Nerimas - nepageidaujamas gyvenimo palydovas. Kaip jo išvengti?

Balandžio 3, 2018 | L.Rimgailė
+13
Nerimas - nepageidaujamas gyvenimo palydovas. Kaip jo išvengti?

Kiekvieno žmogaus gyvenime anksčiau ar vėliau pasirodo nerimas. Vienus nerimas ima kamuoti prieš egzaminų sesiją, kitus – ruošiantis svarbiam darbo pokalbiui... Dar kiti nerimauja dėl pačių menkiausių dalykų, pvz.,  ar jam patiksiu per pirmą pasimatymą, ar ne.

Kaip bebūtų, nerimas dažnu atveju yra neišvengiamas mūsų gyvenimo palydovas, kuris sukelia aibę neigiamų minčių ir emocijų, todėl kenkia mūsų gerai savijautai. Būtina ieškoti priemonių, kurios padėtų kuo greičiau įveikti tą nemalonų nerimo jausmą.

 

Naktifobija: bemiegių naktų nerimas

Yra žmonių, kurie viduryje nakties atsikelia ir negali užmerkti akių. O priežastis to labai paprasta – nerimas. Dažnai miegoti neleidžia praėjusios dienos įvykiai, galvojimas apie juos. Neramina ir tai, kas bus rytoj. Svarbiausia tampa tik praeitis, tai kas buvo, ir ateitis, tai kas bus. Pamirštame, jog reikia gyventi čia ir dabar, miegoti, o ne svarstyti ir įsitempusiai laukti, kada gi išaus nauja diena.

Tokie miego sutrikimai ne vienam žmogui gerokai pablogino gyvenimo kokybę: jų atmintis bei dėmesio koncentracija tapo prastesnė, dėl miego stokos juos dažniau kamuodavo bloga nuotaika. Laimei, yra nemažai būdų, kurie galėtų padėti žmonėms išsivaduoti iš tų bemiegių naktų.

Jei norite pagerinti savo miego kokybę, tuomet pasirūpinkite, kad Jūsų lova būtų patogi. Pasistenkite, jog Jūsų miegamajame nebūtų televizoriaus, vietoj jo geriau turėkite stalelį su knygomis, kurias skaitydami galėsite nesunkiai atsitraukti nuo per ilgą dieną susikaupusių savo minčių. Taip pat labai svarbu suprasti, jog visas savo problemas reikia atidėti kitai dienai, nespręsti jų vakare. Ne veltui lietuvių liaudies išmintis byloja, jog rytas už vakarą protingesnis.

"Būtina kontroliuoti nerimą, nes dėl pernelyg didelio nerimo didėja kraujo spaudimas, atsiranda hipertenzija."

Kuo pasireiškia nerimas?

Nerimas gali pasireikšti įvairiomis formomis: vieni žmonėms, kurie nerimauja, užsisklendžia savyje, nenori kalbėtis su artimaisiais, kiti – tampa agresyvūs, sielvartauja, viską neigia, mažai dėmesio skiria mitybai, dėl to gali varginti įvairūs virškinimo sutrikimai, išsivystyti skrandžio opa, dažnai vargina galvos skausmas. Tokiais atvejais padeda vaistai nuo skausmo, pvz., „Dolmen“. Tiesa, tai – tik laikina priemonė nemaloniam simptomui numalšinti, kuris, jei ir toliau nerimausite, greičiausiai labai greitai sugrįš.

Būtina kontroliuoti nerimą, nes dėl pernelyg didelio nerimo didėja kraujo spaudimas, atsiranda hipertenzija. Dar blogiau, kuomet nerimas paveikia vyrus, tuomet jiems gali atsirasti erekcijos sutrikimai. Tad būtina ieškoti priemonių, kurios padėtų įveikti nerimą.

 

Priemonės, kurios padeda susidoroti su nerimu

„Jei turi bėdą – spręsk, o ne nuolat apie ją galvok“, - taip sako tie, kurių gyvenime nors ir yra nerimo, tačiau su juo jie puikiai moka susitvarkyti. Laimingi yra tie žmonės, kurie vietoj to, jog valandų valandas galvotų apie problemą, ima ją ir išsprendžia. Žinoma, dažnai tai būna ne itin malonus procesas, varginantis, reikalaujantis daug pastangų. Tačiau būtina pradėti tą procesą, nes ilgalaikis nerimas gali virsti depresija ir savęs gailesčiu.

Mokykitės išreikšti savo jausmus, nekaupkite jų savyje. Atsiminkite, jog jei norite įveikti nerimą, tuomet susitelkite tik į tai, kas priklauso nuo jūsų, o tai, kas nuo jūsų nepriklauso – palikite likimo valiai ir nustokite dėl to nerimauti.

Dar labai svarbu suprasti, jog nesėkmės mus užgrūdina ir nereikia jų bijoti. Klaidų nedaro tik tas, kuris nieko nedaro, o tie, kurie veikia, rizikuoja, vis tiek anksčiau ar vėliau patiria nesėkmes. Tačiau laimingi žmonės nuo nelaimingų, skiriasi tuo, jog jie nesėkmes priima kaip gyvenimo patirtis, kurias išgyvena, pasimoko iš savo klaidų.

 

Pasimatymas su nerimu

Jei žinote, jog neramios mintys dažniausia jus vargina nakties metu, tuomet nerimastingas mintis pakvieskite į pasimatymą dienos metu. Pabūkite su jomis, išrašykite savo jausmus ir emocijas ant balto popieriaus lapo - galbūt tai padės nakties metu ramiai miegoti.

+13
  • Virškinimo organų ligos
  • Skrandžio vėžys
  • Nerimo sutrikimas
  • Virškinimo gerinimas
  • Skrandžio rūgštingumas
  • Skrandžio opa
  • Nerimas
  • Virškinimo sutrikimai
  • Virškinamojo trakto ligos
  • Skrandžio uždegimas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Ar jūs jautrus oro sąlygų keitimuisi?
Ar jūs jautrus oro sąlygų keitimuisi? Ar iš anksto jaučiate oro atšalimą, audros artėjimą, besikaupiantį lietų ir kitų nepastebimus magnetinio lauko pokyčius? Prieš oro pasikeitimus jus kankina galvos skausmas, akyse žybsi žvaigždutės, o gerai nuotaikai net nėra vilčių? Labiausiai tikėtina, kad esate jautrus oro sąlygoms. Kaip padėti sau išgyventi gamtos... +4 / 0 +4
Priklausomybė nuo kofeino. Ar turėtume gerti mažiau kavos?
Priklausomybė nuo kofeino. Ar turėtume gerti mažiau kavos? Daugeliui mūsų sunku praleisti dieną darbe neišgėrus kelių puodelių kavos, o kai kurie be rytinio kavos puodelio nė nesikelia iš lovos. Kofeino turinčius produktus kasdien vartoja didžioji dalis suaugusių žmonių, tačiau tik retas susimąsto apie šios medžiagos poveikį mūsų organizmui. 3 +54 / -2 +52
Renkamės avalynę. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį?
Renkamės avalynę. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį? Pavasarį daugelis ima ieškoti ne tik patogių sportinių batelių, bet ir avalynės kasdienai ar šventei. Žinoma, reikėtų nepamiršti ir mažiausiųjų. Parinkti tinkamą vaikišką avalynę ne taip jau paprasta. Kiekvieno žmogaus pėda – unikali, tad nuo mažų dienų nešiojant netinkamus batus žalojami kelių, klubų sąnariai ir... +31 / 0 +31
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą?
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą? Kelionės, darbas pamainomis ar viršvalandžiai, švenčių laikotarpis ar pašėlęs savaitgalis – miego ritmą gali sutrikdyti daugelis priežasčių. Sutrikus miegui, naktį ilgą laiką vartomės lovoje negalėdami užmigti, taigi kitą dieną būname mieguisti, irzlūs, ima skaudėti galvą, sumažėja darbingumas. Dažnas neiškenčia... +27 / -1 +26
Homeopatija – didžiausia medicinos apgaulė
Homeopatija – didžiausia medicinos apgaulė Homeopatija yra pseudomokslas, o homeopatiniai vaistai neveikia. Jų magiškas poveikis tėra placebo efektas. Deja, tiek Lietuvoje, tiek pasaulyje homeopatinių preparatų pardavimai farmacijos įmonėms atneša milžiniškus pelnus, todėl apie homeopatiją viešai ir tiesiai kalbėti vengiama. Pacientai dažnai maišo homeopatiją su... 11 +45 / -22 +23
Holistinė terapija ‒ natūralus būdas sustiprėti ir pasveikti
Holistinė terapija ‒ natūralus būdas sustiprėti ir pasveikti Atliekant holistinę terapiją, arba holistiką, žmogus suvokiamas kaip visuma, kaip neatsiejama gamtos dalis. Holistiniais metodais bandoma sustiprinti kūną, daugiau dėmesio skirti ligos prevencijai. Holistinis gydymas ar kūno stiprinimas parenkamas individuliai: terapija taikoma atsižvelgiant į žmogaus emocinę, dvasinę ir fizinę... +21 / 0 +21
Menas spręsti santykių problemas. 6 efektyvūs žingsniai.
Menas spręsti santykių problemas. 6 efektyvūs žingsniai. Neišspręstos problemos – pagrindinis streso šaltinis, jis gali ne tik pakenkti jūsų santykiams, bet ir pasunkinti diabetą. Tyrimų duomenimis, sėkmingi santykiai nebūtinai yra tie, kuriuose mažiau problemų, o tie, kuriuose pavyksta veiksmingai jas išspręsti. +20 / 0 +20
Odos priežiūra – kaip išsirinkti tinkamas priemones?
Odos priežiūra – kaip išsirinkti tinkamas priemones? „Žmonės nuolat turi nusiskundimų dėl savo odos būklės. Sausa, šerpetojanti, riebi, spuoguota, jautri ar senstanti oda dažnai sukelia tiek fizinį, tiek psichologinį diskomfortą. Susidūrę su veido odos problemomis, žmonės ieško kasdienės priežiūros priemonės, kuri išspręstų šias problemas, – kremo. Jei viena... 2 +21 / -2 +19
Pelėsio grėsmė sveikatai
Pelėsio grėsmė sveikatai Jie susiformuoja kolonijomis ir plinta labai greitai, jie išskiria sveikatai pavojingas medžiagas ir yra randami bene kiekvieno žmogaus namuose: virtuvėje, vonioje, sandėliuke... Jiems susiformuoti palankios sąlygos – prasta ventiliacija ir drėgmė. Atspėkite, kas tai? +18 / 0 +18
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų Dažnai juokaujama: niekam taip nereikia atostogų kaip tam, kuris ką tik iš jų sugrįžo. Psichologai tvirtina, kad dėl staigaus persiorientavimo iš atostogų rėžimo į kasdienę rutiną kenčia ne tik darbo kokybė, bet ir žmogaus sveikata. Kad pirmoji diena darbe būtų kuo mažiau varginanti, siūlome jums dešimt patarimų, kaip... +18 / 0 +18