Penki pavojingiausi lieknėjimo metodai arba Lieknėjimas sveikatos sąskaita

Sausio 13, 2017 | L.Varanavičienė
+11
+11 -0

Internetas mirga antraštėmis: „po bado dietos- kaip ant sparnų“, „sulieknėk per tris dienas“, „balerinų dieta“.  Skamba labai viliojančiai. Kas gi nenori atrodyti kaip Holivudo žvaigždės? Tačiau apie dietų įtaką sveikatai, savijautai retai kas susimąsto. Ir jei ji pasirenkama pagal principą „kuo greičiau suliesėti“, nekreipiant dėmesio į dietologų, gastroenterologų, endokrinologų ar terapeutų patarimus, kyla  pavojus prisišaukti rimtus sveikatos sutrikimus.

Esmė tame, kad griežta dieta yra stresas organizmui. Keičiasi įprastas maitinimosi racionas bei režimas. Žmogus su maistu negauna būtinų gyvybei palaikyti baltymų, riebalų, angliavandenių, ląstelienos, vitaminų, mineralų ir net skysčių.  Susimąstykite:

1.Monodietos, ekspres dietos, badavimas

Monodietos kurį laiką rekomenduoja maitintis vienu produktu. Tai arbūzų, greipfrutų, kefyro, ryžių, grikių dietos. Jų metu organizmas gauna pastovias maisto medžiagas. Savaime suprantama, tai ribotas racionas. Sveikam žmogui toks organizmo sukrėtimas kartą per savaitę naudingas: krenta svoris, šalinasi šlakai, palaikomas organizmo tonusas. Tačiau ne ilgiau.

Ekspres dietos ir badavimas žada per 4- 7 dienas  netekti  5- 10 kilogramų svorio.

Internetas mirga antraštėmis: „po bado dietos- kaip ant sparnų“, „sulieknėk per tris dienas“, „balerinų dieta“.

Tai jau pavojinga sveikatai. Organizmas nepraturtinamas pilnu komplektu gyvybiškai reikiamų medžiagų ir pradeda „save valgyti“. Blogėja dantų, dantenų, plaukų, nagų, raumenų būklė. Išsiderina imuninė sistema. Dažnai puola peršalimas, burnos gleivinės ligos. Virškinimo sutrikimai– neatsiejamos badautojų bėdos. Silpnumo jausmas, nemiga, galvos skausmas suardo emocinę pusiausvyrą. Žmogus tampa piktas ir nelaimingas.

Trūkstamų medžiagų atstatymui organizmas meta gelbėjimosi ratą- alkio jausmą. Vos pradėjus sočiau maitintis, taip sunkiai „numesti“ kilogramai grįžta su kaupu.

2.Vegetarinė dieta

Gyvulinės kilmės maistą vegetarai atsisako valgyti dėl įvairių priežasčių: religinių, sveikatos, ekonominių ar tiesiog dėl mados. Jie teigia, kad virškinant mėsą, organizme išsiskiria toksiškos medžiagos, kurios nuodija ląsteles, gadina sveikatą ir trumpina gyvenimą.

Vegetarinis maitinimasis yra įvairaus. Ovolaktovegetarai vartoja kiaušinius ir pieno produktus. Laktovegetarai į valgiaraštį įtraukia pieno produktus. Ovovegetarai neatsisako kiaušinių. Veganai maistą gaminasi iš augalų. Fruktonai pripažįsta tik vaisius. Semivegetarams nepatinka raudona mėsa. Frugivorai valgo tik augalinį derlių.

Apie tokio išrankaus maitinimosi naudą ar žalą etinės bei medicininės diskusijos nenurimsta ligi šių dienų. Tik akivaizdu, kad atsisakius mėsos, kiaušinių bei pieno produktų, organizmui pradeda trūkti B grupės vitaminų, ypač B12 ir vitamino D,  bei daugelio mikroelementų: geležies, cinko, kalcio.  Augaliniai baltymai mažiau vertingi, nes juose nėra eilės svarbių aminorūgščių. Papildomai nevartojant polinesočiųjų riebalų rūgščių, jų deficitas blogina smegenų ir kepenų darbą, pažeidžia hormonų pusiausvyrą, didėja uždegimų  ir net vėžinių susirgimų rizika. Dėl feritino trūkumo  kyla problemos su kraujo krešėjimu, dėl kalcio stokos- mažėja kaulų tankis, dėl vitamino D stygiaus linkstama į depresiją.

Šiandien visame pasaulyje sparčiai sklinda sveikos mitybos idėjos. Gal dėl to, kad su kiekviena diena vis daugiau mokslinių tyrimų įrodo, jog žmonių sveikatos problemos yra glaudžiai susijusios su mityba. Žmogaus suvartojamas maistas veikia ne tik fizinę savijautą, bet ir psichinę – emocijas, nuotaikas, taip pat bendrus energijos išteklius įtakojančius žmogaus sąmoningumo augimą. O visa tai yra tiesiogiai susiję su mūsų sėkme, šeimos gerove ir karjera.

Plačiau:

Atsinaujinęs „Fit Food“: nuo šiol sveika mityba įmanoma kiekvienam

3.Detoksikacinės dietos

Jų metu lieknumo siekiama valant organizmą nuo toksinų. Ši dieta draudžia rafinuotus, turinčius riebalų, sintetinių priedų, termiškai perkaitintus  produktus. Tai sveikintinas pavyzdys. Dažnai atsisakoma mėsos, pieno produktų, duonos gaminių, cukraus, ryžių, bulvių. Per dieną rekomenduoja suvartoti 1300 kcal. Tokia mityba ilgai tęstis negali. Atsisakius bet kokio maisto bei geriant tik specialius kokteilius, vandenį, organizmą švarinant vidurius paleidžiančiais vaistais- sveikatos išsibalansavimo neišvengiama. Kaip taisyklė, ima varginti galvos svaigimas, viduriavimas, pilvo spazmai, kūno laužymo jausmas. Siekdamas kompensuoti su maistu gaunamos energijos stoką, organizmas gliukozę ima gaminti iš raumenyse esančio glikogeno, ko rezultate raumenys silpsta, aprimsta medžiagų apykaita. Kilogramai tirpte tirpsta išderinto virškinimo trakto, nusilpusios imuninės sistemos ir puolančių ligų pasekmėje. Medikų teigimu, kokteiliai gali būti geriami kaip sveikatą stiprinantis priedas. Jokiu būdu tai ne pagrindinis maistas. Organizmui reikia pilnaverčių pusryčių, pietų bei vakarienės.

4.Dieta pagal kraujo grupę

Ši dieta yra amerikiečio gydytojo Jameso D Adamo išradimas . Anot jo, kiekvienas maisto produktas nevienodai veikia skirtingo kraujo grupių žmones. Nesilaikant šios teorijos ir valgant nepriderintą maistą, kraujo antikūniai priversti kovoti su netinkamomis maisto medžiagomis, perneštomis į kraują. Kūnas tunka, vargsta.

Pirmą kraujo grupę turintys žmonės yra mėsėdžiai. Antrą- vegetarai. Trečią- viską, ypač pieno produktus valgantys laimingieji. O ketvirtos kraujo grupės turėtojai- egzotinio maisto mylėtojai.  

Šių dienų mokslininkai minimą teoriją laiko mitu. Mitybos pagal kraujo grupes pagrindas sukurtas išnagrinėjus numanomą mūsų protėvių maitinimosi racioną tais senais laikais. Svorio kritimą lemia tai, kad žmogus pradeda keisti įprastą maitinimosi eigą, atsisako eilės produktų, mąsto, prieš kąsnį dėdamas į burną.

5.Baltymų dieta

Baltymų dietos  yra labai populiarios, nes padeda numesti svorį neprarandant raumenų. Be to, dieta leidžia sočiai pavalgyti. Maisto racione- liesa mėsa, žuvis, kiaušiniai, varškė.  Riebalai ir angliavandeniai ignoruojami. Atrodytų, idealu. Tačiau specialistų tvirtinimu, organizmui nereikia tiek daug baltymų, kiek gaunama šių dietų metu. Tuo pačiu, pritrūkstama angliavandenių. Šis disbalansas sukelia organizmo intoksikaciją,  pasireiškiančia pykinimu, vidurių užkietėjimu, net ketoacidoze- angliavandenių apykaitos sutrikimais, kai iš burnos sklinda acetono kvapas, dingsta apetitas, sutrinka gera savijauta. Baltyminė dieta sukelia inkstų, kepenų, sąnarių ligas.

 Atminkite, kad organizmui reikia maisto medžiagų įvairovės. Perdozavimas į „vienus vartus“ yra kenksmingas. Vienintelis teisingas liesėjimo būdas- vartoti mažiau kalorijų ir judėti fiziškai.

 

+11
+11 -0
  • Kefyro dieta
  • Kefyro dietos nauda
  • Japoniška dieta
  • Dukano dieta
  • Angelo dieta
  • Dietų receptai
  • Dietologai
  • Delčios dieta
  • Atkinso dieta
  • Dieta „5:2“
  • Dietologas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *