Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui

Vasario 23, 2015 | Asta Laurinaitytė
+36
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui

Cukrus nėra būtinas mūsų organizmui, tačiau išvengti jo kasdienėje mityboje labai sunku. Nors stengiamės stebėti ir bent šiek tiek sumažinti suvartojamą cukraus kiekį, neretai užsimirštame ir įsiberiame šaukštelį cukraus į kavą ar arbatą, saldiname kepinius, naudojame įvairius sirupus ir kitus pagardus. Visiškai atsisakyti saldiklių sunku, todėl siūlome alternatyvą – natūralius saldiklius. Jie gali ne tik pakeisti cukrų gaminant maistą ar saldinant gėrimus, bet ir suteikti žmogaus organizmui naudingų medžiagų.

„Saldus klevų sirupas yra puikus magnio ir cinko šaltinis. Juo galite pagardinti arbatą, blynelius, jogurtą, avižinę košę, bandeles...“ Medus. Saldus, tąsus medus jau nuo neatmenamų laikų lietuvių kultūroje buvo ne tik maistas, bet ir vaistas, stiprinantis imuninę sistemą ir pasižymintis antibakteriniu poveikiu. Cukrų medumi galima pakeisti beveik visur, o ir prireikia jo žymiai mažiau – medus yra daug saldesnis. Priklausomai nuo medaus rūšies, jame galima rasti geležies, magnio ir daug kitų naudingų organizmui medžiagų. Juo saldinkite arbatą, jogurtą, košes ar vaisių asorti. 

Klevų sirupas. Rečiau vartojamas, bet labai naudingas organizmui natūralus saldiklis – klevų sirupas. Šis saldiklis turi didesnę naudingų mineralinių medžiagų koncentraciją ir mažiau kalorijų nei medus. Saldus klevų sirupas yra puikus magnio ir cinko šaltinis. Juo galite pagardinti arbatą, blynelius, jogurtą, avižinę košę, bandeles ar skrudintą pusryčių duoną. Sirupas taip pat puikiai tinka konditeriniams gaminiams. Beje, pirkdami klevų sirupą įsitikinkite, kad tai yra 100 % natūralus sirupas be priedų. 

Melasa. Sveikos mitybos šalininkai dažnai renkasi melasą – tirštą, tamsų ir labai saldų natūralų sirupą. Kitaip nei perdirbtas ir išvalytas cukrus, melasa yra sveikas saldiklis, kuriame gausu kalcio, geležies ir kalio. Melasa suteikia ypatingą skonį įvairiems kepiniams, puikiai tinka saldinti gėrimams, dribsniams, košėms, vaisių patiekalams. 

Saldžioji stevija. Stevija laikoma saldžiausiu pasaulyje augalu, kurio lapeliai (žr. pagrindinę straipsnio nuotrauką) yra 10–30 kartų saldesni už cukrų ir neturi kalorijų. Stevija pasižymi antibakterinėmis ir antioksidacinėmis savybėmis, gerina virškinimą, kepenų ir kasos veiklą. Šis natūralus saldiklis puikiai tinka žmonėms, sergantiems cukriniu diabetu. Stevijos lapeliais galima saldinti tiek gėrimus, tiek maistą. 

Kokiuose maisto produktuose slepiasi cukrus?

„Priklausomai nuo rūšies, į 100 g padažo gamintojai deda apie 10–30 g cukraus. Taigi kitą kartą parduotuvėje rinkdamiesi pomidorų padažą nepamirškite perskaityti jo etiketės ir pasidomėti, kiek jame cukraus.“ 

Daugiau produktų, kuriuose gausu cukraus rasite čia:
Kokiuose maisto produktuose slepiasi cukrus? »

Kokoso žiedų cukrus. Puiki alternatyva įprastam cukrui – kokoso žiedų cukrus, turintis daug kalio, magnio, cinko, geležies, vitamino B1, B2, B3, B6 ir C. Kokoso žiedų cukrumi galima saldinti arbatą, kavą, kokteilius, jogurtą, pagardinti blynus ar kitus kepinius. 

Agavų sirupas. Agavų sirupas taip pat yra puikus natūralus saldiklis, galintis pakeisti cukrų. Šį sirupą galima naudoti saldinant gėrimus, skaninant desertus, blynelius, košę, varškę ar vaisių salotas. Šis saldiklis puikiai tinka žmonėms, kuriems svarbu reguliuoti cukraus kiekį kraujyje. 

Taigi variantų, kuo pakeisti naudingų savybių neturintį, o dažnai ir žmogaus organizmui kenkiantį cukrų, – daug. Tereikia nebijoti eksperimentuoti ir nuolat atrasti kažką nauja!

+36
  • Cukrinis diabetas
  • Nutukimas
  • Antsvoris
  • Vitaminai
  • Medus
  • Cukrus
  • II tipo cukrinis diabetas
  • Ekologiškos prekės
  • Vaikų nutukimas
  • Magnis
  • Natūralūs saldikliai

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Kokia yra tikroji cukraus žala žmogaus organizmui?
Kokia yra tikroji cukraus žala žmogaus organizmui? Cukrumi pagardintas beveik kiekvienas maistas, pradedant nuo saldainių ir limonado, baigiant kečupu, majonezu, pusfabrikačiais, greitais pusryčiais, duona. O kas nemaloniausia, jame dažnai cukraus koncentracija keletą kartų viršija įprastą kasdienį žmogaus poreikį! +3 / 0 +3
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“ „Dažnas europietis galvoja, kad turkai valgo tik kebabus ir nieko daugiau. Galiu drąsiai sakyti, jog turkiška virtuvė turtinga patiekalų ir skonių įvairove, o kiekvienas patiekalas turi savo istoriją ir mena gilias tautos tradicijas“, – pasakoja komunikacijos mokslų studentas Bilalas Gürgenas, gyvenantis didžiausiame Turkijos... +40 / -1 +39
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai Sveiki! Mano vardas Berta. Rašau tinklaraštį „Cukrinis avinėlis“. Prisipažinsiu, kad man labai patinka paskęsti prieskonių ir įvairiausių kvapų debesyse, kurie sklinda iš mano nedidukės virtuvės. Esu laiminga, galėdama iš visos širdies eksperimentuoti, svajoti ir bandyti įgyvendinti mažus dalykus. Nuo šiol kiekvieną... 3 +32 / -1 +31
Dehidratacija – ką apie ją reikia žinoti?
Dehidratacija – ką apie ją reikia žinoti? Nuolatos jaučiate troškulį, mieguistumą, trūksta energijos, skauda ir svaigsta galva, vargina sausa oda? Tai vieni iš daugelio nemalonių pojūčių, kuriuos gali sukelti dehidratacija – vandens kiekio organizme sumažėjimas. Kava, alkoholis, saldieji gėrimai, nesveikas maistas, gausus prakaitavimas sporto salėje pašalina iš... +32 / -4 +28
Salotinė sultenė ir du pavasariški receptai!
Salotinė sultenė ir du pavasariški receptai! Pavasaris ‒ pats puikiausias metas pasilepinti lėkšte traškių sultingų salotinių sultenių, kurios pasižymi maistingumu ir tikra vitaminų gausa. Šių neįprastų salotų lapeliuose yra triskart daugiau vitamino C nei kitose salotose, taip pat netrūksta vitaminų B1, B2, K, P, E, eterinių aliejų, tokių mineralinių medžiagų, kaip... 3 +27 / -2 +25
Citrusinių vaisių nauda organizmui
Citrusinių vaisių nauda organizmui Citrusiniai vaisiai natūraliai Lietuvoje neauga, todėl mus pasiekia tik maža dalis visų šio tipo vaisių rūšių. Dažniausiai valgomi ir geriausiai žinomi ‒ apelsinai, mandarinai, citrinos ir greipfrutai. Citrusiniai vaisiai labiausiai vertinami dėl vitamino C, paruošiančio organizmus šaltajam sezonui. Tačiau citrusinius vaisius... 1 +23 / 0 +23
Organizmo valymas. Kada ir kam jo reikia?
Organizmo valymas. Kada ir kam jo reikia? Pavasaris jau seniai tarė sudie užleisdamas savo vietą ryškiaspalvei vasarai. Šis metų laikas žada daug nuotykių. Vasarą, rodos, kiekvienam iš mūsų neturėtų stigti jėgų bei geros nuotaikos, tačiau kodėl labai dažnai vasaros metu jaučiamės pavargę? Kodėl kūno svoris nemažėja, nors laikomės dietos ir norime džiaugtis... +21 / 0 +21
Regėjimui gerinti geriau valgyti apelsinus nei morkas?
Regėjimui gerinti geriau valgyti apelsinus nei morkas? Nuo seno sklandęs mitas, jog morkos itin naudingos mūsų regėjimui, neseniai buvo sugriautas. Mokslininkai patvirtino, jog apelsinas yra daug naudingesnis akių sveikatai nei morkos. Kodėl? Atskleidžiame šiame straipsnyje. +19 / 0 +19
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį Didelę dalį mūsų mitybos įpročių formuoja iš kartos į kartą perduodamos tradicijos, tautos valgymo kultūra, vyraujančios maisto kainos ir produktų pasirinkimas parduotuvėse. +19 / 0 +19
Kaip išvengti apsinuodijimo maistu?
Kaip išvengti apsinuodijimo maistu? Maistas mums yra gyvybiškai svarbus. Kasdien į mūsų burną patenka įvairaus maisto kąsniai, esame atsakingi patys už save ir kitus. Tačiau būna, jog maistas, kuris atsiduria mūsų organizme, ima kelti nemalonius simptomus: pykinimą, vėmimą, viduriavimą... Tuomet suprantame, jog apsinuodijome maistu ir privalome kuo skubiau į visa... +18 / -1 +17