Nugaros skausmų galima išvengti!

Sausio 14, 2016
+15
Nugaros skausmų galima išvengti!

Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) apatinės nugaros dalies skausmą vadina XX amžiaus visuomenės epidemija. Apatinės nugaros dalies skausmą bent kartą gyvenime yra pajutę daugiau nei 60 – 80 proc. žmonių, 2 -7 proc. iš jų šis skausmas tampa lėtiniu.

Skaičiai – iškalbingi. Tad kyla klausimas: ką daryti, kad į tuos spąstus nepakliūtume, o pakliuvę – kuo greičiau išsivaduotume? Apie tai kalbamės su GET FIT sporto akademijos profesionale trenere, kineziterapeute Santa Povilonyte.

Kokios dažniausios nugaros skausmų priežastys?

Apatinės nugaros dalies skausmo atsiradimo priežastys gali būti įvairios: psichologinės, fizinės ir socialinės. Dažniausiai šios problemos kyla dėl nutukimo, mažo fizinio aktyvumo, nuovargio, psichologinio spaudimo, sėdimo ar fizinio darbo, netaisyklingos laikysenos, vidaus organų ligų ir t.t.

Atrodo, priežasčių – begalė! Ką daryti pajutus pirmuosius skausmo požymius?

Svarbiausia nesiimti savarankiško gydymo, o kreiptis į specialistą, kuris padės išsiaiškinti nugaros skausmo priežastį ir lokalizaciją bei greičiau sumažinti atsiradusi skausmą.

Jeigu sportuojate – bent trumpam laikui reikia daryti pertrauką. Nugaros skausmai ir savarankiškai besimankštinantiems mėgėjams, kurie sveikatinimo tikslais pratimus atlieka namuose, kartais – juos atlieka netaisyklingai, taip traumuodami savo kūną.

"Dažniausiai laikysena yra individualus dalykas – tai, kas jums sukelia skausmą, gali neturėti jokios įtakos kitam žmogui."

Vadinasi, sportuoti namuose, savarankiškai, reikia itin atsargiai?

Mankštintis galima ir namuose savarankiškai, tačiau būtina laikytis visų specialisto nurodymų, išmokti taisyklingai parinkti kūno padėtis, suprasti atliekamų pratimų specifiką, kuri neleis traumuoti minkštųjų audinių ar įjungti ne tas raumenų grupes, kurias siekiama sustiprinti. Kiekvienas mes esame unikalus ir individualus, todėl siekiant dar didesnės kokybės, tikslingesnės yra individualios treniruotės su specialistu.

Vedate treniruotes „Sveika nugara“. Kokia jų nauda?

Tai grupė pratimų, kuriais siekiama sustiprinti pilvo, juosmens, sėdmenų, šlaunų ir apatinės galūnės raumenis taip, kad jie galėtų užtikrinti taisyklingą laikyseną ir juosmeninės dalies raumenų korseto kontrolę, atliekant kasdieninius judesius. Turint tvirtą juosmeninės dalies raumenyną, skausmo išvengsite kasdieninėje veikloje bei kitose sporto šakose.

Ar tam, kad jaustumeisi fiziškai sveikas, užtenka vien šių treniruočių?

Nugaros skausmo prevencijai - taip.

10 AKTUALIAUSIŲ klausimų trenerei.

"MOTERIS gali nuversti didžiausius kalnus, padaryti dešimt darbų vienu metu ir išauginti pulką vaikų. Tad kas yra tos kelios valandos per savaitę fizinio aktyvumo dėl SAVĘS?"

Kokiie dažniausiai trenerei pateikiami straipsniai:

10 AKTUALIAUSIŲ klausimų trenerei.

Kiek kartų per savaitę reiktų sportuoti, atlikti specialius pratimus, kad skausmas pradėtų mažėti, o problema – spręstis?

Turint problemų su stuburu, tikslingus biomechaninius pratimus rekomenduojama atlikti kasdien.

Dažnai nugaros skausmais skundžiasi nėščiosios. Ar jos į šią treniruotę irgi gali ateiti?

Jokiu būdu, todėl į šitą klausimą nesiplėsiu, nes nėščiosioms yra atskiri pratimai ir skirtingai parenkamos atliekamų pratimų kūno padėtys.     

Skaityti kitą puslapį »
1 2
+15
  • Nugaros skausmas
  • Kineziterapijos nauda
  • Skausmas
  • Nugaros smegenų trauma
  • Kineziterapeutas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Sportas peršalus: kada vis dėlto galima?
Sportas peršalus: kada vis dėlto galima? Žiema, šalta, peršalote... Rodos, nieko naujo. Vis dėlto, dažnas ir žiemą neapleidžia aktyvaus gyvenimo įpročių: bėgioja, makštinasi, užsiima joga, šoka ar pan., tad ką gi daryti peršalus: visiškai atsisakyti judėjimo ar ne? Svarbiausia – stebėti savo kūną ir atsižvelgti į jo poreikius. +1 / 0 +1
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė Atėjus pavasariui dviratininkai pumpuoja padangas, bėgikai aunasi sportinius batelius, parkuose ima skrieti riedlentės‒ atgyja ne tik gamta, bet ir visas miestas. Mankštintis visuomet sveika, bet ką daryti tiems, kurie sportą prisimena tik pavasarį? Straipsnyje rasite pilvo preso raumenų treniruotę, kuriai nesugaišite... +41 / -1 +40
8 geriausi jogos pratimai nuo migrenos skausmo
8 geriausi jogos pratimai nuo migrenos skausmo Kai tik ištinka staigus migrenos skausmas, nėra taip paprasta jį nugalėti. Oi, koks tai skausmas! Ar migrena labai apsunkina Jūsų gyvenimą? Prevencija yra geriausia priemonė. Ar žinojote, kad joga gali sėkmingai Jus apsaugoti nuo migrenos? Norintiems sumažinti migrenos skausmą toliau pateikiame keletą jogos pratimų, kurie galėtų... 2 +32 / -5 +27
3 sportavimo klaidos ir jų pasekmės
3 sportavimo klaidos ir jų pasekmės Sportuodami klaidų daro ne tik naujokai, bet ir profesionalai. Taip yra todėl, kad žmonės dėl laiko stokos vis dažniau įpranta viską daryti greičiau. Pavyzdžiui, sporto klube treniruotė vidutiniškai trunka apie vieną valandą, per tą laiką žmogus stengiasi ne tik padaryti kardio pratimus, bet ir atlikti pratimus kojoms, rankoms,... +21 / 0 +21
Ką reikia žinoti apie bėgimą?
Ką reikia žinoti apie bėgimą? „Jei nori būti stiprus – bėgiok, jei nori būti gražus – bėgiok, jei nori būti protingas – bėgiok“, – rašoma vienoje knygoje. Tačiau ar bėgiojimas tikrai toks efektyvus? Jei taip, ką derėtų apie jį žinoti? +23 / -3 +20
Karatė čempionė Jurgita Januškaitė: „Karatė – alternatyvi gydymo forma“
Karatė čempionė Jurgita Januškaitė: „Karatė – alternatyvi gydymo forma“ Dvidešimt penkerių metų vilnietė Jurgita Januškaitė jau priprato prie aplinkinių reakcijos, kai šie sužino, jog smulkaus sudėjimo šviesiaplaukė mergina – daugkartinė šotokan karatė Lietuvos, Europos ir pasaulio čempionė. J. Januškaitė – taip pat ir ergoterapijos specialistė, vedanti karatė treniruotes ir dirbanti... +17 / 0 +17
Įspūdžiai iš „AVON moterų bėgimo“. Atėjau, pamačiau ir nubėgau!
Įspūdžiai iš „AVON moterų bėgimo“. Atėjau, pamačiau ir nubėgau! Saulėtą šeštadienį Vilniaus Vingio parke vyko antrasis „AVON moterų bėgimas“, skirtas priminti, kad profilaktiškai tikrintis dėl krūties vėžio ir rūpintis sveikata ‒ būtina. Portalas „MedGuru.lt“ taip pat prisidėjo prie gražios iniciatyvos ir su maratono dalyvėmis ir mažaisiais dalyviais pasidalijo gerų emocijų... +16 / 0 +16
Nauji metai – naujas kūnas?
Nauji metai – naujas kūnas? Naujiems metams prasidėjus sporto klubus ir vėl užplūdo galybė žmonių, kurie trokšta gražaus kūno. Ir tai nei kiek nestebina, mat žiniasklaida nuolat rodo gražius žmones, įvairias dietas ar tiesiog straipsnius apie sveiką gyvenimo būdą. Tad vos tik atėjus Naujiems ir Jūs praveriate sporto klubo duris... +14 / 0 +14
Mankšta dirbant biure – būtina. Judėkime!
Mankšta dirbant biure – būtina. Judėkime! Šiandien vis daugiau žmonių dirba sėdimą darbą. Fizinės veiklos stoka gali lemti ne tik antsvorį, nugaros skausmą, bet ir sukelti ar paūminti tam tikras ligas. Dažnai juokaujama, kad XX a. blogiausias žmogaus įprotis – rūkymas, o šių laikų – sėdėjimas. Norėdami išvengti negalavimų dalis žmonių kelis kartus per... +13 / 0 +13
Kelio sąnario traumos: kaip išvengti?
Kelio sąnario traumos: kaip išvengti? Kelio sąnario traumos yra gana dažnos tiek tarp jaunų, tiek tarp pagyvenusių žmonių. Mes daug laiko praleidžiame sėdėdami prie kompiuterių, tad mūsų sąnariai, visai kaip ir automobilis, kuriuo nesinaudojame, kartais ima ir „užrūdija“ t.y. sąnariai tampa ne tokie paslankūs, vargina sąnarių skausmai, o kartais – net ir... +11 / 0 +11