Padidėjęs rūgštingumas: kaip su tuo kovoti?

Spalio 18, 2018 | Laura Rimgailė (recenzavo gastroenterologė Roma Uogelienė).
+3
Padidėjęs rūgštingumas: kaip su tuo kovoti?

Marija jau daugiau nei ketverius metus dirbo biure. Sėdimas darbas, stresas, nereguliari mityba bei požiūris „valgau tą, kas pakliūva po ranka“ bėgant laikui išprovokavo atsirasti padidėjusiam skrandžio rūgštingumui.

Tai, jog kažkas ne taip, Marija suprato tik tuomet, kai rytais, vos tik pabudus ir papusryčiavusi ji jausdavo, jog atsirado sunkumo pojūtis bei nemalonus rūgštumas burnoje, kuris itin paaštrėdavo tuomet, kai jauna moteris suvalgydavo aštraus maisto, kurį labai mėgo.

Rūgštumas burnoje tapo nemaloniu, kasdieniniu palydovu, kurio nusprendusi atsikratyti Marija buvo priversta keisti savo kasdieninius įpročius. Laimei, didelių pastangų dėka jaunai merginai pavyko atsikratyti to nemalonaus palydovo – padidėjusio skrandžio rūgštingumo.

Kai vargina rėmuo...

Tie, kurie kenčia nuo rėmens, dar kitaip vadinamo gastroezofaginio refliukso, dažniausiai skundžiasi deginimo skausmu už krūtinkaulio, kuris plinta link stemplės ir kaklo, taip pat – stovinčio kąsnio jausmu ir nuolatiniu rūgšties pojūčiu burnoje. Toks, nuolatinis padidėjęs rūgštingumas kenkia ne tik dantims (nuo to jie greičiau genda bei gelsta), bet ir gerklei, stemplei. Dėl ilgą laiką negydomo padidėjusio skrandžio rūgštingumo stemplėje gali atsirasti žaizdelių, kurios vėliau pradės kraujuoti.

Nesistebėkite, kuomet atėjus į vaistinę, vaistininkė jūsų paprašys parodyti liežuvį. Pasirodo, dažnai ant liežuvio esančios baltos apnašos jau gali rodyti, jog Jums yra padidėjęs skrandžio rūgštingumas.

Dėl ko atsiranda skrandžio rūgštingumas?

Tam tikri maisto produktai bei gėrimai didžia dalimi lemia tai, jog žmogų ima varginti rėmuo. Tad labai svarbu žinoti, jog skrandžio rūgštingumą didiną ne tik citrusiniai vaisiai, kurie skatina skrandžio sulčių išsiskyrimą, bet ir šokoladas ar raudonas vynas. Tuomet suvalgius tokio maisto, atsigėrus vyno, kaupiasi rūgštys, kurios vėliau ima dirginti stemplę ir atsiranda nemalonūs rėmens simptomai.

Nemaža dalis lietuvių vis dar mėgsta vakarais pasilepinti maistu. Rodos, per visą dieną įsisukus į darbų virtinę, vakaras yra vienintelė paros dalis per kurią galima prisikišti pilnus pilvus. Deja, to nereikėtų daryti, nes valgymas prieš miegą, ne tik kenkia kūno linijoms, bet ir gali sukelti skrandžio rūgštingumą. O jei dar esate užkietėjęs rūkalius, tuomet privalu keisti savo kasdieninius įpročius, kurie vėliau gali turėti rimtas pasekmes sveikatai.

 „Tačiau norint visiškai sumažinti padidėjusį skrandžio rūgštingumą reikia pradėti nuo kasdieninės mitybos."

Pabaigai – senolės patarimas

Seniau, kai dar nebūdavo vaistų, gydymo priemonių reikėdavo ieškoti gamtoje arba namų virtuvėje, tad mūsų protėviai puikiai žinojo, kas ir nuo ko padeda. Štai, paklausus 85-erių metų Jadvygos, ką jį daro tuomet, kai suima skrandžio skausmai, kyla rūgštys, Jadvyga atsako:

- Čia ne vaistas, čia tik mano išbandyta priemonė, kuri yra kiekvienų namų virtuvėje. Naudojate druską, taip?, - klausia manęs Jadvyga.

- Taip, dedu jos žiupsnelį į sriubas arba pabarstau kepsnius, mėsą... – atsakau jai nedrąsiai.

- Tai va, o ar žinojote, jog ta pati druska gali būti tarsi vaistas nuo rėmens. Viskas, ką jums tereikia padaryti, tai tik į burną įsiberti šiek tiek, maždaug apie 1 gramą, druskos ir su seilėmis lėtai ją nuryti.

- Keista, o ar nepažeis druska skrandžio gleivinės?, - susidomėjusi klausiu Jadvygos.

- Ne, neturėtų, nes juk tai nedidelis kiekis...O druska išties veikia, nes ji skatina išsiskirti fermentus, būtent jie ir padeda sumažinti visus tuos nemalonius rėmens simptomus....

Pagalvojau, jog esu laiminga, kad gyvenu XXI amžiuje ir nereikia ieškoti ir dvejoti, ar naminės priemonės padeda nuo rėmens, nes šiais laikais užtenka nueiti į vaistinę ir nusipirkti vaistų. Vaistai nuo skrandžio rūgštingumo – efektyvi ir užtikrinta priemonė nuo rėmens. Tačiau norint visiškai sumažinti padidėjusį skrandžio rūgštingumą reikia pradėti nuo kasdieninės mitybos. Visų pirma - atsisakyti saldumynų, kurie dirgina stemplę, skrandį, skatina išsiskirti skrandžio sultis. Paprasta nebus, bet tikrai verta pabandyti!

Autorius: Laura Rimgailė (recenzavo gastroenterologė Roma Uogelienė). 

Kada gali prireikti virškinimo fermentų?

„Naudinga žinoti, kada į pagalbą naudinga pasitelkti preparatus su pagrindiniais virškinimo fermentais."

Plačiau:

Kada gali prireikti virškinimo fermentų?

+3
  • Rėmuo
  • Vaikų pilvo skausmai
  • Skrandžio rūgštingumas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Bičių produktai – Jūsų sveikatai
Bičių produktai – Jūsų sveikatai Pasaulyje yra daugiau nei pusantro milijono vabzdžių rūšių. Mokslininkai spėja, kad gausybė rūšių dar nebuvo atrasta. Ypatingą vietą tarp visų vabzdžių užima bitės. Bitės yra labai svarbios augalų dauginimuisi. Žinoma, kad obuoliai, moliūgai, ankštinės daržovės, agurkai, daugelis uogų užmezga vaisius tik apdulkinti.... +1 / 0 +1
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“ „Dažnas europietis galvoja, kad turkai valgo tik kebabus ir nieko daugiau. Galiu drąsiai sakyti, jog turkiška virtuvė turtinga patiekalų ir skonių įvairove, o kiekvienas patiekalas turi savo istoriją ir mena gilias tautos tradicijas“, – pasakoja komunikacijos mokslų studentas Bilalas Gürgenas, gyvenantis didžiausiame Turkijos... +40 / -1 +39
Veganai ir vegetarai – kas jie ir kuo jie skiriasi?
Veganai ir vegetarai – kas jie ir kuo jie skiriasi? Vis dažniau sutinkame žmonių, kurie atsisako mėsos, vadina save vegetarais arba veganais. Tai du vis labiau populiarėjantys mitybos režimai ir net gyvenimo filosofijos. 2012 m. Amerikoje 5 procentus gyventojų sudarė vegetarai ir 2 procentus veganai. Lietuvoje vegetarizmas, o ypač jo rūšis veganizmas sparčiai populiarėja, tad... 2 +44 / -11 +33
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien Jei patiriate didelį stresą darbe, valgote skubėdami, mažai miegate, o dažnas jūsų palydovas – galvos skausmas, tikėtina, kad jums trūksta vitamino B. Kaip ir kiekviena vitaminų rūšis, vitaminas B yra būtinas mūsų organizmo gyvybinėms funkcijoms palaikyti. Jis skatina energijos išskyrimo procesą iš angliavandenių, baltymų... 1 +56 / -24 +32
Kodėl svarbu pusryčiauti?
Kodėl svarbu pusryčiauti? Išbėgti iš namų nepusryčiavus – įprasta. Juk gyvename greito tempo laikais. Tačiau medikai ir psichologai pusryčius įvardija kaip labai svarbų fizinės ir emocinės energijos užtaisą, kurio pamiršti tikrai nederėtų. Kodėl? Straipsnyje rasite ne vieną pusryčių naudą įrodantį argumentą. +27 / 0 +27
Citrusinių vaisių nauda organizmui
Citrusinių vaisių nauda organizmui Citrusiniai vaisiai natūraliai Lietuvoje neauga, todėl mus pasiekia tik maža dalis visų šio tipo vaisių rūšių. Dažniausiai valgomi ir geriausiai žinomi ‒ apelsinai, mandarinai, citrinos ir greipfrutai. Citrusiniai vaisiai labiausiai vertinami dėl vitamino C, paruošiančio organizmus šaltajam sezonui. Tačiau citrusinius vaisius... 1 +24 / 0 +24
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį Didelę dalį mūsų mitybos įpročių formuoja iš kartos į kartą perduodamos tradicijos, tautos valgymo kultūra, vyraujančios maisto kainos ir produktų pasirinkimas parduotuvėse. +22 / 0 +22
Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai?
Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai? Ne kartą yra tekę girdėti apie Viduržemio jūros dietą, Diukano dietą, sveikos mitybos principus, tačiau ar kada nors girdėjote apie penkių elementų mitybą? Jei ne, tuomet siūlome paskaityti šį straipsnį, kuriame, remiantis mitybos konsultantės Claudia Nicherl knyga „Penkių elementų mityba“ pabandysime atsakyti į... +20 / 0 +20
Vandens gydomoji galia
Vandens gydomoji galia Daugiau nei 70 % žemės paviršiaus dengia vanduo. Net 98 % šio vandens sūrus, taigi tik du likę procentai yra švarus, tinkamas gerti vanduo, kurio didžioji dalis užkonservuota ledynuose. Mūsų planetos ir mūsų pačių gyvybės pagrindas ‒ vanduo. Štai kodėl jis toks svarbus mūsų sveikatai. Vis daugiau žmonių suvartoja bent... 6 +19 / 0 +19
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai Persivalgymas ‒ viena didžiausių švenčių keliamų grėsmių. Turbūt nei viena šventė neapsieina be patiekalų ir gėrimų gausos. Po Velykų dar ilgai valgome patiekalų likučius ir džiaugiamės galimybe bent keletą dienų neužsukti į parduotuvę. Vis dėlto neretai jaukūs šeimos susibūrimai ir ilgas sėdėjimas prie stalo... +18 / 0 +18