Kai kankina nugaros skausmai

Sausio 13, 2020 | Rūtelė Foktienė
+3
+3 -0

Nugaros skausmas gali tapti tikru išbandymu bet kokio amžiaus asmeniui. Tai vienas dažniausių pacientų nusiskundimų, priverčiančių ieškoti pagalbos. Teigiama, kad šį nemalonų jausmą bent kartą gyvenime patyrę bent du asmenys iš trijų. Nugaros skausmas reikšmingai kenkia paciento darbingumui ir gerai savijautai. Ypač sunku, jei skausmas lėtinis ir trunka labai ilgai, mat tuomet paciento gyvenimo kokybė neabejotinai suprastėja ir jam gali tapti sudėtinga netgi pakilti iš lovos. 

 

Dėl ko gali atsirasti nugaros skausmas?

Galima gana šmaikščiai pasakyti, kad nugaros skausmo priežasčių yra tūkstantis ir viena. Ne visada aptinkami tikrieji ne juokais sukaustančių skausmų kaltininkai.

Vienas dažniausių priežasčių išvardinome žemiau:

  • Nugaros raumenų ir kitų su šiomis struktūromis susijusių audinių silpnumas.
  • Natūralaus senėjimo sukelti stuburo struktūrų ir audinių pakitimai.
  • Per didelis krūvis nugaros raumenims, veikiantis juos nuolat arba paveikęs staiga.
  • Darbo ir gyvenimo pobūdis (pavyzdžiui, sėdimas darbas, didelių svorių kilnojimas, ilgalaikis vairavimas ir panašiai).
  • Paciento emocinė būklė (pavyzdžiui, ilgą laiką trunkanti nervinė įtampa, kitaip žinoma kaip stresas).
  • Per mažas arba per didelis fizinis krūvis.
  • Nepatogios kėdės, čiužiniai, netaisyklinga laikysena ar nesaugus daiktų kilnojimas, traumuojantis sportas.
  • Vaikystėje, jaunystėje ar bet kuriuo gyvenimo metu patirtos traumos, pažeidusios stuburo ir aplink jį esančių audinių vientisumą.
  • Įvairios organizmo infekcijos, uždegimai, onkologinės ligos.
  • Kitos būklės (menstruacijos, nėštumas, laikotarpis po gimdymo).
  • Nežinomos priežastys.
"Bendrajai nugaros skausmo profilaktikai labai svarbi reguliari fizinė veikla, stiprinanti nugaros raumenis"

Kokių būna nugaros skausmo tipų?

Nugaros skausmas pagal savo trukmę išskiriamas į ūminį (trunkantį maždaug iki trijų mėnesių) ir lėtinį (trunkantį ilgiau kaip tris mėnesius). Kuo dar skiriasi ūminis nugaros skausmas ir lėtinis nugaros skausmas?

  • Ūminis nugaros skausmas gali apimti visą nugarą arba tik tam tikrą jos dalį. Gali skirtis jo pobūdis – vieni pacientai jaučia aštresnį, kiti – bukesnį skausmą. Laiku pradėjus gydymą dažniausiai pilnai pasveikstama, mat paprastai tokio skausmo priežastys gana aiškios ir žinoma, kokį gydymą geriausia skirti. Jei delsiama, ūminis nugaros skausmas gali tapti lėtiniu skausmu.
  • Ilgai trunkančio nugaros skausmo priežastis nustatyti kur kas sunkiau. Skausmo pobūdis gali būti įvairus, pavyzdžiui, deginantis ir aštrus arba bukas. Skauda visą nugarą arba tik tam tikrą jos vietą. Daugelis pacientų susitaiko su nuolat juntamu skausmu ir delsia gydytis. Lėtinis nugaros skausmas kamuoti gali dėl seniai patirtų ir pamirštų traumų, lėtinių ligų, gyvenimo būdo ar dirbamo darbo pobūdžio, netgi emocinių išgyvenimų, pavyzdžiui, daug streso keliančios darbo aplinkos.

 

Kaip būtų galima sau padėti?

Būtina atidžiai stebėti savo sveikatos būklę. Delsti negalima ir į gydytoją kreiptis būtina, kai atsiranda šių ir panašių sveikatos sutrikimų:

  • Skausmas labai stiprus ir linkęs intensyvėti.
  • Ištinka aštrus skausmas dėl bet kokio menkiausio judesio.
  • Skausmas tęsiasi ilgai ir nesilpnėja.
  • Buvo patirta trauma arba jaučiami jos liekamieji reiškiniai.
  • Kamuoja galūnių tirpimas.
  • Pakyla kūno temperatūra.
  • Sutrinka šlapinimosi funkcija.
  • Staigiai mažėja kūno masė.
  • Atsiranda kitų neraminančių sveikatos sutrikimų.

 

Kiti naudingi patarimai išvardinti žemiau:

  • Bendrajai nugaros skausmo profilaktikai labai svarbi reguliari fizinė veikla, stiprinanti nugaros raumenis. Patariama užsiimti plaukiojimu arba atlikti specialius nugaros struktūras stiprinančius pratimus, t.y. užsiimti fizioterapija.
  • Būtina palaikyti taisyklingą laikyseną ir naudoti tik patogias kėdes, pasirūpinti geru čiužiniu.
  • Patariama vengti emocinės įtampos.
  • Nereikėtų kilnoti sunkių daiktų, o jei juos kilnoti būtina, tuomet svarbu juos kelti taisyklingai (pirmiau pritūpti, o ne lenktis). Labai sunkius daiktus kilnoti draudžiama dėl sveikatai pavojingų padarinių..

Skausmą veiksmingai malšina nesteroidiniai vaistai nuo uždegimo, pavyzdžiui, deksketoprofenas. Kartu su vaistais nuo skausmo gali būti skiriamos didelės vitamino B dozės ar raumenis atpalaiduojantys vaistiniai preparatai, tačiau bet kokius vaistinius preparatus vartoti reikėtų tik pasitarus su gydytoju arba vaistininku. 

 

 

Autorius: farmacininkė Rūtelė Foktienė. 

Vėl sugadintas savaitgalis. Taip puikiai prasidėjo: gerai išsimiegota, skaniai papusryčiauta. Ir štai reikia gulėti aptemdytame kambaryje su viltimi, kad skausmas greit atlėgs.

Plačiau:

5 etapų programa galvos skausmui įveikti
+3
+3 -0
  • Nugaros skausmas
  • Aukšta temperatūra
  • Fizioterapija
  • Skausmas
  • Galūnių tirpimas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *