Kodėl oda sensta?+11 būdų sulėtinti procesą.

Sausio 06, 2016
+12
+12 -0

Mūsų oda sensta dėl įvairių priežasčių. Vienas priežastis galime paveikti, kitų – ne, pavyzdžiui, natūralaus senėjimo proceso. Jis yra svarbiausias. Bėgant metams, kiekvieno žmogaus veide atsiranda matomų linijų ir raukšlių. Veido jaunatviško pilnumo sumažėjimas – taip pat natūralus reiškinys. Matome, kaip mūsų oda plonėja ir sausėja. Šiuos pokyčius kontroliuoja genai. Toks senėjimas medicinoje vadinamas vidiniu senėjimu.

"Kelių tyrimų rezultatai rodo, kad valgant daug šviežių vaisių ir daržovių galima užkirsti kelią pirmalaikiam odos senėjimui."

Tačiau galime paveikti kitos rūšies, keičiantį mūsų odą, senėjimą, kurį sukelia aplinka ir gyvenimo būdas. Toks senėjimas medicinoje vadinamas išoriniu senėjimu. Ėmęsi tam tikrų prevencinių veiksmų, galime sulėtinti šio senėjimo daromą poveikį mūsų odai.

11 būdų sumažinti pirmalaikį odos senėjimą                                

Kalbant apie pirmalaikį odos senėjimą, itin didelį vaidmenį vaidina saulė. Taip pat prisideda kiti dalykai, kuriuos darome. Norėdami padėti savo pacientams užkirsti kelią pirmalaikiam odos senėjimui, dermatologai pateikia keletą patarimų.

  1. Saugokite savo odą nuo saulės kiekvieną dieną. Kad ir ką darote – smagiai leidžiate laiką paplūdimyje ar tvarkote reikalus – būtinai pasirūpinkite apsauga nuo saulės. Odą apsaugosite pasitraukę į šešėlį, uždengę ją drabužiais ir naudodami įvairiapusio poveikio (SPF 30 ar daugiau) priemones nuo saulės, kurios yra atsparios vandeniui. Drabužiais neuždengtą odą priemone nuo saulės tepkite kasdien.
  2. Užuot deginęsi, naudokite savaiminio įdegio priemones. Kiekvieną kartą įdegę, pirma laiko sendinate savo odą, ir visai nesvarbu, kur deginatės – saulėje ar soliariumo kabinoje, arba naudojate kitą įrangą. Visais atvejais gaunate žalingų ultravioletinių spindulių, kurie spartina odos senėjimą.
  3. Jei rūkote, meskite. Rūkymas gerokai pagreitina odos senėjimo procesą. Atsiranda raukšlių, oda pagelsta.
  4. Venkite tų pačių veido išraiškų. Kai darote veido išraišką, sutraukiate tam tikrus veido raumenis. Jei daugelį metų dažnai sutraukinėsite tuos pačius raumenis, įsitempus raumenims atsirandančios linijos nebeišnyks. Nuo žiūrėjimo prisimerkus aplink akis atsiradusias linijas galima paslėpti po saulės akiniais.
  5. Valgykite sveiką, subalansuotą maistą. Kelių tyrimų rezultatai rodo, kad valgant daug šviežių vaisių ir daržovių galima užkirsti kelią pirmalaikiam odos senėjimui. Studijų metu taip pat buvo išsiaiškinta, jog vartojant daug cukraus arba rafinuotų angliavandenių turinčių maisto produktų greičiau senstama.
  6. Gerkite mažiau alkoholio. Alkoholis labai kenkia odai (sausina ir ilgainiui pažeidžia), todėl atrodysite senesni.
  7. Dažnai sportuokite. Kelių tyrimų rezultatai leido padaryti išvadą, kad vidutinio intensyvumo treniruotės gerina kraujotaką ir stiprina imuninę sistemą. O tai savo ruožtu gali pajauninti odą.
  8. Odą valykite švelniai. Smarkiai gremžiamą odą sudirginsite, o sudirgusi oda greičiau sensta. Švelniai plaunamos odos nesudirginsite, pašalinsite nešvarumus, makiažą ir kitas nepageidaujamas medžiagas.
  9. Plaukite veidą du kartus per dieną ir gausiai suprakaitavę. Prakaitas, ypač dėvint skrybėlę ar šalmą, dirgina odą, todėl kuo greičiau jį nuplaukite.
  10. Kasdien drėkinkite veido odą. Drėkinamosios priemonės sulaiko vandenį odoje, ir ji atrodo jaunesnė.
  11. Nebenaudokite odos priežiūros priemonių, kurios graužia ar degina. Deginimo ar graužimo pojūtis reiškia, kad oda yra sudirgusi. Kaip jau buvo minėta, sudirgusi oda atrodo senesnė.

Pastaba. Kai kurie dermatologo paskirti senėjimą stabdantys preparatai gali deginti arba graužti odą. Naudojant receptinį gaminį, tokio poveikio nereikia bijoti. Tik būtinai praneškite savo dermatologui.

Rūpintis oda niekada nevėlu

Net žmonės, kurių oda jau turi pirmalaikio senėjimo požymių, gali pagerinti jos būklę pakeitę gyvenimo būdą. Saugodami odą nuo saulės suteikiate jai progą atkurti dalį pažeidimų. Tabako atsisakę žmonės neretai pastebi, kad jų oda atrodo sveikesnė.

Du trečdalius žmogaus organizmo sudaro vanduo, todėl be jo mes negalime išgyventi ilgiau kaip 72 valandas. Išties vandens reikia kiekvienai mūsų kūno daliai, organui, audiniui ir ląstelei.

Plačiau:

10 požymių, kad Jūsų kūnui trūksta vandens

Jei senstančios odos ženklai kelia rūpestį, kreipkitės į dermatologą. Naujos gydomosios priemonės ir nelabai invazinės raukšlių lyginimo, odos tempimo ir spalvos gerinimo procedūros daugeliui žmonių padeda džiaugtis jaunesne oda.

 

+12
+12 -0
  • Mityba pagal kraujo grupę
  • Mitybos įpročiai
  • Nušalusi oda
  • Dermatologai
  • Alerginis kontaktinis dermatitas
  • Seborėjinis dermatitas
  • Sveika mityba

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *