Kaip išvengti kelio skausmo po bėgimo? Pataria kineziterapeutė Toma Kreivėnaitė

Spalio 27, 2014 | Aurika Kolpakovaitė
+14
1
Kaip išvengti kelio skausmo po bėgimo? Pataria kineziterapeutė Toma Kreivėnaitė

Daugelį žmonių gyvenimas įsuka į nesibaigiantį darbų maratoną, todėl nuolatos skubame, dažnai nerasdami laiko net pačiam sau. Žinoma, visi norime būti sportiški, dailūs ir tvirti, todėl planuose visuomet įtrauktas sporto klubas, bet užgriuvus naujiems darbams, vis atidėliojame abonemento pirkimą. Galiausiai nusprendžiame, kad susiruošimas ir nuvykimas į sporto klubą atims nemažai laiko, todėl imame sportuoti „namų sąlygomis“ – tiesiame kambaryje kilimėlį ir įsijungę Youtube sportuojame kartu su treneriais iš viso pasaulio, o jei norime ištrūkti iš namų – aunamės sportbačius ir bėgame. 

Toma Kreivėnaitė, kineziterapeutė ir asmeninė trenerėBėgimas – viena paprasčiausių ir mažiausiai išlaidų reikalaujančių sporto rūšių. Taip galvoja daugelis, bet ar iš tiesų taip yra? Su kokiais sunkumais susiduria pradedantieji bėgikai, tinkamai neįvertinę šios sporto rūšies ir pakankamai neįvaldę bėgimo technikos? Apie bėgimo naudą, grėsmes ir traumų prevencines priemones kalbamės su sporto klubo „Goodlife“ kineziterapeute ir asmenine trenere Toma Kreivėnaite. 

Kodėl verta rinktis bėgimą? 

Bėgimas – naudingas sportas, nes jo metu dirba visos raumenų grupės, žinoma, jei bėgsime taisyklingai: su rankų mostais, įtemptu pilvo presu, nekeldami pečių, taisyklingai kvėpuodami. Mums bėgiojant gerėja širdies veikla ir kraujo apykaita, ventiliuojasi plaučiai, stiprėja imunitetas, gerėja nuotaika. Giliai kvėpuodami į plaučius traukiame daug deguonies, todėl patartina bėgimo trasas rinktis parkuose, o ne judriose gatvėse. 

Kokios bėgiojimo keliamos grėsmės? 

Jei žiūrėsime į bėgimą atmestinai ir pradėsime bėgioti tam neparuošę savo kūno, tuomet gali iškilti tokių problemų kaip sąnarių pažeidimai, raumenų pertempimai, rečiau – kaulų lūžiai. Kad to išvengtume, prieš pradėdami bėgioti, turime sustiprinti kojų raumenis ir sąnarius. Ypač svarbūs yra kelio sąnariai, nes jie gauna didžiausią apkrovą, todėl jie turi būti stabilūs ir paruošti sportui. 

Kaip pradėti bėgioti? Pirmosios bėgimo treniruotės

„Pirmosios treniruotės neturėtų viršyti 30 min. Tas 30 min. galite išnaudoti kaip norite: 15 min. bėgti, 15 min. eiti ar kitaip. Įsiklausykite į save ir neskubėkite.“ 

Daugiau patarimų rasite čia:
Kaip pradėti bėgioti? Pirmosios bėgimo treniruotės »

Kas vyksta kojų keliuose mums bėgant? 

Bėgant koja lenkiasi per kelio sąnarį, daugiausia juda du kaulai – šlaunikaulis ir blauzdikaulis. Kadangi šlaunikaulis yra išgaubtas kaulas, o blauzdikaulis – įgaubtas, jie lanksčiai slysta vienas kito atžvilgiu. Kelio sąnaryje yra girnelė, kuri sumažina kelio apkrovą ir įtempimą raumenyse. Neišsiverstume ir be meniskų – jie suteikia kelio sąnariui stabilumo ir amortizuoja smūgį. 

Kodėl ima skaudėti kelius po bėgimo? 

Kartais sunku pasakyti, dėl ko tiksliai skauda kelius. Priežasčių gali būti ne viena – galbūt pertempėte raiščius ar sausgysles, prasidėjo uždegimas, kuris ilgainiui tapo lėtinis, galbūt pradėjo vystytis girnelės chondromaliacija. Tikrą priežastį gali nustatyti tik pacientą apžiūrėjęs gydytojas. Kiekvienas bėgikas turi rūpintis savo sveikata dar prieš pradėdamas bėgioti. Jeigu kūnas bus tam paruoštas, kai kurių traumų tikimybė bus mažesnė. 

Ką daryti, kai skauda kelius po bėgimo – nutraukti treniruotes ar padaryti pertrauką? Raminti skaudantį kelį tepaliukais, masažu ar kitomis priemonėmis? 

Pirma, geriausias atpildas organizmui – poilsis. Antra, labai svarbu visavertė mityba. Rinkitės žuvį, riešutus, įvairias sėklas – tai gerina sąnario kremzlių susidarymą ir atsinaujinimą. Žinoma, to nepakaks, kad gautumėte dienos normą, tad patartina papildomai panaudoti gliukozaminą ir chondroitiną. Skaudant keliams, taip pat veiksmingas masažas, tačiau jei ir toliau per daug apkrausite sąnarius, jo poveikis bus trumpalaikis. 

Sveiki sąnariai – judėjimo džiaugsmas!

Skaityti kitą puslapį »
1 2
+14
1
  • Sausgyslių ir raiščių sužalojimas
  • Sausgyslių uždegimas
  • Kineziterapija
  • Bėgimas
  • Kelių skausmai

Susiję straipsniai

  • As / 2017-08-03 18:22:13

    Rykit chondroitinus :D juokdariai

Siųsk savo nuomonę
Sportas peršalus: kada vis dėlto galima?
Sportas peršalus: kada vis dėlto galima? Žiema, šalta, peršalote... Rodos, nieko naujo. Vis dėlto, dažnas ir žiemą neapleidžia aktyvaus gyvenimo įpročių: bėgioja, makštinasi, užsiima joga, šoka ar pan., tad ką gi daryti peršalus: visiškai atsisakyti judėjimo ar ne? Svarbiausia – stebėti savo kūną ir atsižvelgti į jo poreikius. +1 / 0 +1
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė
Kelios savaitės ‒ tvirtas pilvo presas! Vlados Musvydaitės treniruotė Atėjus pavasariui dviratininkai pumpuoja padangas, bėgikai aunasi sportinius batelius, parkuose ima skrieti riedlentės‒ atgyja ne tik gamta, bet ir visas miestas. Mankštintis visuomet sveika, bet ką daryti tiems, kurie sportą prisimena tik pavasarį? Straipsnyje rasite pilvo preso raumenų treniruotę, kuriai nesugaišite... +41 / -1 +40
8 geriausi jogos pratimai nuo migrenos skausmo
8 geriausi jogos pratimai nuo migrenos skausmo Kai tik ištinka staigus migrenos skausmas, nėra taip paprasta jį nugalėti. Oi, koks tai skausmas! Ar migrena labai apsunkina Jūsų gyvenimą? Prevencija yra geriausia priemonė. Ar žinojote, kad joga gali sėkmingai Jus apsaugoti nuo migrenos? Norintiems sumažinti migrenos skausmą toliau pateikiame keletą jogos pratimų, kurie galėtų... 2 +32 / -5 +27
3 sportavimo klaidos ir jų pasekmės
3 sportavimo klaidos ir jų pasekmės Sportuodami klaidų daro ne tik naujokai, bet ir profesionalai. Taip yra todėl, kad žmonės dėl laiko stokos vis dažniau įpranta viską daryti greičiau. Pavyzdžiui, sporto klube treniruotė vidutiniškai trunka apie vieną valandą, per tą laiką žmogus stengiasi ne tik padaryti kardio pratimus, bet ir atlikti pratimus kojoms, rankoms,... +21 / 0 +21
Ką reikia žinoti apie bėgimą?
Ką reikia žinoti apie bėgimą? „Jei nori būti stiprus – bėgiok, jei nori būti gražus – bėgiok, jei nori būti protingas – bėgiok“, – rašoma vienoje knygoje. Tačiau ar bėgiojimas tikrai toks efektyvus? Jei taip, ką derėtų apie jį žinoti? +23 / -3 +20
Karatė čempionė Jurgita Januškaitė: „Karatė – alternatyvi gydymo forma“
Karatė čempionė Jurgita Januškaitė: „Karatė – alternatyvi gydymo forma“ Dvidešimt penkerių metų vilnietė Jurgita Januškaitė jau priprato prie aplinkinių reakcijos, kai šie sužino, jog smulkaus sudėjimo šviesiaplaukė mergina – daugkartinė šotokan karatė Lietuvos, Europos ir pasaulio čempionė. J. Januškaitė – taip pat ir ergoterapijos specialistė, vedanti karatė treniruotes ir dirbanti... +17 / 0 +17
Įspūdžiai iš „AVON moterų bėgimo“. Atėjau, pamačiau ir nubėgau!
Įspūdžiai iš „AVON moterų bėgimo“. Atėjau, pamačiau ir nubėgau! Saulėtą šeštadienį Vilniaus Vingio parke vyko antrasis „AVON moterų bėgimas“, skirtas priminti, kad profilaktiškai tikrintis dėl krūties vėžio ir rūpintis sveikata ‒ būtina. Portalas „MedGuru.lt“ taip pat prisidėjo prie gražios iniciatyvos ir su maratono dalyvėmis ir mažaisiais dalyviais pasidalijo gerų emocijų... +16 / 0 +16
Bėgimo bateliai ‒ kaip išsirinkti?
Bėgimo bateliai ‒ kaip išsirinkti? Lietuvoje sparčiu greičiu populiarėjant bėgimui, dažnai akcentuojama taisyklinga bėgimo technika. Vis dėlto labai svarbu ir tai, ką avime bėgimo metu. Matyt, daugeliui kyla klausimas, pagal kokius kriterijus rinktis sportinius bėgimo batelius: kompaniją, pado storį, kainą, o gal grožį... Patyręs bėgimo entuziastas Aurimas Pocius... 6 +17 / -2 +15
Mankšta dirbant biure – būtina. Judėkime!
Mankšta dirbant biure – būtina. Judėkime! Šiandien vis daugiau žmonių dirba sėdimą darbą. Fizinės veiklos stoka gali lemti ne tik antsvorį, nugaros skausmą, bet ir sukelti ar paūminti tam tikras ligas. Dažnai juokaujama, kad XX a. blogiausias žmogaus įprotis – rūkymas, o šių laikų – sėdėjimas. Norėdami išvengti negalavimų dalis žmonių kelis kartus per... +13 / 0 +13
Kelio sąnario traumos: kaip išvengti?
Kelio sąnario traumos: kaip išvengti? Kelio sąnario traumos yra gana dažnos tiek tarp jaunų, tiek tarp pagyvenusių žmonių. Mes daug laiko praleidžiame sėdėdami prie kompiuterių, tad mūsų sąnariai, visai kaip ir automobilis, kuriuo nesinaudojame, kartais ima ir „užrūdija“ t.y. sąnariai tampa ne tokie paslankūs, vargina sąnarių skausmai, o kartais – net ir... +11 / 0 +11