami išlaikyti gerą fizinę formą ir savijautą dažnai pradedame... 4 +25 / -11 +14
Ryžių dieta. Ar tikrai sveika?
Ryžių dieta. Ar tikrai sveika? Vienu produktu paremta mityba gali būti įdomi patirtis dietomis besidominčiam žmogui, kuriam dietos yra būdas pažinti save ir savo kūną. Taip pat dietos, paremtos itin nedidele maisto produktų įvairove, gali būti neišvengiamos sergant tam tikromis virškinamojo trakto, metabolinėmis, psichinėmis ar kitomis ligomis. Tačiau žmogus,... +13 / -2 +11