Populiarioji Pietų paplūdimio dieta

Birželio 20, 2014 | Žavinta Kiliūtė
+13
Populiarioji Pietų paplūdimio dieta

Pietų paplūdimio dietos gimtinė – saulėtasis Majamis. Ją sugalvojo gydytojas kardiologas Arthuras Agatstonas, o prieš dešimt metų jo parašyta knyga buvo išleista penkių milijonų tiražu. Pasak gydytojo, ši dieta puikus pasirinkimas tiems, kurie siekia būti liekni. Pats gydytojas pripažįsta, kad nekūrė sveikos mitybos plano, kuris apsaugotų nuo širdies ar kraujagyslių ligų. Jo dietos esmė – gražus kūnas. Taigi, kokie pagrindiniai Pietų paplūdimio dietos principai, valgiaraštis ir pasekmės? 

Pietų paplūdimio dietos principai 

Pietų paplūdimio dietos laikymosi taisyklės pakankamai griežtos. Būtina valgyti šešis kartus per dieną (pusryčiai, pietūs, vakarienė ir užkandžiai tarp pagrindinių valgymų). Porcijų dydis turi būti toks, kad nepersivalgytumėte, bet ir nebūtumėte alkanas. Todėl, kai tik pasijusite sotus, nebevalgykite. 

„Po kavos puodelio reikėtų išgerti kelias stiklines vandens, kad būtų atstatyta vandens pusiausvyra organizme.“ Rekomenduojama gerti daug vandens ar arbatos, o esant poreikiui – kavos. Vis dėlto nepatariama ja piktnaudžiauti, nes kava šalina iš organizmo skysčius. Po kavos puodelio reikėtų išgerti kelias stiklines vandens, kad būtų atstatyta vandens pusiausvyra organizme. Laikantis Pietų paplūdimio dietos negalima vartoti alkoholio. 

Didelės įtakos dietos efektyvumui turi „gerųjų“ ir „blogųjų“ angliavandenių vartojimas. Pasak Pietų paplūdimio dietos autoriaus, organizmo greitai įsisavinami „blogieji“ angliavandeniai turi aukštą glikemijos indeksą. Jis neleidžia insulinui tinkamai apdoroti su maistu gaunamų riebalų ir cukraus. Gydytojas Arthuras Agatstonas siūlo gyvulinius riebalus keisti augaliniais ir žuvų taukais. 

Ši dieta nėra kelių savaičių mitybos planas. Norėdami, kad numesti kilogramai nesugrįžtų ir galėtumėte džiaugtis dailiomis kūno linijomis, turite suprasti, kad mitybos principai turi būti keičiami visam gyvenimui. 

Trys dietos etapai 

Pirmasis etapas. Jis trunka dvi savaites. Šio etapo metu galite valgyti: 

  • mėsos, vištienos, žuvies, jūros gėrybių patiekalus,
  • kiaušinius,
  • sūrį,
  • daržoves,
  • riešutus. 

Tačiau privalote visiškai atsisakyti: 

  • duonos,
  • ryžių,
  • makaronų,
  • bulvių,
  • cukraus,
  • vaisių,
  • konditerijos gaminių. 

Jeigu esate smaližius, šis dietos etapas bus išties sudėtingas. Teigiama, kad pirmojo etapo metu galima atsikratyti iki 6 kg svorio. Beje, nepamirškite vartoti daug vandens ir arbatos. 

Pietų paplūdimio dietaAntrasis etapas. Kiek jis truks, priklausys tik nuo mūsų pačių. Šio etapo metu galima valgyti visus leistinus produktus iš pirmųjų dviejų dietos laikymosi savaičių. Mitybos racioną jau galite papildyti vaisiais ir juoduoju šokoladu, žinoma, saikingai. Galite vartoti šiek tiek duonos, ryžių ir kitų kruopų. Šis etapas truks tol, kol pasieksite norimą svorį. Tiesa, turite žinoti, kad antrajame Pietų paplūdimio dietos etape svoris kris lėčiau, per savaitę galite numesti iki 1 kg. 

Trečiasis etapas. Jei norite, kad numesti kilogramai nebesugrįžtų, ši dieta turi virsti gyvenimo būdu. Galite valgyti visus produktus iš pirmojo dietos etapo, taip pat rekomenduojami vaisiai ir neapdoroti grūdiniai produktai. Žinoma, nieko nenutiks, jei suvalgysite saldumynų ar išgersite alkoholio. Svarbu jais nepiktnaudžiauti, o šiek tiek paslydus grįžti prie įprasto maitinimosi režimo. 

Dietos privalumai

  • Galite pamiršti varginantį kalorijų skaičiavimą.
  • Pietų paplūdimio dietos meniu gana platus, todėl maistas neatsibos ir neprarasite valgymo malonumo.
  • Laikantis dietos sureguliuojama mityba.
  • Sumažėja cukrinio diabeto ir širdies ligų tikimybė. 

Dietos trūkumai 

  • Jei laikėtės šios dietos keletą mėnesių ir nusprendėte, kad ji ne jums, priaugsite daugiau svorio nei jo turėjote prieš pradedant laikytis dietos.
  • Griežta maitinimosi dienotvarkė gali tapti tikru iššūkiu dirbantiems ir nuolatos skubantiems žmonėms (ne visada spėjama ir įmanoma laiku pavalgyti).
  • Po pirmųjų dviejų etapų galite tapti alergiški kai kuriems maisto produktams.
  • Laikytis šios dietos nėra pigu. 

Taigi, jei viską gerai apsvarstėte ir nusprendėte savo maitinimosi įpročius keisti iš esmės, linkime jums stiprybės ir sėkmės. 

Taip pat skaitykite:
Dukano dietos meniu. Pirmas etapas. Receptai »
Lieknėti su „Kilo.lt“. Juditos dienoraštis. I savaitė »
Laimos Vaikulės dieta. Gintarės dienoraštis. I dalis »

+13
  • Nutukimas
  • Antsvoris
  • Bulimija
  • Anoreksija
  • Dietologai
  • Pietų paplūdimio dieta

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
10 plačiai paplitusių mitų apie svorio metimą
10 plačiai paplitusių mitų apie svorio metimą Kasdien girdime, kaip daugybė skirtingų mitybos specialistų, sporto trenerių ir kitokių ekspertų žeria skirtingus patarimus apie tai, kaip geriausia atsikratyti nepageidaujamų kilogramų. Dažnai nebežinome, kuo tikėti, tad galime jaustis beviltiškai ir išvis nuspręsti nedaryti nieko. Ar ir jūs nusprendėte numesti šiek tiek... +2 / 0 +2
10 produktų, kenkiančių lieknam liemeniui
10 produktų, kenkiančių lieknam liemeniui Lieknas liemuo laikytas moteriškumo simboliu dar viduramžiuose, kai moterys korsetus susiverždavo taip stipriai, kad net sutrikdydavo kraujo apytaką. Šių dienų moterys dėl vapsvos liemens pasiryžusios sporto salėse išlieti daug prakaito, tačiau net ir sunkiausios treniruotės ne visada padeda pasiekti geidžiamų rezultatų. Sporto... +66 / -20 +46
Lieknėti su „Kilo.lt“. Juditos dienoraštis. III savaitė
Lieknėti su „Kilo.lt“. Juditos dienoraštis. III savaitė „Jau tris savaites kasdien valgau penkis, o sportuoju du kartus per dieną. Atsiranda rutina, kuri dabar jau džiugina, nes tiksliai žinau, ką valgysiu poryt trečią valandą. Vis dėlto kiekvieną dieną iškyla abejonių, kurias veja šalin tik puiki savijauta ir gražėjantis vaizdas veidrodyje. Trečiąją savaitę nepakitusią... +32 / 0 +32
Su „Figurella“ rezultatų pasieksite greičiau nei sporto klube!
Su „Figurella“ rezultatų pasieksite greičiau nei sporto klube! Dietos ir reguliarus lankymasis sporto klube reikalauja daug laiko ir valios pastangų. Lietuvoje jau spėjęs įsitvirtinti itališkas figūros dailinimo metodas figurella pagrįstas moksliniais tyrimais. Virš 30 metų Italijoje taikomo lieknėjimo metodo esmė ‒ mankštinimasis šiltoje, sandarioje erdvėje. Individualiai... +28 / 0 +28
Apie Dukano dietą iš pirmų lūpų. Tomos istorija
Apie Dukano dietą iš pirmų lūpų. Tomos istorija Visame pasaulyje populiarią Dukano dietą sudaro keturi etapai: ataka, kaita, įtvirtinimas ir galutinė stabilizacija. Jos sumanytojas prancūzas gydytojas dr. Pjeras Dukanas (Pierre Dukan) teigia, kad šiuose etapuose ir slypi dietos veiksmingumas, mat jos besilaikantis žmogus turi galimybę stabilizuoti savo svorį ir niekada nebepriaugti... +30 / -5 +25
FIT FOOD atsiliepimai – išbandėme trijų dienų sulčių programą!
FIT FOOD atsiliepimai – išbandėme trijų dienų sulčių programą! „Sulčių dietomis domėjausi jau seniai, skaičiau žmonių komentarus, sekiau FIT FOOD „Facebooką“ ir „Instragramo“ paskyrą. Esu bandžiusi tris dienas maitintis vien tirštaisiais kokteiliais (angl. „Smoothies“), bet FIT FOOD siūlo gerti skystas sultis tris ar net penkias dienas. Šios dietos tikslas – išsivalyti... 3 +34 / -12 +22
Iškrovos diena ‒ didesnė nauda ar žala?
Iškrovos diena ‒ didesnė nauda ar žala? Mokslinių tyrimų duomenimis šeriant kirmėles, peles ir bengališkąsias makakas, kitaip rezus beždžiones, 30‒40 % mažiau kalorijų turinčiu pašaru gerokai prailginama šių gyvūnų gyvenimo trukmė. O iškrovos dienų įvedimas į pelių mitybos režimą gerina jų sveikatą ir ilgina gyvenimą. Nors daug išsamių tyrimų apie... 2 +21 / -4 +17
13 lieknėjimo triukų: kurie iš jų veiksmingi?
13 lieknėjimo triukų: kurie iš jų veiksmingi? Mėginate atsikratyti svorio? Čia pateikiame 13 lieknėjimo triukų, kurie gali padėti Jums pasiekti trokštamų rezultatų – arba ne! +17 / -1 +16
Ortoreksija - liga, kuri atsiranda dėl pernelyg sveiko gyvenimo būdo
Ortoreksija - liga, kuri atsiranda dėl pernelyg sveiko gyvenimo būdo „Kas per daug – tas nesveika“, - sakydavo mūsų senoliai ir jie buvo visiškai teisūs. Atrodo, šiais laikais išties sveikai maitinamės, stengiamės kuo daugiau valgyti ekologiško maisto, nuolat sportuoti, judėti, tačiau vis tiek sergame ir jaučiame, jog kažkas yra ne taip. Ir taip, mes esame teisūs: perdėtas požiūris į... +15 / -1 +14
Veiksminga baltymų dieta – tik kantriesiems
Veiksminga baltymų dieta – tik kantriesiems Išgirdus frazę „baltymų dieta“ dažnam žmogui kyla asociacijų su sportininkų mityba. Ir ne veltui. Ši dieta pareikalaus iš jūsų tikro sportininko požiūrio: „Mano kūnas – mano tvirtovė.“ Šią tvirtovę turėsite kantriai ginti, nes klaidos, laikantis baltymų dietos, – neatleistinos. Baltymų dieta išties intensyvi ir... 3 +15 / -3 +12