10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų

Rugpjūčio 8, 2014 | Dainora Žalpytė
+18
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų

Dažnai juokaujama: niekam taip nereikia atostogų kaip tam, kuris ką tik iš jų sugrįžo. Psichologai tvirtina, kad dėl staigaus persiorientavimo iš atostogų rėžimo į kasdienę rutiną kenčia ne tik darbo kokybė, bet ir žmogaus sveikata. Kad pirmoji diena darbe būtų kuo mažiau varginanti, siūlome jums dešimt patarimų, kaip sėkmingai sugrįžti į darbą po saulėtų vasaros atostogų. 

  1. Prieš išvykstant pasirūpinkite švara ir tvarka. Argi nemalonu grįžti į sutvarkytus jaukius namus? Prieš atostogas pasirūpinkite ne tik namų, bet ir darbo vietos švara. Susitvarkykite darbo stalą, nusivalykite dulkes nuo kompiuterio ekrano, iš stalčių išmeskite nereikalingų lapų šūsnį... Pirmoji diena po atostogų bus gerokai malonesnė, jei grįšite į tvarkingą darbo vietą.

  2. Iš atostogų namo grįžkite keliomis dienomis anksčiau. Atostogas suplanuokite taip, kad netektų tiesiai iš oro uosto skubėti į darbo susitikimą. Dieną prieš darbą pabūkite namuose, pailsėkite, pasiruoškite naujai darbo savaitei. Išsikraukite lagaminus, pasimėgaukite karšta vonia, kuri užtikrins gilų nakties miegą. Paskutinę atostogų dieną nevartokite alkoholinių gėrimų, pasirūpinkite, kad namuose būtų kavos ir maisto ankstyviems pusryčiams.

  3. Sugrįžkite prie įprasto miego ritmo. Jei atostogavote šiltuose kraštuose ir iki saulėtekio linksmindavotės vakarėliuose, likus kelioms dienoms iki atostogų pabaigos nepamirškite susigrąžinti įprasto miego ritmo. Darbingą dieną garantuoja aštuonios miego valandos, tačiau jei kamuoja nemiga, vartokite daugiau produktų, kurie atpalaiduoja ir ramina:

    - pieno produktų,
    - bananų,
    - migdolų,
    - datulių,
    - kalakutienos,
    - gerkite ramunėlių arbatos.

  4. Iš vakaro pasitikrinkite elektroninę pašto dėžutę. Skirkite valandą laiko peržvelgti visus atostogų metu atėjusius laiškus. Galėsite iš karto apmąstyti, nuo kokių darbų vertėtų pradėti darbo dieną. Taip išvengsite netikėtumų ir streso.
     
  5. Į darbą atvykite anksčiau. Pirmąją dieną po atostogų į darbą atvykite anksčiau. Po atostogų prireiks daugiau laiko įsijausti į kasdienį darbo ritmą, tad atvykę anksčiau sužinosite, ar nėra jokių pasikeitimų. Peržvelkite savo darbotvarkę, susidarykite prioritetinių darbų sąrašą.

  6. Nustebinkite bendradarbius lauktuvėmis iš atostogųPasilikite darbo rytojui. Neverta skubėti atsakyti visų, per kelias atostogų savaites į pašto dėžutę suplūdusių, laiškų per vieną dieną. Susiplanuokite, kiek laiškų perskaitysite pirmąją darbo dieną, kiek – antrąją. Nebijokite pripažinti, jog jums reikia daugiau laiko susikaupusius darbus atlikti tinkamai ir kokybiškai. Dirbkite įprastu darbo tempu.

  7. Dalinkitės atostogų įspūdžiais ir... lauktuvėmis. Net ir pačių egzotiškiausių atostogų įspūdžiai grįžus namo pamažu ima blėsti, todėl nepamirškite pasidalinti jais su kolegomis. Pirmoji darbo diena taps daug malonesnė, jei bendradarbius nustebinsite parvežtomis lauktuvėmis. Vis dėlto, jei lauktuvių dalybas pradėsite vos įžengę į darbą, įspūdžių pasakojimą atidėkite pietų pertraukai.

  8. Pamažu grįžkite į įprastą rutiną. Kad įveiktumėte visus susikaupusius darbus, jums reikės palengva sugrįžti į įprastą darbo dienos rutiną. Jei prieš atostogas kasryt bėgiodavote – neapleiskite šio įpročio ir grįžę iš atostogų.

    Jei su kolegomis turite mėgstamą kavinę, kurioje nuolat pietaujate, jau pirmąją dieną būtinai joje apsilankykite. O užkandžiaudami nepamirškite pasidomėti, kas naujo įvyko, kol jūsų nebuvo darbe.

  9. Ieškokite naujų iššūkių. Grįžus po atostogų dažnai stinga motyvacijos, o ir pradėti darbai nebeatrodo tokie įdomūs ir įtraukiantys, kaip manėte prieš atostogas. Pats metas rodyti iniciatyvą, generuoti naujas idėjas, užsiimti naujais projektais. Nauja veiklos kryptis pakels ūpą ir nė nepajusite, kaip greit panirsite į darbų sūkurį.
     
  10. Nėra ko laukti ‒ pradėkite planuoti kitą kelionę! Nepasiduokite liūdesiui ir nostalgijai dėl pasibaigusių atostogų, geriau nedelsiant pradėkite planuoti kitas išvykas (kad ir savaitgaliui). Nauda bus dviguba: pradėję kitas atostogas planuoti iš anksto, sutaupysite pinigų,o vien mintis, jog laukia naujos kelionės, motyvuos dirbti produktyviau. 

Gražių atostogų ir lengvo grįžimo į darbą!

+18
  • Darbo planavimas
  • Susikoncentravimo patarimai
  • Susikaupimas
  • Nuovargis
  • Darbingumo didinimas
  • Sanatorijos
  • Stovimas darbas
  • Sėdimas darbas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Ar jūs jautrus oro sąlygų keitimuisi?
Ar jūs jautrus oro sąlygų keitimuisi? Ar iš anksto jaučiate oro atšalimą, audros artėjimą, besikaupiantį lietų ir kitų nepastebimus magnetinio lauko pokyčius? Prieš oro pasikeitimus jus kankina galvos skausmas, akyse žybsi žvaigždutės, o gerai nuotaikai net nėra vilčių? Labiausiai tikėtina, kad esate jautrus oro sąlygoms. Kaip padėti sau išgyventi gamtos... +1 / 0 +1
Priklausomybė nuo kofeino. Ar turėtume gerti mažiau kavos?
Priklausomybė nuo kofeino. Ar turėtume gerti mažiau kavos? Daugeliui mūsų sunku praleisti dieną darbe neišgėrus kelių puodelių kavos, o kai kurie be rytinio kavos puodelio nė nesikelia iš lovos. Kofeino turinčius produktus kasdien vartoja didžioji dalis suaugusių žmonių, tačiau tik retas susimąsto apie šios medžiagos poveikį mūsų organizmui. 3 +54 / -1 +53
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės?
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės? Spalvoti aerobikos kamuoliai vietoj kėdžių, nuotaikinga mankšta darbo pertraukų metu, susirinkimai ir posėdžiai parke, premijos už sveikos gyvensenos propagavimą – visa tai atrodo neįtikėtina, tačiau realu. Vakarų Europoje greitai plintanti mada sukurti kūrybišką atmosferą biuruose skatina ne tik darbo produktyvumą, bet ir... 1 +30 / 0 +30
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą?
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą? Kelionės, darbas pamainomis ar viršvalandžiai, švenčių laikotarpis ar pašėlęs savaitgalis – miego ritmą gali sutrikdyti daugelis priežasčių. Sutrikus miegui, naktį ilgą laiką vartomės lovoje negalėdami užmigti, taigi kitą dieną būname mieguisti, irzlūs, ima skaudėti galvą, sumažėja darbingumas. Dažnas neiškenčia... +27 / -1 +26
Homeopatija – didžiausia medicinos apgaulė
Homeopatija – didžiausia medicinos apgaulė Homeopatija yra pseudomokslas, o homeopatiniai vaistai neveikia. Jų magiškas poveikis tėra placebo efektas. Deja, tiek Lietuvoje, tiek pasaulyje homeopatinių preparatų pardavimai farmacijos įmonėms atneša milžiniškus pelnus, todėl apie homeopatiją viešai ir tiesiai kalbėti vengiama. Pacientai dažnai maišo homeopatiją su... 9 +43 / -20 +23
Širdies operacija Lietuvoje. Tikra 9 mėn. mergaitės istorija
Širdies operacija Lietuvoje. Tikra 9 mėn. mergaitės istorija 2014 m. spalio 14 d. Lietuvoje minimas reikšmingas įvykis medicinos istorijoje – lygiai prieš penkiasdešimt metų buvo sėkmingai atlikta pirmoji širdies operacija su dirbtine kraujotaka. Ši operacija buvo pirmoji ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse. Praėjus pusei amžiaus nuo istorinio įvykio Vilniaus universiteto ligoninės... +21 / 0 +21
Menas spręsti santykių problemas. 6 efektyvūs žingsniai.
Menas spręsti santykių problemas. 6 efektyvūs žingsniai. Neišspręstos problemos – pagrindinis streso šaltinis, jis gali ne tik pakenkti jūsų santykiams, bet ir pasunkinti diabetą. Tyrimų duomenimis, sėkmingi santykiai nebūtinai yra tie, kuriuose mažiau problemų, o tie, kuriuose pavyksta veiksmingai jas išspręsti. +20 / 0 +20
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija Tradicinė Indijos medicina, daugeliui žinoma kaip ajurveda, ne veltui laikoma seniausiu pasaulio medicinos mokslu. Pasak ajurvedos specialistų, pagrindiniai šios alternatyviosios medicinos principai buvo užrašyti prieš daugiau nei šešis tūkstančius metų! Pasaulio sveikatos organizacija pripažino ajurvedą... +19 / 0 +19
Skaudinantis taupumas
Skaudinantis taupumas Gyvenime yra daug dalykų, kurie mus skaudina: melas, išdavystė, pavydas...bet ar kada nors susimąstėte, jog skaudinti gali ir taupumas? Ne vietoje ir ne laiku noras sutaupyti išties gali sukelti itin nemalonių jausmų bei pasekmių. Pavyzdžiui, jei pradedate taupyti sveikatos sąskaita. Štai keletas pavyzdžių iš gyvenimo. +18 / 0 +18
Skaičiuoji avis prieš miegą? Yra greitesnis mokslininkų įrodytas būdas užmigti.
Skaičiuoji avis prieš miegą? Yra greitesnis mokslininkų įrodytas būdas užmigti. Julijus Cezaris, Leonardas da Vinčis, Bendžaminas Franklinas- išgarsėję mažai miegoję genijai. Darbo daug, laiko mažai - kodėl gi nepradėti taupyti miego sąskaita- galvoja daugelis žmonių ir bando pertvarkyti biologinį laikrodį. Tačiau gamtą apgauti sunku. Žmogaus genetinis miego poreikis yra 7-8 valandos. 5-6 valandų miegas... +18 / -1 +17