Nerimas - nepageidaujamas gyvenimo palydovas. Kaip jo išvengti?

Balandžio 3, 2018 | L.Rimgailė
+13
Nerimas - nepageidaujamas gyvenimo palydovas. Kaip jo išvengti?

Kiekvieno žmogaus gyvenime anksčiau ar vėliau pasirodo nerimas. Vienus nerimas ima kamuoti prieš egzaminų sesiją, kitus – ruošiantis svarbiam darbo pokalbiui... Dar kiti nerimauja dėl pačių menkiausių dalykų, pvz.,  ar jam patiksiu per pirmą pasimatymą, ar ne.

Kaip bebūtų, nerimas dažnu atveju yra neišvengiamas mūsų gyvenimo palydovas, kuris sukelia aibę neigiamų minčių ir emocijų, todėl kenkia mūsų gerai savijautai. Būtina ieškoti priemonių, kurios padėtų kuo greičiau įveikti tą nemalonų nerimo jausmą.

 

Naktifobija: bemiegių naktų nerimas

Yra žmonių, kurie viduryje nakties atsikelia ir negali užmerkti akių. O priežastis to labai paprasta – nerimas. Dažnai miegoti neleidžia praėjusios dienos įvykiai, galvojimas apie juos. Neramina ir tai, kas bus rytoj. Svarbiausia tampa tik praeitis, tai kas buvo, ir ateitis, tai kas bus. Pamirštame, jog reikia gyventi čia ir dabar, miegoti, o ne svarstyti ir įsitempusiai laukti, kada gi išaus nauja diena.

Tokie miego sutrikimai ne vienam žmogui gerokai pablogino gyvenimo kokybę: jų atmintis bei dėmesio koncentracija tapo prastesnė, dėl miego stokos juos dažniau kamuodavo bloga nuotaika. Laimei, yra nemažai būdų, kurie galėtų padėti žmonėms išsivaduoti iš tų bemiegių naktų.

Jei norite pagerinti savo miego kokybę, tuomet pasirūpinkite, kad Jūsų lova būtų patogi. Pasistenkite, jog Jūsų miegamajame nebūtų televizoriaus, vietoj jo geriau turėkite stalelį su knygomis, kurias skaitydami galėsite nesunkiai atsitraukti nuo per ilgą dieną susikaupusių savo minčių. Taip pat labai svarbu suprasti, jog visas savo problemas reikia atidėti kitai dienai, nespręsti jų vakare. Ne veltui lietuvių liaudies išmintis byloja, jog rytas už vakarą protingesnis.

"Būtina kontroliuoti nerimą, nes dėl pernelyg didelio nerimo didėja kraujo spaudimas, atsiranda hipertenzija."

Kuo pasireiškia nerimas?

Nerimas gali pasireikšti įvairiomis formomis: vieni žmonėms, kurie nerimauja, užsisklendžia savyje, nenori kalbėtis su artimaisiais, kiti – tampa agresyvūs, sielvartauja, viską neigia, mažai dėmesio skiria mitybai, dėl to gali varginti įvairūs virškinimo sutrikimai, išsivystyti skrandžio opa, dažnai vargina galvos skausmas. Tokiais atvejais padeda vaistai nuo skausmo, pvz., „Dolmen“. Tiesa, tai – tik laikina priemonė nemaloniam simptomui numalšinti, kuris, jei ir toliau nerimausite, greičiausiai labai greitai sugrįš.

Būtina kontroliuoti nerimą, nes dėl pernelyg didelio nerimo didėja kraujo spaudimas, atsiranda hipertenzija. Dar blogiau, kuomet nerimas paveikia vyrus, tuomet jiems gali atsirasti erekcijos sutrikimai. Tad būtina ieškoti priemonių, kurios padėtų įveikti nerimą.

 

Priemonės, kurios padeda susidoroti su nerimu

„Jei turi bėdą – spręsk, o ne nuolat apie ją galvok“, - taip sako tie, kurių gyvenime nors ir yra nerimo, tačiau su juo jie puikiai moka susitvarkyti. Laimingi yra tie žmonės, kurie vietoj to, jog valandų valandas galvotų apie problemą, ima ją ir išsprendžia. Žinoma, dažnai tai būna ne itin malonus procesas, varginantis, reikalaujantis daug pastangų. Tačiau būtina pradėti tą procesą, nes ilgalaikis nerimas gali virsti depresija ir savęs gailesčiu.

Mokykitės išreikšti savo jausmus, nekaupkite jų savyje. Atsiminkite, jog jei norite įveikti nerimą, tuomet susitelkite tik į tai, kas priklauso nuo jūsų, o tai, kas nuo jūsų nepriklauso – palikite likimo valiai ir nustokite dėl to nerimauti.

Dar labai svarbu suprasti, jog nesėkmės mus užgrūdina ir nereikia jų bijoti. Klaidų nedaro tik tas, kuris nieko nedaro, o tie, kurie veikia, rizikuoja, vis tiek anksčiau ar vėliau patiria nesėkmes. Tačiau laimingi žmonės nuo nelaimingų, skiriasi tuo, jog jie nesėkmes priima kaip gyvenimo patirtis, kurias išgyvena, pasimoko iš savo klaidų.

 

Pasimatymas su nerimu

Jei žinote, jog neramios mintys dažniausia jus vargina nakties metu, tuomet nerimastingas mintis pakvieskite į pasimatymą dienos metu. Pabūkite su jomis, išrašykite savo jausmus ir emocijas ant balto popieriaus lapo - galbūt tai padės nakties metu ramiai miegoti.

+13
  • Virškinimo organų ligos
  • Skrandžio vėžys
  • Nerimo sutrikimas
  • Virškinimo gerinimas
  • Skrandžio rūgštingumas
  • Skrandžio opa
  • Nerimas
  • Virškinimo sutrikimai
  • Virškinamojo trakto ligos
  • Skrandžio uždegimas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Emocinis valgymas gali įvilioti į nepastebimas pinkles
Emocinis valgymas gali įvilioti į nepastebimas pinkles Maistas ir emocijos – ne itin geras duetas. Ypač tada, kai žmogus net nepastebėdamas paklūsta emociniam valgymui. Laimingas žmogus daugiau juda arba užsiima ne vien su valgymu susijusiomis veiklomis, o nuolat nervinę įtampą patiriantis asmuo gali net nepastebėti, kad jis mėgina „suvalgyti“ visus per dieną nutikusius blogus...
Kaip lengviau atsikelti ryte?
Kaip lengviau atsikelti ryte? Šešta valanda ryto. Ausis pasiekia pats nemaloniausias garsas – skamba žadintuvas. Šįryt jau trečią kartą. „Nusnausiu dar 5 minutes ir jau tikrai kelsiuos“, – dažnas meluoja sau. Kelis kartus atidėlioję, galiausiai išsikrapštome iš lovos, tačiau dar visą pusdienį jaučiamės mieguisti... +54 / -3 +51
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės?
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės? Spalvoti aerobikos kamuoliai vietoj kėdžių, nuotaikinga mankšta darbo pertraukų metu, susirinkimai ir posėdžiai parke, premijos už sveikos gyvensenos propagavimą – visa tai atrodo neįtikėtina, tačiau realu. Vakarų Europoje greitai plintanti mada sukurti kūrybišką atmosferą biuruose skatina ne tik darbo produktyvumą, bet ir... 1 +33 / -1 +32
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą?
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą? Kelionės, darbas pamainomis ar viršvalandžiai, švenčių laikotarpis ar pašėlęs savaitgalis – miego ritmą gali sutrikdyti daugelis priežasčių. Sutrikus miegui, naktį ilgą laiką vartomės lovoje negalėdami užmigti, taigi kitą dieną būname mieguisti, irzlūs, ima skaudėti galvą, sumažėja darbingumas. Dažnas neiškenčia... +27 / -1 +26
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata Egzotiškasis Tailandas garsėja ne tik ypatinga augalija, smėlėtomis žydros jūros pakrantėmis ar skaniu maistu, bet ir masažu. Tailandietiškas masažas, išpopuliarėjęs visame pasaulyje, ‒ neatsiejama šios šalies kultūros dalis. Apie jį kalbamės su masažo salono „ReflexPoint“ vadove Kristina Donelavičiūte, kuri... 5 +23 / 0 +23
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani?
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani? Mitybos specialistai pataria – maitinkitės penkis kartus per dieną, mažomis maisto porcijomis. Nepamirškite ypač riboti maistą vakarais, prieš miegą. Deja, ne visuomet skambūs žodžiai ir taisyklės yra lengvai pritaikomos mūsų gyvenime. Darbe kartais neturime laiko net papietauti, o štai vakare – grįžtame ir suvalgome patį... +23 / -2 +21
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai.
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai. Esu vieniša moteris. Jau daugiau nei trys metai neturiu jokio partnerio. Prisipažinsiu, gyvenimas vienatvėje man ne itin patinka. Ką daryti? Vieną dieną ėmiau ir susimąsčiau, kad taip gyventi toliau nebegaliu. Tad nusprendžiau užsiregistruoti į pažinčių svetaines. Mano pašto dėžutę per kelias dienas užpildė krūva... +23 / -3 +20
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija Tradicinė Indijos medicina, daugeliui žinoma kaip ajurveda, ne veltui laikoma seniausiu pasaulio medicinos mokslu. Pasak ajurvedos specialistų, pagrindiniai šios alternatyviosios medicinos principai buvo užrašyti prieš daugiau nei šešis tūkstančius metų! Pasaulio sveikatos organizacija pripažino ajurvedą... +19 / 0 +19
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti?
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti? „Kūnas be sąnarių – tai kaip automobilis be ratų. Ir kuo anksčiau imi rūpintis tais „ratais“, tuo toliau jie tave nuveža“, - kartą man ištarė šią frazę senyvo amžiaus žmogus. Tąkart į ją rimtai nežiūrėjau, numojau ranka. Apie šios frazės svarbą supratau tik tuomet, kai pradėjo varginti sąnarių ligos. +18 / 0 +18
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų Dažnai juokaujama: niekam taip nereikia atostogų kaip tam, kuris ką tik iš jų sugrįžo. Psichologai tvirtina, kad dėl staigaus persiorientavimo iš atostogų rėžimo į kasdienę rutiną kenčia ne tik darbo kokybė, bet ir žmogaus sveikata. Kad pirmoji diena darbe būtų kuo mažiau varginanti, siūlome jums dešimt patarimų, kaip... +18 / 0 +18