Artėjantis klimaksas – kaip jam pasiruošti?

Lapkričio 10, 2013 | Eglė Rubinaitė
+14
Artėjantis klimaksas – kaip jam pasiruošti?

Artėjantis klimaksas gąsdina ne vieną moterį – neramu ne tik dėl pasikeisiančių fizinių funkcijų,  bet ir dėl pačios gamtos išrašomos diagnozės – jaunystės pabaiga. Tačiau išsamiai susipažindamos su artėjančiais pasikeitimais, jiems nusiteikdamos bei priimdamos pokyčius kaip natūralų procesą, kartais netgi turintį savų privalumų, vis tiek galėsite jaustis laiminga ir sveika. Tad kaip vertėtų pasiruošti menopauzei?

Gydytojai menopauze vadina laikotarpį, kai baigiasi nuolatinės menstruacijos dėl išnykusios ar susilpnėjusios kiaušidžių folikulinės funkcijos. Klimaksas moterims paprastai prasideda maždaug 47–55-aisiais gyvenimo metais ir trunka 1–2 metus. Daugumai moterų šis laikotarpis praeina be jokių nepageidaujamų simptomų, tačiau daliai jų klimaksas išprovokuoja įvairių sutrikimų. Tad būkite pasirengusios įvairiems galimiems fiziologiniams pasikeitimams.

Kaulai. Prieš menopauzę, jos metu ir po jos gali silpnėti kaulai, padidėja osteoporozės išsivystymo rizika. Tad vyresniame amžiuje verta nuolat stiprinti kaulus tinkamomis maisto medžiagomis, kuriose yra pakankamai kalcio, vitaminų, mineralų.
 
Bendrieji požymiai. Prasidėjus klimaksui neretai pasireiškia tokie simptomai kaip:

  • širdies veiklos sutrikimas,
  • prakaitavimas,
  • venų išsiplėtimas,
  • galvos skausmai,
  • sąnarių ir stuburo skausmai,
  • sutrikusi koordinacija,
  • karščio mušimas.

Vertėtų nuolat konsultuotis su medikais, kad jie patvirtintų, jog tai klimakso požymiai, o ne kitų ligų simptomai. Taip pat turėkite omenyje, kad menopauzė amžinai nesitęsia. Nemalonūs pojūčiai praeis pasibaigus klimaksui ir įsivyravus normaliai hormonų pusiausvyrai.

Menopauzė - brandžios moters pokyčiai

„Menopauzė (arba klimaksas) – tai kiekvienos moters patiriamas natūralus gyvenimo etapas. Ji gali prasidėti ir 40‒50-aisiais moters gyvenimo metais, tačiau daugelyje išsivysčiusių šalių menopauzės amžiaus vidurkis yra apie 51 m.“

Plačiau apie menopauzę ir pokyčius:
Menopauzė – brandžios moters gyvenimo pokyčiai »

Lytinis potraukis. Klimakso metu lytinį potraukį moterys praranda itin retais atvejais – tik tada, kai susiaurėja lytiniai takai ir sueitis tampa nemaloni.
 
Emocinis disbalansas. Kur kas dažniau dėl hormonų pokyčių menopauzės metu moteris vargina nuotaikų kaita, irzlumas, gali atsirasti depresija. Žinodamos, kad šie simptomai trumpalaikiai, pasistenkite, kad klimakso laikotarpiu darbingumas būtų mažesnis – sudarykite sau progas atostogauti, pasidžiaugti gyvenimo malonumais. Tokiu būdu galėsite bent šiek tiek kompensuoti įprastos geros savijautos nebuvimą.
 
Mėnesinių ciklo sutrikimai. Svarbu prisiminti, kad mėnesinių ciklo sutrikimas gali atsirasti ne tik dėl klimakso ar jo artėjimo, todėl jokiu būdu nerekomenduojama sutrikusį mėnesinių ciklą iškart laikyti natūraliu menopauzės simptomu. Būtina iškart kreiptis į gydytoją ir išsiaiškinti, ar tai tikrai klimakso požymiai, ar galimų ligų simptomai. Juo labiau kad vyresniame amžiuje padidėja įvairių ginekologinių bei onkologinių ligų rizika. 

Džiaukitės ta akimirka, kurią patiriate

Artėjantis klimaksas – kaip jam pasiruošti?

Moterims menopauzė dažnai atrodo bauginanti ne dėl fizinių sutrikimų, o dėl įrodymo, jog jos nebėra jaunos. Jeigu manote, kad klimakso bijote kaip tik dėl tokios priežasties, pabandykite prisiminti keletą dalykų ir pagalvoti apie juos. 

Brandus amžius – ne kelio pabaiga. Keičiantis laikams reklamos kultūra vis labiau visuomenei perša, kad laimingas gyvenimas – jauno žmogaus gyvenimas. Net nesusimąstome, kaip patikime tuo, ką kasdien siūlo per visą vaizdinę kultūrą į mus srūvanti informacija, jaunystę laikanti laimės sinonimu. Nepaisant to, jūs juk puikiai suprantate, kad gyvenimas visomis spalvomis skleidžiasi tiek jaunystėje, tiek brandžiame amžiuje.

„Nepasiduokite reklamai – brandus amžius nėra blogesnis už jaunystę.“ Vienus malonumus keičia kiti, iš koto verčiančius įspūdžius išstumia ateinanti išmintis, šalia naivių svajonių atsiranda ir brangi patirtis. Na, o grožio standartai, aukštinantys tik plokščius jaunuoliškus pilvukus, taip pat tėra sugalvoti tų pačių reklamos ir mados magnatų. Juk istorija rodo – grožio idealai bėgant šimtmečiams keitėsi, priklausomai nuo įsivyraujančios mados, tad tai tik įrodo, kad grožis yra reliatyvus ir subjektyvus dalykas, ir vargu, ar vertėtų juo matuoti savo laimę. Nepasiduokite reklamai – brandus amžius nėra blogesnis už jaunystę. 

Žvilgsnis atgal. Jeigu jums prasideda klimaksas, vadinasi, galite pasveikinti save nuėjus net pusšimtį metų gyvenimo kelio. Pagalvokite, kiek daug visko per tuos metus patyrėte! Jeigu atrodo, kad pusė amžiaus prabėgo kaip akimirka, pabandykite užpildyti sąrašą, atsakydama sau į tokius klausimus, kaip kokius keisčiausius dalykus mačiau, kur keliavau, kokių draugų įgijau, ko niekada nesigailėčiau ir pan.
 
Naujas etapas. Visas pasaulis sutaria, kad žmogus produktyviausias 20–40 gyvenimo metais. Vadinasi, menopauzė jus priartina prie tam tikro poilsio etapo. Dirbsite mažiau, daugiau ilsėsitės, galėsite skirti laiko įvairiems malonumams, o galbūt net atrasite naujų pomėgių ir savirealizacijos būdų.

Pagalvokite: juk prieš tapdama paaugle šiek tiek bijojote sirgti menstruacijomis, vėliau baugokas atrodė seksas, dar vėliau – bijojote vaikų gimdymo. Visi procesai turi privalumų ir trūkumų, ir visada tai – nauja patirtis. Ji vertinga, nes yra jūsų gyvenimo dalis, o baisi tik tol, kol jos nepažįstate.

+14
  • Klimaksas
  • Menopauzė
  • Osteoporozė
  • Ginekologai
  • Ginekologijos klinikos

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Natūralios veido kaukės
Natūralios veido kaukės Norint įsigyti kokybišką veido kaukę, reikia nemažai išmanyti apie kosmetiką ir jos sudėtį. Įvairiose kosmetikos priemonėse gausu ne tik odą palankiai veikiančių medžiagų, tačiau sudėtyje gali būti ir visai nenaudingų, netgi kenksmingų medžiagų. Labai keista, bet vartodami tam tikras kosmetikos priemones galime sau netgi... +2 / 0 +2
Gražios ir sveikos kojos: kaip įveikti kojų venų varikozę?
Gražios ir sveikos kojos: kaip įveikti kojų venų varikozę? Kiekvienai moteriai yra svarbu, jog jos kojos būtų ne tik gražios, bet ir sveikos. Tačiau labai dažnai mes net nesusimąstydamos, diena iš dienos, aliname savo kojas: avime aukštakulnius batelius, dirbame ilgai sėdimą ar stovimą darbą, dėl to sutrinka kraujotaka, prasideda įvairios ligos. +34 / 0 +34
Slogos gydymas pagal močiutę ir vaistininkus. Kas suveikė, o kas ne?
Slogos gydymas pagal močiutę ir vaistininkus. Kas suveikė, o kas ne? Esu iš tų žmonių, kurie mėgsta eksperimentuoti. Tiesa, jei tie eksperimentai susiję su sveikata, rimtai juos apgalvoju. Šįkart mane vargino ne tokia jau ir rimta sveikatos problema, viso labo tik sloga. Tačiau ji buvo bjauri ir neleidžianti dirbti kasdieninių darbų. Štai todėl vieną dieną tokiomis, ne itin maloniomis... +23 / 0 +23
Makšties grybelis: šeši ginklai jam nugalėti
Makšties grybelis: šeši ginklai jam nugalėti Ar prisimenate dienas, kai dar nė karto jūsų nebuvo aplankiusi erzinanti liga – makšties grybelis? Nei reikėjo sukti galvą dėl natūralaus apatinio trikotažo, nei dėl alergizuojančių kontraceptinių priemonių, nei bijoti gerti antibiotikus, nei nerimauti valgant pelėsinį sūrį. Tačiau makšties grybelis, kitaip vadinama... 4 +39 / -20 +19
Kojų tinimas žiemą – būna ir taip
Kojų tinimas žiemą – būna ir taip Vasara jau seniai praėjo, tačiau nemalonus kojų tinimas karts nuo karto Jus vargina ir žiemą? „Kodėl?“, - stebitės ir klausiate Jūs. Pasirodo, taip yra dėl to, jog kojų tinimas gali būti pasekmė kitų ligų, kurios tyliai tūno mūsų organizme. Tik jas pašalinus galima sumažinti tą nemalonų kojų tinimą. +14 / 0 +14
Kaip valgyti, kad būtumėte liekna, savo trečiojoje, ketvirtojoje, penktojoje ir šeštojoje dešimtyje
Kaip valgyti, kad būtumėte liekna, savo trečiojoje, ketvirtojoje, penktojoje ir šeštojoje dešimtyje Pastebėjote, kad, peržengusi 30 metų ribą, užpūsdama kiekvieno gimtadienio žvakutes, linkite sau, jog Jūsų metabolizmas staiga sugrįžtų? Jūs nesate viena. Tiesa, kad senstant psichologinių ir gyvenimo būdo veiksnių derinys paverčia svorio metimą ir palaikymą tikra kova. +12 / 0 +12
3 priežastys vasarą pasivaikščioti basomis
3 priežastys vasarą pasivaikščioti basomis Jei Jūsų mažylis turi plokščiapėdystę, pravartu būtų vasarą jam leisti kuo daugiau vaikščioti basomis. Tiesa, pasirūpinkite, jog paviršius, kurį lies mažo vaiko jautrios pėdutės, būtų saugus. +11 / 0 +11
Kvepalų įtaka moters grožiui ir organizmui
Kvepalų įtaka moters grožiui ir organizmui Kvepalų istorija prasidėjo dar Senovės Romos laikais, kai žmonės naujus kvapus atrasdavo maišydami aliejų, balzamą ir aromatingus produktus. O ar žinojote, kad Prancūzijos imperatorius Napoleonas Bonapartas savo kvapųjį vandenį pasiimdavo net į kovos lauką, o rytais juo saldindavo arbatą? Taigi nuo senų laikų kvepalai yra tapę... +10 / 0 +10
Menopauzė – brandžios moters gyvenimo pokyčiai
Menopauzė – brandžios moters gyvenimo pokyčiai 2030 m. pasaulyje turėtų gyventi apie 1,2 milijardo nebevaisingo amžiaus moterų, sulaukusių 50 m. ir daugiau bei išgyvenančių pomenopauzinį laikotarpį. Kasmet vidutinė tikėtina žmonių gyvenimo trukmė ilgėja, o 2006 m. duomenimis Lietuvoje moterys vidutiniškai gyvena iki 75 m. Taigi, net apie trečdalį moters gyvenimo sudaro... +25 / -17 +8
Gimdos kaklelio uždegimas. Kodėl verta susirūpinti?
Gimdos kaklelio uždegimas. Kodėl verta susirūpinti? Gimdos kaklelio uždegimas gana dažnas susirgimas, todėl neretai manoma, jog nėra ko pergyventi. Vis dėlto uždegimas gali turėti labai rimtų pasekmių. Gimdos kaklelio uždegimą gali sukelti įvairūs faktoriai: infekcija, cheminės medžiagos ar alergija. Pavojingiausia uždegimo priežastis – infekcija. Ji gali išplisti ir už... +6 / 0 +6