Magnis – geriausias palydovas, nuolat patiriant stresą

Lapkričio 5, 2014 | Kamilė Kogstaitė
+17
Magnis – geriausias palydovas, nuolat patiriant stresą

Dažnas iš mūsų nesusimąstome, koks gyvybiškai svarbus elementas yra magnis. Šis mineralas – vienas reikalingiausių žmogaus organizmui, kurio pritrūkus sutrinka kitų mikroelementų apykaita organizme, nusilpsta žmogaus nervai ir raumenys. Trūkstant magnio, raumenų sistema iš smegenų negauna signalų nusiraminti ir atsipalaiduoti, dėl to pasireiškia įtampa, nemiga, depresija. Žmonės, kuriems trūksta šio elemento, net ir būdami pailsėję, išsimiegoję, jaučiasi pavargę, juos kamuoja raumenų traukuliai. 

Magnis reikalingas ne vien nervams ir raumenims, bet išimtinai ir visoms gyvybinėms žmogaus funkcijoms palaikyti. Šis elementas priverčia dirbti daugybę fermentų, kurie dalyvauja organizmo medžiagų (baltymų, angliavandenių, riebalų...) apykaitos procesuose. Be magnio mūsų organizmas nebūtų pajėgus funkcionuoti. 

Kokie požymiai įspėja apie magnio trūkumą? 

Nuolat skubančiam ir stresą jaučiančiam šiuolaikiniam žmogui reikėtų žinoti pagrindinius magnio stokos požymius ir pasireiškus bent keliems iš jų, išsitirti kraują. 

  • Jei trūksta magnio, vietoj kitų saldumynų rinkitės chalvą ar šokoladąGreitas nuovargis. Dienai dar neįpusėjus žmogus jaučiasi pavargęs, dirbant sunku sutelkti dėmesį.
  • Depresija. Dažnai apninka slogios mintys, vyrauja nuotaikų kaita, emocinis išsekimas.
  • Niekuo nepaaiškinamas vidinis nerimas, įtampa. Nerimas – vienas pagrindinių magnio trūkumo požymių. Jei nuolat esate įsitempę ir jus kamuoja nerimas, greičiausiai jums tiesiog trūksta magnio.
  • Susilpnėjusi koncentracija. Sunku sutelkti ir išlaikyti dėmesį, sumažėjęs darbingumas, motyvacija.
  • Ūžimas ausyse, galvos svaigimas. Nuolat ūžia vienoje arba abiejose ausyse, net ir pavalgius, pailsėjus svaigsta galva.
  • Širdies ritmo sutrikimai. Kamuoja širdies permušimai, skausmingi dūriai.
  • Neramus miegas. Miegas negilus, sunku užmigti, naktį dažnai prabundama.
  • Raumenų spazmai. Jaučiami vis pasikartojantys įvairių raumenų grupių spazmai.
  • Šaltkrėtis. Dažnai krečia šaltis, net jei aplinkoje nėra vėsu.

Kada padidėja magnio poreikis? 

Visų pirma, magnio reikia intensyviai sportuojantiems žmonėms, nes magnis iš žmogaus organizmo pasišalina su prakaitu. Be to, jo poreikis padidėja paauglystėje ir nėštumo metu. Magnis reikalingas ir vyresniems žmonėms, kurių virškinamasis traktas dirba nebe taip aktyviai, todėl nepasisavina visų maistingųjų medžiagų. 

Nesubalansuota mityba, badas ar alinančios dietos taip pat sukelia magnio trūkumą. Jei žmogus dažnai vemia, viduriuoja, serga nepakankamos rezorbcijos sindromu ar endokrininėmis ligomis, taip pat kyla magnio neįsisavinimo grėsmė. Organizmas praranda magnį ir dažnai vartojant alkoholį, dirbant įtemptą protinį darbą ar išgyvenant stresinę būseną. 

Streso keliami pavojai

„... organizmas gynybai negali būti pasiruošęs visą laiką, todėl, jei patiriame ilgalaikį ir nuolatinį stresą, ima trikti tam tikros organizmo funkcijos.“ 

Sužinokite ilgalaikio streso padarinius:
Streso keliami pavojai » 

Pagrindiniai veiksniai, trukdantys įsisavinti magnį: 

  • dietos ir nesubalansuota mityba;
  • vėmimas, viduriavimas;
  • endokrininės ligos;
  • alkoholio vartojimas;
  • įtemptas protinis darbas ir stresas;
  • tam tikrų medikamentų (diuretikų, širdį veikiančių glikozidų, imunosupresantų, geriamųjų kontraceptikų, kalcio ir geležies turinčių preparatų, etanolio, vidurių laisvinamųjų preparatų) vartojimas. 

Kokiuose produktuose gausu magnio? 

Tiesa, nebūtina iš karto pulti pirkti papildų su magniu. Magnio galima gauti ir iš įvairių maisto produktų. 

Vaisiai

Daržovės ir žalumynai

Grūdinių kultūrų produktai ir riešutai

Kiti produktai

Bananai

Brokoliai

Saulėgrąžos

Juodasis šokoladas

Avokadai

Špinatai

Sėmenys

Chalva

Greipfrutai

Sojos pupelės

Moliūgų sėklos

Marcipanas

Džiovinti abrikosai

Žirniai

Migdolai

Juoda arbata

Džiovintos figos

Krapai

Grikiai

Ožkos sūris

 

Kaliaropės

 

Lašiša

Magnio dieta ir papildai 

Egzistuoja net ir vadinamoji magnio dieta. Jos metu reikėtų valgyti kuo daugiau vaisių, daržovių, vietoje valgomosios druskos rekomenduojama naudoti jūros druską. Patartina valgyti kuo daugiau grikių, vartoti tik ruduosius ryžius, duoną pirkti su sėlenomis. Nevertėtų atsisakyti kiaulienos ir jautienos, taip pat gaminti patiekalus su lašiša, upėtakiu, brokoliais. 

Jei su maistu nėra gaunamas pakankamas magnio kiekis, galima vartoti ir papildus, kurie sustiprina nervų sistemą, gerina miego kokybę, didina atsparumą stresui. Tačiau būtina įsidėmėti, kad magnio perteklius gali sukelti viduriavimą, todėl visų pirma reikėtų atlikti kraujo tyrimus ir sužinoti, kokio tikslaus magnio kiekio jums trūksta.

+17
  • Miego sutrikimai
  • Vitaminai
  • Nuovargis
  • Dietologai
  • Emocinė būsena
  • Nuotaikų kaita
  • Mineralinės medžiagos
  • Magnis

Susiję straipsniai

Siųsk savo nuomonę
Kokios yra vidurių užkietėjimo grėsmės ir kaip išvengti šio nemalonaus sveikatos sutrikimo?
Kokios yra vidurių užkietėjimo grėsmės ir kaip išvengti šio nemalonaus sveikatos sutrikimo? Vidurių užkietėjimas gali būti nejauki tema, bet ji iš tiesų labai aktuali, mat daugybė žmonių skundžiasi šia nemalonia problema. Teigiama, kad mažiausiai kas trečias asmuo gali patirti vidurių užkietėjimo epizodų, o senyvame amžiuje bent kas trečias asmuo kamuojamas lėtinio vidurių užkietėjimo. Viduriai gali užkietėti... +4 / 0 +4
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“
Turkų mitybos įpročiai: „Ne tik kebabais galime didžiuotis!“ „Dažnas europietis galvoja, kad turkai valgo tik kebabus ir nieko daugiau. Galiu drąsiai sakyti, jog turkiška virtuvė turtinga patiekalų ir skonių įvairove, o kiekvienas patiekalas turi savo istoriją ir mena gilias tautos tradicijas“, – pasakoja komunikacijos mokslų studentas Bilalas Gürgenas, gyvenantis didžiausiame Turkijos... +40 / -1 +39
Vaistai ir maistas: ką būtina žinoti?
Vaistai ir maistas: ką būtina žinoti? Atėjote į vaistinę, pasiėmėte gydytojo išrašytus ir jums skitus vaistus. Grįžote namo. Pagal nurodymus ėmėte juos vartoti, tačiau greitai pastebėjote, jog vaistai sukėlė šalutinį poveikį – atsirado skrandžio skausmas...Ir tik vėliau supratote, kad taip nutiko dėl to, jog net nepagalvojote, jog jūsų vartojamą vaistą... +33 / 0 +33
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai
Užgavėnės! Sveikuoliškų Bertos blynų receptai Sveiki! Mano vardas Berta. Rašau tinklaraštį „Cukrinis avinėlis“. Prisipažinsiu, kad man labai patinka paskęsti prieskonių ir įvairiausių kvapų debesyse, kurie sklinda iš mano nedidukės virtuvės. Esu laiminga, galėdama iš visos širdies eksperimentuoti, svajoti ir bandyti įgyvendinti mažus dalykus. Nuo šiol kiekvieną... 3 +32 / -1 +31
Kodėl svarbu pusryčiauti?
Kodėl svarbu pusryčiauti? Išbėgti iš namų nepusryčiavus – įprasta. Juk gyvename greito tempo laikais. Tačiau medikai ir psichologai pusryčius įvardija kaip labai svarbų fizinės ir emocinės energijos užtaisą, kurio pamiršti tikrai nederėtų. Kodėl? Straipsnyje rasite ne vieną pusryčių naudą įrodantį argumentą. +27 / 0 +27
Citrusinių vaisių nauda organizmui
Citrusinių vaisių nauda organizmui Citrusiniai vaisiai natūraliai Lietuvoje neauga, todėl mus pasiekia tik maža dalis visų šio tipo vaisių rūšių. Dažniausiai valgomi ir geriausiai žinomi ‒ apelsinai, mandarinai, citrinos ir greipfrutai. Citrusiniai vaisiai labiausiai vertinami dėl vitamino C, paruošiančio organizmus šaltajam sezonui. Tačiau citrusinius vaisius... 1 +25 / 0 +25
Gėrimai iš plastikinių buteliukų: vieną kartą panaudoti – taip, du kartus – ne!
Gėrimai iš plastikinių buteliukų: vieną kartą panaudoti – taip, du kartus – ne! Mėgstate vandenį? Kasdien jo išgeriate tiek, kiek yra rekomenduojama? Tačiau ar kada nors susimąstėte, jog vanduo, supiltas į plastikinį buteliuką, kuris buvo naudojamas ne vieną kartą, gali būti itin kenksmingas Jūsų sveikatai. +22 / 0 +22
Įprasti biure dirbančio lietuvio pietūs
Įprasti biure dirbančio lietuvio pietūs Straipsnio pavadinimas gali skambėti kiek per rimtai, bet neskubėkit burnoti. Čia rasite įamžintus kelis pietaujančius lietuvius (dėkui tiems, kurie mielai sutiko pagelbėti!) ir sveikos mitybos specialistės Vaidos Kurpienės komentarus po nuotraukomis. Koks šio reportažo tikslas? Ne tik pažvelgti į kasdienę gana atsitiktinę... 5 +22 / -1 +21
Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų?
Rėmuo – vienas iš pirmųjų GERL simptomų? Šių laikų žmonės vis mažiau laiko atranda maisto gaminimui namuose, tad neišvengiamai tenka maitintis mieste pagamintu maistu. Tiesa, labai dažnai tai būna maistas iš greito maisto restoranų: jis ir skanus, ir nebrangus, o apie kokybę retai kada susimąstoma...Pagalvojama tik tuomet, kai pradeda varginti įvairūs virškinimo... +22 / -4 +18
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai
Kaip nepersivalgyti per šventes? Naudingi patarimai Persivalgymas ‒ viena didžiausių švenčių keliamų grėsmių. Turbūt nei viena šventė neapsieina be patiekalų ir gėrimų gausos. Po Velykų dar ilgai valgome patiekalų likučius ir džiaugiamės galimybe bent keletą dienų neužsukti į parduotuvę. Vis dėlto neretai jaukūs šeimos susibūrimai ir ilgas sėdėjimas prie stalo... +18 / 0 +18