Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai

Balandžio 18, 2014 | Aliona Aleksandrovič
+18
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai

Persivalgymas ‒ viena didžiausių švenčių keliamų grėsmių. Turbūt nei viena šventė neapsieina be patiekalų ir gėrimų gausos. Po Velykų dar ilgai valgome patiekalų likučius ir džiaugiamės galimybe bent keletą dienų neužsukti į parduotuvę. Vis dėlto neretai jaukūs šeimos susibūrimai ir ilgas sėdėjimas prie stalo sukelia rimtų negalavimų. Persivalgymas gali sutrikdyti virškinimo trakto, kepenų ir tulžies organų veiklą, sukelti tokių negalavimų kaip skydliaukės disfunkcija, hipertenzija, distonija, gastritas, opaligė, netgi sąnarių ligos. 

Dažnai manoma, kad retkarčiais persivalgyti nėra pavojinga. Tačiau netgi vienkartinis didelio maisto kiekio suvartojimas gali išprovokuoti gastritą. O angliavandenių perteklius didina cukraus kiekį kraujyje ‒ tai gali sukelti diabetą. Riebalų (ypač gyvulinės kilmės) perteklius turi įtakos cholesterolio kiekiui. Piktnaudžiavimas baltymais apsunkina inkstų ir nervų sistemos darbą, kurio silpniausios pasekmės gali būti nemiga, patinimas. Be to, svarbu atminti, jog vienkartinis persivalgymas gali tapti pavojingu įpročiu, sukelsiančiu rimtų problemų. 

Kaip išvengti šventinio persivalgymo?

Venkite silkės patiekalųŽinoma, paprasčiau būtų išvengti besaikio maisto vartojimo nei pašalinti to vartojimo sukeltas pasekmes. Tačiau ne visada žinome, kaip ir iš kokių produktų yra pagamintas valgomas patiekalas. Jei lankotės svečiuose arba restorane, sužinoti maisto kaloringumo ir sudėties beveik neįmanoma (nebent elgtumėtės netaktiškai). 

Tačiau jei rengiate šventę patys, galite paruošti specialių patiekalų, kurių gaminimui bus panaudota kiek įmanoma mažiau prieskonių, žolelių ir druskos, nes prieskoniai didina apetitą ir skatina valgyti milžiniškomis porcijomis. Prieskoniai ir druska ‒ tai natūralūs aromato ir skonio stiprikliai, slopinantys saiko jausmą. 

Reikėtų vengti ir pikantiškų maisto produktų: 

  • silkės,
  • konservuotų ir marinuotų daržovių,
  • adžikos (armėniško prieskonių mišinio),
  • aštrių padažų. 

Svarbu sekti valgomo maisto kiekį ‒ porcija turėtų tilpti į delną. O pertrauka tarp maisto vartojimo turi būti ne trumpesnė nei 2 val. Rekomenduojama nepiktnaudžiauti skysčiais: geriau vartoti nesaldintus gėrimus, šviežias sultis. Gaminant salotas majonezą pakeiskite aliejumi arba mažo riebumo grietine. 

Jei kvietimą į svečius gavote iš anksto ir skundžiatės sutrikusia kepenų veikla, galite savo kūną paruošti didesniam maisto kiekio suvartojimui (tikėtina, kad vis tiek suvalgysite šiek tiek daugiau nei įprastai). Prieš dvi savaites iki šventės galite pradėti vartoti atkuriamuosius, kepenų veiklą stimuliuojančius preparatus, tai padės išvengti rimtų, su žarnyno ligomis susijusių problemų. 

Kaip pašalinti persivalgymo pasekmes po švenčių? 

Galbūt išvengti persivalgymo yra lengviau, tačiau vienetai gali atsispirti tokiai pagundai. Po persivalgymo patariama užsiimti fizine veikla: tai gali būti ilgi pasivaikščiojimai, šokiai, baseino lankymas. Fizinis aktyvumas persivalgymo poveikį mažina efektyviausiai. 

Taip pat pajutus rimtų persivalgymo sukeltų sutrikimų rekomenduojama vartoti fermentų pagrindu sukurtų medikamentų, kurie pagreitina virškinimą. Nepamirškite dėl vaisto vartojimo ir jo sukeliamo poveikio pasikonsultuoti su gydytoju ar vaistininku. 

Gana dažna nuomonė, kad po persivalgymo privaloma daryti iškrovos dieną arba laikytis griežtos dietos. Toks mąstymas ‒ klaidingas. Persivalgymas savaime organizmui sukelia stresą, o griežta dieta gali dar labiau pabloginti sveikatą. Tad pirmosiomis dienomis po švenčių mityba turėtų būti reguliari ir teisinga: 

  • stebėkite maisto kokybę ir kiekį,
  • venkite riebalų,
  • skaičiuokite baltymų ir angliavandenių kiekį,
  • vartokite kuo mažiau druskos. 

Tik praėjus savaitei ar ilgesniam laiko tarpui, jei jausite tokį poreikį, galėsite pradėti laikytis dietos, kuri neturėtų trukti ilgiau nei tris dienas. 

Persivalgymas organizmui sukelia didelį stresą. O stresas dažnai lemia sveikatos negalavimų atsiradimą. Tik patys galime stebėti ir reguliuoti savo mitybą, o tai reiškia, kad galime valdyti ir savo organizmo sveikatą. Tad pasistenkime nepersivalgyti!

+18
  • Virškinimo organų ligos
  • Nutukimas
  • Bulimija
  • Sveika mityba
  • Opaligė
  • Kepenų ligos
  • Skrandžio ir žarnyno ligos
  • Virškinimo sutrikimai
  • Virškinamojo trakto ligos
  • Dietologai
  • Persivalgymas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Bičių produktai – Jūsų sveikatai
Bičių produktai – Jūsų sveikatai Pasaulyje yra daugiau nei pusantro milijono vabzdžių rūšių. Mokslininkai spėja, kad gausybė rūšių dar nebuvo atrasta. Ypatingą vietą tarp visų vabzdžių užima bitės. Bitės yra labai svarbios augalų dauginimuisi. Žinoma, kad obuoliai, moliūgai, ankštinės daržovės, agurkai, daugelis uogų užmezga vaisius tik apdulkinti.... +1 / 0 +1
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“ „Dažnas europietis galvoja, kad turkai valgo tik kebabus ir nieko daugiau. Galiu drąsiai sakyti, jog turkiška virtuvė turtinga patiekalų ir skonių įvairove, o kiekvienas patiekalas turi savo istoriją ir mena gilias tautos tradicijas“, – pasakoja komunikacijos mokslų studentas Bilalas Gürgenas, gyvenantis didžiausiame Turkijos... +40 / -1 +39
Veganai ir vegetarai – kas jie ir kuo jie skiriasi?
Veganai ir vegetarai – kas jie ir kuo jie skiriasi? Vis dažniau sutinkame žmonių, kurie atsisako mėsos, vadina save vegetarais arba veganais. Tai du vis labiau populiarėjantys mitybos režimai ir net gyvenimo filosofijos. 2012 m. Amerikoje 5 procentus gyventojų sudarė vegetarai ir 2 procentus veganai. Lietuvoje vegetarizmas, o ypač jo rūšis veganizmas sparčiai populiarėja, tad... 2 +44 / -11 +33
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien Jei patiriate didelį stresą darbe, valgote skubėdami, mažai miegate, o dažnas jūsų palydovas – galvos skausmas, tikėtina, kad jums trūksta vitamino B. Kaip ir kiekviena vitaminų rūšis, vitaminas B yra būtinas mūsų organizmo gyvybinėms funkcijoms palaikyti. Jis skatina energijos išskyrimo procesą iš angliavandenių, baltymų... 1 +56 / -24 +32
Kodėl svarbu pusryčiauti?
Kodėl svarbu pusryčiauti? Išbėgti iš namų nepusryčiavus – įprasta. Juk gyvename greito tempo laikais. Tačiau medikai ir psichologai pusryčius įvardija kaip labai svarbų fizinės ir emocinės energijos užtaisą, kurio pamiršti tikrai nederėtų. Kodėl? Straipsnyje rasite ne vieną pusryčių naudą įrodantį argumentą. +27 / 0 +27
Citrusinių vaisių nauda organizmui
Citrusinių vaisių nauda organizmui Citrusiniai vaisiai natūraliai Lietuvoje neauga, todėl mus pasiekia tik maža dalis visų šio tipo vaisių rūšių. Dažniausiai valgomi ir geriausiai žinomi ‒ apelsinai, mandarinai, citrinos ir greipfrutai. Citrusiniai vaisiai labiausiai vertinami dėl vitamino C, paruošiančio organizmus šaltajam sezonui. Tačiau citrusinius vaisius... 1 +24 / 0 +24
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį
Ką pamirštame įtraukti į valgiaraštį Didelę dalį mūsų mitybos įpročių formuoja iš kartos į kartą perduodamos tradicijos, tautos valgymo kultūra, vyraujančios maisto kainos ir produktų pasirinkimas parduotuvėse. +22 / 0 +22
Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai?
Penkių elementų mityba – ar žinote, kas tai? Ne kartą yra tekę girdėti apie Viduržemio jūros dietą, Diukano dietą, sveikos mitybos principus, tačiau ar kada nors girdėjote apie penkių elementų mitybą? Jei ne, tuomet siūlome paskaityti šį straipsnį, kuriame, remiantis mitybos konsultantės Claudia Nicherl knyga „Penkių elementų mityba“ pabandysime atsakyti į... +20 / 0 +20
Vandens gydomoji galia
Vandens gydomoji galia Daugiau nei 70 % žemės paviršiaus dengia vanduo. Net 98 % šio vandens sūrus, taigi tik du likę procentai yra švarus, tinkamas gerti vanduo, kurio didžioji dalis užkonservuota ledynuose. Mūsų planetos ir mūsų pačių gyvybės pagrindas ‒ vanduo. Štai kodėl jis toks svarbus mūsų sveikatai. Vis daugiau žmonių suvartoja bent... 6 +19 / 0 +19
Kaip išvengti apsinuodijimo maistu?
Kaip išvengti apsinuodijimo maistu? Maistas mums yra gyvybiškai svarbus. Kasdien į mūsų burną patenka įvairaus maisto kąsniai, esame atsakingi patys už save ir kitus. Tačiau būna, jog maistas, kuris atsiduria mūsų organizme, ima kelti nemalonius simptomus: pykinimą, vėmimą, viduriavimą... Tuomet suprantame, jog apsinuodijome maistu ir privalome kuo skubiau į visa... +18 / -1 +17