Žiema yra bene klastingiausias metų laikas. Jos paydovai – blanki saulė, šalnos, drėgmė. Šiuo metu sėdynių šildymo automobilyje funkcija darosi labai svarbi. Vairuotojai ir keleiviai džiaugiasi galėdami ja naudotis. Ir nesusimąsto, ar tai tikrai naudinga, ar kyla pavojus sveikatai.
Pirmą kartą šildyti sėdynes automobiliuose pradėjo švedai. Šis patogumas buvo išrastas odiniams salonams – brangiems, gražiems, praktiškiems, bet labai šaltiems žiemą. Idėja buvo maloni, ir netrukus kone visuose pasaulio automobiliuose buvo įrengta šiltų sėdimų vietų. Pardavimuose pasirodė specialūs šildomi uždangalai ne tik priekinėms, bet ir galinėms sėdynėms. Šių produktų reklama teigė, kad naudojant sumažės inkstų ligų, osteochondrozės, radikulito, prostatito rizika. Ir staiga kaip perkūnas iš giedro dangaus Vokietijos urologas Herbertas Šperlingas pateikė išvadą: „Šildomos sėdynės vyrams yra dar pavojingesnės nei pernelyg aptemptos kelnės”. Beje, išskirtinos žalos moterims mokslininkas nerado.
Nepakeičiamas komfortas
Neverta ginčytis, kad šiluma yra didelis pliusas. Sunku save priversti sėstis ant naktį atvėsusios sėdynės. Laimė, jei salonas greitai sušyla. Priešingu atveju kiek įmanoma tenka dengtis kilimėliais, pagalvėmis. Visa tai varžo judesius, blaško dėmesį. Tai nepatogu ir nesaugu.
Sumažina riziką
Kai sėdama į šaltą automobilį (ypač odinėmis sėdynėmis), labiausiai atšąla sėdmenų bei nugaros raumenys, moterų išoriniai lytiniai organai, vyrų sėklidžių kapšelis, prostata. Tai gali sukelti rimtų sveikatos problemų. Šildymo funkcijos naudojimas mažina pasireiškimą arba paūmėjimą ligų, susijusių su hipotermija: prostatitas, epididimitas vyrams ir cistitas, pielonefritas, adneksitas moterims, taip pat miozitas, neuritas abiejų lyčių vairuotojams ir keleiviams.
"Ilgai sėdint ant sušildytų iki 38 ° C sėdynių , vyrų fertilumas (vaisingumas) sumažėja. "Terapinis poveikis
Kai asmuo kenčia nuo ligos, kurios gydymui paskirtas šildymas, minimos sėdynės yra papildomas fizioterapinis poveikis. Pavyzdžiui skundžiantis tarpšonkauline neuralgija, radikulito skausmais, artroze.
Vyrų nevaisingumo pavojus
Ilgai sėdint ant sušildytų iki 38 ° C sėdynių , vyrų fertilumas (vaisingumas) sumažėja. Faktas yra tai, kad įprastinė sėklidės kapšelio temperatūra yra šiek tiek mažesnė nei kūno – 34-35,5 ° C. Perkaitimo metu spermatozoidai tampa neaktyvūs, todėl labai sumažėja apvaisinimo tikimybė. Tiesa, vyrų potencijai grėsmės nekyla. Laimei, tokie pažeidimai dėl vidutinio perkaitimo paprastai yra grįžtami. Padėtis yra sudėtingesnė, kai perkaitimas ir kraujotakos sutrikimas dar labiau apsunkina tokios vyrų ligos kaip varikocelė pasireiškimą. Tuo metu sėklinio virželio venų išsiplėtimas tampa papildomu veiksniu, lemiančiu vyrų nevaisingumą.
Didina auglių augimo riziką
Perkaitimai neleidžiami, esat vėžiniams susirgimams ar net jei jie įtariami. Šilumos poveikis taip pat skatina gerybinių navikų formavimąsi, pavyzdžiui, miomas.
Ūminių uždegiminių procesų pablogėjimas
Esant ūminiams uždegiminiams procesams perkaitimas turi neigiamą poveikį fagocitų funkcijoms ir sukelia audinių limfostazę.
Lengviau peršalti
Staigus atšalimas, palikus automobilį, gali išprovokuoti daugybę ligų, pradedant peršalimu, baigiant stipriu radikulito priepuoliu.
Vyresnis vyro amžius gali atnešti daug gražių dalykų. Ir tai nuostabus laikas, ypač jei vyras besąlygiškai rūpinasi savo sveikata ir visuomet atkreipia dėmesį į organizmo siunčiamus ženklus. Gerybinė prostatos hiperplazija yra tokia liga, kurią galima sėkmingai kontroliuoti ir gyventi normalų gyvenimą. Ir, priešingai, jei lėtinė liga bus ignoruojama, jos vystymasis tikrai nesustos, o pats audinių išvešėjimas tik didės – vyrui kils vis daugiau nemalonių su šia urogenitaline patologija susijusių simptomų. Kuo gerybinės prostatos diagnostikoje naudinga tarptautinė prostatos simptomų skalė? Kuo svarbus gyvenimo būdas? Kuo naudingi tradiciniai augaliniai vaistiniai preparatai? Plačiau: 3 aktualūs klausimai apie gerybinę prostatos hiperplaziją – vieną dažniausių vyriškų ligų |
Atsargiai, mašinoje mažyliai
Vaikai iki trejų metų yra ypač jautrūs šilumos smūgiui. Taip yra dėl to, kad vaiko termoreguliacijos sistema dar nėra visiškai suformuota, vaiko kūnas dar negali veiksmingai kontroliuoti temperatūros balanso. Todėl šildomų sėdynių naudojimas automobiliuose su mažais keleiviais turėtų būti labai atsargus.
Perkaitimas ir nėštumas
Tyrimai rodo, kad jei per pirmąsias septynias nėštumo savaites nėščios moters kūno temperatūra pakyla virš 38,9 ° C, didėja persileidimo rizika.
Visuose argumentuose iškyla priešdėlis „per-„. Svarbu neperšalti ir neperkaisti. Būtina žinoti, kad maksimaliai sėdynės gali sušilti net iki 37-40 ° C, o tai jau kenksminga, ypač šlapimo takų sistemai. Nepaisant to, mūsų klimato zonoje toks patogus variantas yra tiesiog būtinas. Rekomenduojama iš pradžių sušildyti mašiną, įjungti sėdynių šildymą, tada sėsti į šiltą vietą. Vairuotojui ir keleiviams prisitaikius, kai nelieka aštraus temperatūros kitimo – šildymas turi būti išjungtas.