Vitaminas D. Kaip jo gauti gyvenant menkai saulėtose vietose?

Vasario 04, 2015 | Aurika Kolpakovaitė
+40
+40 -0
6

Vitamino D gausu žuvų taukuose

2. Papildai. Esant dideliam vitamino D trūkumui, galima rinktis papildus. Tačiau būtina pasitarti su gydytoju dėl dozavimo, nes vitamino D perteklius gali sukelti sveikatos sutrikimų ir yra sunkiai pašalinamas iš organizmo. 

3. Mityba. Per daug mėgaujantis saule, padidėja rizika susirgti melanoma, vartojant papildus – perdozuoti arba pakenkti kitiems vidaus organams. Taigi subalansuota mityba – vienas saugiausių ir natūraliausių būdų, padedančių palaikyti reikiamą vitamino D kiekį organizme. Tačiau čia susiduriama su kita problema – gamtoje labai nedaug maisto, prisotinto vitaminu D. Štai keletas maisto produktų, kuriuose yra vitamino D:

  • riebi žuvis (lašiša, tunas, skumbrė, kardžuvė);
  • žuvų taukai;
  • jautienos kepenys;
  • sūris;
  • kiaušinio trynys;
  • grybai;
  • apelsinų sultys (natūralios);
  • liesas pienas;
  • jogurtas;
  • grūdai ir kt. 

Vitamino D perteklius 

Vitamino D perteklius yra kur kas retesnis nei vitamino D trūkumas. Ilgai būnant saulėje vitamino D per daug neprikaupsite, tačiau vartojant papildus, neatsižvelgiant į esamą vitamino D kiekį organizme, galima ir perdozuoti. Esant tokiai situacijai gali pasireikšti: anoreksija, šleikštulys, pykinimas, viduriavimas, vidurių užkietėjimas, nuovargis, galvos svaigimas, šlapinimosi pagausėjimas, troškulys, prakaitavimas, pasikartojantis galvos skausmas ar svorio netekimas. 

Nors Lietuva – viena iš daugelio Šiaurės šalių, kurioms taip pat aktuali vitamino D trūkumo problema, tačiau, atsižvelgiant į lietuvių mitybos įpročius, tenka nemenkai susirūpinti. Palyginimui: anglai valgo menkę, suomiai ir švedai mėgsta lašišą, norvegai gamina žuvies taukus, japonai ruošia sušius. Na o mes, lietuviai, vis dar gausiai valgome cepelinus, kitus riebius mėsinius ar bulvinius patiekalus. Taigi reikėtų stengtis paįvairinti savo mitybą, į racioną įtraukiant daugiau žuvies ir kitų vitamino D turinčių produktų. Tad linkime rasti skaniausią būdą, kaip kompensuoti saulės stygių!

1 2
+40
+40 -0
6
  • Alzhaimerio liga
  • Osteoporozė
  • Vitaminai
  • Rachitas
  • Avitaminozė
  • Vaistinės
  • Vitaminas D
  • Alzheimerio liga

Susiję straipsniai

  • Mano nuomone Lietuvoje labai sunku gauti vitamino D, saulės mažai. Mūsų visai šeimai jo trūksta (rodo tyrimai). Mes geriam firmos Pharma Nord D-Pearls, man jie geriausiai įsisisavina

  • Kadangi tikrai musu salis nera sauleta, o ir zuvies mazai suvalgome, tai dariausi tyrima gydytojos rekomendacija ir tikrai…truksta.Vaistineje rekomendavo D pearls kapsules, po keliu savaiciu jauciu kaip pagerejo nuotaika, miegas.

  • Pavasari dariausi vit d tyrima, buvo trukumas, sugeriau d pearls didesnem dozem kaip paskyre gydytoja.Na kadangi norejau isitikinti ar veikia tai ka geriu pasidariau pakartotini tyrima po 2 men, super buvau normoje, dabar geriu tik palaikomaja doze.

  • Lietuviams tikrai jo truksta, kai taip mazai saules. As tai pavasari visad geriu D-Pearls. Mazos kapsulytes, lengva praryti 🙂

  • Vit D pradejau vartoti kai pasidarius tyruma pamaciau trukuma.Atsistate nuotaika, miegas, nuovargio nebejauciu tokio kaip anksciau.Vartojau D pearls .

  • Vitaminas D tai tikrai būtinas, nes pvz tyrimai man žiemą ir pavasarį visad rodo, kad jo trūksta. Mes visa šeima vartojam D-Pearls, greit atsistato kiekis kraujyje

Siųsk savo nuomonę

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *