Greitai paruošiami makaronai: didesnė žala, nei nauda organizmui?

Spalio 31, 2017 | L.Rimgailė
+29
Greitai paruošiami makaronai: didesnė žala, nei nauda organizmui?

Ne vienas studentas užsukęs į prekybos centrą pasiima greitai paruošiamų makaronų. Jie – ne tik kad pigus, bet ir skanus pasirinkimas, tačiau ar tikrai jau toks geras, kaip mums atrodo?

 

Greitai paruošiamų makaronų sriubos – pigu, skanu ir sveika?

Užpilamų makaronų sriubas valgo ne tik studentai, bet ir kiti žmonės. Šią sriubą dažniausiai yra renkamasi dėl keleto priežasčių. Pirma, jos paruošimo būdas yra labai paprastas, tokią sriubą gali sau pasidaryti net vaikas, žinoma, su suaugusių priežiūra. Antra, pakelis tokios sriubos nekainuoja nei euro, vadinasi, tai gana pigus patiekalas. O jei nusipirkus nesinori jo valgyti, galima pasidėti į spintelę ir laikyti tokį maistą ganą ilgą laiko tarpą – dėl jo sudėtyje esančių konservantų toks maistas ilgai negenda. Be to, jį galima pasiimti į kelionę, nes jis neužima daug vietos ir yra itin lengvai paruošiamas. Tačiau tokio tipo sriubos turi nemažai ir trūkumų.

"Suvalgę greitai paruošiamų makaronų nesistebėkite, kodėl nepasisotinote, pasirodo, alkio jausmą sukėlė ne kas kitas, bet būtent glutamo rūgštis (E620)"

Vienas iš didžiausių tokio tipo sriubos trūkumų – tai riebalai ir aliejai, kurie yra pridėti šalia šios sriubos kaip priedas. Trans-riebalai paskatina atsirasti aterosklerozei ir vėžiui. Ir tai -  tik keletas „blogybių“ dėl kurių greitai paruošiamų makaronų yra rekomenduojama vengti ir valgyti kuo rečiau. Tačiau ar tai nėra tik mitai? Pabandykime apžvelgti keletą iš jų.

 

Mitai apie greitai paruošiamas makaronų sriubas

Daugybė konservantų daro greitai paruošiamas makaronų sriubas visiškai nenaudingas mūsų organizmui.

Kaip ir daugumos produktų, taip ir greitai paruošiamų makaronų sriubų gamybą kontroliuoja maisto ir veterinarijos tarnyba, tad teigti, jog šios makaronų sriubos yra visiškai nenaudingos žmogaus sveikatai, būtų klaidinga. Visgi, iš kvietinių miltų pagaminti makaronai, gali būti ne ką prastesnis valgis nei, pavyzdžiui, spageti makaronai, kurie lygiai taip pat yra gaminami iš kvietinių miltų.

 

Dėl sintetinių medžiagų greitai paruošiamų makaronų sriuba yra geltonos spalvos. Jos neverta valgyti.

Ne visada, tai priklauso nuo makaronų sriubų gamintojų. Kartais geltona makaronų sriubos spalva gali būti ne dėl to, jog yra daug konservantų, dažiklių ir visokių organizmui nenaudingų priedų, skonio stipriklis, bet dėl to, jog greitai paruošiamų makaronų gamyboje, kaip prieskonis, yra naudojamas ciberžolė, kurios dėka sultinys nusidažo geltona spalva. Taigi, prieš perkant greitai paruošiamų makaronų pakelį būtinai paskaitykite jų sudėtį.

 

Glutamo rūgštis, kuri yra randama greitai paruošiamuose makaronų sriubose, gali sukelti virškinimo sutrikimus.

Glutamo rūgštis – tai aminorūgštis, kuri labai dažnai yra naudojama maisto pramonėje tam, kad pagerintų maisto skonį. Ne išimtis ir greitai paruošiamos makaronų sriubos, kuriose yra gausu šios medžiagos. Todėl suvalgę greitai paruošiamų makaronų nesistebėkite, kodėl nepasisotinote, pasirodo, alkio jausmą sukėlė ne kas kitas, bet būtent glutamo rūgštis (E620). Todėl atidžiai išnagrinėkite maisto pakuotes ir jei tik pastebėsite E raidę su skaičiais nuo 620 iki 633 – nesistebėkite, kodėl po tokių maisto produktų nors ir nekamuos virškinimo sutrikimai, bet alkio jausmas tikrai neapleis.

Virškinimo ligos – gyvenimo būdo pasekmė

„Nustatyta, kad daugiau nei 50 % gyventojų yra šios bakterijos nešiotojai, bet didžioji jų dalis jaučiasi gerai ir net nežino, kad yra užsikrėtę.“

Plačiau:

Virškinimo ligos – gyvenimo būdo pasekmė

Greitai paruošiamuose makaronų sriubose yra gausu druskos, tad geriau riboti jų suvartojimą. Druską, kurią gauname iš makaronų (apytiksliai 2,5g. iš 100 g. pakelio) tikrai neturėtų padaryti mūsų organizmui didelės žalos. Bet nereikėtų produktais, kuriuose yra druskos, piktnaudžiauti, mat druskos padidėjimas organizme gali sukelti tokias sveikatos problemas kaip arterinė hipertenzija, druskos perteklius varo prakaitą, skatina kalcio šalinimą iš organizmo, tad padaugėja peršalimo ligų, sulėtėja medžiagų apykaita, ima augti svoris, be to, druskos perteklius organizme kenkia virškinamojo trakto gleivinei, inkstams, šlapimo pūslei.

+29
  • Virškinimo organų ligos
  • Maisto papildai
  • Kalorijos
  • Kalorijų skaičiavimas
  • Virškinimo gerinimas
  • Virškinimo sutrikimai
  • Virškinamojo trakto ligos
  • Maisto netoleravimas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Ląstelienos svarba žmogaus organizmui
Ląstelienos svarba žmogaus organizmui Dažnai kalbame apie angliavandenius, baltymus, riebalus, tačiau pamirštame paminėti, jog ne ką mažiau svarbi mūsų organizmui yra ir ląsteliena. Būtent ši medžiaga, kuri daugiausiai yra randama javuose, vaisiuose ir daržovėse, stiprina mūsų imunitetą, padeda virškinimo sistemai geriau funkcionuoti bei apsaugo nuo cholesterolio... +19 / 0 +19
Vitaminas D. Kaip jo gauti gyvenant menkai saulėtose vietose?
Vitaminas D. Kaip jo gauti gyvenant menkai saulėtose vietose? Ar žinojote, kad net 90 % vitamino D žmogaus organizmas pagamina būdamas saulėje? Taigi ne veltui šis vitaminas vadinamas saulės vitaminu. Turbūt pažvelgę pro langą kiek sutriktumėte – kiekgi tos saulės matome Lietuvoje... Iš tiesų vitamino D trūkumas yra Šiaurės šalių problema, tad ir mums... 1 +37 / 0 +37
Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik
Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik Juodojo šokolado nauda žmogui žinoma nuo seno. Tiesa, kartais pasigirsta diskusijų, kad tai tik šokolado gamintojų reklaminis triukas, tačiau moksliniai tyrimai įrodė, kad šokolado nauda abejoti neverta. Žinoma, kalbama tik apie kokybišką juodąjį šokoladą ir protingus jo vartojimo kiekius. 1 +36 / -4 +32
Kodėl svarbu pusryčiauti?
Kodėl svarbu pusryčiauti? Išbėgti iš namų nepusryčiavus – įprasta. Juk gyvename greito tempo laikais. Tačiau medikai ir psichologai pusryčius įvardija kaip labai svarbų fizinės ir emocinės energijos užtaisą, kurio pamiršti tikrai nederėtų. Kodėl? Straipsnyje rasite ne vieną pusryčių naudą įrodantį argumentą. +27 / 0 +27
Ką ir kaip valgyti, kad išvengtume depresijos?
Ką ir kaip valgyti, kad išvengtume depresijos? XXI-ojo amžiaus liga depresija mūsų šalyje plinta kaip epidemija. Bendrovės „IMS Healt“ duomenimis, Lietuva pirmauja Europoje pagal antidepresantų vartojimą, o per pastaruosius 13 metų sergančiųjų skaičius išaugo beveik dvigubai. Apie depresiją ir jos gydymą rašėme ne kartą. Šįkart aptarsime maisto produktus ir mitybos... +24 / -1 +23
Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų?
Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų? Šių laikų žmonės vis mažiau laiko atranda maisto gaminimui namuose, tad neišvengiamai tenka maitintis mieste pagamintu maistu. Tiesa, labai dažnai tai būna maistas iš greito maisto restoranų: jis ir skanus, ir nebrangus, o apie kokybę retai kada susimąstoma...Pagalvojama tik tuomet, kai pradeda varginti įvairūs virškinimo... +21 / 0 +21
13 maisto produktų, kurie padės išvengti rėmens
13 maisto produktų, kurie padės išvengti rėmens Gydytojai Jamie Houfman ir Jordanas Sternas bei profesionalus virtuvės šefas, prancūzas Marcas Baeuris – siūlo naują požiūrį į sveiką mitybą, padedančią sumažinti rėmenį. Jie siūlo produktus, kurie leis išvengti rėmens problemų. Daugiausiai dėmesio turėtų būti skiriama šiems maisto produktams, sudarantiems 75... +21 / -1 +20
Vandens gydomoji galia
Vandens gydomoji galia Daugiau nei 70 % žemės paviršiaus dengia vanduo. Net 98 % šio vandens sūrus, taigi tik du likę procentai yra švarus, tinkamas gerti vanduo, kurio didžioji dalis užkonservuota ledynuose. Mūsų planetos ir mūsų pačių gyvybės pagrindas ‒ vanduo. Štai kodėl jis toks svarbus mūsų sveikatai. Vis daugiau žmonių suvartoja bent... 6 +19 / 0 +19
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai Persivalgymas ‒ viena didžiausių švenčių keliamų grėsmių. Turbūt nei viena šventė neapsieina be patiekalų ir gėrimų gausos. Po Velykų dar ilgai valgome patiekalų likučius ir džiaugiamės galimybe bent keletą dienų neužsukti į parduotuvę. Vis dėlto neretai jaukūs šeimos susibūrimai ir ilgas sėdėjimas prie stalo... +18 / 0 +18
Kaip atpažinti šią baisią valgymo maniją?
Kaip atpažinti šią baisią valgymo maniją? Mes visi elgiamės taip pat: ieškome maisto, kai jaučiamės vieniši, kai nuobodu ar patiriame stresą. Tačiau bulimijos atveju persivalgymas yra panašus į maniją. Užuot valgę jautriai, baudžiame save sukeldami viduriavimą, badaudami ar sportuodami, kad sudegintume kalorijas. Toks ydingas persivalgymo ir organizmo valymo ciklas kenkia... +17 / 0 +17