Mityba pagal kraujo grupę – gerai savijautai ir dailioms kūno linijoms

Spalio 18, 2013 | Žavinta Kiliūtė
+13
4
Mityba pagal kraujo grupę – gerai savijautai ir dailioms kūno linijoms

Kodėl pavalgius jaučiame sunkumo jausmą, kodėl vieni maisto produktai lengviau suvirškinami nei kiti? Kodėl tunkame ar sergame įvairiomis skrandžio ligomis? Atsakymų daug. Vieni mano, kad tai dėl genetikos, kiti – dėl nesveiko gyvenimo būdo. Todėl norėdami išlaikyti gerą fizinę formą ir savijautą dažnai pradedame laikytis net pačių absurdiškiausių dietų, kurios tik dar labiau žaloja mūsų sveikatą. Todėl šiandien vis daugiau žmonių stengiasi maitintis tuo, kas tinkama jų kraujui. Taip, mityba pagal kraujo grupę yra vienas geriausių ir efektyviausių būdų išlikti sveikiems ir gražiems.

Mityba pagal kraujo grupę. Meniu


Jeigu jau žinote, kokia yra mityba pagal kraujo grupę, tačiau nieko nesate girdėję apie meniu, pritaikytą kiekvienai iš jų, spauskite čia:
Mityba pagal kraujo grupę. Meniu »

 

 Kaip atsirado mityba pagal kraujo grupę?

„... polinkis į ligas priklauso nuo mūsų kraujo ir vartojamo maisto. Kas tinka vienos kraujo grupės atstovui, gali visiškai netikti kitos kraujo grupės žmogui.“ Sukaupęs didelę darbo patirtį gydytojas P. D’Adamas (P. D’Adam) pastebėjo, kad yra tarpusavio ryšys tarp atitinkamos kraujo grupės ir polinkio į tam tikras ligas. Remdamasis įvairiais stebėjimais, eksperimentais ir intuityvia nuojauta gydytojas priėjo prie išvados, kad toks polinkis į ligas priklauso nuo mūsų kraujo ir vartojamo maisto. Kas tinka vienos kraujo grupės atstovui, gali visiškai netikti kitos kraujo grupės žmogui. Nustatęs savo paciento kraujo grupę, gydytojas siūlė jam pakeisti mitybos racioną ir stebėjo gautus rezultatus.

Tyrimų ir eksperimentų metu paaiškėjo, kad kiekviena kraujo grupė pasižymi skirtingomis savybėmis, kurios leidžia valgyti, virškinti ir įsisavinti tik tai grupei labiausiai tinkantį maistą. Remdamasis gautais rezultatais gydytojas sudarė maisto produktų sąrašą kiekvienai kraujo grupei. Šiandien mityba pagal kraujo grupę paplitusi visame pasaulyje ir daugelis jos besilaikančiųjų teigia, kad toks maitinimasis visiškai pakeitė jų gyvenimą.

Maistas pagal kraujo grupę

0 (pirma) kraujo grupė

Šios kraujo grupės žmonių skrandžio rūgštingumas itin didelis, todėl jų skrandis gerai virškina mėsą. Tačiau jie turi būti labai atidūs vartodami vaisius ir nesirinkti tų, kurie didina skrandžio rūgštingumą, pavyzdžiui:

- citrusinių vaisių,
- braškių,
- saldžių sulčių.

Tiesa, labai svarbu apskritai vengti cukraus. Tuomet nebus dirginama skrandžio gleivinė. Tačiau tai nereiškia, kad 0 kraujo grupės atstovai turėtų maitintis tik mėsa. Jiems tinka žalios spalvos ir lapinės daržovės.

0 kraujo grupės žmonės gali vartoti kiek tik nori negazuoto mineralinio ir paprasto vandens, kadangi tokie gėrimai nekelia rūgšties. Žalioji arbata taip pat puikiai tinka, tačiau juodosios arbatos ir kavos derėtų visiškai atisakyti. Taip pat nekenkia ir saikingai vartojamas alkoholis, alus ar vynas.  

Jei turite antrą kraujo grupę, rinkitės vegetarišką maistąA (antra) kraujo grupė

A kraujo grupės žmonėms sveikiausia vartoti vegetarišką maistą, nes mėsoje esantys riebalai jų organizme linkę kauptis, todėl aptingstama ir pradeda augti svoris. A kraujo grupės atstovų maisto pagrindas – daržovės, jų galima valgyti kiek tik norima. Tiesa, tokiomis daržovėmis kaip pomidorai ir spalvotosios paprikos nederėtų piktnaudžiauti, nes šie produktai skatina apetitą ir dirgina skrandį. 

A grupės kraujo atstovų sveikata ne itin stipri, todėl jiems labai tinka imunitetą stiprinančios daržovės (svogūnas, česnakas). Beje, nerekomenduojama valgyti skrandį dirginančių egzotiškų vaisių, išskyrus ananasą. Būtent dėl to visas vaisių sultis patariama skiesti vandeniu ir iš viso atsisakyti cukraus. Jei to padaryti nepavyksta, būtina vartoti cukraus kiek tik galima mažiau. Priešingai nei pirmos kraujo grupės atstovai, šie gali gerti kavą ir silpnai gazuotą mineralinį vandenį.  

B (trečia) kraujo grupė

Trečios kraujo grupės atstovų imunitetas stiprus, todėl jie gali valgyti viską. Tokių žmonių skrandis lengvai virškina:

- mėsą,
- žuvį,
- pieno produktus,
- įvairias kruopas,
- vaisius,
- daržoves.

Tiesa, vertėtų riboti suvartojamų pomidorų, kukurūzų ir alyvuogių kiekį. Tačiau šios grupės atstovai gali valgyti visus vaisius. Daržovių ar vaisių sultys yra itin naudingos, o aštrūs valgiai, ypač pipirai visiškai netinka. Jei norisi aštresnio maisto, valgį geriau pagardinti imbieru ar aitriosiomis paprikomis.

Reiktų saikingai vartoti cukrų ir kitus saldumynus, išskyrus juodąjį šokoladą, nes keli jo gabaliukai nepakenks. Gėrimai, leidžiami vartoti B kraujo grupės atstovams:

- vanduo,
- žalioji arbata,
- įvairios žolelių arbatos.

Žinoma, ypatingomis progomis galima išgerti alaus, taurę vyno, puodelį juodosios arbatos ar kavos – tai labai nepakenks.

AB  (ketvirta) kraujo grupė

Ketvirtos kraujo grupės atstovams tinka įvairus maistas. Jie gali valgyti mėsą, tačiau kadangi skrandis yra jautrus nederėtų ja piktnaudžiauti. Patariama rinktis kuo liesesnę mėsą, nors vištiena šios kraujo grupės atstovams visiškai netinka. Geriausia vartoti žuvį. Pusryčiams puikiai tiks kiaušiniai ir pieno produktai – rekomenduojama rinktis kuo rūgštesnius pieno produktus, nes šių žmonių skrandžiui trūksta rūgštingumo.

Derėtų visiškai atsisakyti:

- pomidorų,
- jūros gėrybių,
- žvėrienos,
- paukštienos.

Kiauliena taip pat nėra geriausias pasirinkimas. Ketvirtos kraujo grupės atstovų mityba labai panaši į pirmosios. Rekomenduojama vengti citrusinių vaisių, braškių, vyšnių, tačiau leidžiama saikingai vartoti cukrų ar medų. Česnakai taip pat labai svarbus produktas, stiprinantis AB kraujo grupės žmonių imuninę sistemą. Beje, galima pakaitomis gerti kavą ir žaliąją arbatą, o kartais ir raudonąjį vyną. 

Maistas pagal kraujo grupę padeda stiprinti imunitetą ir subalansuoja mitybą, todėl kontroliuoti svorį pakankamai lengva. Priešingai nei daugelis kitų dietų, mityba pagal kraujo grupę neturi trūkumų, jos gali laikytis visi žmonės. Tiesa, tai turėtų tapti gyvenimo būdu, o ne vienos ar kelių savaičių eksperimentu.

+13
4
  • Sveika mityba
  • Mityba pagal kraujo grupę
  • Šeimos gydytojai

Susiję straipsniai

  • www.fxeadvisors.com / 2017-04-20 15:28:26

    Best diet is money ;)

  • Anonimas / 2015-09-19 21:21:49

    Nors mano kraujo grupe yra B(trečia) bet as valgau aštru maista ir nieko

  • Agnė / 2014-09-19 15:21:21

    Visiškai sutinku! Tik atsisakyti kavos ankstyvą rytą itin sunku :)

  • Gerda / 2014-05-30 23:47:22

    "A kraujo grupės žmonėms sveikiausia vartoti vegetarišką maistą, nes mėsoje esantys riebalai jų organizme linkę kauptis, todėl aptingstama ir pradeda augti svoris." Nesąmonė visiška - tėvai pripratino ir visą gyvenimą valgau mėsą vos ne kas dieną, nors turiu II (A) kraujo grupę. niekad gyvenime neturėjau višsvorio, nors dar niekad nesilaikiau jokios dietos... Na ir sveikata nepasakyčiau, kad silpna...

Siųsk savo nuomonę
10 plačiai paplitusių mitų apie svorio metimą
10 plačiai paplitusių mitų apie svorio metimą Kasdien girdime, kaip daugybė skirtingų mitybos specialistų, sporto trenerių ir kitokių ekspertų žeria skirtingus patarimus apie tai, kaip geriausia atsikratyti nepageidaujamų kilogramų. Dažnai nebežinome, kuo tikėti, tad galime jaustis beviltiškai ir išvis nuspręsti nedaryti nieko. Ar ir jūs nusprendėte numesti šiek tiek... +1 / 0 +1
10 produktų, kenkiančių lieknam liemeniui
10 produktų, kenkiančių lieknam liemeniui Lieknas liemuo laikytas moteriškumo simboliu dar viduramžiuose, kai moterys korsetus susiverždavo taip stipriai, kad net sutrikdydavo kraujo apytaką. Šių dienų moterys dėl vapsvos liemens pasiryžusios sporto salėse išlieti daug prakaito, tačiau net ir sunkiausios treniruotės ne visada padeda pasiekti geidžiamų rezultatų. Sporto... +66 / -20 +46
Lieknėti su „Kilo.lt“. Juditos dienoraštis. III savaitė
Lieknėti su „Kilo.lt“. Juditos dienoraštis. III savaitė „Jau tris savaites kasdien valgau penkis, o sportuoju du kartus per dieną. Atsiranda rutina, kuri dabar jau džiugina, nes tiksliai žinau, ką valgysiu poryt trečią valandą. Vis dėlto kiekvieną dieną iškyla abejonių, kurias veja šalin tik puiki savijauta ir gražėjantis vaizdas veidrodyje. Trečiąją savaitę nepakitusią... +32 / 0 +32
Su „Figurella“ rezultatų pasieksite greičiau nei sporto klube!
Su „Figurella“ rezultatų pasieksite greičiau nei sporto klube! Dietos ir reguliarus lankymasis sporto klube reikalauja daug laiko ir valios pastangų. Lietuvoje jau spėjęs įsitvirtinti itališkas figūros dailinimo metodas figurella pagrįstas moksliniais tyrimais. Virš 30 metų Italijoje taikomo lieknėjimo metodo esmė ‒ mankštinimasis šiltoje, sandarioje erdvėje. Individualiai... +28 / 0 +28
Apie Dukano dietą iš pirmų lūpų. Tomos istorija
Apie Dukano dietą iš pirmų lūpų. Tomos istorija Visame pasaulyje populiarią Dukano dietą sudaro keturi etapai: ataka, kaita, įtvirtinimas ir galutinė stabilizacija. Jos sumanytojas prancūzas gydytojas dr. Pjeras Dukanas (Pierre Dukan) teigia, kad šiuose etapuose ir slypi dietos veiksmingumas, mat jos besilaikantis žmogus turi galimybę stabilizuoti savo svorį ir niekada nebepriaugti... +30 / -5 +25
FIT FOOD atsiliepimai – išbandėme trijų dienų sulčių programą!
FIT FOOD atsiliepimai – išbandėme trijų dienų sulčių programą! „Sulčių dietomis domėjausi jau seniai, skaičiau žmonių komentarus, sekiau FIT FOOD „Facebooką“ ir „Instragramo“ paskyrą. Esu bandžiusi tris dienas maitintis vien tirštaisiais kokteiliais (angl. „Smoothies“), bet FIT FOOD siūlo gerti skystas sultis tris ar net penkias dienas. Šios dietos tikslas – išsivalyti... 3 +34 / -12 +22
Iškrovos diena ‒ didesnė nauda ar žala?
Iškrovos diena ‒ didesnė nauda ar žala? Mokslinių tyrimų duomenimis šeriant kirmėles, peles ir bengališkąsias makakas, kitaip rezus beždžiones, 30‒40 % mažiau kalorijų turinčiu pašaru gerokai prailginama šių gyvūnų gyvenimo trukmė. O iškrovos dienų įvedimas į pelių mitybos režimą gerina jų sveikatą ir ilgina gyvenimą. Nors daug išsamių tyrimų apie... 2 +21 / -4 +17
Pasninkas: ar laikysimės jo Advento metu?
Pasninkas: ar laikysimės jo Advento metu? Advento metas – tai šventas laikas, kuomet iki pat Kalėdų patariama nesilinksminti bei skirti laiko pasninkui.. Klaidinga manyti, jog pasninkas – tai dienai, kuomet reikia nieko nevalgyti ir tik gerti vandenį. Ne, taip savęs kankinti tikrai nereikėtų: pasninko metu reikėtų atsisakyti tik tam tikro maisto, sumažinti suvalgomo maisto... +15 / 0 +15
Ortoreksija - liga, kuri atsiranda dėl pernelyg sveiko gyvenimo būdo
Ortoreksija - liga, kuri atsiranda dėl pernelyg sveiko gyvenimo būdo „Kas per daug – tas nesveika“, - sakydavo mūsų senoliai ir jie buvo visiškai teisūs. Atrodo, šiais laikais išties sveikai maitinamės, stengiamės kuo daugiau valgyti ekologiško maisto, nuolat sportuoti, judėti, tačiau vis tiek sergame ir jaučiame, jog kažkas yra ne taip. Ir taip, mes esame teisūs: perdėtas požiūris į... +15 / -1 +14
Veiksminga baltymų dieta – tik kantriesiems
Veiksminga baltymų dieta – tik kantriesiems Išgirdus frazę „baltymų dieta“ dažnam žmogui kyla asociacijų su sportininkų mityba. Ir ne veltui. Ši dieta pareikalaus iš jūsų tikro sportininko požiūrio: „Mano kūnas – mano tvirtovė.“ Šią tvirtovę turėsite kantriai ginti, nes klaidos, laikantis baltymų dietos, – neatleistinos. Baltymų dieta išties intensyvi ir... 3 +15 / -3 +12