Joga – mitai ir faktai. Pokalbis su jogos mokytoja Inga Rubikiene

Gegužės 19, 2014 | Aurika Kolpakovaitė
+18
Joga – mitai ir faktai. Pokalbis su jogos mokytoja Inga Rubikiene

Apie jogą teko girdėti kiekvienam, tačiau neabejotinai visi ją suvokiame skirtingai. Vienam joga siejasi su meditacija, kitam ‒ su neįtikėtinomis fizinėmis galiomis ir pačiomis keisčiausiomis pozomis, trečiam ‒ su pasakojimais apie tai, kad tikrieji jogai gali išbūti nevalgę ir negėrę kelias savaites. Tačiau ar viskas, ką išgirstame ir perskaitome, yra tiesa? Apie jogą, mitus ir faktus kalbame su jogos studijos SURYA sertifikuota jogos mokytoja Inga Rubikiene, praktikuojančia Aštanga Vinyasa jogą. 

Joga netinka krikščionims, nes tikroji jogos prigimtis yra religinė, o mantros – maldos Indijos dievams. 

Tai priklauso nuo požiūrio. Joga labai universali. Nemanau, kad ji neigia ar perša kažkokias religijas. Patandžalio aprašytos jogos, kaip filosofinės sistemos, principai yra labai bendri: agresyvumo, godumo atsisakymas, tiesos sakymas ir t. t. Ar tai jau yra religija ar tiesiog bendražmogiški principai? Į tai galima labai plačiai žiūrėti – jei norėsi, iškelsi religijos svarbą jogoje, jei žiūrėsi į bendruomenę plačiau ir neskaidysi jos pagal religijas ir skirtumus, iškelsi taikos ir vienybės aspektą. Ko gero, joga labiau orientuota į dvasingumą nei į religiją. 

Joga – efektyvus būdas numesti svorio. 

Tai priklauso nuo jogos sistemos. Yra švelnesnių jogos sistemų, kai kūnas nesušyla praktikos metu. Aštanga jogos metu kūnas šyla labai stipriai ir žmonės prakaituoja. Taigi Aštanga joga yra efektyvi norintiesiems numesti svorio. Žinoma, vien to neužtenka. Turi būti kompleksas – reikia ne tik sportuoti, bet ir tinkamai maitintis, kažko atsisakyti, kažko pridėti. 

Inga Rubikienė, jogos mokytojaJoga padeda atsikratyti celiulito. 

Kiekvienas sportas daro teigiamą įtaką kraujotakai. Bet kaip ir su svorio metimu, taip ir su celiulitu – reikia komplekso. Todėl veikia ne tik fizinio aktyvumo faktorius, bet ir mitybos. Pagrindinis jogos tikslas tikrai nėra padėti atsikratyti celiulito, tačiau dinamiškos ir intensyvios jogos sistemos, pavyzdžiui, Aštanga, yra tinkamos šiam tikslui pasiekti. 

Apkūnūs žmonės nėra lankstūs, todėl joga jiems netinka. 

Čia susipynė du mitai. Pirmas –  apkūnūs žmonės nėra lankstūs. Lankstumas visiškai nesusijęs su apkūnumu. Žmogus gali būti labai lieknas, bet visiškai nelankstus, ir atvirkščiai. 

Kitas mitas – joga tinkama tik lankstiems ir liekniems. Ne visiems gamtos duotas kūno paslankumas ir lankstumas. Į jogą dažnai ateina būtent tie, kuriems to trūksta. Labai apkūniems žmonėms pradžioje gali būti sunku praktikuoti jogą, tačiau įdėjus pastangų ir valios galimybės plėsis, o be to, pasikoreguos ir svoris. 

„Joga didina sąmoningumą, pastabumą sau, savo emocijoms, viskam, kas yra aplinkui.“ Joga padeda atsikratyti įvairių priklausomybių. 

Mano praktikoje nepasitaikė žmonių su stipriomis priklausomybėmis. Manau, kad joga gali būti taikoma kaip terapija turint priklausomybę ir norint jos atsikratyti. Joga didina sąmoningumą, pastabumą sau, savo emocijoms, viskam, kas yra aplinkui. Tai gali padėti kritinėmis situacijomis, kai užvaldo poreikis tam, nuo ko esi priklausomas. Tuomet joga padeda susikaupti, susitelkti ir suvaldyti save. Tačiau tam reikia labai sąmoningo žmogaus, kuris suprastų savo problemą ir labai norėtų su ja susitvarkyti. 

Pradėjus praktikuoti jogą, tenka daug ko atsisakyti: alkoholio, tabako, mėsos, netgi kavos. 

Viskas ateina savaime. Praktikuojant jogą dažnai iš vidaus kyla poreikis atsisakyti kai kurių produktų. Tačiau taip būna ne visiems. Tikrai nėra taip, kad visi, praktikuojantys jogos asanas, nevalgo mėsos. Žinoma, jeigu į mėsos valgymą žiūrėsime filosofiškai, tai turbūt sutiksime, kad tai susiję su agresija. 

Iš jogos pasiimkite tai, kas jums naudinga. Esu pastebėjusi, kad vegetarų kūnas yra paslankesnis ir lengviau juda, tačiau neperšu savo nuomonės apie tai, ką vartoti ir ko ne. Kalbant apie „didžiuosius nuodus“, tokius kaip tabakas, alkoholis, tai, pradėjus praktikuoti jogą, jie dažniausiai savaime iškrenta iš kasdienybės.

Skaityti kitą puslapį »
1 2
+18
  • Nugaros skausmas
  • Miegas
  • Sporto nauda
  • Vegetarizmas
  • Veganizmas
  • Vegetarai
  • Veganai
  • Meditacija
  • Treniruotės
  • Joga

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Europos krepšinio čempionatui pasibaigus: kokias traumas patyrė krepšininkai?
Europos krepšinio čempionatui pasibaigus: kokias traumas patyrė krepšininkai? Ir nors Lietuvos krepšinio komanda šiais metais Europos krepšinio čempionate nepasirodė taip gerai, kaip norėtųsi, o nugalėtojais tapo slovakai, visgi, mūsų krepšininkai atidavė visas savo paskutines jėgas ir, žinoma, patyrė traumų...Tad šiame straipsnyje apžvelgiame, kokias traumas teko patirti Lietuvos krepšininkams kelyje... +11 / 0 +11
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė Atėjus pavasariui dviratininkai pumpuoja padangas, bėgikai aunasi sportinius batelius, parkuose ima skrieti riedlentės‒ atgyja ne tik gamta, bet ir visas miestas. Mankštintis visuomet sveika, bet ką daryti tiems, kurie sportą prisimena tik pavasarį? Straipsnyje rasite pilvo preso raumenų treniruotę, kuriai nesugaišite... +38 / 0 +38
8 geriausi jogos pratimai nuo migrenos skausmo
8 geriausi jogos pratimai nuo migrenos skausmo Kai tik ištinka staigus migrenos skausmas, nėra taip paprasta jį nugalėti. Oi, koks tai skausmas! Ar migrena labai apsunkina Jūsų gyvenimą? Prevencija yra geriausia priemonė. Ar žinojote, kad joga gali sėkmingai Jus apsaugoti nuo migrenos? Norintiems sumažinti migrenos skausmą toliau pateikiame keletą jogos pratimų, kurie galėtų... 2 +31 / -5 +26
Traumos, kurias patiria dailiojo čiuožimo atstovai
Traumos, kurias patiria dailiojo čiuožimo atstovai Dailusis čiuožimas – tai ne tik grakštus ir lengvas čiuožimas poroje ant ledo. Ne, tikrai ne, tai – ir traumos, kurių dažnai mes, žiūrovai, net nematome, bet jas karts nuo karto patiria šios sporto šakos atstovai.. 1 +21 / 0 +21
10 AKTUALIAUSIŲ klausimų trenerei.
10 AKTUALIAUSIŲ klausimų trenerei. Erika Burinskaitė - bikini kategorijos finalininkė, sporto trenerė ir sveikos gyvensenos propaguotoja dalinasi dažniausiai jai užduodamų klausimų dešimtuku. Taigi, 10 opių ir aktualių klausimų bei atsakymų kiekvienai moteriai +18 / -1 +17
Kokias traumas dažniausiai patiria maratono dalyviai?
Kokias traumas dažniausiai patiria maratono dalyviai? Pasaulyje vis labiau populiarėjantys maratonai susilaukia įvairaus amžiaus žmonių susidomėjimo. Maratone savo jėgas vis dažniau nusprendžia išbandyti ne tik profesionalai, bet ir mėgėjai bėgikai. Deja, tačiau nei vienas maratonas nepraeina be tam tikrų traumų... +15 / 0 +15
Bėgimo bateliai ‒ kaip išsirinkti?
Bėgimo bateliai ‒ kaip išsirinkti? Lietuvoje sparčiu greičiu populiarėjant bėgimui, dažnai akcentuojama taisyklinga bėgimo technika. Vis dėlto labai svarbu ir tai, ką avime bėgimo metu. Matyt, daugeliui kyla klausimas, pagal kokius kriterijus rinktis sportinius bėgimo batelius: kompaniją, pado storį, kainą, o gal grožį... Patyręs bėgimo entuziastas Aurimas Pocius... 6 +17 / -2 +15
Kaip pradėti bėgioti? Pirmosios bėgimo treniruotės
Kaip pradėti bėgioti? Pirmosios bėgimo treniruotės Jei jau išsirinkote kokybiškus bėgimo batelius ir turite patogią bėgimo aprangą, pats laikas pradėti bėgioti. Kaip tai daryti taisyklingai: kokios turėtų būti pirmosios bėgimo treniruotės, kodėl reikia atlikti apšilimo pratimus, kaip reikia kvėpuoti ir kokia aplinka tinkamiausia bėgiojimui, pataria aktyvios gyvensenos... 3 +15 / -1 +14
Kaip  žiemą išlaikyti kaulus sveikus, o nuotaiką puikią?
Kaip žiemą išlaikyti kaulus sveikus, o nuotaiką puikią? Žiemos periodu, palyginus su vasara, traumų skaičius padidėja 2- 3 kartus. Pagrindinis žiemos nelaimių kaltininkas- skubėjimas slidžiomis gatvėmis. Nustebote? O jus atkreipkite dėmesį, kaip žmonės, neatsižvelgdami į apledėjusį kelią, bėga link troleibuso, autobuso. Ar neatsargiai iššoka iš jų, vos spėjus atsiverti... +12 / 0 +12
Kodėl nustoja kristi svoris? Atsakymas tiesiai iš trenerio lūpų
Kodėl nustoja kristi svoris? Atsakymas tiesiai iš trenerio lūpų Jei Jums būna dienų, kuomet sporto salėje liejate devintą prakaitą, atsisakote net pačių didžiausių gyvenimo malonumų – saldaus šokolado plytelės ar raudonos vyno taurės, tačiau organizmas vis tiek neįvertina visų tokių Jūsų didžiulių pastangų, svoris nekrenta, jis - stabilizavosi, tuomet verta paskaityti šį interviu.... +10 / 0 +10