Kopenhagos dieta – griežtos taisyklės, meniu ir akivaizdūs rezultatai

Balandžio 29, 2014 | Žavinta Kiliūtė
+67
Kopenhagos dieta – griežtos taisyklės, meniu ir akivaizdūs rezultatai

Kopenhagos, arba Danijos karališkosios ligoninės, dieta paremta itin griežtomis taisyklėmis ir apribojimais, tad ji labiausiai tiktų stiprią valią turintiems žmonėms. Laikydamiesi Kopenhagos dietos galite ne tik atsikratyti nepageidaujamų kilogramų (net iki 10 kg), bet ir pagerinti medžiagų apykaitą, sumažinti celiulitą. Straipsnyje rasite išvardytus Kopenhagos dietos privalumus ir trūkumus, 12 dietos taisyklių ir išsamų 13 dienų meniu. 

Kaip veikia Kopenhagos dieta? 

KavaLaikantis šios dietos svoris krenta gana greitai, nes gerokai sumažinamas riebalų ir angliavandenių kiekis, o per dieną suvartojamas kalorijų skaičius ‒ tik 600 kcal. Iš valgiaraščio išbraukiami tokie produktai kaip vaisiai, bulvės, cukrus, makaronai ir grūdiniai produktai. Kiaušinius, mėsą, salotas, žuvį ir kavą (nors ją galima gerti beveik kasdien) taip pat rekomenduojama vartoti saikingai. Taisyklingai laikantis Kopenhagos dietos per 13 dienų galima atsikratyti 5–10 kg. Ji ypač aktuali moterims, kurios nori sumažinti apatinės kūno dalies apimtis. 

Beje, neapsigaukite dėl pavadinimo: nors Kopenhagos dieta kartais vadinama ir Danijos karališkosios ligoninės dieta, bet nėra įrodymų, kad šios dietos meniu buvo sudarytas būtent čia. Pasak medikų, tai nėra pati sveikiausia dieta. Tam tikrų produktų atsisakymas kasdienėje mityboje toli gražu nėra ir negali būti vadinamas subalansuota mityba

Kopenhagos dietos pliusai ir minusai 

Visos mažo kaloringumo dietos turi minusų. Pagrindinis tas, kad negauname visų reikalingų maistinių medžiagų, todėl: 

  • susilpnėja mūsų koncentracija ir dėmesingumas,
  • jaučiamas silpnumas ir mieguistumas,
  • tampame dirglesni,
  • alkio jausmas, kurį rekomenduojama malšinti geriant vandenį ir įvairias arbatas, trukdo susikaupti. 

„Be to, nustojus laikytis dietos dingę kilogramai nebegrįš (nėra „jo-jo“ efekto).“ Taigi žmonėms, dirbantiems aktyvų protinį ir fizinį darbą, laikytis tokios dietos sudėtinga ir net nepatariama. Kopenhagos dietos (ir apskritai visų dietų) laikytis nerekomenduojama ir sergantiesiems ar ką tik pasveikusiems žmonėms. Ligonių imuninė sistema būna nusilpusi, todėl padidėja tikimybė susirgti dar kartą. Mažo kaloringumo dietos taip pat gali būti inkstų ir žarnyno ligų pasekmė. 

Nepaisant visų išvardintų trūkumų, Kopenhagos dietos besilaikiusių žmonių atsiliepimai ‒ puikūs, nes rezultatas akivaizdus. Be to, nustojus laikytis dietos dingę kilogramai nebegrįš (nėra „jo-jo“ efekto). 

Dar vienas Kopenhagos dietos privalumas ‒ stipriai pagreitėja medžiagų apykaita, o ištirpę riebalai nesugrįžta du metus. Taigi po kurio laiko pakartotinis dietos laikymasis atneš dar geresnių rezultatų. O moterims aktualu ir tai, kad laikantis Kopenhagos dietos nyksta celiulitas

Taisyklės, kurių būtina laikytis 

  1. Kopenhagos dietos laikytis galima tik 13 dienų.
  2. Valgyti reikia tris kartus per dieną, visada tuo pačiu metu. Pusryčius rekomenduojama suvalgyti iki 9 val., pietus ‒ 12‒14 val., o vakarienę ‒ 17‒18 val.
  3. Būtina valgyti tik valgiaraštyje nurodytus produktus ir jų nekeisti kitais.
  4. Išgerti ne mažiau nei 2 l vandens per dieną.
  5. Nevartoti druskos ar kitų prieskonių.
  6. Griežtai draudžiama vartoti alkoholį, saldumynus ir kitus užkandžius.
  7. Keptas maistas taip pat griežtai draudžiamas.
  8. Jei po šešių dietos dienų suklupote, dietą būtina nutraukti. Kitą kartą jos laikytis galėsite pradėti ne anksčiau kaip po trijų mėnesių. Kitaip trokštamų rezultatų nepasieksite.
  9. Norint galima sukeisti pietų ir vakarienės valgiaraštį, tačiau nepainioti dienų.
  10. Rekomenduojama papildomai gerti vitaminų ir mineralų, kad organizmas nenusilptų.
  11. Sėkmingai įveikus dietą, ją kartoti galima tik po dviejų metų.
  12. Baigus laikytis dietos, suvartojamų kalorijų skaičių reikia didinti palaipsniui, kad organizmui nebūtų šoko, o nukritę kilogramai ‒ nesugrįžtų. 
Skaityti kitą puslapį »
1 2 3
+67
  • Nutukimas
  • Antsvoris
  • Bulimija
  • Anoreksija
  • Dieta
  • Dietų receptai
  • Dietologai
  • Kopenhagos dieta

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Kaip visiems laikams pamiršti dietas?
Kaip visiems laikams pamiršti dietas? Skundžiatės, jog niekaip nepavyksta atsikratyti nereikalingų kilogramų ant liemens ir klubų? Pavargote nuo dietų ir nuolatinių jo sukeliamų pasekmių – nuotaikos svyravimų bei „jo-jo efekto“? Tuomet pamirškite visas dietas ir pradėkite propaguoti intuityvų valgymą, kuris leis ne tik pagražinti kūno linijas, bet ir būti... +11 / 0 +11
Ryžių dieta – išeitis, norint greitai numesti svorio. Receptai!
Ryžių dieta – išeitis, norint greitai numesti svorio. Receptai! Ne paslaptis, kad prieš svarbius įvykius vienu didžiausiu galvos skausmu tampa keli nereikalingi kilogramai, kurie verčia jaudintis, kaip atrodysite su nauja suknele ar kostiumu didelėje šventėje, ką kolegos pamanys, kai kartu kaitinsitės pirtelėje. Kai laiko nėra, o siekiai dideli, griebiamės įvairiausių dietų. Šiandien domimės... 2 +34 / -1 +33
Laimos Vaikulės dieta. Gintarės dienoraštis. I dalis
Laimos Vaikulės dieta. Gintarės dienoraštis. I dalis Latvijos muzikos žvaigždė Laima Vaikulė, šiemet švęsianti savo šešiasdešimtąjį gimtadienį, vadinama grožio, jaunystės ir neblėstančios energijos etalonu. Dainininkės grakščios figūros paslaptis ― devynias dienas trunkanti dieta, kuri, pasak jos, be didesnių pastangų padeda atsikratyti net devynių kilogramų... 2 +33 / -4 +29
Paleo dieta – pirmykščių žmonių pėdomis
Paleo dieta – pirmykščių žmonių pėdomis Dietos pavadinimas (gr. palaios – senovinis) išduoda tai, kad Paleo dietos esmė ‒ pirmykščių žmonių mitybos įpročių laikymasis. Dažnai ši dieta pavadinama gyvenimo būdu, nes ėmus jos laikytis senuosius mitybos įpročius reikia keisti visam laikui. Tiesa, galima apsigauti ir pamanyti, kad teks maitintis vien šaknelėmis... +31 / -6 +25
Mityba pagal kraujo grupę. Meniu
Mityba pagal kraujo grupę. Meniu Daugelis, pabandę maitintis pagal savo kraujo grupę, ima nuolat vadovautis pagrindiniais mitybos principais. Kodėl? Nes mityba, pritaikyta konkrečios kraujo grupės žmogui, teigiamai veikia savijautą ir stiprina imunitetą. Jau rašėme apie mitybą pagal kraujo grupes, vartotinus ir vengtinus produktus, tad šįkart straipsnyje rasite... 2 +26 / -3 +23
Delčios dieta. Griežtos taisyklės ir meniu
Delčios dieta. Griežtos taisyklės ir meniu Nuo senų laikų žmonės tikėjo mėnulio daroma įtaka gamtai. Nuo mėnulio fazės priklauso ir žmogaus organizme susikaupusio vandens kiekio pokyčiai (vanduo sudaro net 60‒70 % žmogaus kūno). Tuo ir remiasi Delčios dieta. Manoma, kad būtent delčios metu paspartėja medžiagų apykaita, sumažėja apetitas ir maisto poreikis,... +22 / -2 +20
Stebuklinga sriubos dieta – kur slypi paslaptis?
Stebuklinga sriubos dieta – kur slypi paslaptis? Po pasaulį pasklido sriubų fenomenas – galima valgyti kiek nori, kada nori ir per dvi savaites atsikratyti 8‒10 kg. Neįtikėtina? Apie tokius rezultatus kalba sriubos dietą išbandžiusieji. Forumuose galima rasti įvairių atsiliepimų, diskusijų ir receptų. Susidaro įspūdis, kad daugeliui pavyksta pasiekti norimą svorį vos kelias... +17 / -1 +16
Kefyro dieta – gražioms kūno linijoms palaikyti
Kefyro dieta – gražioms kūno linijoms palaikyti Kefyro dieta itin paplitusi tarp garsių žmonių, tačiau ar žinome, kodėl ji tokia efektyvi, o kefyras taip vertinamas? Na, bet apie viską nuo pradžių. XX a. pradžioje Rusijos mokslininkas Mečnikovas kefyro naudą aprašė 1908 m. išleistoje knygoje „Kaip pailginti gyvenimą“. Jis buvo įsitikinęs, kad sveikata glūdi žarnyne,... +19 / -4 +15
Veiksminga baltymų dieta – tik kantriesiems
Veiksminga baltymų dieta – tik kantriesiems Išgirdus frazę „baltymų dieta“ dažnam žmogui kyla asociacijų su sportininkų mityba. Ir ne veltui. Ši dieta pareikalaus iš jūsų tikro sportininko požiūrio: „Mano kūnas – mano tvirtovė.“ Šią tvirtovę turėsite kantriai ginti, nes klaidos, laikantis baltymų dietos, – neatleistinos. Baltymų dieta išties intensyvi ir... 3 +15 / -3 +12
Šventės praėjo – kilogramai liko. Kaip jų atsikratyti?
Šventės praėjo – kilogramai liko. Kaip jų atsikratyti? Šventinis laikotarpis mus apdovanojo džiugiomis akimirkomis su šeima ir artimais žmonėmis. Godžiai skanavome šventinį maistą, mėgavomės pokalbiais prie vyno taurės, kol galiausiai šventės pasibaigė, o priaugti kilogramai liko. Po šventinio laikotarpio moterys suskubo į sporto klubus ir laikytis dietos, jų tikslas vienas –... +10 / 0 +10