Kodėl oda sensta?+11 būdų sulėtinti procesą.

Sausio 8, 2016
+12
Kodėl oda sensta?+11 būdų sulėtinti procesą.

Mūsų oda sensta dėl įvairių priežasčių. Vienas priežastis galime paveikti, kitų – ne, pavyzdžiui, natūralaus senėjimo proceso. Jis yra svarbiausias. Bėgant metams, kiekvieno žmogaus veide atsiranda matomų linijų ir raukšlių. Veido jaunatviško pilnumo sumažėjimas – taip pat natūralus reiškinys. Matome, kaip mūsų oda plonėja ir sausėja. Šiuos pokyčius kontroliuoja genai. Toks senėjimas medicinoje vadinamas vidiniu senėjimu.

"Kelių tyrimų rezultatai rodo, kad valgant daug šviežių vaisių ir daržovių galima užkirsti kelią pirmalaikiam odos senėjimui."

Tačiau galime paveikti kitos rūšies, keičiantį mūsų odą, senėjimą, kurį sukelia aplinka ir gyvenimo būdas. Toks senėjimas medicinoje vadinamas išoriniu senėjimu. Ėmęsi tam tikrų prevencinių veiksmų, galime sulėtinti šio senėjimo daromą poveikį mūsų odai.

11 būdų sumažinti pirmalaikį odos senėjimą                                

Kalbant apie pirmalaikį odos senėjimą, itin didelį vaidmenį vaidina saulė. Taip pat prisideda kiti dalykai, kuriuos darome. Norėdami padėti savo pacientams užkirsti kelią pirmalaikiam odos senėjimui, dermatologai pateikia keletą patarimų.

  1. Saugokite savo odą nuo saulės kiekvieną dieną. Kad ir ką darote – smagiai leidžiate laiką paplūdimyje ar tvarkote reikalus – būtinai pasirūpinkite apsauga nuo saulės. Odą apsaugosite pasitraukę į šešėlį, uždengę ją drabužiais ir naudodami įvairiapusio poveikio (SPF 30 ar daugiau) priemones nuo saulės, kurios yra atsparios vandeniui. Drabužiais neuždengtą odą priemone nuo saulės tepkite kasdien.
  2. Užuot deginęsi, naudokite savaiminio įdegio priemones. Kiekvieną kartą įdegę, pirma laiko sendinate savo odą, ir visai nesvarbu, kur deginatės – saulėje ar soliariumo kabinoje, arba naudojate kitą įrangą. Visais atvejais gaunate žalingų ultravioletinių spindulių, kurie spartina odos senėjimą.
  3. Jei rūkote, meskite. Rūkymas gerokai pagreitina odos senėjimo procesą. Atsiranda raukšlių, oda pagelsta.
  4. Venkite tų pačių veido išraiškų. Kai darote veido išraišką, sutraukiate tam tikrus veido raumenis. Jei daugelį metų dažnai sutraukinėsite tuos pačius raumenis, įsitempus raumenims atsirandančios linijos nebeišnyks. Nuo žiūrėjimo prisimerkus aplink akis atsiradusias linijas galima paslėpti po saulės akiniais.
  5. Valgykite sveiką, subalansuotą maistą. Kelių tyrimų rezultatai rodo, kad valgant daug šviežių vaisių ir daržovių galima užkirsti kelią pirmalaikiam odos senėjimui. Studijų metu taip pat buvo išsiaiškinta, jog vartojant daug cukraus arba rafinuotų angliavandenių turinčių maisto produktų greičiau senstama.
  6. Gerkite mažiau alkoholio. Alkoholis labai kenkia odai (sausina ir ilgainiui pažeidžia), todėl atrodysite senesni.
  7. Dažnai sportuokite. Kelių tyrimų rezultatai leido padaryti išvadą, kad vidutinio intensyvumo treniruotės gerina kraujotaką ir stiprina imuninę sistemą. O tai savo ruožtu gali pajauninti odą.
  8. Odą valykite švelniai. Smarkiai gremžiamą odą sudirginsite, o sudirgusi oda greičiau sensta. Švelniai plaunamos odos nesudirginsite, pašalinsite nešvarumus, makiažą ir kitas nepageidaujamas medžiagas.
  9. Plaukite veidą du kartus per dieną ir gausiai suprakaitavę. Prakaitas, ypač dėvint skrybėlę ar šalmą, dirgina odą, todėl kuo greičiau jį nuplaukite.
  10. Kasdien drėkinkite veido odą. Drėkinamosios priemonės sulaiko vandenį odoje, ir ji atrodo jaunesnė.
  11. Nebenaudokite odos priežiūros priemonių, kurios graužia ar degina. Deginimo ar graužimo pojūtis reiškia, kad oda yra sudirgusi. Kaip jau buvo minėta, sudirgusi oda atrodo senesnė.

Pastaba. Kai kurie dermatologo paskirti senėjimą stabdantys preparatai gali deginti arba graužti odą. Naudojant receptinį gaminį, tokio poveikio nereikia bijoti. Tik būtinai praneškite savo dermatologui.

Rūpintis oda niekada nevėlu

Net žmonės, kurių oda jau turi pirmalaikio senėjimo požymių, gali pagerinti jos būklę pakeitę gyvenimo būdą. Saugodami odą nuo saulės suteikiate jai progą atkurti dalį pažeidimų. Tabako atsisakę žmonės neretai pastebi, kad jų oda atrodo sveikesnė.

Ar tikrai japonės nesensta ir nestorėja?

„Jeigu patirsite malonumą valgydami anksčiau neragautą maistą, Jūsų gyvenimas bus 75 dienomis ilgesnis.“

Apie japonių grožio paslaptis skaitykite:

Ar tikrai japonės nesensta ir nestorėja?

Jei senstančios odos ženklai kelia rūpestį, kreipkitės į dermatologą. Naujos gydomosios priemonės ir nelabai invazinės raukšlių lyginimo, odos tempimo ir spalvos gerinimo procedūros daugeliui žmonių padeda džiaugtis jaunesne oda.

 

+12
  • Alerginis kontaktinis dermatitas
  • Seborėjinis dermatitas
  • Sveika mityba
  • Mityba pagal kraujo grupę
  • Mitybos įpročiai
  • Nušalusi oda
  • Dermatologai

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Natūralios veido kaukės
Natūralios veido kaukės Norint įsigyti kokybišką veido kaukę, reikia nemažai išmanyti apie kosmetiką ir jos sudėtį. Įvairiose kosmetikos priemonėse gausu ne tik odą palankiai veikiančių medžiagų, tačiau sudėtyje gali būti ir visai nenaudingų, netgi kenksmingų medžiagų. Labai keista, bet vartodami tam tikras kosmetikos priemones galime sau netgi... +2 / 0 +2
Gražios ir sveikos kojos: kaip įveikti kojų venų varikozę?
Gražios ir sveikos kojos: kaip įveikti kojų venų varikozę? Kiekvienai moteriai yra svarbu, jog jos kojos būtų ne tik gražios, bet ir sveikos. Tačiau labai dažnai mes net nesusimąstydamos, diena iš dienos, aliname savo kojas: avime aukštakulnius batelius, dirbame ilgai sėdimą ar stovimą darbą, dėl to sutrinka kraujotaka, prasideda įvairios ligos. +34 / 0 +34
Slogos gydymas pagal močiutę ir vaistininkus. Kas suveikė, o kas ne?
Slogos gydymas pagal močiutę ir vaistininkus. Kas suveikė, o kas ne? Esu iš tų žmonių, kurie mėgsta eksperimentuoti. Tiesa, jei tie eksperimentai susiję su sveikata, rimtai juos apgalvoju. Šįkart mane vargino ne tokia jau ir rimta sveikatos problema, viso labo tik sloga. Tačiau ji buvo bjauri ir neleidžianti dirbti kasdieninių darbų. Štai todėl vieną dieną tokiomis, ne itin maloniomis... +23 / 0 +23
Makšties grybelis: šeši ginklai jam nugalėti
Makšties grybelis: šeši ginklai jam nugalėti Ar prisimenate dienas, kai dar nė karto jūsų nebuvo aplankiusi erzinanti liga – makšties grybelis? Nei reikėjo sukti galvą dėl natūralaus apatinio trikotažo, nei dėl alergizuojančių kontraceptinių priemonių, nei bijoti gerti antibiotikus, nei nerimauti valgant pelėsinį sūrį. Tačiau makšties grybelis, kitaip vadinama... 4 +39 / -20 +19
Kojų tinimas žiemą – būna ir taip
Kojų tinimas žiemą – būna ir taip Vasara jau seniai praėjo, tačiau nemalonus kojų tinimas karts nuo karto Jus vargina ir žiemą? „Kodėl?“, - stebitės ir klausiate Jūs. Pasirodo, taip yra dėl to, jog kojų tinimas gali būti pasekmė kitų ligų, kurios tyliai tūno mūsų organizme. Tik jas pašalinus galima sumažinti tą nemalonų kojų tinimą. +14 / 0 +14
Savimotyvacinės knygos. Ar jos padeda?
Savimotyvacinės knygos. Ar jos padeda? Kadais šios knygos buvo vienos iš labiausiai perkamų, dabar, rodos, knygynuose jas išstumia žinomų žmonių knygos, jų patarimai kaip gyventi, maitintis ir rengtis. Žmonėms patinka sekti ir vadovautis kažkuo. Bet kodėl taip dažnai pasiklystame savyje ir lyg paskutinio gelbėjimosi šiaudo griebiamės kažkieno parašytų... +12 / 0 +12
3 priežastys vasarą pasivaikščioti basomis
3 priežastys vasarą pasivaikščioti basomis Jei Jūsų mažylis turi plokščiapėdystę, pravartu būtų vasarą jam leisti kuo daugiau vaikščioti basomis. Tiesa, pasirūpinkite, jog paviršius, kurį lies mažo vaiko jautrios pėdutės, būtų saugus. +11 / 0 +11
Kvepalų įtaka moters grožiui ir organizmui
Kvepalų įtaka moters grožiui ir organizmui Kvepalų istorija prasidėjo dar Senovės Romos laikais, kai žmonės naujus kvapus atrasdavo maišydami aliejų, balzamą ir aromatingus produktus. O ar žinojote, kad Prancūzijos imperatorius Napoleonas Bonapartas savo kvapųjį vandenį pasiimdavo net į kovos lauką, o rytais juo saldindavo arbatą? Taigi nuo senų laikų kvepalai yra tapę... +10 / 0 +10
Menopauzė – brandžios moters gyvenimo pokyčiai
Menopauzė – brandžios moters gyvenimo pokyčiai 2030 m. pasaulyje turėtų gyventi apie 1,2 milijardo nebevaisingo amžiaus moterų, sulaukusių 50 m. ir daugiau bei išgyvenančių pomenopauzinį laikotarpį. Kasmet vidutinė tikėtina žmonių gyvenimo trukmė ilgėja, o 2006 m. duomenimis Lietuvoje moterys vidutiniškai gyvena iki 75 m. Taigi, net apie trečdalį moters gyvenimo sudaro... +25 / -17 +8
Gimdos kaklelio uždegimas. Kodėl verta susirūpinti?
Gimdos kaklelio uždegimas. Kodėl verta susirūpinti? Gimdos kaklelio uždegimas gana dažnas susirgimas, todėl neretai manoma, jog nėra ko pergyventi. Vis dėlto uždegimas gali turėti labai rimtų pasekmių. Gimdos kaklelio uždegimą gali sukelti įvairūs faktoriai: infekcija, cheminės medžiagos ar alergija. Pavojingiausia uždegimo priežastis – infekcija. Ji gali išplisti ir už... +6 / 0 +6