Kaip išvengti apsinuodijimo maistu?

Vasario 24, 2018 | L.Rimgailė
+17
Kaip išvengti apsinuodijimo maistu?

Maistas mums yra gyvybiškai svarbus. Kasdien į mūsų burną patenka įvairaus maisto kąsniai, esame atsakingi patys už save ir kitus. Tačiau būna, jog maistas, kuris atsiduria mūsų organizme, ima kelti nemalonius simptomus: pykinimą, vėmimą, viduriavimą... Tuomet suprantame, jog apsinuodijome maistu ir privalome kuo skubiau į visa tai reaguoti...

Apsinuodijimas maistu – tai ne tik įvairūs virškinimo sutrikimai – tai kur kas rimčiau

Apsinuodijama tada, kai maistas būna užterštas bakterijomis, virusais, chemikalais, toksinais, pelėsiais...Tai, jog žmogus apsinuodijo, išduoda tokie simptomai kaip šleikštulys, viduriavimas, vėmimas, pilvo skausmas. Kartais net ir parduotuvių lentynose esantis maistas jau gali būti užkrėstas – ypač jūros produktai ir paukštiena.

Kartais maistas užsiteršia gaminant, pvz., stafilokoko bakterijų į maistą gali pakliūti jei gaminant prie jo prisiliečia atvira žaizda arba neteisingai maistą laikant, pavyzdžiui, botulizmo klostidijos atsiranda tada, kai konservuojamas maistas deramai nesterilizuojamas. Šios bakterijos pažeidžia nervų sistemą ir gali tapti mirties priežastimi. Todėl labai svarbu nuolat palaikyti tinkamą virtuvės higieną: žalią mėsą laikyti atskirai nuo kitų maisto produktų, po žalios mėsos ruošimo įrankius, stalo lenteles gerai nuplauti su karštu vandeniu, pagamintą mėsą valgyti iš karto, o žuvį laikyti šalčiausioje šaldytuvo vietoje.

Dažna apsinuodijimo maistu priežastimi tampa ir kiaušiniai: žaliuose arba vos tik apvirtuose kiaušiniuose gali būti salmonelių. Lietuvoje žinomas ne vienas salmoneliozės atvejis, kurio metu žmonės viduriavo, atsirado virškinimo sutrikimai, pilvo skausmas, vargino aukšta temperatūra...

Grėsmė virškinimo traktui kyla ir tuomet, kai valgome minkštą sūrį, paruoštas salotas ar šaldytus produktus, kuriuose gali būti listerijos bakterijos užkratas. Šis užkratas yra itin pavojingas vaikams bei senyvo amžiaus žmonėms, o nėščios moterys nuo šios infekcijos gali netekti savo kūdikio.

Keletas patarimų tiems, kurie kenčia nuo apsinuodijimo maisto

  • Jei jaučiate, jog apsinuodijote maistu, tuomet, kol nepraėjo vėmimas ir viduriavimas, reikėtų stengtis nevalgyti jokio kieto maisto ir pieno produktų.
  • Vemiant ir viduriuojant žmogaus organizmas netenka daug skysčių, tad nepamirškite, jog labai svarbu apsinuodijus maistu gerti pakankamai vandens – tokiu būdu išvengsite dehidratacijos.
  • Apsinuodijus maistu, jei kamuoja alkis, valgykite tik lengvą maistą, kuris būtų lengvai virškinamas, pavyzdžiui, sausą skrebutį su sriuba.
  • Vaistai nuo karščiavimo padės tuo atveju, kai žmogus, kuris apsinuodijo maistu, ne tik vemia, viduriuoja, bet dar ir karščiuoja.
  • Jei apsinuodijimo maisto sukelti simptomai – viduriavimas bei vėmimas, pykinimas, nepraeina, tuomet nedelsiant kreipkitės į gydytoją.

Virškinimo ligos – gyvenimo būdo pasekmė

„Nustatyta, kad daugiau nei 50 % gyventojų yra šios bakterijos nešiotojai, bet didžioji jų dalis jaučiasi gerai ir net nežino, kad yra užsikrėtę.“

Plačiau:

Virškinimo ligos – gyvenimo būdo pasekmė

Kaip suprasti apsinuodijimo priežastį?

Kiekviena apsinuodijimo maistu rūšis turi savus, išskirtinius požymius:

1.Jei apsinuodijote chemikalais, tuomet vargins vėmimas ir viduriavimas, požymiai pasireikš per 30 min. po  suvartoto maisto laiko.

2.Jei apsinuodijote salmonele, tuomet taip pat vargins viduriavimas ir vėmimas, tačiau požymiai pasireikš ne iš karto, bet gerokai vėliau – nuo 8 iki 48 val.

3.Jei apsinuodijote stafilokokų toksinais, tuomet vargins vien tik vėmimas, požymiai pasireikš nuo 1 iki 6 val.

4.Jei apsinuodijote nuo neplautų vaisių ir užkrato židinys tapo ant jų buvusios vaškinės bacilos, tuomet vargina vėmimas, pykinimas, o požymiai pasireiškia nuo 2 iki 14 val.

 

Atsargiai su įvairiomis mišrainėmis ir salotomis!

Kartais daug dirbantys žmonės neturi laiko patys gaminti maisto, tad pasikliauna maistu, kurį jiems pagamina kiti. Tačiau tas maistas toli gražu nėra toks sveikas, kaip atrodo. Todėl visuomet prieš perkant salotas ar mišraines prekybos centruose, įsitikinkite, ar jos buvo tinkamai laikomos, ar nepasibaigęs jų galiojimo laikas.

+17
  • Virškinimo organų ligos
  • Skrandžio rūgštingumas
  • Skrandžio opa
  • Virškinimo sutrikimai
  • Virškinamojo trakto ligos
  • Skrandžio uždegimas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Padidėjęs rūgštingumas: kaip su tuo kovoti?
Padidėjęs rūgštingumas: kaip su tuo kovoti? Marija jau daugiau nei ketverius metus dirbo biure. Sėdimas darbas, stresas, nereguliari mityba bei požiūris „valgau tą, kas pakliūva po ranka“ bėgant laikui išprovokavo atsirasti padidėjusiam skrandžio rūgštingumui. Tai, jog kažkas ne taip, Marija suprato tik tuomet, kai rytais, vos tik pabudus ir papusryčiavusi ji jausdavo,... +1 / 0 +1
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“ „Dažnas europietis galvoja, kad turkai valgo tik kebabus ir nieko daugiau. Galiu drąsiai sakyti, jog turkiška virtuvė turtinga patiekalų ir skonių įvairove, o kiekvienas patiekalas turi savo istoriją ir mena gilias tautos tradicijas“, – pasakoja komunikacijos mokslų studentas Bilalas Gürgenas, gyvenantis didžiausiame Turkijos... +40 / -1 +39
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto Kartais stebiuosi, kodėl pas kai kuriuos žmones yra tokia gera virškinamojo trakto sistema. Atrodo, žmogus nugyveno pusę savo gyvenimo ir net nežino, ką reiškia įvairūs virškinimo sutrikimai, - tie nemalonūs pilvo spazmai ar rėmuo. Dabar jau žinau, kad įtraukdami į savo kasdieninės mitybos racioną skaidulų turinčio maisto mes... +35 / -2 +33
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien Jei patiriate didelį stresą darbe, valgote skubėdami, mažai miegate, o dažnas jūsų palydovas – galvos skausmas, tikėtina, kad jums trūksta vitamino B. Kaip ir kiekviena vitaminų rūšis, vitaminas B yra būtinas mūsų organizmo gyvybinėms funkcijoms palaikyti. Jis skatina energijos išskyrimo procesą iš angliavandenių, baltymų... 1 +56 / -24 +32
Kodėl svarbu pusryčiauti?
Kodėl svarbu pusryčiauti? Išbėgti iš namų nepusryčiavus – įprasta. Juk gyvename greito tempo laikais. Tačiau medikai ir psichologai pusryčius įvardija kaip labai svarbų fizinės ir emocinės energijos užtaisą, kurio pamiršti tikrai nederėtų. Kodėl? Straipsnyje rasite ne vieną pusryčių naudą įrodantį argumentą. +27 / 0 +27
Citrusinių vaisių nauda organizmui
Citrusinių vaisių nauda organizmui Citrusiniai vaisiai natūraliai Lietuvoje neauga, todėl mus pasiekia tik maža dalis visų šio tipo vaisių rūšių. Dažniausiai valgomi ir geriausiai žinomi ‒ apelsinai, mandarinai, citrinos ir greipfrutai. Citrusiniai vaisiai labiausiai vertinami dėl vitamino C, paruošiančio organizmus šaltajam sezonui. Tačiau citrusinius vaisius... 1 +24 / 0 +24
Gerti ar negerti kavos – štai kur klausimas?Eksperimentas!
Gerti ar negerti kavos – štai kur klausimas?Eksperimentas! Apie kavos naudą bei žalą sveikatai yra ne kartą tekę girdėti iš įvairių žiniasklaidos šaltinių. Nieko keisto, nes kiek žmonių – tiek nuomonių. +23 / -2 +21
Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai?
Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai? Ne kartą yra tekę girdėti apie Viduržemio jūros dietą, Diukano dietą, sveikos mitybos principus, tačiau ar kada nors girdėjote apie penkių elementų mitybą? Jei ne, tuomet siūlome paskaityti šį straipsnį, kuriame, remiantis mitybos konsultantės Claudia Nicherl knyga „Penkių elementų mityba“ pabandysime atsakyti į... +20 / 0 +20
Vandens gydomoji galia
Vandens gydomoji galia Daugiau nei 70 % žemės paviršiaus dengia vanduo. Net 98 % šio vandens sūrus, taigi tik du likę procentai yra švarus, tinkamas gerti vanduo, kurio didžioji dalis užkonservuota ledynuose. Mūsų planetos ir mūsų pačių gyvybės pagrindas ‒ vanduo. Štai kodėl jis toks svarbus mūsų sveikatai. Vis daugiau žmonių suvartoja bent... 6 +19 / 0 +19
Magnis – geriausias palydovas, nuolat patiriant stresą
Magnis – geriausias palydovas, nuolat patiriant stresą Dažnas iš mūsų nesusimąstome, koks gyvybiškai svarbus elementas yra magnis. Šis mineralas – vienas reikalingiausių žmogaus organizmui, kurio pritrūkus sutrinka kitų mikroelementų apykaita organizme, nusilpsta žmogaus nervai ir raumenys. Trūkstant magnio, raumenų sistema iš smegenų negauna signalų... +18 / 0 +18