Greitai paruošiami makaronai: didesnė žala, nei nauda organizmui?

Spalio 31, 2017 | L.Rimgailė
+29
Greitai paruošiami makaronai: didesnė žala, nei nauda organizmui?

Ne vienas studentas užsukęs į prekybos centrą pasiima greitai paruošiamų makaronų. Jie – ne tik kad pigus, bet ir skanus pasirinkimas, tačiau ar tikrai jau toks geras, kaip mums atrodo?

 

Greitai paruošiamų makaronų sriubos – pigu, skanu ir sveika?

Užpilamų makaronų sriubas valgo ne tik studentai, bet ir kiti žmonės. Šią sriubą dažniausiai yra renkamasi dėl keleto priežasčių. Pirma, jos paruošimo būdas yra labai paprastas, tokią sriubą gali sau pasidaryti net vaikas, žinoma, su suaugusių priežiūra. Antra, pakelis tokios sriubos nekainuoja nei euro, vadinasi, tai gana pigus patiekalas. O jei nusipirkus nesinori jo valgyti, galima pasidėti į spintelę ir laikyti tokį maistą ganą ilgą laiko tarpą – dėl jo sudėtyje esančių konservantų toks maistas ilgai negenda. Be to, jį galima pasiimti į kelionę, nes jis neužima daug vietos ir yra itin lengvai paruošiamas. Tačiau tokio tipo sriubos turi nemažai ir trūkumų.

"Suvalgę greitai paruošiamų makaronų nesistebėkite, kodėl nepasisotinote, pasirodo, alkio jausmą sukėlė ne kas kitas, bet būtent glutamo rūgštis (E620)"

Vienas iš didžiausių tokio tipo sriubos trūkumų – tai riebalai ir aliejai, kurie yra pridėti šalia šios sriubos kaip priedas. Trans-riebalai paskatina atsirasti aterosklerozei ir vėžiui. Ir tai -  tik keletas „blogybių“ dėl kurių greitai paruošiamų makaronų yra rekomenduojama vengti ir valgyti kuo rečiau. Tačiau ar tai nėra tik mitai? Pabandykime apžvelgti keletą iš jų.

 

Mitai apie greitai paruošiamas makaronų sriubas

Daugybė konservantų daro greitai paruošiamas makaronų sriubas visiškai nenaudingas mūsų organizmui.

Kaip ir daugumos produktų, taip ir greitai paruošiamų makaronų sriubų gamybą kontroliuoja maisto ir veterinarijos tarnyba, tad teigti, jog šios makaronų sriubos yra visiškai nenaudingos žmogaus sveikatai, būtų klaidinga. Visgi, iš kvietinių miltų pagaminti makaronai, gali būti ne ką prastesnis valgis nei, pavyzdžiui, spageti makaronai, kurie lygiai taip pat yra gaminami iš kvietinių miltų.

 

Dėl sintetinių medžiagų greitai paruošiamų makaronų sriuba yra geltonos spalvos. Jos neverta valgyti.

Ne visada, tai priklauso nuo makaronų sriubų gamintojų. Kartais geltona makaronų sriubos spalva gali būti ne dėl to, jog yra daug konservantų, dažiklių ir visokių organizmui nenaudingų priedų, skonio stipriklis, bet dėl to, jog greitai paruošiamų makaronų gamyboje, kaip prieskonis, yra naudojamas ciberžolė, kurios dėka sultinys nusidažo geltona spalva. Taigi, prieš perkant greitai paruošiamų makaronų pakelį būtinai paskaitykite jų sudėtį.

 

Glutamo rūgštis, kuri yra randama greitai paruošiamuose makaronų sriubose, gali sukelti virškinimo sutrikimus.

Glutamo rūgštis – tai aminorūgštis, kuri labai dažnai yra naudojama maisto pramonėje tam, kad pagerintų maisto skonį. Ne išimtis ir greitai paruošiamos makaronų sriubos, kuriose yra gausu šios medžiagos. Todėl suvalgę greitai paruošiamų makaronų nesistebėkite, kodėl nepasisotinote, pasirodo, alkio jausmą sukėlė ne kas kitas, bet būtent glutamo rūgštis (E620). Todėl atidžiai išnagrinėkite maisto pakuotes ir jei tik pastebėsite E raidę su skaičiais nuo 620 iki 633 – nesistebėkite, kodėl po tokių maisto produktų nors ir nekamuos virškinimo sutrikimai, bet alkio jausmas tikrai neapleis.

Virškinimo ligos – gyvenimo būdo pasekmė

„Nustatyta, kad daugiau nei 50 % gyventojų yra šios bakterijos nešiotojai, bet didžioji jų dalis jaučiasi gerai ir net nežino, kad yra užsikrėtę.“

Plačiau:

Virškinimo ligos – gyvenimo būdo pasekmė

Greitai paruošiamuose makaronų sriubose yra gausu druskos, tad geriau riboti jų suvartojimą. Druską, kurią gauname iš makaronų (apytiksliai 2,5g. iš 100 g. pakelio) tikrai neturėtų padaryti mūsų organizmui didelės žalos. Bet nereikėtų produktais, kuriuose yra druskos, piktnaudžiauti, mat druskos padidėjimas organizme gali sukelti tokias sveikatos problemas kaip arterinė hipertenzija, druskos perteklius varo prakaitą, skatina kalcio šalinimą iš organizmo, tad padaugėja peršalimo ligų, sulėtėja medžiagų apykaita, ima augti svoris, be to, druskos perteklius organizme kenkia virškinamojo trakto gleivinei, inkstams, šlapimo pūslei.

+29
  • Virškinimo organų ligos
  • Maisto papildai
  • Kalorijos
  • Kalorijų skaičiavimas
  • Virškinimo gerinimas
  • Virškinimo sutrikimai
  • Virškinamojo trakto ligos
  • Maisto netoleravimas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
4 rytiniai įpročiai, kuriuos reikėtų keisti
4 rytiniai įpročiai, kuriuos reikėtų keisti Atrodo, jog sveikai maitinatės, sportuojate, tačiau sveikata toli gražu nėra tokia, kokia norėtumėte, kad būtų? Jaučiate, kaip nuolat stinga jėgų, nesinori atlikti net pačių paprasčiausių, kasdieninių darbų? Jei taip, tuomet nepulkite kaltinti pačio nykiausio metų laiko: galbūt kaltas visai ne jis, bet Jūsų tam tikri... +5 / 0 +5
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui Cukrus nėra būtinas mūsų organizmui, tačiau išvengti jo kasdienėje mityboje labai sunku. Nors stengiamės stebėti ir bent šiek tiek sumažinti suvartojamą cukraus kiekį, neretai užsimirštame ir įsiberiame šaukštelį cukraus į kavą ar arbatą, saldiname kepinius, naudojame įvairius sirupus ir kitus pagardus. Visiškai... +38 / -2 +36
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai Sveiki! Mano vardas Berta. Rašau tinklaraštį „Cukrinis avinėlis“. Prisipažinsiu, kad man labai patinka paskęsti prieskonių ir įvairiausių kvapų debesyse, kurie sklinda iš mano nedidukės virtuvės. Esu laiminga, galėdama iš visos širdies eksperimentuoti, svajoti ir bandyti įgyvendinti mažus dalykus. Nuo šiol kiekvieną... 3 +32 / -1 +31
Kodėl svarbu pusryčiauti?
Kodėl svarbu pusryčiauti? Išbėgti iš namų nepusryčiavus – įprasta. Juk gyvename greito tempo laikais. Tačiau medikai ir psichologai pusryčius įvardija kaip labai svarbų fizinės ir emocinės energijos užtaisą, kurio pamiršti tikrai nederėtų. Kodėl? Straipsnyje rasite ne vieną pusryčių naudą įrodantį argumentą. +26 / 0 +26
Ką ir kaip valgyti, kad išvengtume depresijos?
Ką ir kaip valgyti, kad išvengtume depresijos? XXI-ojo amžiaus liga depresija mūsų šalyje plinta kaip epidemija. Bendrovės „IMS Healt“ duomenimis, Lietuva pirmauja Europoje pagal antidepresantų vartojimą, o per pastaruosius 13 metų sergančiųjų skaičius išaugo beveik dvigubai. Apie depresiją ir jos gydymą rašėme ne kartą. Šįkart aptarsime maisto produktus ir mitybos... +24 / -1 +23
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien Jei patiriate didelį stresą darbe, valgote skubėdami, mažai miegate, o dažnas jūsų palydovas – galvos skausmas, tikėtina, kad jums trūksta vitamino B. Kaip ir kiekviena vitaminų rūšis, vitaminas B yra būtinas mūsų organizmo gyvybinėms funkcijoms palaikyti. Jis skatina energijos išskyrimo procesą iš angliavandenių, baltymų... +40 / -19 +21
Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų?
Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų? Šių laikų žmonės vis mažiau laiko atranda maisto gaminimui namuose, tad neišvengiamai tenka maitintis mieste pagamintu maistu. Tiesa, labai dažnai tai būna maistas iš greito maisto restoranų: jis ir skanus, ir nebrangus, o apie kokybę retai kada susimąstoma...Pagalvojama tik tuomet, kai pradeda varginti įvairūs virškinimo... +20 / 0 +20
Vandens gydomoji galia
Vandens gydomoji galia Daugiau nei 70 % žemės paviršiaus dengia vanduo. Net 98 % šio vandens sūrus, taigi tik du likę procentai yra švarus, tinkamas gerti vanduo, kurio didžioji dalis užkonservuota ledynuose. Mūsų planetos ir mūsų pačių gyvybės pagrindas ‒ vanduo. Štai kodėl jis toks svarbus mūsų sveikatai. Vis daugiau žmonių suvartoja bent... 6 +19 / 0 +19
Norite išvengti virškinimo sutrikimų? Atsisakykite šių maisto produktų bei gėrimų
Norite išvengti virškinimo sutrikimų? Atsisakykite šių maisto produktų bei gėrimų Jei pradėjo varginti pilvo pūtimas, rėmuo, sunkumas skrandyje – būtina peržiūrėti savo mitybos racioną. Gali būti, jog būtent tam tikri maisto produktai ir sukelia visus tokius nemalonius simptomus... +17 / 0 +17
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį Didelę dalį mūsų mitybos įpročių formuoja iš kartos į kartą perduodamos tradicijos, tautos valgymo kultūra, vyraujančios maisto kainos ir produktų pasirinkimas parduotuvėse. +17 / 0 +17