10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų

Rugpjūčio 8, 2014 | Dainora Žalpytė
+18
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų

Dažnai juokaujama: niekam taip nereikia atostogų kaip tam, kuris ką tik iš jų sugrįžo. Psichologai tvirtina, kad dėl staigaus persiorientavimo iš atostogų rėžimo į kasdienę rutiną kenčia ne tik darbo kokybė, bet ir žmogaus sveikata. Kad pirmoji diena darbe būtų kuo mažiau varginanti, siūlome jums dešimt patarimų, kaip sėkmingai sugrįžti į darbą po saulėtų vasaros atostogų. 

  1. Prieš išvykstant pasirūpinkite švara ir tvarka. Argi nemalonu grįžti į sutvarkytus jaukius namus? Prieš atostogas pasirūpinkite ne tik namų, bet ir darbo vietos švara. Susitvarkykite darbo stalą, nusivalykite dulkes nuo kompiuterio ekrano, iš stalčių išmeskite nereikalingų lapų šūsnį... Pirmoji diena po atostogų bus gerokai malonesnė, jei grįšite į tvarkingą darbo vietą.

  2. Iš atostogų namo grįžkite keliomis dienomis anksčiau. Atostogas suplanuokite taip, kad netektų tiesiai iš oro uosto skubėti į darbo susitikimą. Dieną prieš darbą pabūkite namuose, pailsėkite, pasiruoškite naujai darbo savaitei. Išsikraukite lagaminus, pasimėgaukite karšta vonia, kuri užtikrins gilų nakties miegą. Paskutinę atostogų dieną nevartokite alkoholinių gėrimų, pasirūpinkite, kad namuose būtų kavos ir maisto ankstyviems pusryčiams.

  3. Sugrįžkite prie įprasto miego ritmo. Jei atostogavote šiltuose kraštuose ir iki saulėtekio linksmindavotės vakarėliuose, likus kelioms dienoms iki atostogų pabaigos nepamirškite susigrąžinti įprasto miego ritmo. Darbingą dieną garantuoja aštuonios miego valandos, tačiau jei kamuoja nemiga, vartokite daugiau produktų, kurie atpalaiduoja ir ramina:

    - pieno produktų,
    - bananų,
    - migdolų,
    - datulių,
    - kalakutienos,
    - gerkite ramunėlių arbatos.

  4. Iš vakaro pasitikrinkite elektroninę pašto dėžutę. Skirkite valandą laiko peržvelgti visus atostogų metu atėjusius laiškus. Galėsite iš karto apmąstyti, nuo kokių darbų vertėtų pradėti darbo dieną. Taip išvengsite netikėtumų ir streso.
     
  5. Į darbą atvykite anksčiau. Pirmąją dieną po atostogų į darbą atvykite anksčiau. Po atostogų prireiks daugiau laiko įsijausti į kasdienį darbo ritmą, tad atvykę anksčiau sužinosite, ar nėra jokių pasikeitimų. Peržvelkite savo darbotvarkę, susidarykite prioritetinių darbų sąrašą.

  6. Nustebinkite bendradarbius lauktuvėmis iš atostogųPasilikite darbo rytojui. Neverta skubėti atsakyti visų, per kelias atostogų savaites į pašto dėžutę suplūdusių, laiškų per vieną dieną. Susiplanuokite, kiek laiškų perskaitysite pirmąją darbo dieną, kiek – antrąją. Nebijokite pripažinti, jog jums reikia daugiau laiko susikaupusius darbus atlikti tinkamai ir kokybiškai. Dirbkite įprastu darbo tempu.

  7. Dalinkitės atostogų įspūdžiais ir... lauktuvėmis. Net ir pačių egzotiškiausių atostogų įspūdžiai grįžus namo pamažu ima blėsti, todėl nepamirškite pasidalinti jais su kolegomis. Pirmoji darbo diena taps daug malonesnė, jei bendradarbius nustebinsite parvežtomis lauktuvėmis. Vis dėlto, jei lauktuvių dalybas pradėsite vos įžengę į darbą, įspūdžių pasakojimą atidėkite pietų pertraukai.

  8. Pamažu grįžkite į įprastą rutiną. Kad įveiktumėte visus susikaupusius darbus, jums reikės palengva sugrįžti į įprastą darbo dienos rutiną. Jei prieš atostogas kasryt bėgiodavote – neapleiskite šio įpročio ir grįžę iš atostogų.

    Jei su kolegomis turite mėgstamą kavinę, kurioje nuolat pietaujate, jau pirmąją dieną būtinai joje apsilankykite. O užkandžiaudami nepamirškite pasidomėti, kas naujo įvyko, kol jūsų nebuvo darbe.

  9. Ieškokite naujų iššūkių. Grįžus po atostogų dažnai stinga motyvacijos, o ir pradėti darbai nebeatrodo tokie įdomūs ir įtraukiantys, kaip manėte prieš atostogas. Pats metas rodyti iniciatyvą, generuoti naujas idėjas, užsiimti naujais projektais. Nauja veiklos kryptis pakels ūpą ir nė nepajusite, kaip greit panirsite į darbų sūkurį.
     
  10. Nėra ko laukti ‒ pradėkite planuoti kitą kelionę! Nepasiduokite liūdesiui ir nostalgijai dėl pasibaigusių atostogų, geriau nedelsiant pradėkite planuoti kitas išvykas (kad ir savaitgaliui). Nauda bus dviguba: pradėję kitas atostogas planuoti iš anksto, sutaupysite pinigų,o vien mintis, jog laukia naujos kelionės, motyvuos dirbti produktyviau. 

Gražių atostogų ir lengvo grįžimo į darbą!

+18
  • Darbo planavimas
  • Susikoncentravimo patarimai
  • Susikaupimas
  • Nuovargis
  • Darbingumo didinimas
  • Sanatorijos
  • Stovimas darbas
  • Sėdimas darbas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
5 paprastos taisyklės, kaip pasiekti užsibrėžtų tikslų
5 paprastos taisyklės, kaip pasiekti užsibrėžtų tikslų Mėgstate savo darbus nukelti rytojui? Vis kartojate, kad pradėsite sportuoti nuo pirmadienio, nuo kito mėnesio ar nuo naujų metų? Dalinate pažadus ne tik sau, bet ir kitiems, tačiau niekada jų neišpildote? Jaučiatės taip, tarsi gyvenimą švaistytumėte veltui? Galbūt perskaitę šį apibūdinimą atpažįstate save? Tikriausiai... +2 / 0 +2
Priklausomybė nuo kofeino. Ar turėtume gerti mažiau kavos?
Priklausomybė nuo kofeino. Ar turėtume gerti mažiau kavos? Daugeliui mūsų sunku praleisti dieną darbe neišgėrus kelių puodelių kavos, o kai kurie be rytinio kavos puodelio nė nesikelia iš lovos. Kofeino turinčius produktus kasdien vartoja didžioji dalis suaugusių žmonių, tačiau tik retas susimąsto apie šios medžiagos poveikį mūsų organizmui. 3 +56 / -2 +54
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės?
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės? Spalvoti aerobikos kamuoliai vietoj kėdžių, nuotaikinga mankšta darbo pertraukų metu, susirinkimai ir posėdžiai parke, premijos už sveikos gyvensenos propagavimą – visa tai atrodo neįtikėtina, tačiau realu. Vakarų Europoje greitai plintanti mada sukurti kūrybišką atmosferą biuruose skatina ne tik darbo produktyvumą, bet ir... 1 +33 / 0 +33
Dėl nugaros skausmo kaltas prastas čiužinys: kaip jį pasirinkti ir neapsirikti?
Dėl nugaros skausmo kaltas prastas čiužinys: kaip jį pasirinkti ir neapsirikti? Beveik trečdalį viso savo gyvenimo žmogus praleidžia miegodamas, suaugęs žmogus vidutiniškai miega apie 7 – 8 valandas. Gerai, jei miegoti yra pasirenkama ant kokybiško ir gero čiužinio, tačiau ką daryti tuomet, kai dėl ne itin gero čiužinio atsikėlus ryte tenka kęsti tuos nemalonius nugaros skausmus? Taigi, šįkart domimės... +26 / 0 +26
Mikrobangų krosnelės. Kenkia ar ne? Fizikos mokslų daktaro komentaras
Mikrobangų krosnelės. Kenkia ar ne? Fizikos mokslų daktaro komentaras Antrojo pasaulinio karo metais išrasta mikrobangų krosnelė tapo nepamainomu prietaisu. Šiandien mikrobangų krosnelę, matyt, rastume kiekvienoje virtuvėje. Šiltas maistas per keliasdešimt sekundžių – išsigelbėjimas skubantiesiems ir tiems... 2 +30 / -6 +24
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani?
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani? Mitybos specialistai pataria – maitinkitės penkis kartus per dieną, mažomis maisto porcijomis. Nepamirškite ypač riboti maistą vakarais, prieš miegą. Deja, ne visuomet skambūs žodžiai ir taisyklės yra lengvai pritaikomos mūsų gyvenime. Darbe kartais neturime laiko net papietauti, o štai vakare – grįžtame ir suvalgome patį... +23 / -2 +21
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai.
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai. Esu vieniša moteris. Jau daugiau nei trys metai neturiu jokio partnerio. Prisipažinsiu, gyvenimas vienatvėje man ne itin patinka. Ką daryti? Vieną dieną ėmiau ir susimąsčiau, kad taip gyventi toliau nebegaliu. Tad nusprendžiau užsiregistruoti į pažinčių svetaines. Mano pašto dėžutę per kelias dienas užpildė krūva... +23 / -3 +20
Kaip motyvuoti save kuriant verslą? Pataria jaunieji verslininkai
Kaip motyvuoti save kuriant verslą? Pataria jaunieji verslininkai Ilgą laiką dirbote samdomą darbą ir galiausiai supratote, kad jūsų tai nebetenkina? Suplojote rankomis ir nusprendėte: „Pats sau būsiu direktorius!“ Entuziastingai ėmėtės pirmųjų verslo kūrimo žingsnių ir įkūrėte savo įmonę. O gal jūsų istorija kiek kitokia? Ilgus metus brandinate verslo idėją mintyse, tačiau... +19 / 0 +19
Aistė Jasaitytė-Čeburiak: „Gražaus kūno kultas kyla iš visuomenės kompleksų“
Aistė Jasaitytė-Čeburiak: „Gražaus kūno kultas kyla iš visuomenės kompleksų“ Buvęs modelis, dabar save edukologe psichologe įvardijanti Aistė Jasaitytė-Čeburiak pasitinka mus vaikų klegesyje. „Tai – mano didžiausia praktika ir turtas“, – sako ji, švelniai glausdama mažąją Sofiją prie krūtinės. Garsiausius pasaulio podiumus Aistė paliko, turėdama tvirtą tikslą – išmokti psichoterapijos meno ir... +19 / 0 +19
Kodėl nuolat jaučiamės pavargę?
Kodėl nuolat jaučiamės pavargę? Miego stygius nėra vienintelė energijos trūkumo priežastis. Smulkmenos, kurias darote (arba nedarote), gali išsekinti ir psichologiškai, ir fiziškai – dėl to visa diena atrodys kaip varginantis pareigos atlikimas. Mokslininkai atskleidė dažniausius blogus įpročius, dėl kurių galite jaustis pavargę, ir nurodė paprastus gyvenimo... +18 / 0 +18