Kuo ilgiau gyvename, tuo rečiau lankomės bažnyčioje?

Gruodžio 4, 2015
+3
Kuo ilgiau gyvename, tuo rečiau lankomės bažnyčioje?

10-čia ar daugiau metų pailgėjusi gyvenimo trukmė 15–17 proc. sumažino pamaldų lankomumą.

Ilgėjant gyvenimo trukmei, bažnyčioms teks pratintis prie didesnio žilaplaukių, o ne jaunesnių lankytojų skaičiaus. Tokia išvada gauta atlikus naują žmonių religinio aktyvumo analizę. Jos metu buvo pasitelkti ekonominiai metodai siekiant suprasti žmonių pasirinkimą eiti ar neiti į bažnyčią, taip pat įvertinta religijos dvasinė ir socialinė nauda atsižvelgiant į laiką, skirtą pamaldoms ir apeigoms.

"Tyrėjai išsiaiškino, kad bažnyčios lankymas ir savęs laikymas religingu mažėja ilgėjant gyvenimo trukmei."

„Nustatėme, kad ilgesnė gyvenimo trukmė mažina laukiamą pomirtinio gyvenimo naudą ir slopina religingumą“, – pareiškė vienas iš tyrėjų Elissaios Papyrakis, dirbantis Rytų Anglijos universitete. Kitaip tariant, jauni žmonės, kurie tiki, kad gyvens ilgai, nesuka galvos dėl to, kas jiems nutiks po mirties, ir nemato jokio reikalo eiti į bažnyčią, mečetę ar šventyklą, kol pasensta ir pradeda galvoti apie mirtį. (Kito neseniai atlikto tyrimo metu buvo išsiaiškinta, kad kuo žmonės labiau sensta, tuo labiau tiki protingu kūrėju.)

Gyvenimas ir mirtis

Atliekant ekonominę analizę negalima įtraukti visų veiksnių, darančių žmones religingus, įskaitant galimą genetinį polinkį tikėti Dievą. Tačiau yra įrodymų, leidžiančių susieti gyvenimo trukmę ir sumažėjusį religinį aktyvumą. (Gyvenimo trukmė apibrėžiama taip: kiek metų gyvens šiandien gimęs žmogus vyraujant dabartinėms tendencijoms.)

E. Papyrakis ir jo kolegos rėmėsi „World Value Survey Dataset“ ir Pasaulio banko iš viso pasaulio surinktais duomenimis apie religingumą ir gyvenimo trukmę. Tyrėjai išsiaiškino, kad bažnyčios lankymas ir savęs laikymas religingu mažėja ilgėjant gyvenimo trukmei. 10 papildomų metų atitinka 8,4 proc. mažesnę tikimybę, kad žmonės save laikys religingais.

Rudens eliksyras sveikatai ir sielai

"...matės arbata suteikia pavargusiam organizmui energijos dozę, o Pu-Erh padeda mažinti svorį."

Plačiau apie arbatų gerąsias savybes skaitykite:

Rudens eliksyras sveikatai ir sielai

Taip pat 10 metų ilgesnė gyvenimo trukmė yra susijusi su15–17 proc. mažesniu religinių pamaldų lankymu. Šie skaičiai nepasikeitė net atsižvelgus į tokius veiksnius kaip pajamos, buvusios komunistinės šalys (jų gyventojai pasižymi mažesniu religingumu), katalikybės ar islamo dominavimas konkrečioje šalyje bei religinių įsitikinimų apie Dievą, dangų ir pragarą skirtumai.

Žemiška nauda

E. Papyrakis ir jo kolegos sakė, kad pastangų (išlaidų) ir gaunamos naudos santykiu paremti sprendimai gali paaiškinti, kodėl Jungtinėje Karalystėje (JK) oficialios religijos populiarumas mažėja jau 50 metų. Kalbant konkrečiai, vyresnio amžiaus JK piliečiai bažnyčioje lankosi daugiau nei dvigubai dažniau už jaunesnius suaugusiuosius, teigiama 2008 m. organizacijos „Christian Research“ atliktame tyrime. Jo metu buvo nustatyta, kad 26 proc. vyresnių nei 65 metai žmonių reguliariai lankosi pamaldose, palyginti su vos 11 proc. 16–44 amžiaus žmonių.

2010 m. „Gallup“ atliktos apklausos duomenimis, JAV bažnyčią lanko daugiau žmonių: 43 proc. amerikiečių į Dievo namus užsuka kartą ar beveik kartą per savaitę. Kita vertus, JAV, panašiai kaip ir JK, daugiau suolų bažnyčioje užima vyresnio amžiaus žmonės. Tyrimo metu buvo aptikta, kad 53 proc. vyresnių nei 65 metai amerikiečių reguliariai lankosi pamaldose, palyginti su 43 proc. 50–64 metų amžiaus žmonių ir 41 proc. – 30–49 metų amžiaus. Jaunesni žmonės reguliariai eina į bažnyčią (mečetę ar šventyklą) dar rečiau – tik 35 proc. 18–29 metų amžiaus grupėje.

E. Papyrakis sakė, kad bažnyčia galėtų pritraukti daugiau jaunesnių žmonių, pabrėždama žemiškąją, o ne dangiškąją religijos naudą.

„Ilgėjant gyvenimo trukmei, svarbu akcentuoti socioekonominę ir dvasinę naudą, pavyzdžiui, plėsti asmens socialinį ratą, veiklą bendruomenėje, gerinti dvasinį pasitenkinimą, teikti paramą ir pagalbą, užuot žadėjus neaiškų atpildą po mirties, – teigė jis. – Papildomi pranašumai gali atsverti ilgesnės gyvenimo trukmės daromą neigiamą įtaką religingumui ir sumažėjusį rūpinimąsi gyvenimu po mirties.“

 

+3
  • Stresas
  • Priklausomybės ligos
  • Lėtinis stresas
  • Raminamasis poveikis
  • Nervingumas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
5 idėjos, padedančios sunaikinti blogos nuotaikos šaknis
5 idėjos, padedančios sunaikinti blogos nuotaikos šaknis Bloga nuotaika linkusi greitai pasėti sėklą mumyse ir išvešėti į didelį, galingą ir sunkiai išraunamą medį. Kartais slogumas visiškai nepastebimai tampa mūsų gyvenimo būdu. Nors sakoma, kad be liūdesio nežinotume, kas yra džiaugsmas, tačiau jokiais būdais negalime leisti šiam liūdesiui užsitęsti. Pati svarbiausia... +4 / 0 +4
Kaip lengviau atsikelti ryte?
Kaip lengviau atsikelti ryte? Šešta valanda ryto. Ausis pasiekia pats nemaloniausias garsas – skamba žadintuvas. Šįryt jau trečią kartą. „Nusnausiu dar 5 minutes ir jau tikrai kelsiuos“, – dažnas meluoja sau. Kelis kartus atidėlioję, galiausiai išsikrapštome iš lovos, tačiau dar visą pusdienį jaučiamės mieguisti... +55 / -3 +52
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės?
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės? Spalvoti aerobikos kamuoliai vietoj kėdžių, nuotaikinga mankšta darbo pertraukų metu, susirinkimai ir posėdžiai parke, premijos už sveikos gyvensenos propagavimą – visa tai atrodo neįtikėtina, tačiau realu. Vakarų Europoje greitai plintanti mada sukurti kūrybišką atmosferą biuruose skatina ne tik darbo produktyvumą, bet ir... 1 +33 / -1 +32
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą?
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą? Kelionės, darbas pamainomis ar viršvalandžiai, švenčių laikotarpis ar pašėlęs savaitgalis – miego ritmą gali sutrikdyti daugelis priežasčių. Sutrikus miegui, naktį ilgą laiką vartomės lovoje negalėdami užmigti, taigi kitą dieną būname mieguisti, irzlūs, ima skaudėti galvą, sumažėja darbingumas. Dažnas neiškenčia... +27 / -1 +26
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata Egzotiškasis Tailandas garsėja ne tik ypatinga augalija, smėlėtomis žydros jūros pakrantėmis ar skaniu maistu, bet ir masažu. Tailandietiškas masažas, išpopuliarėjęs visame pasaulyje, ‒ neatsiejama šios šalies kultūros dalis. Apie jį kalbamės su masažo salono „ReflexPoint“ vadove Kristina Donelavičiūte, kuri... 5 +23 / 0 +23
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani?
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani? Mitybos specialistai pataria – maitinkitės penkis kartus per dieną, mažomis maisto porcijomis. Nepamirškite ypač riboti maistą vakarais, prieš miegą. Deja, ne visuomet skambūs žodžiai ir taisyklės yra lengvai pritaikomos mūsų gyvenime. Darbe kartais neturime laiko net papietauti, o štai vakare – grįžtame ir suvalgome patį... +23 / -2 +21
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai.
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai. Esu vieniša moteris. Jau daugiau nei trys metai neturiu jokio partnerio. Prisipažinsiu, gyvenimas vienatvėje man ne itin patinka. Ką daryti? Vieną dieną ėmiau ir susimąsčiau, kad taip gyventi toliau nebegaliu. Tad nusprendžiau užsiregistruoti į pažinčių svetaines. Mano pašto dėžutę per kelias dienas užpildė krūva... +23 / -3 +20
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija Tradicinė Indijos medicina, daugeliui žinoma kaip ajurveda, ne veltui laikoma seniausiu pasaulio medicinos mokslu. Pasak ajurvedos specialistų, pagrindiniai šios alternatyviosios medicinos principai buvo užrašyti prieš daugiau nei šešis tūkstančius metų! Pasaulio sveikatos organizacija pripažino ajurvedą... +19 / 0 +19
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti?
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti? „Kūnas be sąnarių – tai kaip automobilis be ratų. Ir kuo anksčiau imi rūpintis tais „ratais“, tuo toliau jie tave nuveža“, - kartą man ištarė šią frazę senyvo amžiaus žmogus. Tąkart į ją rimtai nežiūrėjau, numojau ranka. Apie šios frazės svarbą supratau tik tuomet, kai pradėjo varginti sąnarių ligos. +18 / 0 +18
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų Dažnai juokaujama: niekam taip nereikia atostogų kaip tam, kuris ką tik iš jų sugrįžo. Psichologai tvirtina, kad dėl staigaus persiorientavimo iš atostogų rėžimo į kasdienę rutiną kenčia ne tik darbo kokybė, bet ir žmogaus sveikata. Kad pirmoji diena darbe būtų kuo mažiau varginanti, siūlome jums dešimt patarimų, kaip... +18 / 0 +18