Padidėjęs rūgštingumas: kaip su tuo kovoti?

Spalio 18, 2018 | Laura Rimgailė (recenzavo gastroenterologė Roma Uogelienė).
+3
Padidėjęs rūgštingumas: kaip su tuo kovoti?

Marija jau daugiau nei ketverius metus dirbo biure. Sėdimas darbas, stresas, nereguliari mityba bei požiūris „valgau tą, kas pakliūva po ranka“ bėgant laikui išprovokavo atsirasti padidėjusiam skrandžio rūgštingumui.

Tai, jog kažkas ne taip, Marija suprato tik tuomet, kai rytais, vos tik pabudus ir papusryčiavusi ji jausdavo, jog atsirado sunkumo pojūtis bei nemalonus rūgštumas burnoje, kuris itin paaštrėdavo tuomet, kai jauna moteris suvalgydavo aštraus maisto, kurį labai mėgo.

Rūgštumas burnoje tapo nemaloniu, kasdieniniu palydovu, kurio nusprendusi atsikratyti Marija buvo priversta keisti savo kasdieninius įpročius. Laimei, didelių pastangų dėka jaunai merginai pavyko atsikratyti to nemalonaus palydovo – padidėjusio skrandžio rūgštingumo.

Kai vargina rėmuo...

Tie, kurie kenčia nuo rėmens, dar kitaip vadinamo gastroezofaginio refliukso, dažniausiai skundžiasi deginimo skausmu už krūtinkaulio, kuris plinta link stemplės ir kaklo, taip pat – stovinčio kąsnio jausmu ir nuolatiniu rūgšties pojūčiu burnoje. Toks, nuolatinis padidėjęs rūgštingumas kenkia ne tik dantims (nuo to jie greičiau genda bei gelsta), bet ir gerklei, stemplei. Dėl ilgą laiką negydomo padidėjusio skrandžio rūgštingumo stemplėje gali atsirasti žaizdelių, kurios vėliau pradės kraujuoti.

Nesistebėkite, kuomet atėjus į vaistinę, vaistininkė jūsų paprašys parodyti liežuvį. Pasirodo, dažnai ant liežuvio esančios baltos apnašos jau gali rodyti, jog Jums yra padidėjęs skrandžio rūgštingumas.

Dėl ko atsiranda skrandžio rūgštingumas?

Tam tikri maisto produktai bei gėrimai didžia dalimi lemia tai, jog žmogų ima varginti rėmuo. Tad labai svarbu žinoti, jog skrandžio rūgštingumą didiną ne tik citrusiniai vaisiai, kurie skatina skrandžio sulčių išsiskyrimą, bet ir šokoladas ar raudonas vynas. Tuomet suvalgius tokio maisto, atsigėrus vyno, kaupiasi rūgštys, kurios vėliau ima dirginti stemplę ir atsiranda nemalonūs rėmens simptomai.

Nemaža dalis lietuvių vis dar mėgsta vakarais pasilepinti maistu. Rodos, per visą dieną įsisukus į darbų virtinę, vakaras yra vienintelė paros dalis per kurią galima prisikišti pilnus pilvus. Deja, to nereikėtų daryti, nes valgymas prieš miegą, ne tik kenkia kūno linijoms, bet ir gali sukelti skrandžio rūgštingumą. O jei dar esate užkietėjęs rūkalius, tuomet privalu keisti savo kasdieninius įpročius, kurie vėliau gali turėti rimtas pasekmes sveikatai.

 „Tačiau norint visiškai sumažinti padidėjusį skrandžio rūgštingumą reikia pradėti nuo kasdieninės mitybos."

Pabaigai – senolės patarimas

Seniau, kai dar nebūdavo vaistų, gydymo priemonių reikėdavo ieškoti gamtoje arba namų virtuvėje, tad mūsų protėviai puikiai žinojo, kas ir nuo ko padeda. Štai, paklausus 85-erių metų Jadvygos, ką jį daro tuomet, kai suima skrandžio skausmai, kyla rūgštys, Jadvyga atsako:

- Čia ne vaistas, čia tik mano išbandyta priemonė, kuri yra kiekvienų namų virtuvėje. Naudojate druską, taip?, - klausia manęs Jadvyga.

- Taip, dedu jos žiupsnelį į sriubas arba pabarstau kepsnius, mėsą... – atsakau jai nedrąsiai.

- Tai va, o ar žinojote, jog ta pati druska gali būti tarsi vaistas nuo rėmens. Viskas, ką jums tereikia padaryti, tai tik į burną įsiberti šiek tiek, maždaug apie 1 gramą, druskos ir su seilėmis lėtai ją nuryti.

- Keista, o ar nepažeis druska skrandžio gleivinės?, - susidomėjusi klausiu Jadvygos.

- Ne, neturėtų, nes juk tai nedidelis kiekis...O druska išties veikia, nes ji skatina išsiskirti fermentus, būtent jie ir padeda sumažinti visus tuos nemalonius rėmens simptomus....

Pagalvojau, jog esu laiminga, kad gyvenu XXI amžiuje ir nereikia ieškoti ir dvejoti, ar naminės priemonės padeda nuo rėmens, nes šiais laikais užtenka nueiti į vaistinę ir nusipirkti vaistų. Vaistai nuo skrandžio rūgštingumo – efektyvi ir užtikrinta priemonė nuo rėmens. Tačiau norint visiškai sumažinti padidėjusį skrandžio rūgštingumą reikia pradėti nuo kasdieninės mitybos. Visų pirma - atsisakyti saldumynų, kurie dirgina stemplę, skrandį, skatina išsiskirti skrandžio sultis. Paprasta nebus, bet tikrai verta pabandyti!

Autorius: Laura Rimgailė (recenzavo gastroenterologė Roma Uogelienė). 

Kada gali prireikti virškinimo fermentų?

„Naudinga žinoti, kada į pagalbą naudinga pasitelkti preparatus su pagrindiniais virškinimo fermentais."

Plačiau:

Kada gali prireikti virškinimo fermentų?

+3
  • Rėmuo
  • Vaikų pilvo skausmai
  • Skrandžio rūgštingumas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
8 mitybos gudrybės dailesnėms kūno linijoms ir lengvesnei savijautai
8 mitybos gudrybės dailesnėms kūno linijoms ir lengvesnei savijautai Norite numesti porą kilogramų ir jaustis lengviau? Tam tikrai nereikia radikalių dietų – pakanka vadovautis paprastomis taisyklėmis ir ilgainiui savo mitybą paversti sveikesne. Griežtos dietos suteikia labai laikinus rezultatus, išsekina organizmą ir dažnai prisideda prie gyvenimo džiaugsmo praradimo. Sveika mityba, priešingai,...
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“ „Dažnas europietis galvoja, kad turkai valgo tik kebabus ir nieko daugiau. Galiu drąsiai sakyti, jog turkiška virtuvė turtinga patiekalų ir skonių įvairove, o kiekvienas patiekalas turi savo istoriją ir mena gilias tautos tradicijas“, – pasakoja komunikacijos mokslų studentas Bilalas Gürgenas, gyvenantis didžiausiame Turkijos... +40 / -1 +39
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto
Trys priežastys, kodėl riekia valgyti skaidulų turinčio maisto Kartais stebiuosi, kodėl pas kai kuriuos žmones yra tokia gera virškinamojo trakto sistema. Atrodo, žmogus nugyveno pusę savo gyvenimo ir net nežino, ką reiškia įvairūs virškinimo sutrikimai, - tie nemalonūs pilvo spazmai ar rėmuo. Dabar jau žinau, kad įtraukdami į savo kasdieninės mitybos racioną skaidulų turinčio maisto mes... +35 / -2 +33
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai Sveiki! Mano vardas Berta. Rašau tinklaraštį „Cukrinis avinėlis“. Prisipažinsiu, kad man labai patinka paskęsti prieskonių ir įvairiausių kvapų debesyse, kurie sklinda iš mano nedidukės virtuvės. Esu laiminga, galėdama iš visos širdies eksperimentuoti, svajoti ir bandyti įgyvendinti mažus dalykus. Nuo šiol kiekvieną... 3 +32 / -1 +31
Kodėl svarbu pusryčiauti?
Kodėl svarbu pusryčiauti? Išbėgti iš namų nepusryčiavus – įprasta. Juk gyvename greito tempo laikais. Tačiau medikai ir psichologai pusryčius įvardija kaip labai svarbų fizinės ir emocinės energijos užtaisą, kurio pamiršti tikrai nederėtų. Kodėl? Straipsnyje rasite ne vieną pusryčių naudą įrodantį argumentą. +27 / 0 +27
Salotinė sultenė ir du pavasariški receptai!
Salotinė sultenė ir du pavasariški receptai! Pavasaris ‒ pats puikiausias metas pasilepinti lėkšte traškių sultingų salotinių sultenių, kurios pasižymi maistingumu ir tikra vitaminų gausa. Šių neįprastų salotų lapeliuose yra triskart daugiau vitamino C nei kitose salotose, taip pat netrūksta vitaminų B1, B2, K, P, E, eterinių aliejų, tokių mineralinių medžiagų, kaip... 3 +27 / -3 +24
Gėrimai iš plastikinių buteliukų: vieną kartą panaudoti – taip, du kartus – ne!
Gėrimai iš plastikinių buteliukų: vieną kartą panaudoti – taip, du kartus – ne! Mėgstate vandenį? Kasdien jo išgeriate tiek, kiek yra rekomenduojama? Tačiau ar kada nors susimąstėte, jog vanduo, supiltas į plastikinį buteliuką, kuris buvo naudojamas ne vieną kartą, gali būti itin kenksmingas Jūsų sveikatai. +22 / 0 +22
Įprasti biure dirbančio lietuvio pietūs
Įprasti biure dirbančio lietuvio pietūs Straipsnio pavadinimas gali skambėti kiek per rimtai, bet neskubėkit burnoti. Čia rasite įamžintus kelis pietaujančius lietuvius (dėkui tiems, kurie mielai sutiko pagelbėti!) ir sveikos mitybos specialistės Vaidos Kurpienės komentarus po nuotraukomis. Koks šio reportažo tikslas? Ne tik pažvelgti į kasdienę gana atsitiktinę... 5 +22 / -1 +21
Vandens gydomoji galia
Vandens gydomoji galia Daugiau nei 70 % žemės paviršiaus dengia vanduo. Net 98 % šio vandens sūrus, taigi tik du likę procentai yra švarus, tinkamas gerti vanduo, kurio didžioji dalis užkonservuota ledynuose. Mūsų planetos ir mūsų pačių gyvybės pagrindas ‒ vanduo. Štai kodėl jis toks svarbus mūsų sveikatai. Vis daugiau žmonių suvartoja bent... 6 +19 / 0 +19
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai Persivalgymas ‒ viena didžiausių švenčių keliamų grėsmių. Turbūt nei viena šventė neapsieina be patiekalų ir gėrimų gausos. Po Velykų dar ilgai valgome patiekalų likučius ir džiaugiamės galimybe bent keletą dienų neužsukti į parduotuvę. Vis dėlto neretai jaukūs šeimos susibūrimai ir ilgas sėdėjimas prie stalo... +18 / 0 +18