Nerimas - nepageidaujamas gyvenimo palydovas. Kaip jo išvengti?

Balandžio 3, 2018 | L.Rimgailė
+13
Nerimas - nepageidaujamas gyvenimo palydovas. Kaip jo išvengti?

Kiekvieno žmogaus gyvenime anksčiau ar vėliau pasirodo nerimas. Vienus nerimas ima kamuoti prieš egzaminų sesiją, kitus – ruošiantis svarbiam darbo pokalbiui... Dar kiti nerimauja dėl pačių menkiausių dalykų, pvz.,  ar jam patiksiu per pirmą pasimatymą, ar ne.

Kaip bebūtų, nerimas dažnu atveju yra neišvengiamas mūsų gyvenimo palydovas, kuris sukelia aibę neigiamų minčių ir emocijų, todėl kenkia mūsų gerai savijautai. Būtina ieškoti priemonių, kurios padėtų kuo greičiau įveikti tą nemalonų nerimo jausmą.

 

Naktifobija: bemiegių naktų nerimas

Yra žmonių, kurie viduryje nakties atsikelia ir negali užmerkti akių. O priežastis to labai paprasta – nerimas. Dažnai miegoti neleidžia praėjusios dienos įvykiai, galvojimas apie juos. Neramina ir tai, kas bus rytoj. Svarbiausia tampa tik praeitis, tai kas buvo, ir ateitis, tai kas bus. Pamirštame, jog reikia gyventi čia ir dabar, miegoti, o ne svarstyti ir įsitempusiai laukti, kada gi išaus nauja diena.

Tokie miego sutrikimai ne vienam žmogui gerokai pablogino gyvenimo kokybę: jų atmintis bei dėmesio koncentracija tapo prastesnė, dėl miego stokos juos dažniau kamuodavo bloga nuotaika. Laimei, yra nemažai būdų, kurie galėtų padėti žmonėms išsivaduoti iš tų bemiegių naktų.

Jei norite pagerinti savo miego kokybę, tuomet pasirūpinkite, kad Jūsų lova būtų patogi. Pasistenkite, jog Jūsų miegamajame nebūtų televizoriaus, vietoj jo geriau turėkite stalelį su knygomis, kurias skaitydami galėsite nesunkiai atsitraukti nuo per ilgą dieną susikaupusių savo minčių. Taip pat labai svarbu suprasti, jog visas savo problemas reikia atidėti kitai dienai, nespręsti jų vakare. Ne veltui lietuvių liaudies išmintis byloja, jog rytas už vakarą protingesnis.

"Būtina kontroliuoti nerimą, nes dėl pernelyg didelio nerimo didėja kraujo spaudimas, atsiranda hipertenzija."

Kuo pasireiškia nerimas?

Nerimas gali pasireikšti įvairiomis formomis: vieni žmonėms, kurie nerimauja, užsisklendžia savyje, nenori kalbėtis su artimaisiais, kiti – tampa agresyvūs, sielvartauja, viską neigia, mažai dėmesio skiria mitybai, dėl to gali varginti įvairūs virškinimo sutrikimai, išsivystyti skrandžio opa, dažnai vargina galvos skausmas. Tokiais atvejais padeda vaistai nuo skausmo, pvz., „Dolmen“. Tiesa, tai – tik laikina priemonė nemaloniam simptomui numalšinti, kuris, jei ir toliau nerimausite, greičiausiai labai greitai sugrįš.

Būtina kontroliuoti nerimą, nes dėl pernelyg didelio nerimo didėja kraujo spaudimas, atsiranda hipertenzija. Dar blogiau, kuomet nerimas paveikia vyrus, tuomet jiems gali atsirasti erekcijos sutrikimai. Tad būtina ieškoti priemonių, kurios padėtų įveikti nerimą.

 

Priemonės, kurios padeda susidoroti su nerimu

„Jei turi bėdą – spręsk, o ne nuolat apie ją galvok“, - taip sako tie, kurių gyvenime nors ir yra nerimo, tačiau su juo jie puikiai moka susitvarkyti. Laimingi yra tie žmonės, kurie vietoj to, jog valandų valandas galvotų apie problemą, ima ją ir išsprendžia. Žinoma, dažnai tai būna ne itin malonus procesas, varginantis, reikalaujantis daug pastangų. Tačiau būtina pradėti tą procesą, nes ilgalaikis nerimas gali virsti depresija ir savęs gailesčiu.

Mokykitės išreikšti savo jausmus, nekaupkite jų savyje. Atsiminkite, jog jei norite įveikti nerimą, tuomet susitelkite tik į tai, kas priklauso nuo jūsų, o tai, kas nuo jūsų nepriklauso – palikite likimo valiai ir nustokite dėl to nerimauti.

Dar labai svarbu suprasti, jog nesėkmės mus užgrūdina ir nereikia jų bijoti. Klaidų nedaro tik tas, kuris nieko nedaro, o tie, kurie veikia, rizikuoja, vis tiek anksčiau ar vėliau patiria nesėkmes. Tačiau laimingi žmonės nuo nelaimingų, skiriasi tuo, jog jie nesėkmes priima kaip gyvenimo patirtis, kurias išgyvena, pasimoko iš savo klaidų.

 

Pasimatymas su nerimu

Jei žinote, jog neramios mintys dažniausia jus vargina nakties metu, tuomet nerimastingas mintis pakvieskite į pasimatymą dienos metu. Pabūkite su jomis, išrašykite savo jausmus ir emocijas ant balto popieriaus lapo - galbūt tai padės nakties metu ramiai miegoti.

+13
  • Virškinimo organų ligos
  • Skrandžio vėžys
  • Nerimo sutrikimas
  • Virškinimo gerinimas
  • Skrandžio rūgštingumas
  • Skrandžio opa
  • Nerimas
  • Virškinimo sutrikimai
  • Virškinamojo trakto ligos
  • Skrandžio uždegimas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Ate, akne! Patarimai, kurie padės džiaugtis skaisčia veido oda
Ate, akne! Patarimai, kurie padės džiaugtis skaisčia veido oda Aknė – ne tik jaunimo, tačiau ir vyresnio amžiaus žmonių problema. Kol vieni kaltina šokoladus, kiti net ir atsisakę saldaus maisto niekaip nesusitvarko su spuogais ant veido. Vienintelis būdas turėti gražią veido odą – naudoti kompleksinį “gydymą” pradedant mityba ir baigiant tinkamomis veido valymo priemonėmis. +2 / 0 +2
Priklausomybė nuo kofeino. Ar turėtume gerti mažiau kavos?
Priklausomybė nuo kofeino. Ar turėtume gerti mažiau kavos? Daugeliui mūsų sunku praleisti dieną darbe neišgėrus kelių puodelių kavos, o kai kurie be rytinio kavos puodelio nė nesikelia iš lovos. Kofeino turinčius produktus kasdien vartoja didžioji dalis suaugusių žmonių, tačiau tik retas susimąsto apie šios medžiagos poveikį mūsų organizmui. 3 +56 / -2 +54
Renkamės avalynę. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį?
Renkamės avalynę. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį? Pavasarį daugelis ima ieškoti ne tik patogių sportinių batelių, bet ir avalynės kasdienai ar šventei. Žinoma, reikėtų nepamiršti ir mažiausiųjų. Parinkti tinkamą vaikišką avalynę ne taip jau paprasta. Kiekvieno žmogaus pėda – unikali, tad nuo mažų dienų nešiojant netinkamus batus žalojami kelių, klubų sąnariai ir... +32 / 0 +32
Dėl nugaros skausmo kaltas prastas čiužinys: kaip jį pasirinkti ir neapsirikti?
Dėl nugaros skausmo kaltas prastas čiužinys: kaip jį pasirinkti ir neapsirikti? Beveik trečdalį viso savo gyvenimo žmogus praleidžia miegodamas, suaugęs žmogus vidutiniškai miega apie 7 – 8 valandas. Gerai, jei miegoti yra pasirenkama ant kokybiško ir gero čiužinio, tačiau ką daryti tuomet, kai dėl ne itin gero čiužinio atsikėlus ryte tenka kęsti tuos nemalonius nugaros skausmus? Taigi, šįkart domimės... +26 / 0 +26
Pirtininkas Viktoras Katkus: „Pirtyje svarbiausia ‒ veikla“
Pirtininkas Viktoras Katkus: „Pirtyje svarbiausia ‒ veikla“ Pirtis padeda atsipalaiduoti, pašalinti per dieną susikaupusią įtampą ir sustiprinti organizmą. Ne veltui sakoma, kad pirtis ‒ vaistas nuo visų ligų. „Pirties malonumo žodžiais neapsakysi, jį reikia pajusti“, – teigia patyręs pirtininkas, Lietuviškos pirties bičiulių draugijos narys Viktoras Katkus. Sunku būtų ginčytis,... +24 / 0 +24
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani?
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani? Mitybos specialistai pataria – maitinkitės penkis kartus per dieną, mažomis maisto porcijomis. Nepamirškite ypač riboti maistą vakarais, prieš miegą. Deja, ne visuomet skambūs žodžiai ir taisyklės yra lengvai pritaikomos mūsų gyvenime. Darbe kartais neturime laiko net papietauti, o štai vakare – grįžtame ir suvalgome patį... +23 / -2 +21
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai.
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai. Esu vieniša moteris. Jau daugiau nei trys metai neturiu jokio partnerio. Prisipažinsiu, gyvenimas vienatvėje man ne itin patinka. Ką daryti? Vieną dieną ėmiau ir susimąsčiau, kad taip gyventi toliau nebegaliu. Tad nusprendžiau užsiregistruoti į pažinčių svetaines. Mano pašto dėžutę per kelias dienas užpildė krūva... +23 / -3 +20
Kaip motyvuoti save kuriant verslą? Pataria jaunieji verslininkai
Kaip motyvuoti save kuriant verslą? Pataria jaunieji verslininkai Ilgą laiką dirbote samdomą darbą ir galiausiai supratote, kad jūsų tai nebetenkina? Suplojote rankomis ir nusprendėte: „Pats sau būsiu direktorius!“ Entuziastingai ėmėtės pirmųjų verslo kūrimo žingsnių ir įkūrėte savo įmonę. O gal jūsų istorija kiek kitokia? Ilgus metus brandinate verslo idėją mintyse, tačiau... +19 / 0 +19
Aistė Jasaitytė-Čeburiak: „Gražaus kūno kultas kyla iš visuomenės kompleksų“
Aistė Jasaitytė-Čeburiak: „Gražaus kūno kultas kyla iš visuomenės kompleksų“ Buvęs modelis, dabar save edukologe psichologe įvardijanti Aistė Jasaitytė-Čeburiak pasitinka mus vaikų klegesyje. „Tai – mano didžiausia praktika ir turtas“, – sako ji, švelniai glausdama mažąją Sofiją prie krūtinės. Garsiausius pasaulio podiumus Aistė paliko, turėdama tvirtą tikslą – išmokti psichoterapijos meno ir... +19 / 0 +19
Kodėl nuolat jaučiamės pavargę?
Kodėl nuolat jaučiamės pavargę? Miego stygius nėra vienintelė energijos trūkumo priežastis. Smulkmenos, kurias darote (arba nedarote), gali išsekinti ir psichologiškai, ir fiziškai – dėl to visa diena atrodys kaip varginantis pareigos atlikimas. Mokslininkai atskleidė dažniausius blogus įpročius, dėl kurių galite jaustis pavargę, ir nurodė paprastus gyvenimo... +18 / 0 +18