Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui

Vasario 23, 2015 | Asta Laurinaitytė
+36
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui

Cukrus nėra būtinas mūsų organizmui, tačiau išvengti jo kasdienėje mityboje labai sunku. Nors stengiamės stebėti ir bent šiek tiek sumažinti suvartojamą cukraus kiekį, neretai užsimirštame ir įsiberiame šaukštelį cukraus į kavą ar arbatą, saldiname kepinius, naudojame įvairius sirupus ir kitus pagardus. Visiškai atsisakyti saldiklių sunku, todėl siūlome alternatyvą – natūralius saldiklius. Jie gali ne tik pakeisti cukrų gaminant maistą ar saldinant gėrimus, bet ir suteikti žmogaus organizmui naudingų medžiagų.

„Saldus klevų sirupas yra puikus magnio ir cinko šaltinis. Juo galite pagardinti arbatą, blynelius, jogurtą, avižinę košę, bandeles...“ Medus. Saldus, tąsus medus jau nuo neatmenamų laikų lietuvių kultūroje buvo ne tik maistas, bet ir vaistas, stiprinantis imuninę sistemą ir pasižymintis antibakteriniu poveikiu. Cukrų medumi galima pakeisti beveik visur, o ir prireikia jo žymiai mažiau – medus yra daug saldesnis. Priklausomai nuo medaus rūšies, jame galima rasti geležies, magnio ir daug kitų naudingų organizmui medžiagų. Juo saldinkite arbatą, jogurtą, košes ar vaisių asorti. 

Klevų sirupas. Rečiau vartojamas, bet labai naudingas organizmui natūralus saldiklis – klevų sirupas. Šis saldiklis turi didesnę naudingų mineralinių medžiagų koncentraciją ir mažiau kalorijų nei medus. Saldus klevų sirupas yra puikus magnio ir cinko šaltinis. Juo galite pagardinti arbatą, blynelius, jogurtą, avižinę košę, bandeles ar skrudintą pusryčių duoną. Sirupas taip pat puikiai tinka konditeriniams gaminiams. Beje, pirkdami klevų sirupą įsitikinkite, kad tai yra 100 % natūralus sirupas be priedų. 

Melasa. Sveikos mitybos šalininkai dažnai renkasi melasą – tirštą, tamsų ir labai saldų natūralų sirupą. Kitaip nei perdirbtas ir išvalytas cukrus, melasa yra sveikas saldiklis, kuriame gausu kalcio, geležies ir kalio. Melasa suteikia ypatingą skonį įvairiems kepiniams, puikiai tinka saldinti gėrimams, dribsniams, košėms, vaisių patiekalams. 

Saldžioji stevija. Stevija laikoma saldžiausiu pasaulyje augalu, kurio lapeliai (žr. pagrindinę straipsnio nuotrauką) yra 10–30 kartų saldesni už cukrų ir neturi kalorijų. Stevija pasižymi antibakterinėmis ir antioksidacinėmis savybėmis, gerina virškinimą, kepenų ir kasos veiklą. Šis natūralus saldiklis puikiai tinka žmonėms, sergantiems cukriniu diabetu. Stevijos lapeliais galima saldinti tiek gėrimus, tiek maistą. 

Kokiuose maisto produktuose slepiasi cukrus?

„Priklausomai nuo rūšies, į 100 g padažo gamintojai deda apie 10–30 g cukraus. Taigi kitą kartą parduotuvėje rinkdamiesi pomidorų padažą nepamirškite perskaityti jo etiketės ir pasidomėti, kiek jame cukraus.“ 

Daugiau produktų, kuriuose gausu cukraus rasite čia:
Kokiuose maisto produktuose slepiasi cukrus? »

Kokoso žiedų cukrus. Puiki alternatyva įprastam cukrui – kokoso žiedų cukrus, turintis daug kalio, magnio, cinko, geležies, vitamino B1, B2, B3, B6 ir C. Kokoso žiedų cukrumi galima saldinti arbatą, kavą, kokteilius, jogurtą, pagardinti blynus ar kitus kepinius. 

Agavų sirupas. Agavų sirupas taip pat yra puikus natūralus saldiklis, galintis pakeisti cukrų. Šį sirupą galima naudoti saldinant gėrimus, skaninant desertus, blynelius, košę, varškę ar vaisių salotas. Šis saldiklis puikiai tinka žmonėms, kuriems svarbu reguliuoti cukraus kiekį kraujyje. 

Taigi variantų, kuo pakeisti naudingų savybių neturintį, o dažnai ir žmogaus organizmui kenkiantį cukrų, – daug. Tereikia nebijoti eksperimentuoti ir nuolat atrasti kažką nauja!

+36
  • Cukrinis diabetas
  • Nutukimas
  • Antsvoris
  • Vitaminai
  • Medus
  • Cukrus
  • II tipo cukrinis diabetas
  • Ekologiškos prekės
  • Vaikų nutukimas
  • Magnis
  • Natūralūs saldikliai

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Bičių produktai – Jūsų sveikatai
Bičių produktai – Jūsų sveikatai Pasaulyje yra daugiau nei pusantro milijono vabzdžių rūšių. Mokslininkai spėja, kad gausybė rūšių dar nebuvo atrasta. Ypatingą vietą tarp visų vabzdžių užima bitės. Bitės yra labai svarbios augalų dauginimuisi. Žinoma, kad obuoliai, moliūgai, ankštinės daržovės, agurkai, daugelis uogų užmezga vaisius tik apdulkinti.... +1 / 0 +1
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“ „Dažnas europietis galvoja, kad turkai valgo tik kebabus ir nieko daugiau. Galiu drąsiai sakyti, jog turkiška virtuvė turtinga patiekalų ir skonių įvairove, o kiekvienas patiekalas turi savo istoriją ir mena gilias tautos tradicijas“, – pasakoja komunikacijos mokslų studentas Bilalas Gürgenas, gyvenantis didžiausiame Turkijos... +40 / -1 +39
Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik
Juodojo šokolado nauda: faktai, kuriuos privalo žinoti smaližiai ir ne tik Juodojo šokolado nauda žmogui žinoma nuo seno. Tiesa, kartais pasigirsta diskusijų, kad tai tik šokolado gamintojų reklaminis triukas, tačiau moksliniai tyrimai įrodė, kad šokolado nauda abejoti neverta. Žinoma, kalbama tik apie kokybišką juodąjį šokoladą ir protingus jo vartojimo kiekius. 1 +38 / -5 +33
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai Sveiki! Mano vardas Berta. Rašau tinklaraštį „Cukrinis avinėlis“. Prisipažinsiu, kad man labai patinka paskęsti prieskonių ir įvairiausių kvapų debesyse, kurie sklinda iš mano nedidukės virtuvės. Esu laiminga, galėdama iš visos širdies eksperimentuoti, svajoti ir bandyti įgyvendinti mažus dalykus. Nuo šiol kiekvieną... 3 +32 / -1 +31
8 faktai apie gaiviuosius gėrimus
8 faktai apie gaiviuosius gėrimus Saldintus gaiviuosius gėrimus vartojame didžiuliais kiekiais, o dalis žmonių juos geria kasdien. Šiuos gėrimus ypač pamėgo jaunimas, o kai kuriems jie net didele dalimi pakeitė vandenį. Vis dėlto kyla klausimas, ar saugu vartoti šiuos gėrimus? Kaip jie veikia mūsų sveikatą? Pasirodo, juose esantis didžiulis cukraus kiekis ne tik... +26 / 0 +26
Ląstelienos svarba žmogaus organizmui
Ląstelienos svarba žmogaus organizmui Dažnai kalbame apie angliavandenius, baltymus, riebalus, tačiau pamirštame paminėti, jog ne ką mažiau svarbi mūsų organizmui yra ir ląsteliena. Būtent ši medžiaga, kuri daugiausiai yra randama javuose, vaisiuose ir daržovėse, stiprina mūsų imunitetą, padeda virškinimo sistemai geriau funkcionuoti bei apsaugo nuo cholesterolio... +23 / 0 +23
Gerti ar negerti kavos – štai kur klausimas?Eksperimentas!
Gerti ar negerti kavos – štai kur klausimas?Eksperimentas! Apie kavos naudą bei žalą sveikatai yra ne kartą tekę girdėti iš įvairių žiniasklaidos šaltinių. Nieko keisto, nes kiek žmonių – tiek nuomonių. +23 / -2 +21
13 maisto produktų, kurie padės išvengti rėmens
13 maisto produktų, kurie padės išvengti rėmens Gydytojai Jamie Houfman ir Jordanas Sternas bei profesionalus virtuvės šefas, prancūzas Marcas Baeuris – siūlo naują požiūrį į sveiką mitybą, padedančią sumažinti rėmenį. Jie siūlo produktus, kurie leis išvengti rėmens problemų. Daugiausiai dėmesio turėtų būti skiriama šiems maisto produktams, sudarantiems 75... +22 / -2 +20
Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų?
Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų? Šių laikų žmonės vis mažiau laiko atranda maisto gaminimui namuose, tad neišvengiamai tenka maitintis mieste pagamintu maistu. Tiesa, labai dažnai tai būna maistas iš greito maisto restoranų: jis ir skanus, ir nebrangus, o apie kokybę retai kada susimąstoma...Pagalvojama tik tuomet, kai pradeda varginti įvairūs virškinimo... +22 / -4 +18
Kaip išvengti apsinuodijimo maistu?
Kaip išvengti apsinuodijimo maistu? Maistas mums yra gyvybiškai svarbus. Kasdien į mūsų burną patenka įvairaus maisto kąsniai, esame atsakingi patys už save ir kitus. Tačiau būna, jog maistas, kuris atsiduria mūsų organizme, ima kelti nemalonius simptomus: pykinimą, vėmimą, viduriavimą... Tuomet suprantame, jog apsinuodijome maistu ir privalome kuo skubiau į visa... +18 / -1 +17