9 būdai, kaip nugalėti nugaros skausmą

Sausio 8, 2014 | Martynas Gelumbauskas
+13
9 būdai, kaip nugalėti nugaros skausmą

Nugaros skausmas – itin aktuali šių laikų problema. Su nugaros skausmu susiduria beveik 80 % žmonių. Tai antra pagal dažnumą priežastis, dėl kurios žmonės kreipiasi į gydytoją ar būna nedarbingi. Dažniau nei nugaros skausmas pasitaiko tik peršalimas. Kartais skausmas būna toks stiprus, kad gali trikdyti net kasdienę veiklą. Gera žinia ta, kad dauguma nugaros skausmų praeina ir be jokio gydymo. Pateikiame keletą patarimų, kurie padės greičiau numalšinti nugaros skausmą ir išvengti jo pasikartojimo.

1. Atkreipkite dėmesį į savo laikyseną. Šiais laikas vis didesnę savo gyvenimo dalį praleidžiame sėdėdami, deja, dažniausiai sėdime netaisyklingai. Nuolatos būname susikūprinę, o tai nėra natūrali stuburo padėtis, todėl raumenys negali atsipalaiduoti. Dėl nuolatinio krūvio raumenys pertempiami ir ilgainiui atsiranda nugaros skausmas. Be to, pertempti raumenys daug lengviau traumuojami, pavyzdžiui, keliant sunkius daiktus. Todėl labai svarbu sėdint nugara remtis į kėdės atlošą. Jei sunku įprasti sėdėti tiesiai, rekomenduojama naudoti gimnastikos kamuolį – sėdėdami netaisyklingai jūs tiesiog nesugebėsite ant jo išsilaikyti.

Juosmens ir nugaros įtvarai – Jūsų sveikatai

2. Palaikykite normalų kūno svorį. Papildomi kilogramai, ypač susikaupę viršutinėje kūno dalyje, veikia tarsi pilna akmenų kuprinė, kurią nešiojamės 24 valandas per parą. Didelis antsvoris situaciją dar labiau pablogina. Riebalai dažniausiai būna susikaupę pilvo srityje, todėl keičiasi kūno pusiausvyros centras ir nugara vis labiau apkraunama.

3. Mankštinkitės. Reguliari mankšta padeda sustiprinti nugaros raumenis ir gerina kraujotaką. Anksčiau buvo manoma, kad prasidėjus nugaros skausmams geriausia laikytis griežto lovos režimo. Tačiau paaiškėjo, kad efektyviam gijimui labai svarbūs judesiai. Vaikštant ar mankštinantis gerėja viso organizmo aprūpinimas krauju, taip pat slopinamas uždegimas, mažėja raumenų įsitempimas. 

„Miegas ant pilvo labai apkrauna nugarą, tad patariama šios pozos vengti. Jei kitaip nepavyksta užmigti, po klubais pasidėkite pagalvę...“ 4. Būkite atsargūs keldami sunkius daiktus. Labai svarbu sunkius daiktus kelti taisyklingai. Daiktus kelti nuo žemės reikia pradėti atsitūpus, laikyti sunkius daiktus kuo arčiau kūno ir lėtai stotis. Judesio metu nugara turi būti tiesi – taip apkrova perduodama kojoms. Jokiu būdu negalima kelti lenkiantis per liemenį ir daiktą paimti ištiestomis rankomis, nes visas svoris tenka nugarai. Taip itin lengva ją susižaloti. 

5. Pasirinkite tinkamą miego pozą. Gulint ant nugaros ji apkraunama mažiausiai, todėl šis būdas tinkamiausias žmonėms, kuriems nuolatos skauda nugarą. Miegas ant pilvo labai apkrauna nugarą, tad patariama šios pozos vengti. Jei kitaip nepavyksta užmigti, po klubais pasidėkite pagalvę, taip sumažinsite nugaros apkrovą. 

6. Meskite rūkyti. Rūkymas trikdo kraujotaką, todėl tarpslanksteliniai diskai prasčiau aprūpinami reikalingomis medžiagomis. Dėl šios priežasties rūkantiesiems dažniau skauda nugarą. Be to, rūkymas didina jautrumą skausmui. 

7. Pasirinkite tinkamą rankinę. Jūsų rankinės ar krepšio svoris neturi viršyti 10 % jūsų kūno masės. Rekomenduojama rinktis rankinę su ilgu, plačiu dirželiu, tokia rankinė paskirsto krūvį tolygiau. Jei nešate sunkų pirkinių maišą, nelaikykite jo visą laiką viena ranka. Taip išvengsite per didelės vienos kūno pusės apkrovos.

8. Venkite aukštakulnių. Jie pakeičia jūsų pusiausvyros centrą ir apkrauna apatinę nugaros dalį. Patariama rinktis batus, kurių kulnas žemesnis nei 3 cm.

Sveiki sąnariai – judėjimo džiaugsmas!

9. Pasirinkite tinkamus vaistus nuo nugaros skausmo. Nugaros skausmui gydyti dažniausiai vartojami nesteroidiniai uždegimą slopinantys vaistai. Jie padeda sumažinti skausmą. Taip pat neretai vartojami vaistai nuo nugaros skausmo – raumenis atpalaiduojantys preparatai. Jie sumažina raumenų įsitempimą, puikiai malšina spazminio pobūdžio skausmą.

Rūpintis savo kūnu geriausia pradėti tuomet, kai esame sveiki. Laikantis šių patarimų galima stipriai sumažinti nugarai tenkantį krūvį, išvengti nugaros skausmo ar jį sušvelninti. Jei skausmas užsitęsia ilgiau nei kelias savaites ar būklė blogėja, reikia nedelsiant kreiptis į gydytoją. 


+13
  • Nugaros skausmas
  • Kineziterapija
  • Netaisyklinga laikysena
  • Taisyklinga laikysena

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Išsiplėtusių venų gydymo lazeriu esmė, pliusai ir pooperacinis laikotarpis
Išsiplėtusių venų gydymo lazeriu esmė, pliusai ir pooperacinis laikotarpis Kojų venų varikozė yra daugybę žmonių kankinanti lėtinė liga. Džiugu tai, kad dvidešimt pirmame amžiuje šios srities medicina stipriai patobulėjo. Vienas iš veiksmingų ir patikimų išsiplėtusių venų gydymo metodų yra gydymas specialiai tam pritaikytu lazeriu. Pakalbėkime apie šios pažangios technologijos pliusus, esmę ir... +1 / 0 +1
Saulės smūgis ‒ simptomai ir pirmoji pagalba
Saulės smūgis ‒ simptomai ir pirmoji pagalba Regis, visi yra girdėję apie saulės smūgį, tačiau ar žinote, kaip padėti perkaitusiajam? Kasmet sveikatos specialistai šiltuoju sezonu ragina gyventojus saugotis nuo kenksmingo saulės poveikio. Tai ne tik UV spindulių keliama grėsmė odai, bet ir itin dažnai ištinkanti sveikatos būklė – saulės smūgis. Šį kartą... 1 +67 / -7 +60
Kaip padėti depresija sergančiam artimajam? Psichologės komentaras
Kaip padėti depresija sergančiam artimajam? Psichologės komentaras Gyventi su depresija sergančiu artimu žmogumi – nelengva. Namuose tvyro liūdesys, įtampa, ją jaučia tiek suaugusieji, tiek vaikai. Tačiau būtent šeimos narių nuoširdus rūpestis sergančiuoju gali padaryti teigiamą įtaką depresijos gydymui. Jauki atmosfera namuose, saugumo jausmas ir palaikymas padės... 4 +47 / -3 +44
4 priemonės sausgyslių uždegimui gydyti
4 priemonės sausgyslių uždegimui gydyti Dažnai važinėjant nelygiu keliu po kurio laiko tenka remontuoti automobilio važiuoklę. Panašiai gali nutikti ir su žmogaus organizmu: dažnai kartodami tuos pačius judesius, ypač sudėtingomis sąlygomis, galime patirti traumą. Tendinitas – sausgyslių audinio, jungiančio raumenis prie kaulo, uždegimas. Dažniausiai jis išsivysto... 3 +56 / -22 +34
Šlapimo spalva. Ką ji gali pasakyti apie jūsų sveikatą?
Šlapimo spalva. Ką ji gali pasakyti apie jūsų sveikatą? Ar jūsų šlapimas auksinis, rudas, o gal rožinis, mėlynas? Skaitykite toliau ir sužinosite, ką šios spalvos reiškia. Suprantame, kad procesas labai nemalonus, bet prieš nuleisdami vandenį pasižiūrėkite į klozeto vidų. Šlapimo spalva gali daug pasakyti apie organizme vykstančius procesus. Pripažinkite – atlikę gamtinį... +39 / -10 +29
Kas sukelia gastritą ir kaip jį gydyti? Natūralūs gydymo būdai
Kas sukelia gastritą ir kaip jį gydyti? Natūralūs gydymo būdai Skrandžio negalavimai ‒ gana dažnas nusiskundimas. Virškinimo sutrikimais skundžiasi tiek vaikai, tiek suaugusieji. Dažniausiai pradėjus skaudėti skrandžiui bandome prisiminti, ką paskutiniu metu valgėme, ar maistas buvo riebus, ar vartojome alkoholio ir pan. Skrandžio skausmų priežastis neretai gali būti... 4 +58 / -30 +28
Menisko plyšimas – dažniausias kelio sąnario pažeidimas
Menisko plyšimas – dažniausias kelio sąnario pažeidimas Kelio sąnario menisko plyšimai – viena dažniausių sportinių traumų, kuri ženkliai sutrikdo kelio sąnario funkciją. Bet kuri veikla, kurioje jūsų kūnas sukasi į vieną pusę, o koja lieka atremta į žemę ir stabili kūno atžvilgiu gali baigtis meniskų plyšimu. +35 / -8 +27
Traška pirštų sąnariai. Ar verta susirūpinti?
Traška pirštų sąnariai. Ar verta susirūpinti? Pirštų sąnarių traškėjimas – gana dažnas reiškinys. Kai kuriems žmonėms įprasta ryte atsikėlus ar darbo metu padarius pertraukėlę pramankštinti sustingusius pirštus, tačiau iš šeimos narių, draugų ar kolegų dažnai sulaukiama pastabų, kad šis įprotis tikrai ne į gera. Bet ar tikrai tai gali lemti pirštų sąnarių... +27 / -2 +25
Pavasarinė alergija... arba ir vėl nosis upeliais teka
Pavasarinė alergija... arba ir vėl nosis upeliais teka Pavasaris ir vis labiau šiltėjantys orai džiugina ne visus. Pražydus pirmiesiems augalams, sprogstant medžiams nemažai žmonių kenčia nuo alergijos. Ši sunki liga dažnai vadinama civilizacijos rykšte. Sergančiųjų alerginėmis ligomis daugėja visame pasaulyje. Straipsnyje pateikiame informaciją, kuo šienligė skiriasi nuo... +23 / 0 +23
Skauda šlapinantis – gali būti, kad jums lėtinis uretritas
Skauda šlapinantis – gali būti, kad jums lėtinis uretritas Vos tik nuėjus į tualetą ir pradėjus šlapintis jaučiate, kad skauda. Jei skausmas ūmus, jis sukelia daug nepatogumų, jei skausmas pakeliamas – žmogus į jį numoja ranka. Tačiau bet kokiu atveju skausmo, kuris atsiranda šlapinimosi metu, nereikėtų ignoruoti – tai gali būti ženklas, jog jus kamuoja lėtinis uretritas.... +21 / -1 +20