10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų

Rugpjūčio 8, 2014 | Dainora Žalpytė
+18
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų

Dažnai juokaujama: niekam taip nereikia atostogų kaip tam, kuris ką tik iš jų sugrįžo. Psichologai tvirtina, kad dėl staigaus persiorientavimo iš atostogų rėžimo į kasdienę rutiną kenčia ne tik darbo kokybė, bet ir žmogaus sveikata. Kad pirmoji diena darbe būtų kuo mažiau varginanti, siūlome jums dešimt patarimų, kaip sėkmingai sugrįžti į darbą po saulėtų vasaros atostogų. 

  1. Prieš išvykstant pasirūpinkite švara ir tvarka. Argi nemalonu grįžti į sutvarkytus jaukius namus? Prieš atostogas pasirūpinkite ne tik namų, bet ir darbo vietos švara. Susitvarkykite darbo stalą, nusivalykite dulkes nuo kompiuterio ekrano, iš stalčių išmeskite nereikalingų lapų šūsnį... Pirmoji diena po atostogų bus gerokai malonesnė, jei grįšite į tvarkingą darbo vietą.

  2. Iš atostogų namo grįžkite keliomis dienomis anksčiau. Atostogas suplanuokite taip, kad netektų tiesiai iš oro uosto skubėti į darbo susitikimą. Dieną prieš darbą pabūkite namuose, pailsėkite, pasiruoškite naujai darbo savaitei. Išsikraukite lagaminus, pasimėgaukite karšta vonia, kuri užtikrins gilų nakties miegą. Paskutinę atostogų dieną nevartokite alkoholinių gėrimų, pasirūpinkite, kad namuose būtų kavos ir maisto ankstyviems pusryčiams.

  3. Sugrįžkite prie įprasto miego ritmo. Jei atostogavote šiltuose kraštuose ir iki saulėtekio linksmindavotės vakarėliuose, likus kelioms dienoms iki atostogų pabaigos nepamirškite susigrąžinti įprasto miego ritmo. Darbingą dieną garantuoja aštuonios miego valandos, tačiau jei kamuoja nemiga, vartokite daugiau produktų, kurie atpalaiduoja ir ramina:

    - pieno produktų,
    - bananų,
    - migdolų,
    - datulių,
    - kalakutienos,
    - gerkite ramunėlių arbatos.

  4. Iš vakaro pasitikrinkite elektroninę pašto dėžutę. Skirkite valandą laiko peržvelgti visus atostogų metu atėjusius laiškus. Galėsite iš karto apmąstyti, nuo kokių darbų vertėtų pradėti darbo dieną. Taip išvengsite netikėtumų ir streso.
     
  5. Į darbą atvykite anksčiau. Pirmąją dieną po atostogų į darbą atvykite anksčiau. Po atostogų prireiks daugiau laiko įsijausti į kasdienį darbo ritmą, tad atvykę anksčiau sužinosite, ar nėra jokių pasikeitimų. Peržvelkite savo darbotvarkę, susidarykite prioritetinių darbų sąrašą.

  6. Nustebinkite bendradarbius lauktuvėmis iš atostogųPasilikite darbo rytojui. Neverta skubėti atsakyti visų, per kelias atostogų savaites į pašto dėžutę suplūdusių, laiškų per vieną dieną. Susiplanuokite, kiek laiškų perskaitysite pirmąją darbo dieną, kiek – antrąją. Nebijokite pripažinti, jog jums reikia daugiau laiko susikaupusius darbus atlikti tinkamai ir kokybiškai. Dirbkite įprastu darbo tempu.

  7. Dalinkitės atostogų įspūdžiais ir... lauktuvėmis. Net ir pačių egzotiškiausių atostogų įspūdžiai grįžus namo pamažu ima blėsti, todėl nepamirškite pasidalinti jais su kolegomis. Pirmoji darbo diena taps daug malonesnė, jei bendradarbius nustebinsite parvežtomis lauktuvėmis. Vis dėlto, jei lauktuvių dalybas pradėsite vos įžengę į darbą, įspūdžių pasakojimą atidėkite pietų pertraukai.

  8. Pamažu grįžkite į įprastą rutiną. Kad įveiktumėte visus susikaupusius darbus, jums reikės palengva sugrįžti į įprastą darbo dienos rutiną. Jei prieš atostogas kasryt bėgiodavote – neapleiskite šio įpročio ir grįžę iš atostogų.

    Jei su kolegomis turite mėgstamą kavinę, kurioje nuolat pietaujate, jau pirmąją dieną būtinai joje apsilankykite. O užkandžiaudami nepamirškite pasidomėti, kas naujo įvyko, kol jūsų nebuvo darbe.

  9. Ieškokite naujų iššūkių. Grįžus po atostogų dažnai stinga motyvacijos, o ir pradėti darbai nebeatrodo tokie įdomūs ir įtraukiantys, kaip manėte prieš atostogas. Pats metas rodyti iniciatyvą, generuoti naujas idėjas, užsiimti naujais projektais. Nauja veiklos kryptis pakels ūpą ir nė nepajusite, kaip greit panirsite į darbų sūkurį.
     
  10. Nėra ko laukti ‒ pradėkite planuoti kitą kelionę! Nepasiduokite liūdesiui ir nostalgijai dėl pasibaigusių atostogų, geriau nedelsiant pradėkite planuoti kitas išvykas (kad ir savaitgaliui). Nauda bus dviguba: pradėję kitas atostogas planuoti iš anksto, sutaupysite pinigų,o vien mintis, jog laukia naujos kelionės, motyvuos dirbti produktyviau. 

Gražių atostogų ir lengvo grįžimo į darbą!

+18
  • Darbo planavimas
  • Susikoncentravimo patarimai
  • Susikaupimas
  • Nuovargis
  • Darbingumo didinimas
  • Sanatorijos
  • Stovimas darbas
  • Sėdimas darbas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Sloga: nuo alergijos ar peršalimo?
Sloga: nuo alergijos ar peršalimo? Et, ir vėl tas nemalonus simptomas – sloga. Tik apsilankius gydytojo kabinete mergina gerokai nustebo, kuomet gydytoja pasakė, jog sloga ją vargina visai ne dėl peršalimo, bet dėl to, jog ji alergiška. Pelėsis sukėlė chronišką alergiją, kurios vienas iš simptomų ir buvo ta nemaloni sloga. Taigi, šįkart domimės ir bandome... +9 / 0 +9
Priklausomybė nuo kofeino. Ar turėtume gerti mažiau kavos?
Priklausomybė nuo kofeino. Ar turėtume gerti mažiau kavos? Daugeliui mūsų sunku praleisti dieną darbe neišgėrus kelių puodelių kavos, o kai kurie be rytinio kavos puodelio nė nesikelia iš lovos. Kofeino turinčius produktus kasdien vartoja didžioji dalis suaugusių žmonių, tačiau tik retas susimąsto apie šios medžiagos poveikį mūsų organizmui. 3 +54 / -1 +53
Renkamės avalynę. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį?
Renkamės avalynę. Į ką reikėtų atkreipti dėmesį? Pavasarį daugelis ima ieškoti ne tik patogių sportinių batelių, bet ir avalynės kasdienai ar šventei. Žinoma, reikėtų nepamiršti ir mažiausiųjų. Parinkti tinkamą vaikišką avalynę ne taip jau paprasta. Kiekvieno žmogaus pėda – unikali, tad nuo mažų dienų nešiojant netinkamus batus žalojami kelių, klubų sąnariai ir... +29 / 0 +29
10 būdų, kaip per savaitgalį pasiruošti šaltajam sezonui
10 būdų, kaip per savaitgalį pasiruošti šaltajam sezonui Kai papilkėję medžių lapai praneša apie artėjantį šaltuką, o žvarbus vėjas priverčia dar stipriau užsivynioti vilnonį šaliką, tampa akivaizdu: atėjo metas ruoštis šaltajam žiemos sezonui. Jei jus vis dar šildo vasaros prisiminimai ir net baisu pagalvoti apie sniego pusnis ar kumštines pirštines, turime pasiūlymų, kaip... 1 +26 / 0 +26
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani?
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani? Mitybos specialistai pataria – maitinkitės penkis kartus per dieną, mažomis maisto porcijomis. Nepamirškite ypač riboti maistą vakarais, prieš miegą. Deja, ne visuomet skambūs žodžiai ir taisyklės yra lengvai pritaikomos mūsų gyvenime. Darbe kartais neturime laiko net papietauti, o štai vakare – grįžtame ir suvalgome patį... +23 / -2 +21
Homeopatija – didžiausia medicinos apgaulė
Homeopatija – didžiausia medicinos apgaulė Homeopatija yra pseudomokslas, o homeopatiniai vaistai neveikia. Jų magiškas poveikis tėra placebo efektas. Deja, tiek Lietuvoje, tiek pasaulyje homeopatinių preparatų pardavimai farmacijos įmonėms atneša milžiniškus pelnus, todėl apie homeopatiją viešai ir tiesiai kalbėti vengiama. Pacientai dažnai maišo homeopatiją su... 9 +40 / -19 +21
Menas spręsti santykių problemas. 6 efektyvūs žingsniai.
Menas spręsti santykių problemas. 6 efektyvūs žingsniai. Neišspręstos problemos – pagrindinis streso šaltinis, jis gali ne tik pakenkti jūsų santykiams, bet ir pasunkinti diabetą. Tyrimų duomenimis, sėkmingi santykiai nebūtinai yra tie, kuriuose mažiau problemų, o tie, kuriuose pavyksta veiksmingai jas išspręsti. +19 / 0 +19
Aistė Jasaitytė-Čeburiak: „Gražaus kūno kultas kyla iš visuomenės kompleksų“
Aistė Jasaitytė-Čeburiak: „Gražaus kūno kultas kyla iš visuomenės kompleksų“ Buvęs modelis, dabar save edukologe psichologe įvardijanti Aistė Jasaitytė-Čeburiak pasitinka mus vaikų klegesyje. „Tai – mano didžiausia praktika ir turtas“, – sako ji, švelniai glausdama mažąją Sofiją prie krūtinės. Garsiausius pasaulio podiumus Aistė paliko, turėdama tvirtą tikslą – išmokti psichoterapijos meno ir... +19 / 0 +19
20 neįtikėtinų faktų apie seksą, kuriuos turi žinoti kiekvienas
20 neįtikėtinų faktų apie seksą, kuriuos turi žinoti kiekvienas Manotės išmanantys viską, kas tik žinoma apie seksą? Pagalvokite dar kartą! Šie 20 įdomų faktų apie seksą gali priversti pakeisti nuomonę. +20 / -2 +18
Alicija Eiliakas: „Gongo garsas suteikia galimybę suvokti, kad esame ne tik fizinis kūnas“
Alicija Eiliakas: „Gongo garsas suteikia galimybę suvokti, kad esame ne tik fizinis kūnas“ Pirmą kartą psichologijos studiją „Menas būti“, įsikūrusią Užupyje, nevietiniams rasti nelengva. Juolab kad jau tamsu. „Maudynės Gonge“ (taip vadinasi garso terapijos sesija) prasidės septintą, tačiau ateiti jos įkūrėja... 3 +17 / 0 +17