Greitai paruošiami makaronai: didesnė žala, nei nauda organizmui?

Spalio 31, 2017 | L.Rimgailė
+32
Greitai paruošiami makaronai: didesnė žala, nei nauda organizmui?

Ne vienas studentas užsukęs į prekybos centrą pasiima greitai paruošiamų makaronų. Jie – ne tik kad pigus, bet ir skanus pasirinkimas, tačiau ar tikrai jau toks geras, kaip mums atrodo?

 

Greitai paruošiamų makaronų sriubos – pigu, skanu ir sveika?

Užpilamų makaronų sriubas valgo ne tik studentai, bet ir kiti žmonės. Šią sriubą dažniausiai yra renkamasi dėl keleto priežasčių. Pirma, jos paruošimo būdas yra labai paprastas, tokią sriubą gali sau pasidaryti net vaikas, žinoma, su suaugusių priežiūra. Antra, pakelis tokios sriubos nekainuoja nei euro, vadinasi, tai gana pigus patiekalas. O jei nusipirkus nesinori jo valgyti, galima pasidėti į spintelę ir laikyti tokį maistą ganą ilgą laiko tarpą – dėl jo sudėtyje esančių konservantų toks maistas ilgai negenda. Be to, jį galima pasiimti į kelionę, nes jis neužima daug vietos ir yra itin lengvai paruošiamas. Tačiau tokio tipo sriubos turi nemažai ir trūkumų.

"Suvalgę greitai paruošiamų makaronų nesistebėkite, kodėl nepasisotinote, pasirodo, alkio jausmą sukėlė ne kas kitas, bet būtent glutamo rūgštis (E620)"

Vienas iš didžiausių tokio tipo sriubos trūkumų – tai riebalai ir aliejai, kurie yra pridėti šalia šios sriubos kaip priedas. Trans-riebalai paskatina atsirasti aterosklerozei ir vėžiui. Ir tai -  tik keletas „blogybių“ dėl kurių greitai paruošiamų makaronų yra rekomenduojama vengti ir valgyti kuo rečiau. Tačiau ar tai nėra tik mitai? Pabandykime apžvelgti keletą iš jų.

 

Mitai apie greitai paruošiamas makaronų sriubas

Daugybė konservantų daro greitai paruošiamas makaronų sriubas visiškai nenaudingas mūsų organizmui.

Kaip ir daugumos produktų, taip ir greitai paruošiamų makaronų sriubų gamybą kontroliuoja maisto ir veterinarijos tarnyba, tad teigti, jog šios makaronų sriubos yra visiškai nenaudingos žmogaus sveikatai, būtų klaidinga. Visgi, iš kvietinių miltų pagaminti makaronai, gali būti ne ką prastesnis valgis nei, pavyzdžiui, spageti makaronai, kurie lygiai taip pat yra gaminami iš kvietinių miltų.

 

Dėl sintetinių medžiagų greitai paruošiamų makaronų sriuba yra geltonos spalvos. Jos neverta valgyti.

Ne visada, tai priklauso nuo makaronų sriubų gamintojų. Kartais geltona makaronų sriubos spalva gali būti ne dėl to, jog yra daug konservantų, dažiklių ir visokių organizmui nenaudingų priedų, skonio stipriklis, bet dėl to, jog greitai paruošiamų makaronų gamyboje, kaip prieskonis, yra naudojamas ciberžolė, kurios dėka sultinys nusidažo geltona spalva. Taigi, prieš perkant greitai paruošiamų makaronų pakelį būtinai paskaitykite jų sudėtį.

 

Glutamo rūgštis, kuri yra randama greitai paruošiamuose makaronų sriubose, gali sukelti virškinimo sutrikimus.

Glutamo rūgštis – tai aminorūgštis, kuri labai dažnai yra naudojama maisto pramonėje tam, kad pagerintų maisto skonį. Ne išimtis ir greitai paruošiamos makaronų sriubos, kuriose yra gausu šios medžiagos. Todėl suvalgę greitai paruošiamų makaronų nesistebėkite, kodėl nepasisotinote, pasirodo, alkio jausmą sukėlė ne kas kitas, bet būtent glutamo rūgštis (E620). Todėl atidžiai išnagrinėkite maisto pakuotes ir jei tik pastebėsite E raidę su skaičiais nuo 620 iki 633 – nesistebėkite, kodėl po tokių maisto produktų nors ir nekamuos virškinimo sutrikimai, bet alkio jausmas tikrai neapleis.

Virškinimo ligos – gyvenimo būdo pasekmė

„Nustatyta, kad daugiau nei 50 % gyventojų yra šios bakterijos nešiotojai, bet didžioji jų dalis jaučiasi gerai ir net nežino, kad yra užsikrėtę.“

Plačiau:

Virškinimo ligos – gyvenimo būdo pasekmė

Greitai paruošiamuose makaronų sriubose yra gausu druskos, tad geriau riboti jų suvartojimą. Druską, kurią gauname iš makaronų (apytiksliai 2,5g. iš 100 g. pakelio) tikrai neturėtų padaryti mūsų organizmui didelės žalos. Bet nereikėtų produktais, kuriuose yra druskos, piktnaudžiauti, mat druskos padidėjimas organizme gali sukelti tokias sveikatos problemas kaip arterinė hipertenzija, druskos perteklius varo prakaitą, skatina kalcio šalinimą iš organizmo, tad padaugėja peršalimo ligų, sulėtėja medžiagų apykaita, ima augti svoris, be to, druskos perteklius organizme kenkia virškinamojo trakto gleivinei, inkstams, šlapimo pūslei.

+32
  • Virškinimo organų ligos
  • Maisto papildai
  • Kalorijos
  • Kalorijų skaičiavimas
  • Virškinimo gerinimas
  • Virškinimo sutrikimai
  • Virškinamojo trakto ligos
  • Maisto netoleravimas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Padidėjęs rūgštingumas: kaip su tuo kovoti?
Padidėjęs rūgštingumas: kaip su tuo kovoti? Marija jau daugiau nei ketverius metus dirbo biure. Sėdimas darbas, stresas, nereguliari mityba bei požiūris „valgau tą, kas pakliūva po ranka“ bėgant laikui išprovokavo atsirasti padidėjusiam skrandžio rūgštingumui. Tai, jog kažkas ne taip, Marija suprato tik tuomet, kai rytais, vos tik pabudus ir papusryčiavusi ji jausdavo,... +1 / 0 +1
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“ „Dažnas europietis galvoja, kad turkai valgo tik kebabus ir nieko daugiau. Galiu drąsiai sakyti, jog turkiška virtuvė turtinga patiekalų ir skonių įvairove, o kiekvienas patiekalas turi savo istoriją ir mena gilias tautos tradicijas“, – pasakoja komunikacijos mokslų studentas Bilalas Gürgenas, gyvenantis didžiausiame Turkijos... +40 / -1 +39
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto Kartais stebiuosi, kodėl pas kai kuriuos žmones yra tokia gera virškinamojo trakto sistema. Atrodo, žmogus nugyveno pusę savo gyvenimo ir net nežino, ką reiškia įvairūs virškinimo sutrikimai, - tie nemalonūs pilvo spazmai ar rėmuo. Dabar jau žinau, kad įtraukdami į savo kasdieninės mitybos racioną skaidulų turinčio maisto mes... +35 / -2 +33
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai Sveiki! Mano vardas Berta. Rašau tinklaraštį „Cukrinis avinėlis“. Prisipažinsiu, kad man labai patinka paskęsti prieskonių ir įvairiausių kvapų debesyse, kurie sklinda iš mano nedidukės virtuvės. Esu laiminga, galėdama iš visos širdies eksperimentuoti, svajoti ir bandyti įgyvendinti mažus dalykus. Nuo šiol kiekvieną... 3 +32 / -1 +31
8 faktai apie gaiviuosius gėrimus
8 faktai apie gaiviuosius gėrimus Saldintus gaiviuosius gėrimus vartojame didžiuliais kiekiais, o dalis žmonių juos geria kasdien. Šiuos gėrimus ypač pamėgo jaunimas, o kai kuriems jie net didele dalimi pakeitė vandenį. Vis dėlto kyla klausimas, ar saugu vartoti šiuos gėrimus? Kaip jie veikia mūsų sveikatą? Pasirodo, juose esantis didžiulis cukraus kiekis ne tik... +26 / 0 +26
Ląstelienos svarba žmogaus organizmui
Ląstelienos svarba žmogaus organizmui Dažnai kalbame apie angliavandenius, baltymus, riebalus, tačiau pamirštame paminėti, jog ne ką mažiau svarbi mūsų organizmui yra ir ląsteliena. Būtent ši medžiaga, kuri daugiausiai yra randama javuose, vaisiuose ir daržovėse, stiprina mūsų imunitetą, padeda virškinimo sistemai geriau funkcionuoti bei apsaugo nuo cholesterolio... +23 / 0 +23
Organizmo valymas. Kada ir kam jo reikia?
Organizmo valymas. Kada ir kam jo reikia? Pavasaris jau seniai tarė sudie užleisdamas savo vietą ryškiaspalvei vasarai. Šis metų laikas žada daug nuotykių. Vasarą, rodos, kiekvienam iš mūsų neturėtų stigti jėgų bei geros nuotaikos, tačiau kodėl labai dažnai vasaros metu jaučiamės pavargę? Kodėl kūno svoris nemažėja, nors laikomės dietos ir norime džiaugtis... +21 / 0 +21
13 maisto produktų, kurie padės išvengti rėmens
13 maisto produktų, kurie padės išvengti rėmens Gydytojai Jamie Houfman ir Jordanas Sternas bei profesionalus virtuvės šefas, prancūzas Marcas Baeuris – siūlo naują požiūrį į sveiką mitybą, padedančią sumažinti rėmenį. Jie siūlo produktus, kurie leis išvengti rėmens problemų. Daugiausiai dėmesio turėtų būti skiriama šiems maisto produktams, sudarantiems 75... +22 / -2 +20
Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų?
Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų? Šių laikų žmonės vis mažiau laiko atranda maisto gaminimui namuose, tad neišvengiamai tenka maitintis mieste pagamintu maistu. Tiesa, labai dažnai tai būna maistas iš greito maisto restoranų: jis ir skanus, ir nebrangus, o apie kokybę retai kada susimąstoma...Pagalvojama tik tuomet, kai pradeda varginti įvairūs virškinimo... +22 / -4 +18
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai Persivalgymas ‒ viena didžiausių švenčių keliamų grėsmių. Turbūt nei viena šventė neapsieina be patiekalų ir gėrimų gausos. Po Velykų dar ilgai valgome patiekalų likučius ir džiaugiamės galimybe bent keletą dienų neužsukti į parduotuvę. Vis dėlto neretai jaukūs šeimos susibūrimai ir ilgas sėdėjimas prie stalo... +18 / 0 +18