Lietuvių sporto įpročiai. Interviu su buvusiu atletu Jeanu Claude’u

Gegužės 23, 2014 | Marina Giro
+28
Lietuvių sporto įpročiai. Interviu su buvusiu atletu Jeanu Claude’u

Buvęs Vokietijos atletas, sporto klubo JC SPORT įkūrėjas Jeanas Claude’as, kuriam sportas yra neatsiejama gyvenimo dalis, jau septynerius metus rūpinasi lietuvių sveikata. Lietuvoje gyvenantis treneris neslepia, kad mes dar tik mokomės sveikai gyventi, bet pripažįsta, kad sveikos gyvensenos entuziastų Lietuvoje vis daugėja. Motyvacijos ir ryžto tobulėti mūsų tautiečiams tikrai netrūksta ‒ lietuviai net atsisako pietų, kad per pertrauką galėtų pasportuoti. Išsamus interviu su treneriu J. Claude’u apie pasirinktą sportininko kelią ir lietuvių sporto įpročius. 

Kaip nusprendėte atvykti į Lietuvą? 

Priežastis buvo labai paprasta, kurią pateiktų daugybė vyrų visame pasaulyje, – moteris. Vokietijoje sutikau savo buvusią merginą ir ji norėjo grįžti į Lietuvą. Paklausiau savęs, ką galėčiau čia veikti (tuo metu dar užsiiminėjau profesionaliu sportu), ir supratau, kad čia galiu veikti tą patį, ką dariau ir Vokietijoje. Tuo metu tai nebuvo ta pati veikla, kuria dabar užsiimu Lietuvoje, buvau profesionaliu atletu. 

Ar svajojote apie sportininko karjerą nuo pat vaikystės? 

Niekada nežinai, kuo tapsi, tačiau nuo pat pirmųjų vaikystės metų buvau susijęs su sportu. Afrikoje visiems patinka sportas, ypač futbolas. Vaikams visada įdomi fizinė veikla; nesvarbu, ar patys žaidžia futbolą, ar jį tik stebi. Vėliau, kai atvykau į Europą ir pradėjau lankyti mokyklą, mano pagrindinė veikla taip pat buvo susijusi su sportu. 

Mokykloje mane lydėjo sėkmė visose sportinėse veiklose. Priklausiau mokyklos futbolo komandai, sportavau ir atletiką, ir rankinį. Vėliau užsiiminėjau dziudo. Kai atėjo laikas pasirinkti sporto rūšį, pasirinkau atletiką. Dabar gyvenime derinu tiek intelektualinę, tiek sportinę veiklą. 

Kiek metų sportavote lengvąją atletiką? 

Pradėjau būdamas 14 m. ir užsiiminėjau šia sporto šaka iki 2006 m. Dalyvavau Europos ir pasaulio jaunimo, taip pat suaugusiųjų Europos ir pasaulio čempionatuose, dalyvavau 1996 m. olimpinėse žaidynėse Atlantoje. 

„Jei kažką darai, tačiau nesusikoncentruoji, nepadarysi daugiau už tą, kuris geba susikoncentruoti.“ Kokios sporto asmenybės Jus įkvepia? 

Esu didelis Michaelo Jordano fanas, mane įkvepia tokie atletai kaip Carlas Lewisas, Colinas Jacksonas. Daug dirbau, nes jei nori pasiekti jų lygį, turi išties daug dirbti. 

Atletika ‒ visų sporto šakų pagrindas: jei nori būti geras tenisininkas, krepšinininkas, futbolo žaidėjas ar bet kurios kitos sporto šakos lyderis, reikia daug treniruotis, tai lavina susikoncentravimą.

Ką sporte reiškia „susikoncentravimas“? 

Tai darbas su kūnu ir emocijomis, protu. Jei nesi emociškai stiprus, niekada nenugalėsi. Jei kažką darai, tačiau nesusikoncentruoji, nepadarysi daugiau už tą, kuris geba susikoncentruoti. Tą patį kiekvienas galime daryti savo darbe – koncentruotis ties savo darbu. 

Jean Claude, JC SPORT įkūrėjasAr susikoncentravimas ‒ tai atsiribojimas nuo visko, nuo mus supančios aplinkos? 

Tiesiog susikuri savą pasaulį ir leidi į jį įžengti tik tiems žmonėms, kurie padeda tau judėti į priekį: treneriui, galbūt artimiausiems draugams, kartais į šį pasaulį negali įsileisti net savo mylimosios. Pavyzdžiui, Mike’as Tysonas, likus trims mėnesiams iki kovos, pranyksta: koncentruojasi ir dirba, niekam nėra leidžiama įeiti į šį pasaulį. Jeigu ringe prarandi koncentraciją, tuomet gauni smūgį. 

Kaip išmokti koncentravimosi, gal yra specialių metodų? 

Yra tam tikrų technikų. Mokėjimas susikoncentruoti ateina ir su patirtimi. Pavyzdžiui, tau reikia nubėgti 100 m distanciją: susikoncentruoji ir bėgi. Paskui turi pertrauką, kurią turi efektyviai išnaudoti: pasikalbėti su treneriu, išgirsti grįžtamąjį ryšį. Kai kurie sportininkai eina pasikalbėti su draugais, eliminuoja žmones, kurie trukdo siekti numatyto tikslo. Turi suvokti, ko sieki, nes nuo rezultatų priklauso tavo ir tavo šeimos ateitis, nes tai ir tavo pajamų šaltinis. 

Kaip manote, ar lietuviai fiziškai aktyvūs žmonės? 

Taip. Pavyzdžiui, vieną specialią JC SPORT treniruotę žmonės renkasi vietoj pietų pertraukos. Nors iš pradžių buvo sunku suvokti, kad žmonės gali ateiti vidury savaitės per pietus, tiesiog į treniruotę. Kai kurie ateina 1‒3 kartus per savaitę, kai kurie ‒ tik kartais, bet nuolatines treniruotes lanko 10‒25 žmonės, taip pat vedame rytines ir vakarines treniruotes. 

Skaityti kitą puslapį »
1 2 3
+28
  • Nugaros skausmas
  • Susikaupimas
  • Sporto nauda
  • Valios ugdymas
  • Sporto klubai
  • Atletika

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Sportas peršalus: kada vis dėlto galima?
Sportas peršalus: kada vis dėlto galima? Žiema, šalta, peršalote... Rodos, nieko naujo. Vis dėlto, dažnas ir žiemą neapleidžia aktyvaus gyvenimo įpročių: bėgioja, makštinasi, užsiima joga, šoka ar pan., tad ką gi daryti peršalus: visiškai atsisakyti judėjimo ar ne? Svarbiausia – stebėti savo kūną ir atsižvelgti į jo poreikius. +1 / 0 +1
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė Atėjus pavasariui dviratininkai pumpuoja padangas, bėgikai aunasi sportinius batelius, parkuose ima skrieti riedlentės‒ atgyja ne tik gamta, bet ir visas miestas. Mankštintis visuomet sveika, bet ką daryti tiems, kurie sportą prisimena tik pavasarį? Straipsnyje rasite pilvo preso raumenų treniruotę, kuriai nesugaišite... +41 / -1 +40
Judėkim su Vilmantu Aušra! Išsamus interviu su podiatru
Judėkim su Vilmantu Aušra! Išsamus interviu su podiatru Artėjant pavasariui kyla noras daugiau laiko praleisti lauke: išeiti pasivaikščioti, pabėgioti ar pasimankštinti. Portale „MedGuru.lt“ startuoja nauja rubrika, kurioje podiatrijos specialistas Vilmantas Aušra dalinsis savo patirtimi, susijusia su sportu, tinkamu avalynės pasirinkimu ne tik sau, bet ir mažiesiems... 2 +25 / 0 +25
Traumos, kurias patiria dailiojo čiuožimo atstovai
Traumos, kurias patiria dailiojo čiuožimo atstovai Dailusis čiuožimas – tai ne tik grakštus ir lengvas čiuožimas poroje ant ledo. Ne, tikrai ne, tai – ir traumos, kurių dažnai mes, žiūrovai, net nematome, bet jas karts nuo karto patiria šios sporto šakos atstovai.. 1 +21 / 0 +21
Joga – mitai ir faktai. Pokalbis su jogos mokytoja Inga Rubikiene
Joga – mitai ir faktai. Pokalbis su jogos mokytoja Inga Rubikiene Apie jogą teko girdėti kiekvienam, tačiau neabejotinai visi ją suvokiame skirtingai. Vienam joga siejasi su meditacija, kitam ‒ su neįtikėtinomis fizinėmis galiomis ir pačiomis keisčiausiomis pozomis, trečiam ‒ su pasakojimais apie tai, kad tikrieji jogai gali išbūti nevalgę ir negėrę kelias savaites. Tačiau ar viskas... +20 / -2 +18
17 būdų, kaip per dieną sudeginti daugiau kalorijų
17 būdų, kaip per dieną sudeginti daugiau kalorijų Jeigu kasdien sugebate nueiti į sporto klubą ir sudeginti 500 kalorijų, tiesiog nuostabu – bet jeigu po rytinės mankštos 8 valandas prasėdite prie stalo, lieknėjimas gali smarkiai užtrukti. Laimei, yra slaptų būdų, leidžiančių nejučiomis deginti kalorijas visa dieną. Šie specialistų patarimai padės greičiau atsikratyti svorio. +16 / 0 +16
Kokias traumas dažniausiai patiria maratono dalyviai?
Kokias traumas dažniausiai patiria maratono dalyviai? Pasaulyje vis labiau populiarėjantys maratonai susilaukia įvairaus amžiaus žmonių susidomėjimo. Maratone savo jėgas vis dažniau nusprendžia išbandyti ne tik profesionalai, bet ir mėgėjai bėgikai. Deja, tačiau nei vienas maratonas nepraeina be tam tikrų traumų... +15 / 0 +15
Nauji metai – naujas kūnas?
Nauji metai – naujas kūnas? Naujiems metams prasidėjus sporto klubus ir vėl užplūdo galybė žmonių, kurie trokšta gražaus kūno. Ir tai nei kiek nestebina, mat žiniasklaida nuolat rodo gražius žmones, įvairias dietas ar tiesiog straipsnius apie sveiką gyvenimo būdą. Tad vos tik atėjus Naujiems ir Jūs praveriate sporto klubo duris... +14 / 0 +14
Mankšta dirbant biure – būtina. Judėkime!
Mankšta dirbant biure – būtina. Judėkime! Šiandien vis daugiau žmonių dirba sėdimą darbą. Fizinės veiklos stoka gali lemti ne tik antsvorį, nugaros skausmą, bet ir sukelti ar paūminti tam tikras ligas. Dažnai juokaujama, kad XX a. blogiausias žmogaus įprotis – rūkymas, o šių laikų – sėdėjimas. Norėdami išvengti negalavimų dalis žmonių kelis kartus per... +13 / 0 +13
Kelio sąnario traumos: kaip išvengti?
Kelio sąnario traumos: kaip išvengti? Kelio sąnario traumos yra gana dažnos tiek tarp jaunų, tiek tarp pagyvenusių žmonių. Mes daug laiko praleidžiame sėdėdami prie kompiuterių, tad mūsų sąnariai, visai kaip ir automobilis, kuriuo nesinaudojame, kartais ima ir „užrūdija“ t.y. sąnariai tampa ne tokie paslankūs, vargina sąnarių skausmai, o kartais – net ir... +11 / 0 +11