Pilatesas – veiksminga mankšta be prakaito ir skausmo

Kovo 14, 2014 | Kamilė Kogstaitė
+65
6
Pilatesas – veiksminga mankšta be prakaito ir skausmo

Pavasarį visi suskumba rūpintis savo išvaizda: vieni pradeda laikytis dietų, kiti išbando detoksikacijos dienas, o treti – veria sporto klubų duris. Juk sveikame kūne – sveika siela! „Medguru.lt“ šį kartą lankosi IMPULS sporto ir sveikatingumo klube. Užsukime į Pilateso treniruotę!

Pilateso mankšta – puiki sporto rūšis tiek pradedantiesiems, tiek pažengusiesiems. Galbūt todėl vakariniame Pilateso mankštos seanse pilnut pilnutėlė salė: nuo jaunesnių iki vyresnių, bet ... sportuoja tik du vyrai.

Kodėl vyrai nesiveržia į Pilateso treniruotes? Ką gydo Pilatesas? Ar Pilatesas padeda mesti svorį? Šių ir kitų klausimų teiraujamės IMPULS sporto ir sveikatingumo klubo trenerės Martynos Čepienės, o šviežius įspūdžius gaudome kalbindami pačius Pilateso praktikuotojus. Gyvai iš IMPULS sporto ir sveikatingumo klubo – „Medguru.lt“!

Kokia buvo Jūsų pirmoji pažintis su Pilateso mankšta?

Trenerė Martyna ČepienėPilateso treniruotes pradėjau vesti tik dėl savęs. Pajutau nugaros skausmus, kurie atsirado dėl didelių perkrovų stuburui, kai atlikdavau sunkius fizinius pratimus. Tai dažno trenerio liga. Pradėjusi praktikuoti Pilatesą, po trijų mėnesių pajutau pagerėjimą, o po pusmečio jaučiausi visai gerai. Prisipažinsiu – po dešimties metų štangų kilnojimo pagaliau pasijaučiau sveika ir iš lovos pagaliau išlipu ne keturiomis.

Kuo toks stebuklingas Pilatesas?

Pilatesas padeda formuoti tinkamą laikyseną ir stiprina giliuosius vidinius raumenis, kurie laiko stuburą. Tuos raumenis sunku lavinti kitomis sporto šakomis, o Pilatesas tam tinka. Daugelis žmonių į Pilateso treniruotes ateina taisyti ties juosmeniu esančios kūno dalies, kuri būna nuvarginta vairavimo, ilgo sėdėjimo, streso, įtampos. Kartais į treniruotes ateina žmonės, kurie net negali išsitiesti – kai jų paprašau padėti pečius ant kilimėlio, jie to nesugeba padaryti, nes jų natūrali padėtis – sukumpusi.

Visa Pilateso sistema buvo sukurta tam, kad žmonės galėtų atsigauti po traumų, reabilituotis, todėl Pilateso treniruotės panašios į kineziterapijos seansus. Tik dabar ši sistema išpopuliarėjo, pasidarė „popsinė“. Treniruočių populiarumą rodo sportuojančiųjų skaičius – į treniruotes susirenka po dvidešimt trisdešimt žmonių.

Ar Pilateso mankšta padeda mesti svorį?

Negalima sakyti, kad ši sporto šaka padeda mesti svorį. Jei žmogus ateina su dideliu viršsvoriu ir nori mesti svorį, tai aš jam iš karto siūlau treniruočių derinimą, pavyzdžiui, derinti aerobiką su Pilateso mankšta.

Pilatesas yra daugiau skirtas gražinti apimtis, o ne jas mažinti. Žmonės, praktikuojantys Pilatesą, tampa plastiškesni, lankstesni, mankšta formuoja gražų kūno reljefą, gerina koordinaciją. Aišku, tam reikia laiko – po vienos treniruotės akivaizdžių skirtumų nepajusi, bet po mėnesio – taip.

Skaityti kitą puslapį »
1 2
+65
6
  • Nugaros skausmas
  • Stuburo iškrypimas
  • Kineziterapija
  • Stuburo iškrypimo gydymas
  • Stuburo iškrypimo laipsniai
  • Netaisyklinga laikysena
  • Sporto nauda
  • Taisyklinga laikysena
  • Sporto klubai
  • Treniruotės
  • Pilateso mankšta

Susiję straipsniai

  • jorkas / 2016-12-01 18:53:04

    cia tie du atejo bobu pamedziot, mintis nebloga

  • mhm... / 2014-10-24 10:05:32

    ir tie "kaciokai"is sales buna po prakaitu pilateso treniruotese :D

  • xa / 2014-10-24 10:02:50

    sportuoti reikia tam, kad gerai jaustis!

  • Kačiokas / 2014-03-24 10:15:12

    Bičelis ten neatrodo neįgalus, kad nealėtų normaliai sportuot. Bet gal ir gerai, kad tokie, kurie bijo persistengt, neina į salę :D

  • lina / 2014-03-18 15:37:01

    Kaciokas, tokie užsiėmimai skirti tiems, kurie nenori (ar negali) intensyviai sportuoti. ne visiems patinka štangas kilnoti :) mano manymu, geriau bent kažkiek pasportuoti, negu nesportuoti visai...

  • Kačiokas / 2014-03-17 15:00:00

    "Deja, Lietuvoje ši mada tarp vyrų kol kas neišplito, bet su laiku, manau, ateis. Man patinka tokie užsiėmimai, nes čia nepersitempi, nepersistengi, ne taip, kaip sporto salėje.". Tai kam iš viso sportuoti tada???

Siųsk savo nuomonę
Kaip sportuoti „nesportuojant“?
Kaip sportuoti „nesportuojant“? Dažniausias norinčių sportuoti, bet nesportuojančių žmonių pasiteisinimas yra laiko neturėjimas. Iš tikrųjų, toks pasiteisinimas kaip „neturiu laiko“ turėtų būti pakeičiamas į šiek tiek kitokį dažnai nuskambantį žodžių junginį - „nesuplanuoju laiko“. Suprantama, kad šiuolaikinio žmogaus tempas tiesiog... +4 / 0 +4
Kaip priaugti raumenų? Trenerio Slavo Bartoševič patarimai
Kaip priaugti raumenų? Trenerio Slavo Bartoševič patarimai Atletiškas kūnas ir tvirti raumenys – daugelio žmonių svajonė. Turėti sportiškas kūno linijas svajoja ne tik besiskundžiantieji keliais papildomais kilogramais, bet ir tie, kurie kilogramų niekaip negali priaugti. Dažnai nesusimąstome, jog norint priaugti masės, reikia įdėti ne mažiau pastangų, nei siekiant jos atsikratyti. 5 +47 / -10 +37
Judėkim su Vilmantu Aušra! Išsamus interviu su podiatru
Judėkim su Vilmantu Aušra! Išsamus interviu su podiatru Artėjant pavasariui kyla noras daugiau laiko praleisti lauke: išeiti pasivaikščioti, pabėgioti ar pasimankštinti. Portale „MedGuru.lt“ startuoja nauja rubrika, kurioje podiatrijos specialistas Vilmantas Aušra dalinsis savo patirtimi, susijusia su sportu, tinkamu avalynės pasirinkimu ne tik sau, bet ir mažiesiems... 2 +25 / 0 +25
Traumos, kurias patiria dailiojo čiuožimo atstovai
Traumos, kurias patiria dailiojo čiuožimo atstovai Dailusis čiuožimas – tai ne tik grakštus ir lengvas čiuožimas poroje ant ledo. Ne, tikrai ne, tai – ir traumos, kurių dažnai mes, žiūrovai, net nematome, bet jas karts nuo karto patiria šios sporto šakos atstovai.. 1 +21 / 0 +21
Joga – mitai ir faktai. Pokalbis su jogos mokytoja Inga Rubikiene
Joga – mitai ir faktai. Pokalbis su jogos mokytoja Inga Rubikiene Apie jogą teko girdėti kiekvienam, tačiau neabejotinai visi ją suvokiame skirtingai. Vienam joga siejasi su meditacija, kitam ‒ su neįtikėtinomis fizinėmis galiomis ir pačiomis keisčiausiomis pozomis, trečiam ‒ su pasakojimais apie tai, kad tikrieji jogai gali išbūti nevalgę ir negėrę kelias savaites. Tačiau ar viskas... +20 / -2 +18
17 būdų, kaip per dieną sudeginti daugiau kalorijų
17 būdų, kaip per dieną sudeginti daugiau kalorijų Jeigu kasdien sugebate nueiti į sporto klubą ir sudeginti 500 kalorijų, tiesiog nuostabu – bet jeigu po rytinės mankštos 8 valandas prasėdite prie stalo, lieknėjimas gali smarkiai užtrukti. Laimei, yra slaptų būdų, leidžiančių nejučiomis deginti kalorijas visa dieną. Šie specialistų patarimai padės greičiau atsikratyti svorio. +16 / 0 +16
Kokias traumas dažniausiai patiria maratono dalyviai?
Kokias traumas dažniausiai patiria maratono dalyviai? Pasaulyje vis labiau populiarėjantys maratonai susilaukia įvairaus amžiaus žmonių susidomėjimo. Maratone savo jėgas vis dažniau nusprendžia išbandyti ne tik profesionalai, bet ir mėgėjai bėgikai. Deja, tačiau nei vienas maratonas nepraeina be tam tikrų traumų... +15 / 0 +15
Nauji metai – naujas kūnas?
Nauji metai – naujas kūnas? Naujiems metams prasidėjus sporto klubus ir vėl užplūdo galybė žmonių, kurie trokšta gražaus kūno. Ir tai nei kiek nestebina, mat žiniasklaida nuolat rodo gražius žmones, įvairias dietas ar tiesiog straipsnius apie sveiką gyvenimo būdą. Tad vos tik atėjus Naujiems ir Jūs praveriate sporto klubo duris... +14 / 0 +14
Mankšta dirbant biure – būtina. Judėkime!
Mankšta dirbant biure – būtina. Judėkime! Šiandien vis daugiau žmonių dirba sėdimą darbą. Fizinės veiklos stoka gali lemti ne tik antsvorį, nugaros skausmą, bet ir sukelti ar paūminti tam tikras ligas. Dažnai juokaujama, kad XX a. blogiausias žmogaus įprotis – rūkymas, o šių laikų – sėdėjimas. Norėdami išvengti negalavimų dalis žmonių kelis kartus per... +13 / 0 +13
Kelio sąnario traumos: kaip išvengti?
Kelio sąnario traumos: kaip išvengti? Kelio sąnario traumos yra gana dažnos tiek tarp jaunų, tiek tarp pagyvenusių žmonių. Mes daug laiko praleidžiame sėdėdami prie kompiuterių, tad mūsų sąnariai, visai kaip ir automobilis, kuriuo nesinaudojame, kartais ima ir „užrūdija“ t.y. sąnariai tampa ne tokie paslankūs, vargina sąnarių skausmai, o kartais – net ir... +11 / 0 +11