Stresas darbe – pabaisa, žudanti nervų ląsteles

Spalio 21, 2013 | Žavinta Kiliūtė
+7
Stresas darbe – pabaisa, žudanti nervų ląsteles

Stresas patiriamas darbo metu – opi problema, kuri ir vadovus, ir darbuotojus verčia klysti, dažniau daryti klaidas, žmogiškieji ištekliai optimaliai neišnaudojami, o ką jau kalbėti apie pablogėjusią žmogaus sveikatą. Stresas darbe neabejotinai daro neigiamą įtaką visai įmonei, tad šią problemą būtina spręsti. Taigi, aptarkime, kokiais būdais galima išvengti arba bent jau sumažinti stresą darbe.

Ką gali padaryti darbuotojai kovoje su stresu?

Kiekvienas darbuotojas skirtingai reaguoja į darbe patiriamą stresą, todėl stebuklingo vaisto, kuris visiems padėtų įveikti neigiamas emocijas, nėra. Kiekvienas individualiai turi atrasti sau tinkamą ir priimtiną būdą, padėsiantį sumažinti stresą. Vienas žymiausių streso tyrėjų daktaras Kenneth M. Nowack, kuris siūlo išbandyti tokius streso mažinimo būdus:

  • Stresas darbe dažniausiai pasireiškia, kai dirbamas nemėgstamas arba neatitinkantis jūsų galimybių darbas, todėl būtina pasvarstyti, ar dirbamas darbas teikia malonumą. Jei ne, tobuliausias variantas būtų jį pakeisti kitu, tačiau visi žinome, kad šiandien situacija su darbo pasiūla Lietuvoje nėra itin džiuginanti. Todėl užuot keitus darbą, galima pabandyti atrasti jus tenkinantį užsiėmimą ir į įtraukti į savo dienotvarkę. Pavyzdžiui, kai kuriuos žmones ramina ir geromis emocijomis pakrauna lipdymo kursai. Tad kodėl po darbo neužsirašius į keramikos būrelį?
  • Sveika gyvensena padeda sumažinti stresą. Reguliariai mankštinkitės, sureguliuokite mitybą, stenkitės gerai išsimiegoti. Jei negalite eiti į sporto klubą, po darbo išeikite pasivaikščioti, tai padės „pravėdinti galvą“.
  • Gyvenime turi būti pusiausvyra, darbus turite palikti darbe, o laisvą laiką skirti savo malonumui. Ištikus krizinei situacijai pasistenkite neprarasti optimizmo, juk išeitis visada yra, net ir iš pačios kebliausios padėties.
  • Labai svarbu, kokie žmonės jus supa. Negatyviomis emocijomis labai greitai galima užkrėsti kitus, todėl venkite žmonių, su kuriais jums nemalonu bendrauti, stenkitės išlaikyti oficialius, dalykiškus santykius, nesileiskite į asmeniškumus.

Stresas darbe, kaip su juo kovoja vadovai?

Geri vadovai stengiasi, kad jų darbo kolektyve būtų kuo mažiau streso keliančių situacijų ir darbuotojai išlaikytų dėmesį bei motyvaciją dirbti.  Tačiau ne paslaptis, kad pats vadovas dažnai pats negali išvengti stresinių situacijų, su kuriomis jam sudėtinga susitvarkyti. Taigi, remiantis paties daktaro Kenneth M. Nowack moksliniais darbais, galima išskirti keletą streso mažinimo būdų, skirtų būtent vadovams:

  • Palaikykite gerus santykius su darbuotojais, dalinkitės informacija, nelaikykite jų nežinioje ir venkite dviprasmiškų situacijų. Kai darbuotojai ramūs, tai ir vadovas patiria mažiau streso, gali labiau pasitikėti savo komanda ir susikoncentruoti į savo tiesioginius darbus.
  • Jei įmonėje vyksta stiprūs pokyčiai, iš karto darbuotojus nuteikite jiems geriau viską keisti palaipsniui. Leiskite darbuotojams atsikvėpti ir palaipsniui prisitaikyti prie permainų.
  • Svarbu, kad savo įmonėje kurtumėte atvirumo politiką. Žmonės turi nebijoti pasakyti savo nuomonę. Tinkama komunikacija gali padaryti stebuklus streso sumažinimui darbe. Beje, puikiems santykiams didelę įtaką turi ir bendra darbuotojų bei vadovų veikla po darbo. Taip kolegos greičiau pažįsta vienas kitą ir jaučiasi svarbia komandos dalimi.
  • Tiesa, svarbu nepamiršti ir savęs, stenkitės po darbo skirti daugiau laiko sau ir veikloms, kurios jus atpalaiduoja.

Stresas darbe gali užklupti kiekvieną, todėl, jei jaučiate, kad su juo patys negalite susidoroti, visada galima kreiptis pagalbos į specialistus. Konsultantai gali jums patarti, kaip išvengti streso arba lengviau jį sukontroliuoti. Svarbu, kad imtumėtės priemonių, o ne kentėtumėte, nes sveikata brangiausias žmogaus turtas. 

+7
  • Stresas
  • Darbingumo didinimas
  • Nerimas
  • Psichologai

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Pilnavertis nakties poilsis užtikrina gerą dieną
Pilnavertis nakties poilsis užtikrina gerą dieną Žmogus kokybiškai dirbti gali tik pakankamai pailsėjęs. Ši tiesa žinoma nuo seno. Deja, bet per didelis nuovargis darbe, nesustabdomas gyvenimo tempas, nuolatinė nervinė įtampa, begalinis atsakomybių skaičius, nesaikingas išmaniųjų prietaisų naudojimas, dažnas susidūrimas su žiauriu turiniu, nesubalansuota mityba ir netinkamas... +2 / 0 +2
Kaip lengviau atsikelti ryte?
Kaip lengviau atsikelti ryte? Šešta valanda ryto. Ausis pasiekia pats nemaloniausias garsas – skamba žadintuvas. Šįryt jau trečią kartą. „Nusnausiu dar 5 minutes ir jau tikrai kelsiuos“, – dažnas meluoja sau. Kelis kartus atidėlioję, galiausiai išsikrapštome iš lovos, tačiau dar visą pusdienį jaučiamės mieguisti... +55 / -3 +52
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės?
Sėdimas darbas „versus“ stovimas ‒ kas laimės? Spalvoti aerobikos kamuoliai vietoj kėdžių, nuotaikinga mankšta darbo pertraukų metu, susirinkimai ir posėdžiai parke, premijos už sveikos gyvensenos propagavimą – visa tai atrodo neįtikėtina, tačiau realu. Vakarų Europoje greitai plintanti mada sukurti kūrybišką atmosferą biuruose skatina ne tik darbo produktyvumą, bet ir... 1 +33 / -1 +32
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą?
Kaip sureguliuoti sutrikusį miego ritmą? Kelionės, darbas pamainomis ar viršvalandžiai, švenčių laikotarpis ar pašėlęs savaitgalis – miego ritmą gali sutrikdyti daugelis priežasčių. Sutrikus miegui, naktį ilgą laiką vartomės lovoje negalėdami užmigti, taigi kitą dieną būname mieguisti, irzlūs, ima skaudėti galvą, sumažėja darbingumas. Dažnas neiškenčia... +27 / -1 +26
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata
Tailandietiškas masažas – malonus būdas pasirūpinti sveikata Egzotiškasis Tailandas garsėja ne tik ypatinga augalija, smėlėtomis žydros jūros pakrantėmis ar skaniu maistu, bet ir masažu. Tailandietiškas masažas, išpopuliarėjęs visame pasaulyje, ‒ neatsiejama šios šalies kultūros dalis. Apie jį kalbamės su masažo salono „ReflexPoint“ vadove Kristina Donelavičiūte, kuri... 5 +23 / 0 +23
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani?
Sotus alkano neužjaučia. Arba ką daryti, jei nuolat jaučiatės alkani? Mitybos specialistai pataria – maitinkitės penkis kartus per dieną, mažomis maisto porcijomis. Nepamirškite ypač riboti maistą vakarais, prieš miegą. Deja, ne visuomet skambūs žodžiai ir taisyklės yra lengvai pritaikomos mūsų gyvenime. Darbe kartais neturime laiko net papietauti, o štai vakare – grįžtame ir suvalgome patį... +23 / -2 +21
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai.
Kaip pasiruošti pirmam pasimatymui? Tik 3 žingsniai. Esu vieniša moteris. Jau daugiau nei trys metai neturiu jokio partnerio. Prisipažinsiu, gyvenimas vienatvėje man ne itin patinka. Ką daryti? Vieną dieną ėmiau ir susimąsčiau, kad taip gyventi toliau nebegaliu. Tad nusprendžiau užsiregistruoti į pažinčių svetaines. Mano pašto dėžutę per kelias dienas užpildė krūva... +23 / -3 +20
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija
Ajurvedinis masažas – ne tik prisilietimas, bet ir filosofija Tradicinė Indijos medicina, daugeliui žinoma kaip ajurveda, ne veltui laikoma seniausiu pasaulio medicinos mokslu. Pasak ajurvedos specialistų, pagrindiniai šios alternatyviosios medicinos principai buvo užrašyti prieš daugiau nei šešis tūkstančius metų! Pasaulio sveikatos organizacija pripažino ajurvedą... +19 / 0 +19
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti?
Ką daryti, kai mūsų kūno „darbininkai“ – sąnariai nebenori dirbti? „Kūnas be sąnarių – tai kaip automobilis be ratų. Ir kuo anksčiau imi rūpintis tais „ratais“, tuo toliau jie tave nuveža“, - kartą man ištarė šią frazę senyvo amžiaus žmogus. Tąkart į ją rimtai nežiūrėjau, numojau ranka. Apie šios frazės svarbą supratau tik tuomet, kai pradėjo varginti sąnarių ligos. +18 / 0 +18
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų
10 patarimų, kaip sugrįžti į darbą po vasaros atostogų Dažnai juokaujama: niekam taip nereikia atostogų kaip tam, kuris ką tik iš jų sugrįžo. Psichologai tvirtina, kad dėl staigaus persiorientavimo iš atostogų rėžimo į kasdienę rutiną kenčia ne tik darbo kokybė, bet ir žmogaus sveikata. Kad pirmoji diena darbe būtų kuo mažiau varginanti, siūlome jums dešimt patarimų, kaip... +18 / 0 +18