Greitai paruošiami makaronai: didesnė žala, nei nauda organizmui?

Spalio 31, 2017 | L.Rimgailė
+33
Greitai paruošiami makaronai: didesnė žala, nei nauda organizmui?

Ne vienas studentas užsukęs į prekybos centrą pasiima greitai paruošiamų makaronų. Jie – ne tik kad pigus, bet ir skanus pasirinkimas, tačiau ar tikrai jau toks geras, kaip mums atrodo?

 

Greitai paruošiamų makaronų sriubos – pigu, skanu ir sveika?

Užpilamų makaronų sriubas valgo ne tik studentai, bet ir kiti žmonės. Šią sriubą dažniausiai yra renkamasi dėl keleto priežasčių. Pirma, jos paruošimo būdas yra labai paprastas, tokią sriubą gali sau pasidaryti net vaikas, žinoma, su suaugusių priežiūra. Antra, pakelis tokios sriubos nekainuoja nei euro, vadinasi, tai gana pigus patiekalas. O jei nusipirkus nesinori jo valgyti, galima pasidėti į spintelę ir laikyti tokį maistą ganą ilgą laiko tarpą – dėl jo sudėtyje esančių konservantų toks maistas ilgai negenda. Be to, jį galima pasiimti į kelionę, nes jis neužima daug vietos ir yra itin lengvai paruošiamas. Tačiau tokio tipo sriubos turi nemažai ir trūkumų.

"Suvalgę greitai paruošiamų makaronų nesistebėkite, kodėl nepasisotinote, pasirodo, alkio jausmą sukėlė ne kas kitas, bet būtent glutamo rūgštis (E620)"

Vienas iš didžiausių tokio tipo sriubos trūkumų – tai riebalai ir aliejai, kurie yra pridėti šalia šios sriubos kaip priedas. Trans-riebalai paskatina atsirasti aterosklerozei ir vėžiui. Ir tai -  tik keletas „blogybių“ dėl kurių greitai paruošiamų makaronų yra rekomenduojama vengti ir valgyti kuo rečiau. Tačiau ar tai nėra tik mitai? Pabandykime apžvelgti keletą iš jų.

 

Mitai apie greitai paruošiamas makaronų sriubas

Daugybė konservantų daro greitai paruošiamas makaronų sriubas visiškai nenaudingas mūsų organizmui.

Kaip ir daugumos produktų, taip ir greitai paruošiamų makaronų sriubų gamybą kontroliuoja maisto ir veterinarijos tarnyba, tad teigti, jog šios makaronų sriubos yra visiškai nenaudingos žmogaus sveikatai, būtų klaidinga. Visgi, iš kvietinių miltų pagaminti makaronai, gali būti ne ką prastesnis valgis nei, pavyzdžiui, spageti makaronai, kurie lygiai taip pat yra gaminami iš kvietinių miltų.

 

Dėl sintetinių medžiagų greitai paruošiamų makaronų sriuba yra geltonos spalvos. Jos neverta valgyti.

Ne visada, tai priklauso nuo makaronų sriubų gamintojų. Kartais geltona makaronų sriubos spalva gali būti ne dėl to, jog yra daug konservantų, dažiklių ir visokių organizmui nenaudingų priedų, skonio stipriklis, bet dėl to, jog greitai paruošiamų makaronų gamyboje, kaip prieskonis, yra naudojamas ciberžolė, kurios dėka sultinys nusidažo geltona spalva. Taigi, prieš perkant greitai paruošiamų makaronų pakelį būtinai paskaitykite jų sudėtį.

 

Glutamo rūgštis, kuri yra randama greitai paruošiamuose makaronų sriubose, gali sukelti virškinimo sutrikimus.

Glutamo rūgštis – tai aminorūgštis, kuri labai dažnai yra naudojama maisto pramonėje tam, kad pagerintų maisto skonį. Ne išimtis ir greitai paruošiamos makaronų sriubos, kuriose yra gausu šios medžiagos. Todėl suvalgę greitai paruošiamų makaronų nesistebėkite, kodėl nepasisotinote, pasirodo, alkio jausmą sukėlė ne kas kitas, bet būtent glutamo rūgštis (E620). Todėl atidžiai išnagrinėkite maisto pakuotes ir jei tik pastebėsite E raidę su skaičiais nuo 620 iki 633 – nesistebėkite, kodėl po tokių maisto produktų nors ir nekamuos virškinimo sutrikimai, bet alkio jausmas tikrai neapleis.

Virškinimo ligos – gyvenimo būdo pasekmė

„Nustatyta, kad daugiau nei 50 % gyventojų yra šios bakterijos nešiotojai, bet didžioji jų dalis jaučiasi gerai ir net nežino, kad yra užsikrėtę.“

Plačiau:

Virškinimo ligos – gyvenimo būdo pasekmė

Greitai paruošiamuose makaronų sriubose yra gausu druskos, tad geriau riboti jų suvartojimą. Druską, kurią gauname iš makaronų (apytiksliai 2,5g. iš 100 g. pakelio) tikrai neturėtų padaryti mūsų organizmui didelės žalos. Bet nereikėtų produktais, kuriuose yra druskos, piktnaudžiauti, mat druskos padidėjimas organizme gali sukelti tokias sveikatos problemas kaip arterinė hipertenzija, druskos perteklius varo prakaitą, skatina kalcio šalinimą iš organizmo, tad padaugėja peršalimo ligų, sulėtėja medžiagų apykaita, ima augti svoris, be to, druskos perteklius organizme kenkia virškinamojo trakto gleivinei, inkstams, šlapimo pūslei.

+33
  • Virškinimo organų ligos
  • Maisto papildai
  • Kalorijos
  • Kalorijų skaičiavimas
  • Virškinimo gerinimas
  • Virškinimo sutrikimai
  • Virškinamojo trakto ligos
  • Maisto netoleravimas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Maistas, kuris tik sudaro sveiko maisto įspūdį
Maistas, kuris tik sudaro sveiko maisto įspūdį Kai tik atsirado greitasis maistas, visas pasaulis jį labai pamėgo. Nes jis greitai pagaminamas, paprastai gali būti suvalgomas bet kur (prie vairo, gatvėje ar net laukiant vizito pas kirpėją), be to, jo mėgėjai teigia, kad greitasis maistas ir labai skanus. Turbūt daugelis žino, kad greitasis maistas yra žalingas sveikatai, paprastai... +5 / 0 +5
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“ „Dažnas europietis galvoja, kad turkai valgo tik kebabus ir nieko daugiau. Galiu drąsiai sakyti, jog turkiška virtuvė turtinga patiekalų ir skonių įvairove, o kiekvienas patiekalas turi savo istoriją ir mena gilias tautos tradicijas“, – pasakoja komunikacijos mokslų studentas Bilalas Gürgenas, gyvenantis didžiausiame Turkijos... +40 / -1 +39
Veganai ir vegetarai – kas jie ir kuo jie skiriasi?
Veganai ir vegetarai – kas jie ir kuo jie skiriasi? Vis dažniau sutinkame žmonių, kurie atsisako mėsos, vadina save vegetarais arba veganais. Tai du vis labiau populiarėjantys mitybos režimai ir net gyvenimo filosofijos. 2012 m. Amerikoje 5 procentus gyventojų sudarė vegetarai ir 2 procentus veganai. Lietuvoje vegetarizmas, o ypač jo rūšis veganizmas sparčiai populiarėja, tad... 2 +44 / -11 +33
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien Jei patiriate didelį stresą darbe, valgote skubėdami, mažai miegate, o dažnas jūsų palydovas – galvos skausmas, tikėtina, kad jums trūksta vitamino B. Kaip ir kiekviena vitaminų rūšis, vitaminas B yra būtinas mūsų organizmo gyvybinėms funkcijoms palaikyti. Jis skatina energijos išskyrimo procesą iš angliavandenių, baltymų... 2 +57 / -26 +31
8 faktai apie gaiviuosius gėrimus
8 faktai apie gaiviuosius gėrimus Saldintus gaiviuosius gėrimus vartojame didžiuliais kiekiais, o dalis žmonių juos geria kasdien. Šiuos gėrimus ypač pamėgo jaunimas, o kai kuriems jie net didele dalimi pakeitė vandenį. Vis dėlto kyla klausimas, ar saugu vartoti šiuos gėrimus? Kaip jie veikia mūsų sveikatą? Pasirodo, juose esantis didžiulis cukraus kiekis ne tik... +26 / 0 +26
Velykos! Receptai iš likusių margučių
Velykos! Receptai iš likusių margučių Vis dažniau pasirodantys saulės spinduliai, švelnesnis vėjas, nedrąsiai bundanti gamta primena, kad artėja Velykos. Jauki ir šviesi šventė, kai namai prisipildo artimųjų šurmulio, kai šeimininkės skuba traukti receptų užrašus ir gaminti puikiausius patiekalus, o margučių marginimas virsta tikru iššūkiu ne tik mažiesiems... +24 / 0 +24
Gerti ar negerti kavos – štai kur klausimas?Eksperimentas!
Gerti ar negerti kavos – štai kur klausimas?Eksperimentas! Apie kavos naudą bei žalą sveikatai yra ne kartą tekę girdėti iš įvairių žiniasklaidos šaltinių. Nieko keisto, nes kiek žmonių – tiek nuomonių. +23 / -2 +21
Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai?
Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai? Ne kartą yra tekę girdėti apie Viduržemio jūros dietą, Diukano dietą, sveikos mitybos principus, tačiau ar kada nors girdėjote apie penkių elementų mitybą? Jei ne, tuomet siūlome paskaityti šį straipsnį, kuriame, remiantis mitybos konsultantės Claudia Nicherl knyga „Penkių elementų mityba“ pabandysime atsakyti į... +20 / 0 +20
Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų?
Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų? Šių laikų žmonės vis mažiau laiko atranda maisto gaminimui namuose, tad neišvengiamai tenka maitintis mieste pagamintu maistu. Tiesa, labai dažnai tai būna maistas iš greito maisto restoranų: jis ir skanus, ir nebrangus, o apie kokybę retai kada susimąstoma...Pagalvojama tik tuomet, kai pradeda varginti įvairūs virškinimo... +22 / -4 +18
Kaip išvengti apsinuodijimo maistu?
Kaip išvengti apsinuodijimo maistu? Maistas mums yra gyvybiškai svarbus. Kasdien į mūsų burną patenka įvairaus maisto kąsniai, esame atsakingi patys už save ir kitus. Tačiau būna, jog maistas, kuris atsiduria mūsų organizme, ima kelti nemalonius simptomus: pykinimą, vėmimą, viduriavimą... Tuomet suprantame, jog apsinuodijome maistu ir privalome kuo skubiau į visa... +18 / -1 +17