Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai?

Sausio 1, 2018 | L.Rimgailė
+20
Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai?

Ne kartą yra tekę girdėti apie Viduržemio jūros dietą, Diukano dietą, sveikos mitybos principus, tačiau ar kada nors girdėjote apie penkių elementų mitybą? Jei ne, tuomet siūlome paskaityti šį straipsnį, kuriame, remiantis mitybos konsultantės Claudia Nicherl knyga „Penkių elementų mityba“ pabandysime atsakyti į klausimą, kas gi yra ta penkių elementų mityba  ir kuo ji mums gali būti naudinga?


Esminiai penkių elementų mitybos principai

Kinų mitybos mokslas, pas mus  dar kitaip  žinomas kaip „penkių elementų mityba“,  pirmenybę teikia malonumui ir džiaugsmui.  Pagrindinis penkių elementų mitybos principas yra vietinių ir sezoninių produktų vartojimas.

Svarbu paminėti ir tai, jog penkių elementų mityba yra orientuota į gamtos kitimo arba mūsų gyvenimo eigą. Kinų mitybos mokslas parodo, kaip maisto produktai veikia mūsų kūną. Įdomiausia tai, jog sąmoningai panaudojant maisto produktų skonį ir poveikio kryptį jei gali tapti gydymo priemone, pavyzdžiui, knygoje yra teigiama, jog aštrus skonis (krienai, ridikai) gali prablaškyti, išjudinti ir atpalaiduoti sąstingį.

Penkių elementų mityboje svarbu yra ne tai, kas sveika ar nesveika, bet tai, ko mes valgome per mažai ar per daug. Tie, kas norėtų apie penkių elementų mitybą sužinoti daugiau, turėtų pasidomėti apie tradicinės kinų medicinos principus – būtent jais remiasi penkių elementų mityba.

"Rekomenduojama pakankamai gerti skysčių - nesaldintų žolelių arbatų, vandens, vengti angliarūgštės prisotintų vaisvandenių nuo kurių atsiranda meteorizmas, pilvo pūtimas."

Kodėl svarbu yra valgyti reguliariai ir tinkamu dienos metu?

Svarbu yra valgyti reguliariai, nes tokiu būdu maistas bus geriau virškinamas. Knygoje teigiama, jog tris kartus per dieną pakankamai valgant paprastai išnyksta saldumynų poreikis  ir „vilko apetito“ priepuoliai, lengviau nustatomas valgymo ritmas ir tai pagerina savijautą. Lygiai taip pat svarbus ir valgymas tinkamu laiku. Tradicinėje kinų medicinoje yra sakoma: „Ryte valgyk kaip imperatorius, per pietus – kaip bajoras, o vakare – kaip kaip elgeta“. Toks principas paaiškinamas vadinamuoju organų laikrodžiu: kiekvienas organas kasdien turi dvi valandas laiko, per kurias jis yra energetiškai ypač gerai aprūpinamas, ir todėl gali labai gerai atlikti savo funkcijas. Pavyzdžiui, rytais geriausiai aprūpinami virškinimo organai (storoji žarna, skrandis, blužnis), todėl tuo metu reikėtų valgyti maistingai ir sočiai.  

 

Tradicinės kinų medicinos požiūris į mėsą ir virtus maisto produktus

Ar žinojote, jog tradicinė kinų medicina sako, jog mėsa turi ypatingą poveikį ir yra vadinama „imperatoriškuoju“ maisto produktu. Ekologiška mėsa vartotina kaip medikamentas, tad ją patariama valgyti mažais kiekiais, imperatoriškomis dienomis (švenčių metu).

Penkių elementų mityboje taip pat yra sakoma, jog virti maisto produktai yra geriau virškinami, nes  virtas maistas sumažina darbo virškinimo traktui, o štai vartojant žalią maistą gali atsirasti įvairūs virškinimo sutrikimai, persivalgymo jausmas, pilvo pūtimas.

Rekomenduojama pakankamai gerti skysčių - nesaldintų žolelių arbatų, vandens, vengti angliarūgštės prisotintų vaisvandenių nuo kurių atsiranda meteorizmas, pilvo pūtimas. Pilvo pūtimui, pilnumo pojūčio simptominiam gydymui yra rekomenduojama vartoti „Espumisan“ kapsules ar miltelius.

Mėnulio dieta: paprastas variantas

"Jeigu nauja fazė prasideda dieną, iki pat pirmos dietos minutės galite valgyti, ką panorėję."

Plačiau:

Mėnulio dieta: paprastas variantas

Maistas – mūsų geros savijautos garantas

Kaip dažnai savęs paklausiate: „Valgau tam, kad gyvenčiau, ar gyvenu tam, kad valgyčiau?“. Vienaip ar kitaip, maistas turi ir privalo būti mūsų kūnui vertingas, virsti gyvybine energija, kuri kinų medicinoje dar kitaip yra įvardinama kaip „Chi“. Kinai teigia, jog žmogus bus sveikas tol, kol jame bus pakankamai tos gyvybinės energijos. Tai, jog trūksta tokios energijos, nesunku pastebėti: žmogų vargina apatija, nuovargis, o laikui bėgant dar ir įvairios ligos ima atsirasti.

Ar maistas tinka mūsų organizmui ar ne, gali parodyti mūsų organizmo atsakas į jį. Jei suvalgę vieną ar kitą maisto produktą jaučiamės gerai, tuomet galime manyti, jog maistas turi pakankamai energijos, mums tinka, o jei po maisto jaučiame, jog atsirado nuovargis, apatija, tuomet galima suprasti, jog tokiame maiste trūko energijos, jis mums yra nenaudingas.

Svarbu suprasti, jog kiekvienas žmogus yra skirtingas, tad ir įvairūs maisto produktai mus veikia nevienodai. Būtina atrasti tai, kas tinka mūsų organizmui, o atradus – nebausti savęs alinančioms dietoms ir maitintis sveikai.

 

 

+20
  • Virškinimo organų ligos
  • Meteorizmas
  • Pilvo pūtimas
  • Virškinimo sutrikimai
  • Virškinamojo trakto ligos

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Bičių produktai – Jūsų sveikatai
Bičių produktai – Jūsų sveikatai Pasaulyje yra daugiau nei pusantro milijono vabzdžių rūšių. Mokslininkai spėja, kad gausybė rūšių dar nebuvo atrasta. Ypatingą vietą tarp visų vabzdžių užima bitės. Bitės yra labai svarbios augalų dauginimuisi. Žinoma, kad obuoliai, moliūgai, ankštinės daržovės, agurkai, daugelis uogų užmezga vaisius tik apdulkinti.... +1 / 0 +1
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“ „Dažnas europietis galvoja, kad turkai valgo tik kebabus ir nieko daugiau. Galiu drąsiai sakyti, jog turkiška virtuvė turtinga patiekalų ir skonių įvairove, o kiekvienas patiekalas turi savo istoriją ir mena gilias tautos tradicijas“, – pasakoja komunikacijos mokslų studentas Bilalas Gürgenas, gyvenantis didžiausiame Turkijos... +40 / -1 +39
Veganai ir vegetarai – kas jie ir kuo jie skiriasi?
Veganai ir vegetarai – kas jie ir kuo jie skiriasi? Vis dažniau sutinkame žmonių, kurie atsisako mėsos, vadina save vegetarais arba veganais. Tai du vis labiau populiarėjantys mitybos režimai ir net gyvenimo filosofijos. 2012 m. Amerikoje 5 procentus gyventojų sudarė vegetarai ir 2 procentus veganai. Lietuvoje vegetarizmas, o ypač jo rūšis veganizmas sparčiai populiarėja, tad... 2 +44 / -11 +33
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien Jei patiriate didelį stresą darbe, valgote skubėdami, mažai miegate, o dažnas jūsų palydovas – galvos skausmas, tikėtina, kad jums trūksta vitamino B. Kaip ir kiekviena vitaminų rūšis, vitaminas B yra būtinas mūsų organizmo gyvybinėms funkcijoms palaikyti. Jis skatina energijos išskyrimo procesą iš angliavandenių, baltymų... 1 +56 / -24 +32
Kodėl svarbu pusryčiauti?
Kodėl svarbu pusryčiauti? Išbėgti iš namų nepusryčiavus – įprasta. Juk gyvename greito tempo laikais. Tačiau medikai ir psichologai pusryčius įvardija kaip labai svarbų fizinės ir emocinės energijos užtaisą, kurio pamiršti tikrai nederėtų. Kodėl? Straipsnyje rasite ne vieną pusryčių naudą įrodantį argumentą. +27 / 0 +27
Citrusinių vaisių nauda organizmui
Citrusinių vaisių nauda organizmui Citrusiniai vaisiai natūraliai Lietuvoje neauga, todėl mus pasiekia tik maža dalis visų šio tipo vaisių rūšių. Dažniausiai valgomi ir geriausiai žinomi ‒ apelsinai, mandarinai, citrinos ir greipfrutai. Citrusiniai vaisiai labiausiai vertinami dėl vitamino C, paruošiančio organizmus šaltajam sezonui. Tačiau citrusinius vaisius... 1 +24 / 0 +24
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį Didelę dalį mūsų mitybos įpročių formuoja iš kartos į kartą perduodamos tradicijos, tautos valgymo kultūra, vyraujančios maisto kainos ir produktų pasirinkimas parduotuvėse. +22 / 0 +22
13 maisto produktų, kurie padės išvengti rėmens
13 maisto produktų, kurie padės išvengti rėmens Gydytojai Jamie Houfman ir Jordanas Sternas bei profesionalus virtuvės šefas, prancūzas Marcas Baeuris – siūlo naują požiūrį į sveiką mitybą, padedančią sumažinti rėmenį. Jie siūlo produktus, kurie leis išvengti rėmens problemų. Daugiausiai dėmesio turėtų būti skiriama šiems maisto produktams, sudarantiems 75... +22 / -2 +20
Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų?
Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų? Šių laikų žmonės vis mažiau laiko atranda maisto gaminimui namuose, tad neišvengiamai tenka maitintis mieste pagamintu maistu. Tiesa, labai dažnai tai būna maistas iš greito maisto restoranų: jis ir skanus, ir nebrangus, o apie kokybę retai kada susimąstoma...Pagalvojama tik tuomet, kai pradeda varginti įvairūs virškinimo... +22 / -4 +18
Kaip išvengti apsinuodijimo maistu?
Kaip išvengti apsinuodijimo maistu? Maistas mums yra gyvybiškai svarbus. Kasdien į mūsų burną patenka įvairaus maisto kąsniai, esame atsakingi patys už save ir kitus. Tačiau būna, jog maistas, kuris atsiduria mūsų organizme, ima kelti nemalonius simptomus: pykinimą, vėmimą, viduriavimą... Tuomet suprantame, jog apsinuodijome maistu ir privalome kuo skubiau į visa... +18 / -1 +17