Greitai paruošiami makaronai: didesnė žala, nei nauda organizmui?

Spalio 31, 2017 | L.Rimgailė
+30
Greitai paruošiami makaronai: didesnė žala, nei nauda organizmui?

Ne vienas studentas užsukęs į prekybos centrą pasiima greitai paruošiamų makaronų. Jie – ne tik kad pigus, bet ir skanus pasirinkimas, tačiau ar tikrai jau toks geras, kaip mums atrodo?

 

Greitai paruošiamų makaronų sriubos – pigu, skanu ir sveika?

Užpilamų makaronų sriubas valgo ne tik studentai, bet ir kiti žmonės. Šią sriubą dažniausiai yra renkamasi dėl keleto priežasčių. Pirma, jos paruošimo būdas yra labai paprastas, tokią sriubą gali sau pasidaryti net vaikas, žinoma, su suaugusių priežiūra. Antra, pakelis tokios sriubos nekainuoja nei euro, vadinasi, tai gana pigus patiekalas. O jei nusipirkus nesinori jo valgyti, galima pasidėti į spintelę ir laikyti tokį maistą ganą ilgą laiko tarpą – dėl jo sudėtyje esančių konservantų toks maistas ilgai negenda. Be to, jį galima pasiimti į kelionę, nes jis neužima daug vietos ir yra itin lengvai paruošiamas. Tačiau tokio tipo sriubos turi nemažai ir trūkumų.

"Suvalgę greitai paruošiamų makaronų nesistebėkite, kodėl nepasisotinote, pasirodo, alkio jausmą sukėlė ne kas kitas, bet būtent glutamo rūgštis (E620)"

Vienas iš didžiausių tokio tipo sriubos trūkumų – tai riebalai ir aliejai, kurie yra pridėti šalia šios sriubos kaip priedas. Trans-riebalai paskatina atsirasti aterosklerozei ir vėžiui. Ir tai -  tik keletas „blogybių“ dėl kurių greitai paruošiamų makaronų yra rekomenduojama vengti ir valgyti kuo rečiau. Tačiau ar tai nėra tik mitai? Pabandykime apžvelgti keletą iš jų.

 

Mitai apie greitai paruošiamas makaronų sriubas

Daugybė konservantų daro greitai paruošiamas makaronų sriubas visiškai nenaudingas mūsų organizmui.

Kaip ir daugumos produktų, taip ir greitai paruošiamų makaronų sriubų gamybą kontroliuoja maisto ir veterinarijos tarnyba, tad teigti, jog šios makaronų sriubos yra visiškai nenaudingos žmogaus sveikatai, būtų klaidinga. Visgi, iš kvietinių miltų pagaminti makaronai, gali būti ne ką prastesnis valgis nei, pavyzdžiui, spageti makaronai, kurie lygiai taip pat yra gaminami iš kvietinių miltų.

 

Dėl sintetinių medžiagų greitai paruošiamų makaronų sriuba yra geltonos spalvos. Jos neverta valgyti.

Ne visada, tai priklauso nuo makaronų sriubų gamintojų. Kartais geltona makaronų sriubos spalva gali būti ne dėl to, jog yra daug konservantų, dažiklių ir visokių organizmui nenaudingų priedų, skonio stipriklis, bet dėl to, jog greitai paruošiamų makaronų gamyboje, kaip prieskonis, yra naudojamas ciberžolė, kurios dėka sultinys nusidažo geltona spalva. Taigi, prieš perkant greitai paruošiamų makaronų pakelį būtinai paskaitykite jų sudėtį.

 

Glutamo rūgštis, kuri yra randama greitai paruošiamuose makaronų sriubose, gali sukelti virškinimo sutrikimus.

Glutamo rūgštis – tai aminorūgštis, kuri labai dažnai yra naudojama maisto pramonėje tam, kad pagerintų maisto skonį. Ne išimtis ir greitai paruošiamos makaronų sriubos, kuriose yra gausu šios medžiagos. Todėl suvalgę greitai paruošiamų makaronų nesistebėkite, kodėl nepasisotinote, pasirodo, alkio jausmą sukėlė ne kas kitas, bet būtent glutamo rūgštis (E620). Todėl atidžiai išnagrinėkite maisto pakuotes ir jei tik pastebėsite E raidę su skaičiais nuo 620 iki 633 – nesistebėkite, kodėl po tokių maisto produktų nors ir nekamuos virškinimo sutrikimai, bet alkio jausmas tikrai neapleis.

Virškinimo ligos – gyvenimo būdo pasekmė

„Nustatyta, kad daugiau nei 50 % gyventojų yra šios bakterijos nešiotojai, bet didžioji jų dalis jaučiasi gerai ir net nežino, kad yra užsikrėtę.“

Plačiau:

Virškinimo ligos – gyvenimo būdo pasekmė

Greitai paruošiamuose makaronų sriubose yra gausu druskos, tad geriau riboti jų suvartojimą. Druską, kurią gauname iš makaronų (apytiksliai 2,5g. iš 100 g. pakelio) tikrai neturėtų padaryti mūsų organizmui didelės žalos. Bet nereikėtų produktais, kuriuose yra druskos, piktnaudžiauti, mat druskos padidėjimas organizme gali sukelti tokias sveikatos problemas kaip arterinė hipertenzija, druskos perteklius varo prakaitą, skatina kalcio šalinimą iš organizmo, tad padaugėja peršalimo ligų, sulėtėja medžiagų apykaita, ima augti svoris, be to, druskos perteklius organizme kenkia virškinamojo trakto gleivinei, inkstams, šlapimo pūslei.

+30
  • Virškinimo organų ligos
  • Maisto papildai
  • Kalorijos
  • Kalorijų skaičiavimas
  • Virškinimo gerinimas
  • Virškinimo sutrikimai
  • Virškinamojo trakto ligos
  • Maisto netoleravimas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Kokia yra tikroji cukraus žala žmogaus organizmui?
Kokia yra tikroji cukraus žala žmogaus organizmui? Cukrumi pagardintas beveik kiekvienas maistas, pradedant nuo saldainių ir limonado, baigiant kečupu, majonezu, pusfabrikačiais, greitais pusryčiais, duona. O kas nemaloniausia, jame dažnai cukraus koncentracija keletą kartų viršija įprastą kasdienį žmogaus poreikį! +3 / 0 +3
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“ „Dažnas europietis galvoja, kad turkai valgo tik kebabus ir nieko daugiau. Galiu drąsiai sakyti, jog turkiška virtuvė turtinga patiekalų ir skonių įvairove, o kiekvienas patiekalas turi savo istoriją ir mena gilias tautos tradicijas“, – pasakoja komunikacijos mokslų studentas Bilalas Gürgenas, gyvenantis didžiausiame Turkijos... +40 / -1 +39
Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik
Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik Juodojo šokolado nauda žmogui žinoma nuo seno. Tiesa, kartais pasigirsta diskusijų, kad tai tik šokolado gamintojų reklaminis triukas, tačiau moksliniai tyrimai įrodė, kad šokolado nauda abejoti neverta. Žinoma, kalbama tik apie kokybišką juodąjį šokoladą ir protingus jo vartojimo kiekius. 1 +37 / -5 +32
Dehidratacija – ką apie ją reikia žinoti?
Dehidratacija – ką apie ją reikia žinoti? Nuolatos jaučiate troškulį, mieguistumą, trūksta energijos, skauda ir svaigsta galva, vargina sausa oda? Tai vieni iš daugelio nemalonių pojūčių, kuriuos gali sukelti dehidratacija – vandens kiekio organizme sumažėjimas. Kava, alkoholis, saldieji gėrimai, nesveikas maistas, gausus prakaitavimas sporto salėje pašalina iš... +32 / -4 +28
Salotinė sultenė ir du pavasariški receptai!
Salotinė sultenė ir du pavasariški receptai! Pavasaris ‒ pats puikiausias metas pasilepinti lėkšte traškių sultingų salotinių sultenių, kurios pasižymi maistingumu ir tikra vitaminų gausa. Šių neįprastų salotų lapeliuose yra triskart daugiau vitamino C nei kitose salotose, taip pat netrūksta vitaminų B1, B2, K, P, E, eterinių aliejų, tokių mineralinių medžiagų, kaip... 3 +27 / -2 +25
Citrusinių vaisių nauda organizmui
Citrusinių vaisių nauda organizmui Citrusiniai vaisiai natūraliai Lietuvoje neauga, todėl mus pasiekia tik maža dalis visų šio tipo vaisių rūšių. Dažniausiai valgomi ir geriausiai žinomi ‒ apelsinai, mandarinai, citrinos ir greipfrutai. Citrusiniai vaisiai labiausiai vertinami dėl vitamino C, paruošiančio organizmus šaltajam sezonui. Tačiau citrusinius vaisius... 1 +23 / 0 +23
Organizmo valymas. Kada ir kam jo reikia?
Organizmo valymas. Kada ir kam jo reikia? Pavasaris jau seniai tarė sudie užleisdamas savo vietą ryškiaspalvei vasarai. Šis metų laikas žada daug nuotykių. Vasarą, rodos, kiekvienam iš mūsų neturėtų stigti jėgų bei geros nuotaikos, tačiau kodėl labai dažnai vasaros metu jaučiamės pavargę? Kodėl kūno svoris nemažėja, nors laikomės dietos ir norime džiaugtis... +21 / 0 +21
Regėjimui gerinti geriau valgyti apelsinus nei morkas?
Regėjimui gerinti geriau valgyti apelsinus nei morkas? Nuo seno sklandęs mitas, jog morkos itin naudingos mūsų regėjimui, neseniai buvo sugriautas. Mokslininkai patvirtino, jog apelsinas yra daug naudingesnis akių sveikatai nei morkos. Kodėl? Atskleidžiame šiame straipsnyje. +19 / 0 +19
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį Didelę dalį mūsų mitybos įpročių formuoja iš kartos į kartą perduodamos tradicijos, tautos valgymo kultūra, vyraujančios maisto kainos ir produktų pasirinkimas parduotuvėse. +19 / 0 +19
Kaip išvengti apsinuodijimo maistu?
Kaip išvengti apsinuodijimo maistu? Maistas mums yra gyvybiškai svarbus. Kasdien į mūsų burną patenka įvairaus maisto kąsniai, esame atsakingi patys už save ir kitus. Tačiau būna, jog maistas, kuris atsiduria mūsų organizme, ima kelti nemalonius simptomus: pykinimą, vėmimą, viduriavimą... Tuomet suprantame, jog apsinuodijome maistu ir privalome kuo skubiau į visa... +18 / -1 +17