Aurimas Pocius: „Tikram bėgikui nebaisus nei lietus, nei šaltis“

Liepos 3, 2014 | Dainora Žalpytė
+20
Aurimas Pocius: „Tikram bėgikui nebaisus nei lietus, nei šaltis“

Prieš pradėdami naują rubriką, kurioje rasite naudingos informacijos apie bėgimą, norime pristatyti Aurimą Pocių – sveikos ir aktyvios gyvensenos entuziastą, „MedGuru“ komandos narį. Aurimas gali pasigirti nemenkais pasiekimais: dvidešimt šešerių metų vaikinas pėsčiomis perėjo Ispaniją, Portugaliją ir Lietuvą! Negana to, Aurimas jau dešimtmetį aktyviai bėgioja, dalyvauja maratonuose, o savo įkurtoje interneto svetainėje dalijasi patirtimi ir patarimais su pradedančiaisiais bėgikais. 

Kaip susidomėjote bėgimu? Kodėl būtent šia sporto šaka? 

Aurimas Pocius, bėgiojimo entuziastasBėgimu susidomėjau prieš vienuolika metų, nuolat bėgiodavau su treneriais, ruošdavausi varžyboms. Buvo įdomu išbandyti tokią sporto šaką, kuri reikalauja didžiulės ištvermės. Dar labai žavėjo ir tai, jog šia sporto šaka galima užsiimti lauke, miške, gryname ore, o ne sporto salėse. 

Kokia yra ilgiausia jūsų įveikta distancija? 

42 kilometrų maratonas. Tai nėra ilga distancija, daug daugiau esu nuėjęs pėsčiomis. Keliaudamas per Ispaniją šv. Jokūbo keliu nuėjau 1100 kilometrų per trisdešimt aštuonias dienas. Pirmą kartą Ispaniją pėsčiomis apkeliavau 2009 m., antrą kartą – šiemet. Pėsčiomis keliavau ir per Lietuvą – nuo Alytaus iki Nidos ėjau vienuolika dienų. 

Šv. Jokūbo kelias ‒ kas tai? 

Tai kelias, kuris prasideda Prancūzijoje ir tęsiasi per visą šiaurinę Ispanijos dalį iki Santiago de Compostela katedros, kurioje, tikima, yra palaidotas apaštalas Jokūbas. Tai jau tūkstantį metų žinomas piligriminis kelias, nors dabar vis dažniau jį įveikti ryžtasi ne piligrimai, o sporto entuziastai.

Iš kur semiatės motyvacijos? 

Santiago de Compostela katedraPer daugelį metų ėjimas, o ypač bėgiojimas man tapo įpročiu. Žinoma, svarbu vidinė motyvacija, kitų žmonių pavyzdžiai. Prastai jaučiuosi nepabėgiojęs, man tai – atsipalaidavimo, laisvalaikio praleidimo būdas, savotiška meditacija. Juk tiek daug minčių ir idėjų gimsta bėgiojant gamtoje! 

Kokie buvo jūsų pirmieji bėgimo bateliai? 

Tai buvo „Nike“. Tokie seni, paprasti, daug matę ir ištvėrę, su paklijuotu padu... 

Kiek kartų per savaitę bėgiojate? 

4‒5 kartus. Stengiuosi kuo daugiau bėgioti miške, už miesto, kur nėra triukšmo. Beveik niekada bėgdamas nesiklausau muzikos, daug smagiau įsiklausyti į gamtos garsus, savo kvėpavimą, žingsnius. 

Kaip vertinate tai, kad bėgimas ir įvairūs maratonai tapo ne tik sveikos gyvensenos, bet ir savotišku mados reikalu? 

Labai gerai. Puiku, kad visuomenė vis labiau domisi sportu ir nori aktyviai leisti laisvalaikį. Prieš dešimt metų į maratoną susirinkdavo keli šimtai žmonių, dabar prie starto linijos rikiuojasi tūkstančiai. 

Kitos Baltijos šalys šiuo klausimu kol kas vis dar lenkia Lietuvą, bėgimai ir maratonai ten dar populiaresni. Vis dėlto tai tik laiko klausimas, nes kasmet aktyvų laisvalaikį ir sveiką gyvenseną propaguojančių renginių vis daugėja. 

Įkūrėte interneto portalą „Bekbekbek.lt“, kuriame gausu įvairiausių patarimų apie bėgimo avalynę, aprangą ir kitus bėgikams reikšmingus dalykus. Kokių klausimų sulaukiate iš skaitytojų? 

Žmonės dažnai teiraujasi apie bėgimo batelius, nes išsirinkti tinkamą bėgimo avalynę ‒ tikrai didelis darbas. Nors pats nesu bėgimo treneris ar profesionalus sportininkas, turiu sukaupęs daug žinių, kuriomis mielai dalinuosi. Portalo tikslas yra didinti žmonių vidinę motyvaciją, ten galima rasti įvairiausių pratimų skirtingoms raumenų grupėms stiprinti ir sąrašą priežasčių, kodėl bėgioti tikrai verta! 

Ar bėgimas – tik sezoninis sportas? 

Tikram bėgikui nebaisus nei lietus, nei šaltis. Esu bėgęs, net kai termometras rodė ‒15º C. Turiu daug pažįstamų, kurie nebijo ir didesnio šalčio. Žinoma, svarbu įsiklausyti į savo organizmą, kurį privalu sistemingai grūdinti. O šaltą žiemą bėgioti galima ir ant sporto salėje esančio bėgimo takelio, tik, žinoma, tai daug nuobodžiau. 

Kuo naudingas bėgimas žmogaus sveikatai? 

Bėgiojant žmogaus organizme gaminasi endorfinai – laimės hormonai, greitėja medžiagų apykaita, stiprėja raumenų sistema, imunitetas. Malšinamas stresas, žmogus tampa fiziškai sveikesnis, ištvermingesnis ir gražesnis. 

Šv. Jokūbo keliasKaip prisiversti pradėti bėgioti? 

Daugelis žmonių bėgimo nemėgsta dar nuo mokyklos laikų, kai mokytojai liepdavo lakstyti stadione. Iš tikrųjų reikia bėgti kuo lėčiau, net pasaulinio lygio bėgikai treniruotes pradeda bėgdami labai lėtai, leisdami organizmui apšilti. Tuomet bėgimas tampa malonus ir atpalaiduojantis. 

Dar labai svarbu rasti bendraminčių, su kuriais galėtumėte kartu planuoti bėgimus gamtoje, rinktis įvairiausius maršrutus, rengti varžybas ir dalintis rezultatais. Girdėjau, kad merginoms pradėti bėgioti ypač padeda brangi ir daili sportinė apranga (šypsosi Aurimas).

Kaip reikėtų treniruotis ir kaip maitintis, kad pradedantysis bėgikas greičiau pasiektų džiuginančių rezultatų? 

Pradžioje patariama bėgioti 3‒4 kartus per savaitę ne daugiau kaip po tris kilometrus, kiekvieną savaitę didinant savo nubėgtą atstumą 10 %. Bėgti reikia lėtai ‒ taip, kad galėtumėte laisvai susikalbėti su šalia bėgančiu draugu. Didinkite krūvius laipsniškai ‒ tai padės išvengti traumų.

Be abejo, siekiant stulbinančių rezultatų, derėtų susireguliuoti mitybą, juk visi žinome, kas organizmui naudinga, tad pradedantysis bėgikas privalo suvokti įvairių vartojamų produktų maistinę vertę, o jokios vertės neturinčius produktus išbraukti iš kasdienio meniu.

Aurimas Pocius įsitikinęs, kad svarbiausia – turėti tikslą ir neieškoti priežasčių tinginiavimui. Tikimės, jog A. Pociaus pavyzdys ir patarimai įkvėps visus, kuriems bėgimas vis dar nėra tapęs maloniu atsipalaidavimo būdu.

© Aurimo Pociaus nuotrauka iš asmeninio archyvo 

Taip pat skaitykite:
Ką reikia žinoti apie bėgimą? »
Įspūdžiai iš „AVON moterų bėgimo“. Atėjau, pamačiau ir nubėgau! »
Lietuvių sporto įpročiai. Interviu su buvusiu atletu Jeanu Claude’u »

+20
  • Kaulų, sąnarių, raumenų ligos
  • Bėgimas
  • Sporto klubai

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Sportas peršalus: kada vis dėlto galima?
Sportas peršalus: kada vis dėlto galima? Žiema, šalta, peršalote... Rodos, nieko naujo. Vis dėlto, dažnas ir žiemą neapleidžia aktyvaus gyvenimo įpročių: bėgioja, makštinasi, užsiima joga, šoka ar pan., tad ką gi daryti peršalus: visiškai atsisakyti judėjimo ar ne? Svarbiausia – stebėti savo kūną ir atsižvelgti į jo poreikius. +1 / 0 +1
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė Atėjus pavasariui dviratininkai pumpuoja padangas, bėgikai aunasi sportinius batelius, parkuose ima skrieti riedlentės‒ atgyja ne tik gamta, bet ir visas miestas. Mankštintis visuomet sveika, bet ką daryti tiems, kurie sportą prisimena tik pavasarį? Straipsnyje rasite pilvo preso raumenų treniruotę, kuriai nesugaišite... +42 / -1 +41
Lietuvių sporto įpročiai. Interviu su buvusiu atletu Jeanu Claude’u
Lietuvių sporto įpročiai. Interviu su buvusiu atletu Jeanu Claude’u Buvęs Vokietijos atletas, sporto klubo JC SPORT įkūrėjas Jeanas Claude’as, kuriam sportas yra neatsiejama gyvenimo dalis, jau septynerius metus rūpinasi lietuvių sveikata. Lietuvoje gyvenantis treneris neslepia, kad mes dar tik mokomės sveikai gyventi, bet pripažįsta, kad sveikos gyvensenos entuziastų Lietuvoje vis daugėja... +28 / 0 +28
3 sportavimo klaidos ir jų pasekmės
3 sportavimo klaidos ir jų pasekmės Sportuodami klaidų daro ne tik naujokai, bet ir profesionalai. Taip yra todėl, kad žmonės dėl laiko stokos vis dažniau įpranta viską daryti greičiau. Pavyzdžiui, sporto klube treniruotė vidutiniškai trunka apie vieną valandą, per tą laiką žmogus stengiasi ne tik padaryti kardio pratimus, bet ir atlikti pratimus kojoms, rankoms,... +21 / 0 +21
Joga – mitai ir faktai. Pokalbis su jogos mokytoja Inga Rubikiene
Joga – mitai ir faktai. Pokalbis su jogos mokytoja Inga Rubikiene Apie jogą teko girdėti kiekvienam, tačiau neabejotinai visi ją suvokiame skirtingai. Vienam joga siejasi su meditacija, kitam ‒ su neįtikėtinomis fizinėmis galiomis ir pačiomis keisčiausiomis pozomis, trečiam ‒ su pasakojimais apie tai, kad tikrieji jogai gali išbūti nevalgę ir negėrę kelias savaites. Tačiau ar viskas... +20 / -2 +18
17 būdų, kaip per dieną sudeginti daugiau kalorijų
17 būdų, kaip per dieną sudeginti daugiau kalorijų Jeigu kasdien sugebate nueiti į sporto klubą ir sudeginti 500 kalorijų, tiesiog nuostabu – bet jeigu po rytinės mankštos 8 valandas prasėdite prie stalo, lieknėjimas gali smarkiai užtrukti. Laimei, yra slaptų būdų, leidžiančių nejučiomis deginti kalorijas visa dieną. Šie specialistų patarimai padės greičiau atsikratyti svorio. +16 / 0 +16
Kokias traumas dažniausiai patiria maratono dalyviai?
Kokias traumas dažniausiai patiria maratono dalyviai? Pasaulyje vis labiau populiarėjantys maratonai susilaukia įvairaus amžiaus žmonių susidomėjimo. Maratone savo jėgas vis dažniau nusprendžia išbandyti ne tik profesionalai, bet ir mėgėjai bėgikai. Deja, tačiau nei vienas maratonas nepraeina be tam tikrų traumų... +15 / 0 +15
Nauji metai – naujas kūnas?
Nauji metai – naujas kūnas? Naujiems metams prasidėjus sporto klubus ir vėl užplūdo galybė žmonių, kurie trokšta gražaus kūno. Ir tai nei kiek nestebina, mat žiniasklaida nuolat rodo gražius žmones, įvairias dietas ar tiesiog straipsnius apie sveiką gyvenimo būdą. Tad vos tik atėjus Naujiems ir Jūs praveriate sporto klubo duris... +14 / 0 +14
Mankšta dirbant biure – būtina. Judėkime!
Mankšta dirbant biure – būtina. Judėkime! Šiandien vis daugiau žmonių dirba sėdimą darbą. Fizinės veiklos stoka gali lemti ne tik antsvorį, nugaros skausmą, bet ir sukelti ar paūminti tam tikras ligas. Dažnai juokaujama, kad XX a. blogiausias žmogaus įprotis – rūkymas, o šių laikų – sėdėjimas. Norėdami išvengti negalavimų dalis žmonių kelis kartus per... +13 / 0 +13
Kelio sąnario traumos: kaip išvengti?
Kelio sąnario traumos: kaip išvengti? Kelio sąnario traumos yra gana dažnos tiek tarp jaunų, tiek tarp pagyvenusių žmonių. Mes daug laiko praleidžiame sėdėdami prie kompiuterių, tad mūsų sąnariai, visai kaip ir automobilis, kuriuo nesinaudojame, kartais ima ir „užrūdija“ t.y. sąnariai tampa ne tokie paslankūs, vargina sąnarių skausmai, o kartais – net ir... +11 / 0 +11