Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai

Balandžio 18, 2014 | Aliona Aleksandrovič
+18
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai

Persivalgymas ‒ viena didžiausių švenčių keliamų grėsmių. Turbūt nei viena šventė neapsieina be patiekalų ir gėrimų gausos. Po Velykų dar ilgai valgome patiekalų likučius ir džiaugiamės galimybe bent keletą dienų neužsukti į parduotuvę. Vis dėlto neretai jaukūs šeimos susibūrimai ir ilgas sėdėjimas prie stalo sukelia rimtų negalavimų. Persivalgymas gali sutrikdyti virškinimo trakto, kepenų ir tulžies organų veiklą, sukelti tokių negalavimų kaip skydliaukės disfunkcija, hipertenzija, distonija, gastritas, opaligė, netgi sąnarių ligos. 

Dažnai manoma, kad retkarčiais persivalgyti nėra pavojinga. Tačiau netgi vienkartinis didelio maisto kiekio suvartojimas gali išprovokuoti gastritą. O angliavandenių perteklius didina cukraus kiekį kraujyje ‒ tai gali sukelti diabetą. Riebalų (ypač gyvulinės kilmės) perteklius turi įtakos cholesterolio kiekiui. Piktnaudžiavimas baltymais apsunkina inkstų ir nervų sistemos darbą, kurio silpniausios pasekmės gali būti nemiga, patinimas. Be to, svarbu atminti, jog vienkartinis persivalgymas gali tapti pavojingu įpročiu, sukelsiančiu rimtų problemų. 

Kaip išvengti šventinio persivalgymo?

Venkite silkės patiekalųŽinoma, paprasčiau būtų išvengti besaikio maisto vartojimo nei pašalinti to vartojimo sukeltas pasekmes. Tačiau ne visada žinome, kaip ir iš kokių produktų yra pagamintas valgomas patiekalas. Jei lankotės svečiuose arba restorane, sužinoti maisto kaloringumo ir sudėties beveik neįmanoma (nebent elgtumėtės netaktiškai). 

Tačiau jei rengiate šventę patys, galite paruošti specialių patiekalų, kurių gaminimui bus panaudota kiek įmanoma mažiau prieskonių, žolelių ir druskos, nes prieskoniai didina apetitą ir skatina valgyti milžiniškomis porcijomis. Prieskoniai ir druska ‒ tai natūralūs aromato ir skonio stiprikliai, slopinantys saiko jausmą. 

Reikėtų vengti ir pikantiškų maisto produktų: 

  • silkės,
  • konservuotų ir marinuotų daržovių,
  • adžikos (armėniško prieskonių mišinio),
  • aštrių padažų. 

Svarbu sekti valgomo maisto kiekį ‒ porcija turėtų tilpti į delną. O pertrauka tarp maisto vartojimo turi būti ne trumpesnė nei 2 val. Rekomenduojama nepiktnaudžiauti skysčiais: geriau vartoti nesaldintus gėrimus, šviežias sultis. Gaminant salotas majonezą pakeiskite aliejumi arba mažo riebumo grietine. 

Jei kvietimą į svečius gavote iš anksto ir skundžiatės sutrikusia kepenų veikla, galite savo kūną paruošti didesniam maisto kiekio suvartojimui (tikėtina, kad vis tiek suvalgysite šiek tiek daugiau nei įprastai). Prieš dvi savaites iki šventės galite pradėti vartoti atkuriamuosius, kepenų veiklą stimuliuojančius preparatus, tai padės išvengti rimtų, su žarnyno ligomis susijusių problemų. 

Kaip pašalinti persivalgymo pasekmes po švenčių? 

Galbūt išvengti persivalgymo yra lengviau, tačiau vienetai gali atsispirti tokiai pagundai. Po persivalgymo patariama užsiimti fizine veikla: tai gali būti ilgi pasivaikščiojimai, šokiai, baseino lankymas. Fizinis aktyvumas persivalgymo poveikį mažina efektyviausiai. 

Taip pat pajutus rimtų persivalgymo sukeltų sutrikimų rekomenduojama vartoti fermentų pagrindu sukurtų medikamentų, kurie pagreitina virškinimą. Nepamirškite dėl vaisto vartojimo ir jo sukeliamo poveikio pasikonsultuoti su gydytoju ar vaistininku. 

Gana dažna nuomonė, kad po persivalgymo privaloma daryti iškrovos dieną arba laikytis griežtos dietos. Toks mąstymas ‒ klaidingas. Persivalgymas savaime organizmui sukelia stresą, o griežta dieta gali dar labiau pabloginti sveikatą. Tad pirmosiomis dienomis po švenčių mityba turėtų būti reguliari ir teisinga: 

  • stebėkite maisto kokybę ir kiekį,
  • venkite riebalų,
  • skaičiuokite baltymų ir angliavandenių kiekį,
  • vartokite kuo mažiau druskos. 

Tik praėjus savaitei ar ilgesniam laiko tarpui, jei jausite tokį poreikį, galėsite pradėti laikytis dietos, kuri neturėtų trukti ilgiau nei tris dienas. 

Persivalgymas organizmui sukelia didelį stresą. O stresas dažnai lemia sveikatos negalavimų atsiradimą. Tik patys galime stebėti ir reguliuoti savo mitybą, o tai reiškia, kad galime valdyti ir savo organizmo sveikatą. Tad pasistenkime nepersivalgyti!

+18
  • Virškinimo organų ligos
  • Nutukimas
  • Bulimija
  • Sveika mityba
  • Opaligė
  • Kepenų ligos
  • Skrandžio ir žarnyno ligos
  • Virškinimo sutrikimai
  • Virškinamojo trakto ligos
  • Dietologai
  • Persivalgymas

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Greitai paruošiami makaronai: didesnė žala, nei nauda organizmui?
Greitai paruošiami makaronai: didesnė žala, nei nauda organizmui? Ne vienas studentas užsukęs į prekybos centrą pasiima greitai paruošiamų makaronų. Jie – ne tik kad pigus, bet ir skanus pasirinkimas, tačiau ar tikrai jau toks geras, kaip mums atrodo? +28 / 0 +28
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui
Natūralūs saldikliai, naudingi mūsų organizmui Cukrus nėra būtinas mūsų organizmui, tačiau išvengti jo kasdienėje mityboje labai sunku. Nors stengiamės stebėti ir bent šiek tiek sumažinti suvartojamą cukraus kiekį, neretai užsimirštame ir įsiberiame šaukštelį cukraus į kavą ar arbatą, saldiname kepinius, naudojame įvairius sirupus ir kitus pagardus. Visiškai... +38 / -2 +36
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai Sveiki! Mano vardas Berta. Rašau tinklaraštį „Cukrinis avinėlis“. Prisipažinsiu, kad man labai patinka paskęsti prieskonių ir įvairiausių kvapų debesyse, kurie sklinda iš mano nedidukės virtuvės. Esu laiminga, galėdama iš visos širdies eksperimentuoti, svajoti ir bandyti įgyvendinti mažus dalykus. Nuo šiol kiekvieną... 3 +32 / -1 +31
Kodėl svarbu pusryčiauti?
Kodėl svarbu pusryčiauti? Išbėgti iš namų nepusryčiavus – įprasta. Juk gyvename greito tempo laikais. Tačiau medikai ir psichologai pusryčius įvardija kaip labai svarbų fizinės ir emocinės energijos užtaisą, kurio pamiršti tikrai nederėtų. Kodėl? Straipsnyje rasite ne vieną pusryčių naudą įrodantį argumentą. +26 / 0 +26
Ką ir kaip valgyti, kad išvengtume depresijos?
Ką ir kaip valgyti, kad išvengtume depresijos? XXI-ojo amžiaus liga depresija mūsų šalyje plinta kaip epidemija. Bendrovės „IMS Healt“ duomenimis, Lietuva pirmauja Europoje pagal antidepresantų vartojimą, o per pastaruosius 13 metų sergančiųjų skaičius išaugo beveik dvigubai. Apie depresiją ir jos gydymą rašėme ne kartą. Šįkart aptarsime maisto produktus ir mitybos... +24 / -1 +23
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien
B grupės vitaminų būtina gauti kasdien Jei patiriate didelį stresą darbe, valgote skubėdami, mažai miegate, o dažnas jūsų palydovas – galvos skausmas, tikėtina, kad jums trūksta vitamino B. Kaip ir kiekviena vitaminų rūšis, vitaminas B yra būtinas mūsų organizmo gyvybinėms funkcijoms palaikyti. Jis skatina energijos išskyrimo procesą iš angliavandenių, baltymų... +40 / -19 +21
Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų?
Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų? Šių laikų žmonės vis mažiau laiko atranda maisto gaminimui namuose, tad neišvengiamai tenka maitintis mieste pagamintu maistu. Tiesa, labai dažnai tai būna maistas iš greito maisto restoranų: jis ir skanus, ir nebrangus, o apie kokybę retai kada susimąstoma...Pagalvojama tik tuomet, kai pradeda varginti įvairūs virškinimo... +20 / 0 +20
Vandens gydomoji galia
Vandens gydomoji galia Daugiau nei 70 % žemės paviršiaus dengia vanduo. Net 98 % šio vandens sūrus, taigi tik du likę procentai yra švarus, tinkamas gerti vanduo, kurio didžioji dalis užkonservuota ledynuose. Mūsų planetos ir mūsų pačių gyvybės pagrindas ‒ vanduo. Štai kodėl jis toks svarbus mūsų sveikatai. Vis daugiau žmonių suvartoja bent... 6 +19 / 0 +19
Žuvis iš prekybos centro. Kuo ji gali būti kenksminga jūsų sveikatai?
Žuvis iš prekybos centro. Kuo ji gali būti kenksminga jūsų sveikatai? Nors dauguma vyrų išties mėgsta žvejoti, ne visiems sekasi ir ne visus džiugina sužvejotas laimikis. Kai laimikis nedžiugina, tenka eiti į prekybos centrus ir žuvį „susižvejoti“ iš ten. Deja, tačiau prekybos centruose esanti žuvis ne visuomet būna tokia sveika ir ekologiška, kaip mums gali atrodyti... +17 / 0 +17
Moliūgai.Kuo jie vertingi?
Moliūgai.Kuo jie vertingi? Vaikystėje kone kiekvienas esame skaitę rašytojo Džanio Rodario įžymią knygą „Čipolino nuotykiai“ . Gailėjomės kūmo Moliūgo. Seneliukas daug dirbo, mažai valgė, taupė pinigėlius plytoms, iš kurių lipdė varganą namelį senatvei. +17 / -1 +16